Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
Hızlı Tren Projesi
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 842, 843, 844 ... 1274, 1275, 1276  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Gökçe Aydın
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 20:14

Körfez köprüsü olayında neden yalnızca Bursa'ya takıldık acaba? İStanbul - Bursa arasını körfez köprüsünden bağlayan bir YHT hattı, uzun vadede İstanbul - İzmir arasını da bağlayacak ve otoyol ile rekabet edecek seyehat süreleri sağlayabilecek. Osmaneli üzerinden yapılacak bir bağlantı İzmir'e uzatılsa bile otoyolla rekabet şansı yok.


serinyon
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 21:25

Alıntı:
Osmaneli üzerinden yapılacak bir bağlantı İzmir'e uzatılsa bile otoyolla rekabet şansı yok.


bunun fizibilitesini mi yaptınız?

siz hiç istanbuldan izmire tren gördünüz mü hayatınızda?

Hele bir olsun o zaman yine burdan bu iddaanızı yutacaksınız.

Otoyolla rekabet şansını bırakın da benim iddam da şu:

Böyle bir hat açılsın, o trende yer kalmaz, kapasiteyi de maksimum kullanmak durumunda kalırlar.

Keşke bitse de görsek!


kami suyutmaz
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 22:37

En son İst-İzm ulaşımı ido+bandırma -izmir trendi 8 saat kadar sürüyordu(yenikapı-basmane merkez)karayolundan nerdeyse daha kısa idi..
Hava ve trafik koşulları iyi olduğunda tabiiki.
Bir keresinde Bandırmadan feri hava yüzünden iptal olduğundan 12 saatte ist a vardım.
Daha güvenli,konforlu,dakik olduğundan ne olursa olsun demiryolu bence tercih edilmeli..


Gökçe Aydın
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 23:16

Alıntı:
bunun fizibilitesini mi yaptınız?


Ben seyir süreleri üzerinden tahmini bir kıyaslama yapıyorum. Ama bu kadar iddialı olduğunuza göre siz yapmışsınız anlaşılan. Rakamları paylaşın da görelim o zaman, ne diyeyim!


Buğra41
1 yıl önce - Çrş 10 Nis 2013, 23:39

ızmıt'ın tum bu ıslerden nasıl bı cıkarı oldugunu merak edıyorum trafık derdının azalmasından baska.
ızmıtın ıcınden koprü gecıcek ızmıtın ıcınden yht gecıcek ve ızmıtte durmayacagı soylenıyo.eger boyle bı durum soz konusuysa hıcbısey demıyorum yeter bıktık turkıyenın yukunu cekıp rezalet yasamaktan


emrenmert

1 yıl önce - Prş 11 Nis 2013, 01:14

Yıllar evvel, konvansiyonel demiryolu üzerinde

Haydarpaşa-Gebze-İzmit-Arifiye-Pamukova-Osmaneli-Bilecik-Bozüyük-Enveriye-Kütahya-Afyonkarahisar-Dumlupınar-Banaz-Uşak-Salihli-Manisa-Menemen-Çiğili-Karşıyaka-Basmane

güzergahında giden bir tren vardı. Bu tren bile yolcu bulabiliyorsa, ben diyorum ki Bilecik üzerinden dolaşan yht hayli hayli yolcu bulabilir.


yunus erdem
1 yıl önce - Prş 11 Nis 2013, 10:38

İstemezükçü diye yırtınan! şu yazıya
Alıntı:
Alıntı:
İstanbul-Bursa arasındaki güzergah seçimin yanlışlığına aynen imzamı atıyorum. Köprüden geçmeyen bir YHT, kara yoluna karşı dezavantajlı olacak, bu nettir.

Ancak, İstanbul-Bursa güzergahı için yırtınanlar Ankara-İstanbul YHT'sinin taaaa Eskişehir'den dolanmasını alkışlayanlar olunca samimiyet testini geçemiyorlar.

Aklın yolu bir Bursa-İstanbul hattı körfez köprüsünden geçmelidir, Ankara-İstanbul hattı da Ayaş Tüneli güzergahından geçmelidir. Mantıklı olan ikisi için de buydu. Kafası çalışan herkes bunların ikisini de görebilir. Ama istemezük takımı sadece işine geleni över, işine gelmeyene muhalefet eder. Ankara-İstanbul hattının kara tren gibi her yeri dolanmasını sorun etmezler de Bursa hattını sorun ederler. Çünkü samimi değillerdir. İşlerine geldikleri gibi konuşurlar.

Şu cevabı vermiş idim.
Alıntı:

Öncelikle değinmeden geçemeyeceğim; bir güruh var ki mesajlarına istemezükçüler diye bir ifade eklemezse rahat edemiyorlar. Bence bu çok sorunlu. Çünkü bu kalıplaşmış söylem hep kendilerinin doğru düzlemde olduklarını, ve kendi düşüncesi dışındakilerin ise istemezükçü diye tabir edilen yanlış düzlemde olduğunu ima ediyor. Bu açıdan sakat bir bakış açısı. Evet gerçekten bu kelimenin doğumuna sebep olan bir istemezükçü tayfası vardır, bu hükümetin yaptığına taş koyalım, yapılacak hizmetin yağını yemesin diye, ancak bunu herkese yaymak, mütevazi şekilde burada fikir beyan eden forumdaşlarına böyle hızını alamayıp saldırmak insaf sınırları dahilinde midir? Sorulması gereken bir soru diye düşünüyorum.
Aynı bakış açısı mesajın devamında da devam ediyor. Ben körfez demiryolu geçişinin Ankara Sürat hattından maliyet/fayda itibariyle çok çok daha önemli olduğunu düşünüyorum. Böyle düşündüğüm için neden samimiyet testinden kalmış olayım? Neden kendinizde samimiyet testi hazırlama hakkı görüyorsunuz, aslında elinizdeki samimiyetsizlik (ve bir de istemezükçülük tabi ki) yaftalamalarını bırakıp olaya bu insanlar Bursa Köprüsü'ne neden Ankara Sürat hattından daha önem veriyorlar acaba diye bakmaya çalışsanız belki anlayabilirsiniz de. Ama malesef demiryolu köprüsü isteyen de istemezükçü oluveriyor sizin gözünüzde. Benim kafam çalışıyor ama aklın yolu bir değil, çok yollar var ve kısaca fikirlerin çarpışmasından hakikat kıvılcımı doğar diye yenitürkçe'ye çevireyim söylemek istediğimi.
Bana göre hızlı trenin en büyük faydası şehirleri bir birinin adeta banliyösü haline getirmesidir. Böylece normalde mümkün olmayan her türlü insan etkileşimiyle bu şehirlerin arasında üstel oranlarda artan iktisadi ve kültürel bir ivme kazandırmasıdır. Örneğin her ne kadar tam kapasitede olmasa da Ankara - Konya - Eskişehir arasında başlayan ve yeni trenler ve eksik kısımların tamamlanmasıyla daha da artacağını düşündüğüm mevcut etkileşim gibi. Bunu anlamak için Eskişehir'in hızlı tren öncesi ve sonrasını çalışmak lazım. Bu konuda mutabıkız aslında.
Ama ben maksimum faydayı artık kendi tarihini ve tabiatını öldürerek onun cenazesi üzerinde büyüyen İstanbul'un çevresindeki şehirlerle banliyö ilişkisi kurmasında görüyorum. Bu hem bir ulaşım segmenti olarak çok karlı olacak bir alan hem de İstanbul'un ve bölgenin sağlıklı ve hızlı büyümesi için elzem.
Bu bakımdan mevcut hızlı trenin en büyük eksikliği 200 km hızı hatlarda Arifiye'ye kadar gelip oradan Gebze'ye kadar 160 km üst sınırdaki hızlarda gelebilecek olması. Yani Ayaş Geçişinden daha da önemlisi hızdan maksimum faydanın sağlanacağı yerde hızın en düşük seyretmesi gibi bir sorun var. Bu bakımdan İzmit'ten, yada Adapazarı'ndan binip en azından Söğütlüçeşme'ye yarım saat hatta 1 saat içerisinde varmak hayal. Çünkü Gebze'den sonraki Marmaray + hızlı tren işletmeciliği de bir soru işareti olarak duruyor. O yüzden benim için Ankara İstanbul hızlı tren hattındaki öncelik Ayaş tünel geçişi değil, en azından Söğütlüçeşme'ye kadar gelen Adapazarı İstanbul kuzey geçişidir. Kaldı ki bu kısım yapılsa bile mevcut hatta 4 saatten kısa olmayacağını düşündüğüm hızlı tren ulaşımı 3 saatin altına düşebilecek.
Konuyu yanlış anlaşılma ve istemezükçü, samimiyetsiz ilan edilme korkusuyla uzattım. Gelelim Bursa hattına, körfez geçişi ile İstanbul (anadolu yakası) Bursa arası yarım saatte varmak mümkün. Bunun ekonomik, sosyal, kültürel ve de ulaşım hattının bizzat kendisi açısından getireceği faydaları hayal bile edemiyorum. Ankara - İstanbul arasında 2 saatlik ulaşımın da kendine göre faydaları olacaktır elbette, Ayaş geçiş hattı yapılırsa, bunu yadsımıyorum, ama Körfez geçişinin getireceği faydalarla kıyaslanamaz. O çok büyük bir sıçrama olacaktır. İnanıyorum böyle bir hat olduğunda 15 dakikada bir kalkacak trenlerin hepsi dolu olacaktır. Bursa merkezden Sabiha Gökçen'e ulaşım süresini düşünün örneğin. İnsanlar Bursa merkezde hatta Yenişehir'de oturup İstanbul'da okuyacak çalışacak ve tersi istikamette de olacak. Kuvvetle muhtemel Bursa İstanbul turizminin canlılığını yaşayacak. Sıcak yaz günü Söğütlüçeşme istasyonu günübirlik Uludağ'a çıkmak isteyenlerle dolacak.
Ayrıca Ankara hattına da çok karlı olacağına inandığım bir alternatif doğacak. İstanbul - Bursa - Ankara hattı. Bu alternatif sayesinde Adapazarı yönündeki yük hafifleyecek ve Adapazarı - İstanbul hattı gibi özel hatlar herhangi bir darboğazla karşılaşmadan daha sık sefer imkanına kavuşacak.
Biz doğru bildiğimiz şey için sizin o güzel uslübunuzda geçen tabirle "yırtınıyoruz". Ama ne samimiyetsiziz ne de istemezükçü. Size sadece şunu söyleyebilirim belki her konuda yanılsak bile edeb sahibiyiz.

Malesef bir önceki mesajları okumama furyası almış başını gidiyor. Vakti olmadığından, sadece kısa bir bilgi almak için buraya uğrayanı anlıyorum, ama bazen sebep bu değil, benim yazdığımdan ötesi zaten ikiyüzlü istemezükçü diye düşünüyor zat o yüzden okuma zahmetine katlanmıyor. Buyrun sanki yukarıda hiç bir şey yazılmamış gibi ne söylüyor.
Alıntı:
Ankara-İstanbul arasını Ayaş'tan 2 saatte gidecekken, Eskişehir'den 4 saatte gidince oluyor da ; İstanbul-Bursa 1.5 saat yerine, 2.5 saat olunca neden olmuyor?
Bu ikiyüzlülüğü bir türlü anlayamadım.


Kendimi tekrar ediyorum. Şu an Ayaş Tüneli açılsa dahi İstanbul Ankara arasını iki saatte gidemezsiniz çünkü Ayaş Tüneli projesinde 250 km hızlara ulaşsanız bile (ki o da zor) asıl sorun Arifiye Gebze arasında 160 km hızlara uygun hat inşa ediliyor. Gebze'den Söğütlüçeşme'ye kadar olan kısım da bir muamma.
Size kendimi ifade etmek için sizin zihin dünyanızdaki kelimelerle konuşayım, Arifiye İstanbul hattında hızlı tren hattı yokken! Ayaş Tüneli hızlı tren hattını istemek ikiyüzlülük.
Ayrıca İstanbul Bursa'nın Körfez Geçişi ile bir buçuk saat olacağını nereden çıkardınız? O süre 120 km hız sınırı ile hesaplanmış otoban geçişi için olmasın? Bursa İstanbul geçişli hızlı tren hattı mutlaka 1 saatin altında olacaktır.
Son olarak ben Bursa Körfez geçişinin çok daha önemli olduğunu düşünüyorsam neden tutup bir de Ayaş Geçişi'ni de istemeliyim. Ben önceliğin Sakarya İsanbul kuzey hızlı tren hattı olduğunu, ikinci önceliğinse Bursa Körfez geçişi olduğunu düşünüyorum. Hatta Ayaş geçişinin yukarıdaki mesajlarımda belirttiğim sebeplerden ötürü de bu hatların yapılmadığı ortamda önceliği olmadığını düşünüyorum. Körfeze demiryolu köprüsü istiyoruz adam istemezükçü diyor, otomatiğe bağlamış resmen.
Neymiş, ikiyüzlü şu bu diye laflar atmayıp adam gibi fikrimizi ifade edeceğiz, ve önceki mesajları okuyacağız.


irfanmm
1 yıl önce - Prş 11 Nis 2013, 10:44

İstanbul-İzmir hattı için küçük bir saptama yapabiliriz belki. Karayolu taşımacılığı ve Hızlı tren taşımacılığı başlangıç noktasını Halkalı olarak alırsak, (elbette otoyollardaki yasal hız sınırınında 120km/h olduğunu düşünerek) zaman zaman demiryolu hattında karayoluna göre iki kata yakın süratle gidecek olan YHT ye karayollu taşımacılığının rakip olabileceğini düşünmüyorum.
Kaza riski, konfor gibi faktörlerde eklenince demiryolunun öncelikli bir seçenek olacağına inanıyorum.


Saffet 1001

1 yıl önce - Pzr 14 Nis 2013, 19:10

Alıntı:
Konya-İstanbula ankaradan dolaşarak ulaşsın. Direk Eskişehir olsa 1 Saat olacaktı , Konyalı bir Saat geç gitsin, Konyalı izmire gitmek için ankaradan dolaşsın. Konya-İzmir direk olsaydı 2.30 Saat şimdi Ankara üzeri 4 Saat konyalı bir buçuk Saat dolansın yeterki Bursa bir Saat erken gitsin. Konya-Ankaraya direk bağlansa 1 Saat olacaktı, Ama Polatlı üzeri dolansın 2 Saat sürsün, konya bir saatte burdan kaybetsin ama yeterki Bursa istanbula erken varsın. Bu ülke çalışsın bursayı bir Saat erken istanbula ulaştırsın. Bu ülkede sadece Bursa var başka şehir yok.


Bizim Bilmis Bulbul gene gelmis Otmus.
Dayi ne dedigin Anlasilmiyor ama bizim Konyaya zaten Hizlitren geldi daha ne istiyorsun Korfez Koprusu yapilacakti ki hem Bursa hem Balikesir hem Manisa hemde Izmir yararlanacakti Kopruden simdi ne oldu Mindar oldu.

Alıntı:
Zaten otoban yapılıyor süre kısalıyor, üstüne birde hızlı tren talep etmek gereksizdir. Daha Öncelikler vardır.
Öncelikler
1-Ankara İstanbul kestirme hattı.


Hem Bursada Bursa Takintiya bak diger Sehirlerde var diyorsun sonrada Istanbul Ankara zaten Yapilirken, ustelik daha bitmemisken, Fuzuli bir Ikinci Hat oneriyorsun.
Dayi daha Izmire, Antalyaya, Adanaya, Kayseriye Hizli tren gitmiyor. Bursa bitmedi. Oncelik Istanbul Ankaraya Ikinci Hat diyorsun bu ne Perhiz bu ne Lahana Tursusu

Alıntı:
2-Konya izmir hattı yapılsın,


Bagas ustune Efendim Ankara-Izmir Polatlidan ayrilacak birde Sen istiyon diye Konyadanmi yapilsin?

Alıntı:
Kaldıki zaten otoban yapılıyor hızlı trene gerek yoktur.


Sen git Otobandan arabanla. Ben Hizlitren istiyorum.


Gökçe Aydın
1 yıl önce - Pzr 14 Nis 2013, 19:47

Alıntı:
İstanbul-İzmir hattı için küçük bir saptama yapabiliriz belki. Karayolu taşımacılığı ve Hızlı tren taşımacılığı başlangıç noktasını Halkalı olarak alırsak, (elbette otoyollardaki yasal hız sınırınında 120km/h olduğunu düşünerek) zaman zaman demiryolu hattında karayoluna göre iki kata yakın süratle gidecek olan YHT ye karayollu taşımacılığının rakip olabileceğini düşünmüyorum.
Kaza riski, konfor gibi faktörlerde eklenince demiryolunun öncelikli bir seçenek olacağına inanıyorum.


İrfan Bey, öncelikle fikrinizi düzgün bir üslupla, seviyeyi düşürmeden dile getirdiğiniz için size teşekkür ediyorum.

Otoyollarda yasal hız sınırı evet 120 km/sa, ama kaç araç buna uyuyor? Otomobiller 150+ km/sa hızlara hareket ediyorlar. Avrupa yakası kalkışlı yolculuklarda köprü trafiği bir sorun elbette ki. Ancak, yine de, körfez köprüsünün kullanılmaması büyük bir dezavantaj.

Alıntı:
Ayrıca İstanbul Bursa'nın Körfez Geçişi ile bir buçuk saat olacağını nereden çıkardınız?


Haklısınız Yunus Bey. Basit bir hesap yapalım: Söğütlüçeşme - Gebze, Marmaray hattı kullanılacağı için, eskiden olduğu gibi yaklaşık 35 dakikada alınabilecektir. Körfez köprüsü Gebze'den yaklaşık 10 - 12 kilometre sonra olacağına göre, 6 dakikada körfez köprüsüne ulaşılacağı ve 3 dakikada köprünün geçileceği düşünülebilir. Bu durumda, Söğütlüçeşme'den hareket eden bir YHT, 44 dakika içerisinde körfez köprüsünü geçerek karşıya ulaşmış olacaktır. Geriye 80 km yolu kalmaktadır. 80 km'lik bir yol, hızlanma ve frenleme kayıpları da göz önüne alınarak, 300 m/sa işletme hızıyla, 20 dakikada alınabilir. 1 dakika da benden olsun, 21 dakika. Yani, Söğütlüçeşme'den hareket eden bir YHT 1 saat 5 dakikada Bursa Garı'nda yolcularını indirebilir. 1 saat 5 dakika ile 2 saat 15 dakika arasında ciddi bir fark var. Bu yatırım kararı ile, İstanbul - Bursa arası ulaşım süresi 2 mislinden fazlasına çıkartılmış olacaktır.

İstanbul - İzmir arasında ise, 1 saat 10 dakikalık bir süre uzaması ciddi bir kayıptır. Unutmayalım ki, İstanbul - İzmir YHT'sinin yolcularını şehir merkezine getirememek gibi bir dezavantajı da olacaktır. YHT Basmane'ye girmeyecek, Menemen'de kalacaktır.

Alıntı:
Haydarpaşa-Gebze-İzmit-Arifiye-Pamukova-Osmaneli-Bilecik-Bozüyük-Enveriye-Kütahya-Afyonkarahisar-Dumlupınar-Banaz-Uşak-Salihli-Manisa-Menemen-Çiğili-Karşıyaka-Basmane

güzergahında giden bir tren vardı. Bu tren bile yolcu bulabiliyorsa, ben diyorum ki Bilecik üzerinden dolaşan yht hayli hayli yolcu bulabilir.


Bu trenin yolcu bulduğunu nereden biliyorsunuz? Baktığınızda, Ankara - İzmir trenleri de dolu görünür. Ama, özellikle pulman vagonlarda, Ankara'dan binip Basmane'de inen 5 yolcu bile göremezsiniz. Trenler hep ara istasyon yolcuları tarafından doldurulmuştur.

Yapılan inşaat ve işletme planlarına yönelik eleştirel yaklaşımlar getirdiğimde, bana bu kadar terbiyesizce üsluplarla saldıranlar olması, aslında çok ciddi bir özgüven probleminin olduğunu göstermektedir. Ben, demiryolu yatırımlarının hatalı planlar ve stratejiler nedeniyle boşa gitmesinden endişelenen bir vatandaşım. Eleştirilerimi bu amaçla yapıyorum. Ama böyle olmayabilirdim. Demiryolu ulaşımına bireysel çıkarlarından dolayı karşı bir otobüsçü de olabilirdim. Bu otobüsçü kimliğimden dolayı, tüm ortamlarda, demiryolu ile yolcu taşımacılığına karşı argüman geliştirmek gibi bir misyona sahip olabilirdim. Ancak, kendine gerçekten güvenen bir demiryolcunun ya da demiryolu savunucusunun buna sinirlenmesi değil, tam tersine sevinmesi gerekir. Çünkü, karşısında, kendisinin açıklarını ve eksiklerini gösteren, böylece zamanında tedbir alması için kendisine olanak sunan bir tartışmacı bulunmaktadır.


Ana Sayfa -> ULAŞIM