Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Hızlı Tren Projesi
sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 841, 842, 843 ... 1388, 1389, 1390  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Gökçe Aydın
1 yıl önce - Sal 09 Nis 2013, 22:48

Alıntı:
Bence şu an yapılan projeler önerilen projelere engel değil.


Bence de değil. Mevcut projeler de gereksiz değil.

Alıntı:
En nihayetinde Ankara, Eskişehir ve Bursa'nın zaten birbirine bağlanması gerekir.
Şu an yapılan İstanbul'u Ankara-Eskişehir-Bursa aksı üzerinden Ankara ve Bursa'ya bağlamak.


Ne güzel söylemişsiniz. Mevcut projelerin işlevi bunlardır ve gerekli işlevlerdir. Ancak, bu işlevlerin dışında işlevler de yüklenmesine ve "yaptık ya işte daha ne istiyorsunuz" denmesine karşı çıkıyoruz. İstanbul - Bursa arasını otobüs 1 saat 30 dakikada gidecekken YHT 2 saat 15 dakikada gidiyorsa ve "YHT ile İstanbul - Bursa arasını bağladık ya" deniliyorsa bu utanmazlıktan başka bir şey değildir. Yoksa Ankara - Eskişehir - Bursa elbette bağlansın. Sözümüz yok.


İ.Hakkı Erdoğan
1 yıl önce - Sal 09 Nis 2013, 22:51

Alıntı:
Bence de değil. Mevcut projeler de gereksiz değil.


Engel değil elbette, bunları yaptık diye diğerlerini sonsuza dek yapamayacak değiliz. Ama herhalde 20-30 sene bekleriz, onu da kaçımız görür bilemem...

Alıntı:
Ne güzel söylemişsiniz. Mevcut projelerin işlevi bunlardır ve gerekli işlevlerdir. Ancak, bu işlevlerin dışında işlevler de yüklenmesine ve "yaptık ya işte daha ne istiyorsunuz" denmesine karşı çıkıyoruz. İstanbul - Bursa arasını otobüs 1 saat 30 dakikada gidecekken YHT 2 saat 15 dakikada gidiyorsa ve "YHT ile İstanbul - Bursa arasını bağladık ya" deniliyorsa bu utanmazlıktan başka bir şey değildir. Yoksa Ankara - Eskişehir - Bursa elbette bağlansın. Sözümüz yok.


Ankara-İstanbul arasını Ayaş'tan 2 saatte gidecekken, Eskişehir'den 4 saatte gidince oluyor da ; İstanbul-Bursa 1.5 saat yerine, 2.5 saat olunca neden olmuyor?

Bu ikiyüzlülüğü bir türlü anlayamadım.


Gökçe Aydın
1 yıl önce - Sal 09 Nis 2013, 22:59

Alıntı:
Ankara-İstanbul arasını Ayaş'tan 2 saatte gidecekken, Eskişehir'den 4 saatte gidince oluyor da ; İstanbul-Bursa 1.5 saat yerine, 2.5 saat olunca neden olmuyor?


İkisi de olmuyor. Farkımız şu: Siz karayolu ile demiryolu arasındaki rekabet beni ilgilendirmez ben demiryolunun kendi içindeki potansiyel karşılaştırmalarına bakarım diyorsunuz (Saygı duyuyorum). Ben ise, rekabeti daha çok dikkate oluyorum. Bu nedenle de, YHT'nin otobüsten daha yavaş olması aşırı derecede sinirimi bozuyor. Mevcut projenin sonunda, gereksiz bir süre uzaması olmakla birlikte, HİÇ DEĞİLSE otobüsten daha çabuk götürecek. İstanbul - Bursa arasında o da olmayacak.

Sonuçta ikisi de aynı hükümetin icraati olduğuna göre, ortada vehmettiğiniz gibi ideolojik bir tutarsızlık göremiyorum. Hassasiyet noktalarımız farklı.


Batuhan42
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 01:51
Körfez geçişi gereksiz


Zaten otoban yapılıyor süre kısalıyor, üstüne birde hızlı tren talep etmek gereksizdir. Daha Öncelikler vardır.
Öncelikler
1-Ankara İstanbul kestirme hattı.
2-Konya izmir hattı yapılsın,
3-Adana Konya hattı, şuanda yapılan hat karamandan dolaştığından uzuyor. üstelik konvansiyonel hat,
4-Antalya-Kayseri hattı
Önce yukardaki dört hızlı tren hattı yapılsın sonra Bursa-Istanbul körfez geçişi düşünülebilir. Diğer iller 2-3 Saat kaybı olurken görmezden gelmek Kabul edilemez. Kaldıki zaten otoban yapılıyor hızlı trene gerek yoktur. Ama yapılacaksa tüm şehirlere ve büyük ilçelere yapıldıktan sonra düşünülebilir. Buda Minimum 100 yıl sonra olur. 100 Yıldan önce olması mümkün değildir.


Karaman Ahmet

1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 02:46

Ortada Körfez´e yapilacak olan bir asma köprü var. Bu asma köprüyü yanlizca motorlu tasit gecidi icin yapmak, bu asma köprüye ray dösememek cok mantiksiz, cünki sonucta Körfez´e rayli sistem icin yeni bir köprü yapmak, yeni yapilacak olan köprüye ray eklemektan cok daha pahali olur.

Bu baslikta okuduguma göre, körfez köprüsü icin krediyi veren Japon finansörler krediye onayi, bu köprüden yanlizca motorlu tasit gecmesini sart olarak kosmuslar.

Hal böyle olunca, bu köprüyü yap, islet, devret formülüyle isletecek siretlerle, Japon finansörler sanki birbirlerine baglantiliymis gibi geliyor insana. Köprüye rayli sistem dösenirse, köprünün daha pahaliya mal olurken, kar getirisinin düseceginden korkuyorlar herhalde.


Gökçe Aydın
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 11:00

Alıntı:
Kaldıki zaten otoban yapılıyor hızlı trene gerek yoktur.


Senin bu mantığına göre Ankara - İstanbul arasında da hızlı trene gerek yoktur.


gokboraleb
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 11:14

Alıntı:
Zaten otoban yapılıyor süre kısalıyor, üstüne birde hızlı tren talep etmek gereksizdir. Daha Öncelikler vardır.
Öncelikler
1-Ankara İstanbul kestirme hattı.
2-Konya izmir hattı yapılsın,
3-Adana Konya hattı, şuanda yapılan hat karamandan dolaştığından uzuyor. üstelik konvansiyonel hat,
4-Antalya-Kayseri hattı
Önce yukardaki dört hızlı tren hattı yapılsın sonra Bursa-Istanbul körfez geçişi düşünülebilir. Diğer iller 2-3 Saat kaybı olurken görmezden gelmek Kabul edilemez. Kaldıki zaten otoban yapılıyor hızlı trene gerek yoktur. Ama yapılacaksa tüm şehirlere ve büyük ilçelere yapıldıktan sonra düşünülebilir. Buda Minimum 100 yıl sonra olur. 100 Yıldan önce olması mümkün değildir.

hiç kusura bakma arkadaşım öncelik büyükşehirlerde olmalı her zmn o senin saydığın projeler ancak sonradan yapılır neden denilecek olunursa maliyetler düşünüleceği için;Bir Bursa-Ankara Hattı bile zor yapılıyor şu an da Asma köprüde otoban geçiyor nasıl olsa demekte ileriyi görmemek bugünü düşünmek mantığından başka bir şey değildir...


Gökçe Aydın
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 20:14

Körfez köprüsü olayında neden yalnızca Bursa'ya takıldık acaba? İStanbul - Bursa arasını körfez köprüsünden bağlayan bir YHT hattı, uzun vadede İstanbul - İzmir arasını da bağlayacak ve otoyol ile rekabet edecek seyehat süreleri sağlayabilecek. Osmaneli üzerinden yapılacak bir bağlantı İzmir'e uzatılsa bile otoyolla rekabet şansı yok.

serinyon
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 21:25

Alıntı:
Osmaneli üzerinden yapılacak bir bağlantı İzmir'e uzatılsa bile otoyolla rekabet şansı yok.


bunun fizibilitesini mi yaptınız?

siz hiç istanbuldan izmire tren gördünüz mü hayatınızda?

Hele bir olsun o zaman yine burdan bu iddaanızı yutacaksınız.

Otoyolla rekabet şansını bırakın da benim iddam da şu:

Böyle bir hat açılsın, o trende yer kalmaz, kapasiteyi de maksimum kullanmak durumunda kalırlar.

Keşke bitse de görsek!


kami suyutmaz
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 22:37

En son İst-İzm ulaşımı ido+bandırma -izmir trendi 8 saat kadar sürüyordu(yenikapı-basmane merkez)karayolundan nerdeyse daha kısa idi..
Hava ve trafik koşulları iyi olduğunda tabiiki.
Bir keresinde Bandırmadan feri hava yüzünden iptal olduğundan 12 saatte ist a vardım.
Daha güvenli,konforlu,dakik olduğundan ne olursa olsun demiryolu bence tercih edilmeli..


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM