Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BursaRAY B Etabı Gelişmeleri ve İnşaat Çalışmaları
« önceki   123 ... 678 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 7
i.osmanoğlu
15 yıl önce - Pzr 27 Ağu 2006, 12:27
[BUR-B1.03] - BursaRAY B Etabı Gelişmeleri


B ETABI İLERLİYOR
Bursaray`ı Yıldırım`la buluşturacak B etabının inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Şu ana kadar genel olarak yüzde 30 seviyeye ulaşan projede zor işlerin büyük bir kısmının tamamlandığı bildirildi. Bursaray`ı Gökdere`den Ankara Yolu`na indirecek 490 metre uzunluğundaki viyadüğün fore kazıklarının çakılma çalışmaları başlarken, 6 adet istasyonun inşaatlarının tamamlanma oranı da ortalama olarak yüzde 35 seviyeye ulaştı. Proje tüm hızıyla devam edeken Büyükşehir Belediyesi, yaşanan ulaşım sıkıntısını gözönüne alarak okullar açılıncaya kadar Ankara Yolu`nun bir kısmını trafiğe açmayı hedefliyor. Diğer yandan üstü kapanma çalışmaları devam eden Haşim İşcan Caddesi`nin Demirtaş Endüstri Meslek Lisesi`nden Gökdere Meydanı`na kadar uzanan kısmının 2 aya kadar, caddenin tamamının ise Ocak ayı sonuna kadar trafiğe açılması planlanıyor
ZOR İŞLER BİTTİ
2007 sonunda tamamlanması hedeflenen proje inşaatı sadece Haşim İşcan`la kalmayıp Ankara Yolu`na da yayılarak sürüyor. Bir kaç ay öncesine kadar işlerin ağır gittiği yönündeki eleştirilere rağmen müteahhit firma hedeflenen tarihte işi bitirmeyi taahhüt etmişti. Müteahhit firma çok ince işçilik gerektiren ve zaman harcayan zor işlerin büyük kısmının tamamlandığını bildirdi. Projenin en zor ayaklarından biri olarak gösterilen Bursaray`ı Gökdere`den Ankara Yolu`na indirecek 490 metre uzunluğundaki viyadük çalışması da geçtiğimiz günlerde başladı. Proje genelinde Haşim İşcan`daki tünel çalışmaları devam ederken, Ankara Yolu`ndaki istasyon inşaatlarında da önemli bir ilerleme göze çarpıyor. Projenin genel ilerleme seviyesi yüzde 30`a ulaşırken, istasyon inşaatlarının ise yüzde 35`inin tamamlandığı bildirildi. Projenin en zor bölümlerinden biri olarak gösterilen viyadükün fore kazıklarının çakma işlemi devam ederken, viyadük inşaatının en az 7-8 ay süreceği bildirildi.
Kaynak:olay.com.tr

İ.Osmanoğlu


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pts 28 Ağu 2006, 02:07

wooow süper! %35 he 1/3 bitmiş! eh artık hayalini kumaya başlayabilirim.  ama yine tam anlmaıyla rahatlık olmicak galiba. son durak arabayatağı. bence gürsuya giden etabı beklemem gerekicek bu olsa bile aşıya hemen hemen bi 600 m yürümem lazımki ulaşabileyim ankara caddesine. bu bursaray'ın binaların arasından geçme şansı varmı örneğin sitelere kadar? yada heykele bi istasyon kursalar.  

Emre Alkor
15 yıl önce - Pts 28 Ağu 2006, 03:37

Alıntı:
bu bursaray'ın binaların arasından geçme şansı varmı örneğin sitelere kadar? yada heykele bi istasyon kursalar.



Şu an için Siteler yada Atatürk caddesinden bir bağlantının imkan ihtimali yok.geçmişte bursaray ilk planlandığında tamamı ağır metro ama çok daha kısaydı.

O sırada Atatürk caddesi, altıparmak gibi ana caddeler gündemdeydi ama çok daha önce bir mühendislik harikası olarak!  yapılan Atatürk caddesindeki alt geçitler ve altıparmak girişindeki viyadük buna imkan vermeyeceği iş uygulamaya geçme noktasına gelince anlaşıldı.
Erdem Saker döneminde de tamamı ağır metro ama şimdiye göre yarı yarıya kısa bir metro yapılması yerine çok daha fazla noktaya ulaşan hafif metro şekline revize edildi proje ve başlandı.

Asında Atatürk caddesinden bursaray bağlantısı yapılabilirdi ama o cadde aslında tam bir kör cadde olduğundan çok gereksiz para israfı olacağı görüldü.mesela Atatürk caddesi tam Atatürk heykeli önünde bitip çok keskin şekilde sönmez önünden aşağı dönüyor.zaten tam o köşedeki alt geçit giriş merdivenleri ve binanın ne kadar çirkin bişey olduğunu hepimiz farkındayız galiba. diğer ucuda setbaşı üstünden yeşil türbeye doğru gidiyor. bursaray yapılsaydı işte tam o noktada tıkanacaktı. viraj çok keskin olduğundan dönüş yapamayacaktı. ileri yeşile doğru devam etseydide yolunda darlığı yanında geçmesi gereken gökdere sorun yarattı.

Yalnız şöyle bir ihtimal var ama öncelikle varolan tüm bursaray etapları  bitmeli bunun için. çekirge, stadyum, altıparmak, şehreküstü, Atatürk caddesi, setbaşı, yeşil türbe, şible, emrisultan aksına yüzeyden giden ve şehrestünde bursaray ile bağlantılı eskişehirdeki gibi tramvay hattı mümkün. Bunun yapılması aslında tek başına çok ucuz sayılır ama asıl sorun şu anda uygulanacak güzergahda bazı ciddi değişikliklerin henüz yapılmaması.

işte asıl maliyetli kısmı bo sorun olşuturuyor.Öncelikle zaferplazadan itibaren tüm hanlar bölgesinin önün açılmalı ve açılan alanın birazı bu tramvay hattına ayrılabilsin. Yine altıparmak projeye dahil edilirse o yola bir alternatif üretip trafiğe kapatmak yada genişletmek gerekli. Atatürk heykelinin orada ise birkaç bina sorun yaratıyor. onlar yıkılıp ünlü caddeye geçip iskenderin kapısının önünden ileri devam ederek yine birkaç yıkımla yeşil hatta emirsultana kadar bile gidebilir.

bu durum gerçekten düşünülen ama gerekli güzergahların sorun yaratması yüzünden ötelenen bir proje.Planlanan bursaray etapları bitmeden şehrin tarihi merkesi bilinen noktalarına bağlantı zor. şimdiki kadarının ordan yeraltından geçmesi ayriyeten zor.ya tüm alt geçitler yıkılıp tekrar yapılır ve buna yeraltından bir metronun maliyeti eklenir yada yüzeyden güzargah açılıp tramvay sistemi kurulur diye kıyaslayınca görünen ortama yapacağı güzellikleride düşünürsek muhtemelen tramvay tercih edilecek günü geldiğinde. belkide teknoloji değişir onlara bile gerek kalmaz uçarak giderler araçlar

siteler ise bölgenin eğimi dışında başka sorunlarıda taşıyan bir güzergah. onun yerine bu tip eğimli arazide daha ucuza bursaraya bağlantılı olan havaray, askıray sistemleri düşünülebilir  ama ben belediyenin bunu orta vadede bile gündemine alacağını sanmam. Atatürk caddesine bir bağlantı yokken sitelere yatırım yapmazlar.


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pts 28 Ağu 2006, 14:47

gözümü açtığın için saol Emre kardeş. ancak bursa güneye doğru yükselen bir şehir hani belki milyar dolarlar yardımıyla kentin içine gidebilicek ağın eğimsiz ilerlemesi belkide heykele ulaştığında yerin çok daha altında olmasını sağlar. belkide binaların temellerinin de altında o zamanda tek sorun istasyonu yeryüzüne kurmak ve çok aşağılara bağlamak. elbete böle bir proje için yeryüzü kazılmadan yerin altında bir inşaatan bahsediyorum.

 Ama hklısın öle bir zaman gelene kadar çok daha farklı ulaşım teknikleri bulunur. belkide kara yolları sadece yerina altından gider. Boston'a bu konuda özeniyorum. şehrin altında otoban var onunda altında bir talihi yol var. onunda altında kamyonlar için başaka bir yol var.  


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 01:58

Alıntı:
Asında Atatürk caddesinden bursaray bağlantısı yapılabilirdi ama o cadde aslında tam bir kör cadde olduğundan çok gereksiz para israfı olacağı görüldü.mesela Atatürk caddesi tam Atatürk heykeli önünde bitip çok keskin şekilde sönmez önünden aşağı dönüyor.zaten tam o köşedeki alt geçit giriş merdivenleri ve binanın ne kadar çirkin bişey olduğunu hepimiz farkındayız galiba. diğer ucuda setbaşı üstünden yeşil türbeye doğru gidiyor. bursaray yapılsaydı işte tam o noktada tıkanacaktı. viraj çok keskin olduğundan dönüş yapamayacaktı. ileri yeşile doğru devam etseydide yolunda darlığı yanında geçmesi gereken gökdere sorun yarattı.

Buna, Bursa'nın başdöndürücü gelişmesinin klâsik akslar üzerindeki etkileri de diyebiliriz. Eski çekirdek Bursa'nın bir numaralı caddesi, artık günümüzde biraz geçiş, biraz piyasa yeri olarak önemini gün geçtikçe kaybetmeye başladı. Doğu-Batı bağlantısını sağlayan ve ovaya doğru paralel bir şekilde sıralanan yatay geçişler, buranın kullanımının azalmasına yol açtı. Artık Çekirge-Hürriyet istikametinden gelenler, eskisi gibi Ulucami-Heykel bölgesinden gçemek yerine, diğer kısa alternatifleri kullanarak Yıldırım-Meskenler bölgesine geçiyorlar. Ayrıca, Atatürk Caddesi'nin tek yönlü kullanımı da, buranın yoğunluğunun azalmasına yol açtı.

Akın KURTOĞLU



Alper Bozkurt

15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 10:57

Dün bir Siemens yetkilisinden aldığım bilgiye göre ancak B etabı 2007 sonunda bitermiş. Mudanyaya gitmeside 2020'yi bulur dedi.

Ekim ayı gibi siemens B etabında çalışmaya başlıyormuş C etabı hakkında ise henüz kesin bir bilgi yok.


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 13:01

Alıntı:
Dün bir Siemens yetkilisinden aldığım bilgiye göre ancak B etabı 2007 sonunda bitermiş. Mudanyaya gitmeside 2020'yi bulur dedi.


Eğer şimdiki gibi bir etap bitmeden diğerine dair çalışmalar yapılır ve hatta bunu biraz daha fiiliyata dökerek yaparlarsa o kadar uzayacağını sanmam. BursaRAY'ın genelde yer altı çalışma etapları az olduğundan çabuk bitirilebilir. Bakınız Haşim İşcan ve Kemal Bengü caddelerinde yer altından giderken Ankara yoluna inince ne kadar hızlandı işler. Yılbaşı civarını bile beklemeden Ankara yolunun trafiğe açılacağını söylüyorlar. Ondan sonra zaten BursaRAY'ın kendi güzergahı, kendi bölgesi içinde hat döşeme işleri kalacak geriye.

Üniversite ve Terminal etaplarının da muhtemelen çoğunlukta yüzeyden gideceğini düşünürsek aksilik çıkmaması ve belediyenin özellikle geciktirmeye uğraşmaması halinde ben 2015'den daha geç bir tarihi görmüyorum.

Kaldı ki geçmişte burada paylaştığımız bir sözü vardı Başkanın. 2012 yılında 52 kmlik BursaRAY tamamlanacak demişti. 52km kısmını pek sanmam ama bu konunun Başkan tarafından ciddiye alındığını ve o tarihe kadar Üniversite, Terminal etaplarının garanti biteceğini düşünüyorum.


hakanda
15 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 20:21
Müşteri hizmetleri


Bursaray'ın ilk açılışında tüm istasyonlara dilek ve şikayet kutusu konmuştu.Benim gibi bir tren hastasının aklındakileri yazmaya fırsat doğmuştu.Fikrim mevcut hoparlör sistemine radyo bağlantısı eklemekti. Yerel radyolardan biriyle anlaşıp sponsorluk sağlanarak hem gelir elde edilirdi, hem de yolculuğun keyifli geçmesi sağlanırdı.
Diğer fikrim ise istasyonlar, vagonlar kısacası heryere reklam panoları konarak gelirin artırılmasıydı.
Dilekçeye cep telefonu numaramı ve e-posta adresimi not etmiştim.5 gün sonra nilüfer ilçesinin kodunu taşıyan telefon geldi. Neredeyse 5 dakika ne yapılabileceğini telefonda tartıştık. Teşekkür ederek görüşme bitirildi.
Yeni kurulan bir işletmenin dilek ve şikayetlere bu kadar çabuk cevap vermesi çok hoşuma gitmişti.Üstelik ilk fikrim -her ne kadar abartılsada- uygulamaya konuldu.
Suratsız minibüsçülerle güleryüzlü memurlar. Hangisini seçersiniz?


Murat Caner
15 yıl önce - Cum 01 Eyl 2006, 17:49

Osmaneli'nden gelecek olan demiryolu Bursaray ile nerede bütünleşecek bilen var mı?

Batur

15 yıl önce - Cum 01 Eyl 2006, 19:34

Alıntı:
Osmaneli'nden gelecek olan demiryolu Bursaray ile nerede bütünleşecek bilen var mı?


Bursaray’ın demiryoluyla bütünleştirilme düşüncesi varsa güzel olur    , bunun için en uygun hat ileride yapılacak olan Terminal hattı olur herhalde.



sayfa 7
« önceki   123 ... 678 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara