Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul MARMARAY ve Tüpgeçit
« önceki   123 ... 680681682 ... 117411751176   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
irfanmm
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 09:36

Yangın söndürme sistemleri;

Sistemin tasarımı
-Yangının yayılmasını önlemek
-Olası hasarlara karşı korumak
-Yangın söndürme faliyeti için gerekli iyi koşulları oluşturmak
-Tünel ve istasyonlardaki insanları yangından korumak,
-Güvenli kaçış alanları oluşturmak.

Tüneller arasındaki kaçış tünellerinde 45 metrelik yangın hortumları ve ayrıca stratejik noktalarda bulunmaktadır.
Her istasyon ve havalandırma fanlarının bulunduğu yapı (tünel boyunca toplam 5) su saklama tanklarına (yaklaşık herbiri 200 m3) ve pompalara sahiptir. Hatboyunca yeralan borular üzerindeki motorlu valfler OCC (operasyon kontrol merkezi) tarafından açılıp kapatılarak ihtiyaç olan noktalara suyu pompalar. Her pompa istasyonunda bir ana elektrikli pompa ve yedek bir dizel motorlu pompa bulunur.
İstasyonlarda ve havalandırma binalarında yağmurlama sistemi bulunmaktadır. Yağmurlama sistemi sadece istasyonlardaki yolcuları koruma amaçlı değil aynı zamanda fan ve yangın pompalarını korumaktadır.
Yangın söndürme sistemi 7.5 büyüklüğündeki depremde çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
Bütün istasyonlarda tasarım dumanı tahliye ve duman tabakasını güvenli mesafede tutacak şekilde ve yangın yağmurlama sisteminin oluşan ısıyı azaltacak şekilde tasarlanmıştır.
Sistem Yangın tespit sistemi, duman sensörleri ile ön alarm seviyesine geçer. İkinci yangın alarm uyarısı aldığında yağmurlama valfleri kırılarak işleme başlar.
Daha fazla tekniğe gerek yok sanırım. Bundan sonrası abartılı olur artık.


Mehmet Kasım
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 11:22

olası yangın halinde itfaiyemi müdahale edecek yoksa tüp geçit için özel bir ekip her zaman içerde hazır mı olacak?


Cem D18

1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 11:37

Alıntı:
olası yangın halinde itfaiyemi müdahale edecek yoksa tüp geçit için özel bir ekip her zaman içerde hazır mı olacak?


harbiden bu durum nasıl olacak ? bunu hiç düşünmemiştim


Murat Caner
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 11:46

Alıntı:
Kangren olan Minibüs yolu tek yön yapılır, trenin ustunden gecen yol ise ters istikamet yapılabilirdi.
Cikmaz yollar, tren yolu tarafindan kesilen butun yollar da birlesecekti.
Anadolu yakasi trafik acisindan cok daha yasanabilir bir yer olacakti.


Minibüs yolunu 10 gidiş 10 geliş yapsan bile trafik kangren olur. Demiryolunu yer altına almak gereksiz. Minibüs yoluna toplu taşım izi gerekli.

İlerde TBM'ler boşa çıkınca Kartal'dan batarlar Bakırköy'den çıkarlar.


Mehmet Kasım
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 11:47

Alıntı:

İlerde TBM'ler boşa çıkınca Kartal'dan batarlar Bakırköy'den çıkarlar.


tbm'ler boşa çıkalı 3 sene oldu


En son Mehmet Kasım tarafından Cum 18 Oca 2013, 12:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


irfanmm
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:01

Alıntı:

olası yangın halinde itfaiyemi müdahale edecek yoksa tüp geçit için özel bir ekip her zaman içerde hazır mı olacak?


Aslında ilk ve etkin müdahale sistemin kendisi tarafından yapılacak. İstanbul itfaiyesindede tünel yangınları konusunda uzmanlandırılmış timler mudahalede bulunacak.


Mehmet Kasım
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:14

Alıntı:
Demiryolunu yer altına almak gereksiz.


şimdiki projede 3 hat yerine alttan 2 hat gitseydi hızlı trene özel çift hat yapılsaydı iyi olmazmıydı?


irfanmm
1 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:28

Su baskını koruması;

Su baskını koruması deniz seviyesinin yükselmesi veya beklenmeyen doğa koşullarının olması haricinde marmarayın yüksek deprem riski içeren bir bölgede olmasından dolayı zorunludur.
Bu yapılar Sirkeci ve üsküdarın kıyı kısımlarındaki sistemlerdir. Sitemin ana unsurları Yükselen giriş bariyerleri, fırtına drenajları, tunel drenajları ve sel kapaklarıdır.

Öncelikli amaç yolcuları ve sistemi olası su baskınlarına karşı minimum etkiye maruz bırakmaktır.
-İstasyon girişlerinde (acil ve asansör girişleri dahil) fırtınalardan ve aşırı yağıştan meydana gelen su girişini engellemek.
-hava koşullarından tunelleri izole etmek.
-tüpte meydana gelecek önemli bir sorunda kıyıya yakın istasyonları korumak

Örneğin kıyıya yakın olan üsküdar istasyonunda girişlerden deniz suyunun bazı etkilerden dolayı yükselmesi durumunda devreye girecek yükselen hidrolik bariyerler mevcuttur.
Ayrıca içeri girecek suyun tahliyesi için çıkurlar ve pompalar efektif olarak sistemi kuru tutmaya çalışacaktır.

Deprem veya terör hareketlerinden dolayı tüpte meydana gelebilecek hasarlardan sistemin etkilenmemesi için sirkeci ve üsküdar istasyonunda hattı izole etmeyi sağlayacak ve tüpün ağzını kapatacak sel kapakları olacaktır.
Sel kapakları hafif ve sertleştıilmiş çelikten oluşup iki hidrolik itici tarafından kapatılacaktır. Bu sistem aynı zamanda sinyalizasyon sayesinde sistemi durduracaktır. Sistemde problem çıkma olasılığına karşı yedek ve el ile kapatılma mümkündür.


costancos
1 yıl önce - Cmt 19 Oca 2013, 20:36

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 284 gün sonra 150 yıllık hayal olan Marmaray'ın açılışını gerçekleştirecek.

Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Metin Tahan, Marmaray Projesi ile ilgili yaptığı açıklamada, yatırımcı bir genel müdürlük olarak demiryolu, denizyolu, hava yolu ve metro inşaatlarıyla Marmaray Projesi'nin çok hızlı bir şekilde yürütülmesi amacıyla saha ziyaretlerinde bulunduklarını anlattı.
Haftanın yaklaşık 4 gününü Marmaray inşaat alanında geçirdiklerini ifade eden Tahan, ''76 kilometre olan Marmaray Projesi'nin 15,5 kilometresi yani Ayrılık Çeşme'den Kazlı Çeşme'ye kadar olan, Marmaray'ın esasını teşkil eden tamamen yerin altındaki boğaz içine yerleştirilen tüplerden geçen hattımızı 29 Ekim 2013 tarihine yetiştirilmesi çok çalışıyoruz'' dedi.
Marmaray'ın açılışının, 29 Ekim 2013 tarihinde yapılacağını belirten Tahan, ''Marmaray'da karşılaştığımız çok ciddi sıkıntılar oldu. Yerin yaklaşık 60 metre altındaki tünellerde çalışıyorsunuz. İstanbul'un yerleşim noktasındaki trafik akışını düşündüğümüzde biz, 3 vardiya olarak 24 saat çalışıyoruz. Yerin altında çalıştığımız için hava durumu bizi etkilemiyor'' diye konuştu.
Marmaray çalışmasında ciddi yol aldıklarını ifade eden Tahan, 29 Ekim 2013 tarihine kadar Gebze-Pendik arasındaki banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve Marmaray'ı yetiştireceklerini bildirdi.
Gebze'den Halkalı'ya kadar olan bölümde çalışmaların devam ettiğini kaydeden Tahan, İstanbul sürat demir yolunun Köseköy'den sonraki bölümünü kesintisiz yol akışı sağlamak için 20 kilometrelik bölümü de 29 Ekim 2013'e bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Projenin tarihçesi
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu tüneli ile ilgili düşünce, ilk olarak 1860 yılında ortaya atıldı. Tünel, deniz dibi üzerine inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilen tünel olarak planlandı.
Bu tür fikirler ve düşünceler, izleyen 20-30 yıllık dönem içerisinde daha ileri düzeyde değerlendirildi ve 1902 yılında bir tasarım geliştirildi. Bu tasarımda İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli öngörüldü, fakat bu tasarımda, deniz dibi üzerine yerleştirilen bir tünelden bahsedildi. O zamandan bu yana, çok farklı fikir ve düşünceler denendi ve yeni teknolojiler, tasarıma dönüştü. İstanbul'da doğu ile batı arasında uzanan ve İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısının inşa edilmesine yönelik istek, 1980'li yılların başlarında giderek arttı ve bunun sonucunda 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü gerçekleştirilerek, raporlandı. Bu çalışma sonucunda, bugün projede belirlenen güzergah, bir dizi güzergah arasından en iyisi olarak seçildi.
1987 yılında ana hatlarıyla belirlenen proje, izleyen yıllar içerisinde tartışıldı ve 1995'te, daha detaylı etüt ve çalışmaların gerçekleştirilmesine ve 1987'deki yolcu talebi tahminleri dahil olmak üzere fizibilite etütlerin güncellenmesine karar verildi. Bu çalışmalar, 1998 yılında tamamlandı, elde edilen sonuçlar, daha önceden elde edilen sonuçların doğruluğunu göstererek, projenin İstanbul'da çalışan ve yaşayan insanlara birçok avantaj sunacağını ve şehirdeki trafik sıkışıklığıyla ilgili hızla artan sorunları azaltacağını ortaya çıkardı.
1999 yılında Türkiye ve Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) arasında bir finansman anlaşması imzalandı. Bu kredi anlaşması, projenin İstanbul Boğaz Geçişi bölümü için öngörülen finansmanın temelini oluşturdu.
Bu kredi anlaşması, rekabete dayanan ihale yöntemiyle seçilecek olan bir uluslararası müşavirler grubunun teminini de kapsıyor. Seçilen müşavir olan Avrasyaconsult, Mart 2002'de proje için ihale dokümanlarını hazırladı.
İhaleler, uluslararası ve ulusal yüklenicilere ve/veya ortak girişimlere açık olarak gerçekleştirildi.
2002 yılında boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan sözleşme BC1 Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı, Tüneller ve İstasyonlar işi ihale edildi, ihaleyi alan ortak girişim ile Mayıs 2004'te sözleşme imzalanarak Ağustos 2004'te işe başlanıldı. Bu sözleşme için 2006 yılında JICA ile ikinci bir kredi anlaşması imzalandı.
Ayrıca, projenin önemli bölümlerinin finansman anlaşmalarının düzenlenebilmesi amacıyla, Avrupa Yatırım Bankası (AYB) ile 2004 ve 2006 yıllarında Banliyö Demiryolu Sistemlerinin (CR1) finansmanı için 2006 yılında ise Demiryolu Araçları İmali (CR2) finansmanı için kredi anlaşmaları imzalandı. Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası (CEB) ile de 2008 yılında CR1 sözleşmesinin finansmanı için, 2010 yılında ise CR2 sözleşmesinin finansmanı için kredi anlaşmaları imzalandı.
Sözleşme CR1 Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Elektro-Mekanik Sistemler işi 2006'da ihale edildi (Ön yeterlilik ilahesi 2004) ihaleyi alan ortak girişim ile Mart 2007'de sözleşme imzalanarak Haziran 2007'de işe başlanıldı, Temmuz 2010'da fesih edildi. Fesih süreci ve yüklenicinin başvurusu üzerine başlayan ICC Tahkim süreci devam ediyor.
Söz konusu işin Sözleşme CR3 adı altında yeniden ihale süreci, Temmuz 2010'da Uluslararası İhale ilanının yayınlanması ile başlamış olup Ocak 2011'de teknik teklifler açılacak. Sözleşme CR2 Demiryolu Araçları Temini işi 2008 yılında ihale edildi (Ön yeterlilik ilahesi 2007) ihaleyi alan ortak girişim ile Kasım 2008'de sözleşme imzalanarak Aralık 2008'de işe başlanıldı.
Haber7 de bugun cikan haber
Hadi hayirlisi


kami suyutmaz
1 yıl önce - Cmt 19 Oca 2013, 22:22

keh keh,,Adamın söylediğine bakın;tüpte çok uğraştık takıldık vs.vs.Tüp biteli nerdeyse yıl oldu..Bitmeyen nereleri bu projede hepimiz biliyoruz değil mi??..Başka yorum yok..Yaparsak siyasi oluyor..


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM