Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
adem yavuz
15 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2005, 14:34

gece otobüsü uygulaması er yada geç istanbul da faliyete geçecektir.istanbul u dünya şehri yapıyoruz diyen belediye bunu da yapmak zorunda bence.tabii herşeyden de belediye olarak kar elde etmemeyi göze almaları gerekiyor.

Burç

15 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2005, 17:43

Ana hatlarda saat başı bir gece otobüsünden kar edilmemesi imkansız. Hesap ortada.
Ama tabii ki kar amacı olmadan verilmesi gereken bir hizmet, çöp toplamak gibi.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 26 Eyl 2005, 18:18

1970'li yılların sonlarında (en sıkıntılı yıllarda) bile gece hatları olan İETT'nin bu araçlarında güvenlik elemanı olmazdı (ya da, en basitinden bizler öyle sanırdık). Sabaha kadar çeşitli anahatlarda çalışan otobüslerde, hiç de azımsanmayacak sayıda müşteri olurdu ve hatta ücretleri de gündüz tarifesinin aynısı olurdu (yani, herhangi bir ekstra ücret talep edilmezdi).

Hiç değilse, A, B ve C bölgelerinde pilot seçilen 1'er hatta bir ay boyunca bu uygulamayı denemeye koysalar. Birşey kaybetmezler. Toplanan veriler ve talepler doğrultusunda da, gerekirse bu uygulamayı yaygınlaştırsınlar. Halka hizmetin mihenk taşlarından birisi olacaktır kesinlikle!...  

Akın KURTOĞLU


nazlıevren
14 yıl önce - Çrş 07 Arl 2005, 21:48
Gece Seferleri Olsun, Artık...


Kıtalar arası ulaşım 24:00'ten sonra belediye hizmetiyle yapılmıyor...sağlanabilen ulaşım dolacağı zaman kalkacak pahalı dolmuşlar, taksiler ve gece 01:30'a kadar biraz daha sefer yapan ihaleli deniz motorları...
  Boğazı geceden sabaha denizden ve köprüden birleştirmeye devam edecek seferler gerekli...örneğin;

:::Eminönü-Beşiktaş/Üsküdar vapuru
:::Karaköy-Kadıköy vapuru...sabah son seferinde Haydarpaşa'ya uğrar...
:::Taksim-Beşiktaş/Bağlarbaşı-Üsküdar-Kadıköy-Bostancı otobüsü

 Tabii...akşamın ilerleyen saatlerinden itibaren artık ulaşılmaz kalan bölgelerde var......


tolginho

14 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 20:34

Sırf eğlence amacıyla düşünmeyelim gece otobüslerini. Mesela yakına kadar ben iş yerimden geç saatlere kadar kalamıyordum otobüs yokluğunda. Ki Taksim'den en son kalkan iki otobüsten birisi kapımın önünden geçer.

Taksim'deki dolmuşlar dünya para kazanıyorlar. Otobüsle 1-2 milyona gideceğiniz yere 3,5 milyondan aşağı götürmüyor dolmuşlar. Hem de 15 dakikadan çok beklemiyordur bir dolmuş. Taksim'de Bakırköy, Aksaray, Bostancı gibi birçok yere dolmuş olduğunu da düşünelim.

Eğlence dışında gece vardiyasında çalışanları ya da bir yere ziyarete gidip erken kalkmak zorunda olanları düşünelim. İmkanım olsa sabah 6 da gece 1-2 gibi köprüden geçmeyi yeğlerim. Madem istanbul'un yolları gündüz yetmiyor, o zaman gündüz trafiğinin bir kısmını geceye yığmaya teşvik etmeli.

Mesela gece 2-4 arası köprü bedava ya da %50 indirimli olmalı.

Bu arada 20 milyonuz bu şehir diyoruz. Paris'te acaba orada yıllarca oturup Eyfel'e bırakın çıkmayı önünden geçmeyen kaç kişi vardır. Ama hala İstanbul'da çok sayıda insan Taksim'e, Mecidiyeköy'e ya da diğer merkezleri en çok televizyonda görmüştür. Demek istediğim bizde birçok insan köyden gelmiş, köydeki düzenini İstanbul'u varoşlarına tatbik etmeye çalışmakta. O yüzden tekrar düşünmek gerekir günlük kaç milyon kişi yer değiştiriyor sorusuna cevap verirken.

Herneyse bu olay tabii ki konumuz olan gece otobüslerini anlamsız kılmıyor. Geceleri de raylı sistemlerin ve özellikle uzun hatların çalışması istanbul için önemli bir kazanım olacaktır.

TOLGA KAPROL


CETİN
14 yıl önce - Pzr 09 Nis 2006, 14:20

Doğru, enson 24-30 a kadar oluyo bazı hatlar.

Mesela 127 nin son arabası 24:15 TOPKAPI dan kalkıyor... diğerleri 22-23 gibi bitiyor.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 02:21

14 Ağustos 2006 tarihinde İETT tarafında başlatılan "Gece Otobüs Seferleri Uygulaması" sonrasında açılan yeni bir başlığımız olduğu için, bu başlık ısrarlı mesajlarımız neticesinde, misyonunu tamamlayarak rafa kaldırılmıştır...  

Bundan soraki mesajlar; İETT'den Mükemmel Bir Uygulama: Gece Seferleri adlı başlıktan takip edilebilir.

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM