Ana Sayfa  



Ordu - Giresun Havaalanı
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 44, 45, 46  Sonraki
cevap yaz Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET

Türkiye'de ilk defa deniz dolgusu üzerine inşa edilecek olan havaalanımızın ismi ne olmalı?
Ordu-Giresun Havaaalanı
28.9%
 28.9%  [102]
Or-Gi Havaalanı
23.5%
 23.5%  [83]
Pontus Havaalanı
9.1%
 9.1%  [32]
Karadeniz Havaalanı
20.4%
 20.4%  [72]
Gülyalı-Piraziz Havaalanı
3.1%
 3.1%  [11]
Topal Osman Ağa Havaalanı
6.5%
 6.5%  [23]
Başka bir isim (yazınız)
8.5%
 8.5%  [30]
Toplam Oy : 353

osmancık



Prş 09 May 2013, 22:57  

Alıntı:
Küçücük Erzincan a 32 Bin m2 kare terminal yapıldı. 2 büyük il için 15 bin m2 kare gerçekten çok komik.


Eeee cunku erzincan bakanin sehri, torpilli. Ulkenin kaynaklarini herkes istedigi yere akitiyor.


 mesajı beğendiniz mi?
baharcakir



Cum 10 May 2013, 20:26  

Alıntı:
Eeee cunku erzincan bakanin sehri, torpilli. Ulkenin kaynaklarini herkes istedigi yere akitiyor.

Yatırım yapınca herşey iyi olacak sanıyoruz. fakat terminali küçük yaparsanız ,körüksüz olarak,temelinde kazık olmadan vs yaparsanız bu yatırımda bir hata olduğu gerçeği su görürmez bir gerçek olur. Mesela terminal küçük yapıldığında yıl/yolcu sayınız düşer, buda turizmi ve yolcu yükünün geriye düşmesine neden olur.Büyük apronlar,salonlar ve körüklerle yolcu kapasitesi ve konforu arttırır.Hazır proje varken şu an kötü bir proje çiziliyor,üstelik yarısı büyüklüğünde.Bu olay gerçekten sinir bozucu. Üstelik diğer illerle aynı maliyetlerde terminaller yapılmasında karşın fiyat güya(!) yüksek olduğu düşünülerek böyle bir adım atılıyor.yazık doğrusu 34-35 binlik terminal 15 bin metrekareye düşürülüyor, sonrada önemli olan yatırım diyerek kendimiz avutuş,kandırmış oluyoruz.Her yağmur yağdığında körük olmadan artık şıkır şıkır ıslanırız ne diyelim...


 mesajı beğendiniz mi?
Ahmet Çolak 61



Cum 10 May 2013, 21:17  

Alıntı:
Mesela terminal küçük yapıldığında yıl/yolcu sayınız düşer, buda turizmi ve yolcu yükünün geriye düşmesine neden olur.Büyük apronlar,salonlar ve körüklerle yolcu kapasitesi ve konforu arttırır


bu dedikleriniz yeni yapılan, ülke genelini düşününce çok da büyük bir yolcu kapasitesine sahip olmayacağı düşünülen bir havaalanı için bence çok da önemli değil. sonuçta dolgu üzerine kaç ülkenin kaç şehri havalimanı yapabilmiş ki. maliyet konusuna katılmıyor şahsen. 34binlik bi yer elbette ferah olur rahat olur ama merak etmeyin 15binlik yer bile yeterince ferah olacaktır.

Alıntı:
Trabzon Havalimanımızda 14035 m2 alan üzerine yeni inşa edilmiş olan İç Hatlar Terminal Binası 22.11.2008 tarihinde hizmete açılmış olup, 2.000.000 yolcu/yıl kapasitelidir.
2012 yılı iç hat: 2.330.510 yolcu
2012 iç hatlar uçak sayısı: 17.681 uçak


trabzonda ki yerde mesela küçük dediğinize göre ama yıllık kapasitesinin üstünde çalışıyor. üstelik öyle tıkış tıkışta olmuyor gayet ferah sakin. yıla oranlarsak yaklaşık yarım saatte bir uçak inip kalkıyor. oda normal bir havalimanı için gayet yeterli bence. normal bi havalimanı dediğim yer de zaten türkiyenin en çok yolcu taşıyan 7. havalimanı bunuda göz önüne almakta fayda var.

bence deniz üstüne kurulacak modern bi havalimanı olacağını düşünürsek böyle basit ve telafisi olan şeyler için eleştirmemek lazım hele hele oraya daha büyüğünü yapıyorlar demek daha gereksiz.


 mesajı beğendiniz mi?
baharcakir



Cum 10 May 2013, 23:06  

Veriler üzerinden konuşmamız güzel; fakat o halde 14.035 m2 terminalin sadece iç hatlar olduğunu halbuki ordugiresunun hem iç hemde dışhatlarla birlikte 15000 olduğunu ayrıca belirtmemiz gerekir.
Kaldı ki trabzon iç hatlar terminali mevcut altyapıdan faydalandığı için teknik hacimleri bünyesinde barındırmıyor,dolayısıyla yeterli büyüklükte olmasının bir nedenide böyledir.Körüklü terminalleri zaten 15000 lerde çözebilmek hem zor hem sıkışık bir alan oluşmasına neden olacaktır.yıl/yolcu hesabında bekleme salonu ve büyüklüğü,pist uzunluğu,pisti kullanacak uçak sınıfları,körüklü olup olmadığı,apron büyüklüğü etkiliyor diye biliyorum.yani sırf terminal büyüklüğünün bunda tek başına bir etkisi yok. Ordu-Giresunda dolgu alan üzerinde olduğu için inceleyebildiğim kadarıyla inşaat alanı oldukça sınırlı,apronda küçük yapılmış;o zaman ister istemez katlı terminal yapılması gerekir diye düşünüyorum. Fakat bunlardan hariç olarak buradaki ana fikir ,körüklü ve çok katlı tam donanımlı hazırlanan projenin şimdi neden 15000lerde tek katlı çizilmekte olduğudur. Burada maaliyetten veya teknik bir konudan hariç olarak bir neden var, ben siyasi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca yarın bir gün Trabzona ikinci pist yapılacak. O zaman en az iki sene Trabzonlular Ordu-Giresun Havalaanının kullanacak.Sivas,Erzincanda,Karsta 30-35 bin ,Hatayda 45 bin yapılmışkenOrduya gelince neden farklı bir uygulama yapılıyor. Bu durumu burada paylaştım sadece, isteyen istediği gibi düşünebilir ama benim içim rahat değil,umarım termian yapıldığında yanılmış olurum.


 mesajı beğendiniz mi?
Tolga Dt




Cmt 11 May 2013, 00:15  

Sen getirip Elazığ a 16 binlik körüksüz tek kat yapıp Erzincana 32bin m2 körüğe uygun 2 katlı yapıyorsan kusurabakma kimse salak değil yani yolcu sayılarına bakmalı bu yetkililer kimin ne kapasitesi var.

 mesajı beğendiniz mi?: +1
Abdulkadir ACAR




Çrş 22 May 2013, 10:21   Ordu - Giresun havaalanında son durum

Alıntı:
Ordu Vali Yardımcısı ve Gülyalı Kaymakamı Yemen Bayrak, yaptığı açıklamada, toplamda 30 milyon ton taş dökülerek tamamlanması planlanan havalimanı ile ilgili çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Havalimanı inşaatının tüm hızıyla devam ettiğini belirten Bayrak, "24 saat esasına göre çalışmalar gece gündüz devam ediyor. Havalimanı inşaatının dolgu çalışmalarında şimdilik 80 kamyon görev yapıyor. Şu ana kadar inşaat sahasına çeşitli taş ocaklarından getirilen 10 milyon ton taş döküldü" dedi.

Bayrak, şöyle devam etti:

"Aynı zamanda çalışmalar kapsamında dış mendirek uzunluğunda bin 900, pist uzunluğunda ise 1 kilometre geride kaldı. Bunun yanında ışıklandırmaların olacağı yerlerin dolgularının büyük bir kısmı da tamamlandı. Yakın bir zamanda pist dolgusu tamamlanarak sıcak asfaltlama çalışmasına geçilecek. Bunun için de inşaat sahası içine kurduğumuz bir tesisle bu piste kullanılacak malzemeler hazır hale getiriliyor. Temennimiz havalimanını söz verildiği tarihte tamamlamak. Bu konuda da herkes elinden gelen her şeyi yapıyor."

Bayrak, projede üst yapı çalışmalarının da başlayacağını sözlerine ekledi.




kaynak: airporthaber.com


 mesajı beğendiniz mi?
mselozmen



Pzr 26 May 2013, 22:35  

  (+)   (+)

 mesajı beğendiniz mi?: +2
enes52



Prş 30 May 2013, 15:40  

Alıntı:
Heyecanla beklenen Ordumuz ve Giresun için çok önemli olan havaalanının üstyapı ihalesine bir türü geçilemiyormuş. Nedenini araştırdığımda
üstyapı projesinin değiştiği, 35 bin metrekare büyüklüğünde olan havaalanı terminali projesinin daha sonra 15-20 bine düşürüldüğünü ve projesinin
çizilmiş olduğunu öğrendim.
İlk olarak yapılan ihaleyle Körüklü ve 3 katlı olarak projelendirilen terminalin maaliyeti düşürmek adına ve devlet kurumları arasındaki anlaşmazlıkların
sonucu iptal edilip,tek katlı ve körüksüz 15 bin metrekareye düşürülmüş olduğunu öğrendim. Lütfen bunun önüne geçelim arkadaşlar
bu kadar büyük vaatler verilerek,yıllardır beklenen projeye böyle davranılabilir mi,böyle bir terminal mi yapılır.Verilen sözlere ne oldu, ne akla hizmet bu icraatleri yapıyorlar. Diğer
şehirlerde 40-50-60 bin metrekarelerde yeni havaalanları yapılırken Orduya neden böyle davranılıyor.Bakan değişti diye mi böyle tavır mı yapılır,nasıl bir hizmet anayışı var,anlamıyorum.çok yazık.Eğer iptal edilen projeye ve yeni projeye ait görseller bulabilirsem mutlaka paylaşırım.Bu söylediklerime inanmayanlar olabilir ama ne yazıkki gerçek, isterseniz benim gibi yapıp yekililere sorabilirsiniz.
size katılıyorum ve destekliyorum nedir bu bakanların kendi memleketlerine daha çok hizmet götürme sevdası,orduda giresunda Türkiyenin şehirleri,niye bu iki il küçük görülüyor niye doğunun en küçük illerine yatırımın büyüğü fazlası yapılıyorda karadenizdeki küçük şehirlere neden yapılmıyor?? nedir yani bunları yapmaktaki amaç nedir? 30 bin metrekareye söz verilipte neden 15 bin metrekareye düşürülüyor yazıktır günahtır.

 mesajı beğendiniz mi?: +1
mselozmen



Sal 04 Hzr 2013, 23:08  

http://ekonomi.milliyet.com.tr/ordu-giresun-havaalaninda-sona/ekonomi/detay/1718511/default.htm

aralıkta uçulabilecekmiş


 mesajı beğendiniz mi?
Ergün.




Pzr 09 Hzr 2013, 00:24  

(+)
(+)
(+)
08.06.2013


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: