Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 19
tolga-dubai
14 yıl önce - Pzr 25 Hzr 2006, 05:50

Rifat Bey tesekkurler, ben de tam Kabatas'a inildiginde tramvayin ucretsiz kullanilip kullanilamaycagini merak ediyordum, cok aydinlatici bir bilgi olmus. Projede akbil kullanan - kullanmayan herkes icin serbest gecisin yapilabilecegi alanlar yaratilmaliydi.
(Mesela Kabatas'a inen vatandas daha turnikeden cikmadan - Eminonu istikametine gideceklere ayrilmis olan ve etrafindan gecisin yapilmadigi bir yurume bandina yonelir, ve tramvayin kalkacagi yere ucretsiz olarak ulasir)
Peki ayni sekilde Kabatas'tan cikildigi zaman da metroya binmek ucretli mi olacak? Hic degilse Taksim-4Levent metro istasyonu icin dahi olsa bu yapilmadi mi yani?
Aslinda metro hatti uzerindeki alisveris merkezlerine direk gecisler yapilabiliyorken boyle akbili olsun olmasin herkesin kullanabilecegi bir ucretsiz gecisin de yapilmasi mumkun degil midir?


Aranci
14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 01:37

Rifat bey,
Alıntı:
Ben 4. Levent'ten havaalanına raylı sistemler ile gitmek isteyecek kimse olacağını sanmıyorum

Diye yazmissiniz. Belki suan Türkiye'de bunun örnegi yok, fakat Hollanda'yi göz önüne alirsak, tren ile havalimanina (Amsterdam - Schiphol havalimani) gidenler çok. Hatta söyle diyeyim, oturdugum semtten okula giderken Amsterdam'a 2 tren var, biri havalimanina ugruyor, digeri merkeze gidiyor. Havalimanina ugrayan treni aldigimda genelde oturacak yer bulamiyorum, ki düsünün nekadar kullanildigini. Eger burdaki gibi bir sistem yapilirsa, yani havalimaninin resmen içine kurulan istasyon gibi yapilirsa kendi fikrimce harika olur. Birde ulasim yönünden bakmak lazim bu konuya. Amsterdam havalimanina trenle yarim saate variyorum, arabayla gitsem bu en azindan 1 saat olur, birde trafik var ise zaman dahada uzayabilir.

Neyse demek istedigim, avantajlar Hollanda'daki gibi olursa bu olay tutar.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 01:45

Alıntı:
Eger burdaki gibi bir sistem yapilirsa, yani havalimaninin resmen içine kurulan istasyon gibi yapilirsa kendi fikrimce harika olur.

Aslında İstanbul Atatürk Havaalanı'nın tâ kalbine kadar giren bir raylı sistemimiz mevcut: LRT... Aksaray'dan kalkışlı olup, son istasyonu Havalimanı'nın tam da içi. Fakat, zannedersem Rıfat'ın anlatmak istediği şu; indi-bindi ile yapılacak bir raylı sistem seyahati oldukça zor olacak. Anlatmak istediği bu. Çünkü Levend'den Havaalanı'na 4 defa raylı sistem ekipmanı değiştirilmesi gerekli: Metro-Füniküler-Cadde Tramvayı ve LRT...

Gönül isterdi ki, adıgeçen bu 2 nokta arasında tek vasıta (hiç değilse 2 vasıta) ile gidilebilecek bir sistem kurulu olsaydı. Yine de, buna da şükür... 1986'ya kadar, elimizdeki tek raylı sistemimiz (banliyöler hariç) sadece 601 metrelik; Tünel'imizdi..  

Akın KURTOĞLU


emre.ertem
14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 11:03

Alıntı:
Aslında İstanbul Atatürk Havaalanı'nın tâ kalbine kadar giren bir raylı sistemimiz mevcut: LRT...


Ben havaalanına giderken LRT'yi kullanıyorum. Aksaray'daki aktarma kesinlikle sorunlu bari anons yapıp insanları yanıltmasınlar. İlk kez giden biri nasıl aktarma yapacağını bile şaşırır. Eskiden 1-2 tabela vardı, onları da söküp kenara koymuşlardı en son. İstanbul'u bilmeyen biri o aktarmayı kesinlikle gerçekleştiremez. Ben Zeytinburnu'ndan aktarma yapıyorum. Bence daha rahat. En azından elinizde bavul alt geçitte işportacıların arasından geçip sonra üst geçit çıkmıyorsunuz (yada tam tersi). Gerçi zeytinburnu aktarması da sorunlu. Nedense direk bir geçiş yapmak zor geliyor belediyeye. Tepeleri delip tünel yapabiliyorlar ama 100-200 metrelik koridor yapmak zor geliyor. Bu sorunlar nedeniyle LRT ile Havaalanına gidenlerin sayısı çok az. Aslında Havaalanına giriş LRT durağından daha rahat diğer kapılara göre. Aktarmadaki sorun çözülürse - iki durak arasında işportacılardan arındırılmış ve bavulları taşımaya uygun, asansörlü bir koridor yapılırsa- bu sistemi kullanan artar. Böylece yapılan yatırımda boşa gitmemiş olur.


Rifat Behar
14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 11:53

Alıntı:

Projede akbil kullanan - kullanmayan herkes icin serbest gecisin yapilabilecegi alanlar yaratilmaliydi.
(Mesela Kabatas'a inen vatandas daha turnikeden cikmadan - Eminonu istikametine gideceklere ayrilmis olan ve etrafindan gecisin yapilmadigi bir yurume bandina yonelir, ve tramvayin kalkacagi yere ucretsiz olarak ulasir)
Peki ayni sekilde Kabatas'tan cikildigi zaman da metroya binmek ucretli mi olacak? Hic degilse Taksim-4Levent metro istasyonu icin dahi olsa bu yapilmadi mi yani?
Aslinda metro hatti uzerindeki alisveris merkezlerine direk gecisler yapilabiliyorken boyle akbili olsun olmasin herkesin kullanabilecegi bir ucretsiz gecisin de yapilmasi mumkun degil midir?


Maalesef IBB/Ulaşım AŞ'nin mantığında böyle bir düşünce yok. Zaten inşaatlar da buna uygun yapılmadı. Her yere ayrı akbil basmak gerekiyor. Bütün işin o küçücük çipin içinde halledilmesi gerekiyor. Herkese selamlar



recai metilli

14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 12:37

Bence de 4. levent taraflarından havalimanına raylı sistemle gitmek son derece güç. Taksim'e gel, Kabataş'a  geç ordan Aksaray Yusufpaşa ve Zeytinburnu aktarma Yap ve 4 vasıta ile Havaalanına ulaş. Havaalanına inince de hayli uzun bir yürüyüş var.

Bence 2 aktarmadan fazlası cazip olmaz. Mesala Taksim Yenikapı tamamlansa oradan Aksaray-havaalanına aktarım ile ulaşım cazip olur.

Ancak, Akın üstadın görüşüne şöyle katılıyorum. şişli civarında çalışırken karlı bir havada beşikta veya Kabataş'a saatler boyunca inemeyip yayan gittiğimiz günleri hatırlarsak,(Taksim 4. Levent metrosu da yoktu) En azından olağanüstü hava koşulları veya trafik kazası durumunda şu haliyle raylı sistemle hedeflediğiniz bir yere veya onun yakınına gitme imkanı yavaş yavaş oluşmaya başladı ki bu da benze azımsanamayacak bir gelişme darısı Anadolu yakasının da başına.

Bir diğer husus da yurt dışında elinizdeki biletle aktarma yapabildiğiniz gibi, çeşitli geçilerle turnikelere girmeden diğer bir hatta geçebiliyorsunuz. Bizim istanbulda maalesef ücretsiz aktarma yapabilmeniz için (Bu geçişler olmadığından) mutlaka akbil'e muhtaçsınız. bence bir süreç içinde raylı sistemin daha fazla kullanılmasını sağlama için bir şekilde jetonla seyahat edenler için de bu tür geçişler olmalı.

Raylı sistem ne kadar uzar ve çeşitli yerlere ulaşırsa o kadar daha çok yolcu çekip, verimli hale gelecektir.


Rifat Behar
14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 13:00

Alıntı:
Bence 2 aktarmadan fazlası cazip olmaz. Mesala Taksim Yenikapı tamamlansa oradan Aksaray-havaalanına aktarım ile ulaşım cazip olur.


Bunun olabilmesi için

1- Taksim - Yenikapı metrosunun
2- Yanikapı - Aksaray metrosunun (Aksaray- Havalimanın hattının devamı)

tamamlanması gerekiyor.

Her iki hattın inşaatı da mazaret ne olursa olsun birer FİYASKO olarak devam ediyor. Yani ufukta 4. Levent ile Havalimanı arasında mantıklı bir raylı sistem bağlantısı görülmüyor.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 14:33
ENSEYİ KARARTMAYALIM


Tabiki metroda olumsuzlukların yaşandığı bir gerçek.Ama Taksim-Yenikapı arası metro inşaatı yeniden başladı.

Alarko Grubu sitesinde bu amaçla eleman alımlarını yapıyor.Yenikapıda arkeolojik alanın dışında ( kuzey tarafında )  bir köşede de bu metro hattıyla ilgili kazık çakma işlemleri yapılıyor.

Koska Şaftı ile Yenikapı arasında kalan 800-1000 metrelik tünelin tamamlanmasına çalışılıyor.Süleymaniye yaklaşım tünelinde ve Şehzadebaşı istasyonunda ciddi çalışmalar yapılıyor.

Şişhane tarafında yıkımlar ve haliç köprü geçişi ön hazırlıkları devam ediyor.Unkapanında da çalışmalar başlamış durumda.

İBB 2006,2007 ve 2008 bütçelerinde   önemli derecede kaynak ayırdı bu hatta.

Ayrıca ROTEM firması Korede araçları imal ediyor.2007 sonu gibi araçlar tamamlanacak.

Yani  güzel şeyler olmaya başladı Taksim-Yenikapı'da


Murat Caner
14 yıl önce - Sal 27 Hzr 2006, 17:16

Harem-Kabataş arasında kiralık olarak 1998'de İzmit'te 106 gün çalışmış olan Emin1 adlı tekne çalışıyor. Sanırım 2 metre genişletilip 10 küsür metre uzatılmış. Ben bindiğimde tek yolcu bendim. Harem Kabataş arası sinek avlıyor.

Sanırım bu motor Kabataş ip çekeri için konulmuş.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 22 Ekm 2006, 10:35

"Taksim-Kabataş" Tüneli(Füniküler)'in açılışı yapılıp seferler başladığı için, hattın sadece inşa aşamaları hakkında mesaj içeriklerine sahip olan bu başlık, misyonunu tamamlayarak kilitlenmiştir.

Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi Törenle Hizmete Girdi başlığından devam edebilirsiniz.

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU



sayfa 19
« önceki   123 ... 171819
ANA SAYFA -> ULAŞIM