Ana Sayfa 990 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul MARMARAY ve Tüpgeçit
« önceki   123 ... 680681682 ... 122012211222   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ozvardar2
2 yıl önce - Prş 17 Oca 2013, 22:24

Alıntı:
ayrılıkçeşme ve kazlıçeşme tünel girişlerinde havaalandırma sistemleri olacak mı?


Zaten var. Uskudar'da da, Yenikapi'da da var ayrica. Videolarda o 3-boyutlu tetris kulelerine benzer yapilar.


irfanmm
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 09:38

Alıntı:

ayrılıkçeşme ve kazlıçeşme tünel girişlerinde havaalandırma sistemleri olacak mı?


Havalandırma yapılarının konumları şekildeki gibidir.
Havalandırma fanları her yeraltı istasyonunun giriş ve çıkışında, yedikule ve ayrılıkçeşme tünel çıkışlarında bulunmakta. Şekilde X14 ve X15 ile gösterilen noktalarda jet fanları konumlandırılmış.




(+)


irfanmm
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 10:36

Yangın söndürme sistemleri;

Sistemin tasarımı
-Yangının yayılmasını önlemek
-Olası hasarlara karşı korumak
-Yangın söndürme faliyeti için gerekli iyi koşulları oluşturmak
-Tünel ve istasyonlardaki insanları yangından korumak,
-Güvenli kaçış alanları oluşturmak.

Tüneller arasındaki kaçış tünellerinde 45 metrelik yangın hortumları ve ayrıca stratejik noktalarda bulunmaktadır.
Her istasyon ve havalandırma fanlarının bulunduğu yapı (tünel boyunca toplam 5) su saklama tanklarına (yaklaşık herbiri 200 m3) ve pompalara sahiptir. Hatboyunca yeralan borular üzerindeki motorlu valfler OCC (operasyon kontrol merkezi) tarafından açılıp kapatılarak ihtiyaç olan noktalara suyu pompalar. Her pompa istasyonunda bir ana elektrikli pompa ve yedek bir dizel motorlu pompa bulunur.
İstasyonlarda ve havalandırma binalarında yağmurlama sistemi bulunmaktadır. Yağmurlama sistemi sadece istasyonlardaki yolcuları koruma amaçlı değil aynı zamanda fan ve yangın pompalarını korumaktadır.
Yangın söndürme sistemi 7.5 büyüklüğündeki depremde çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
Bütün istasyonlarda tasarım dumanı tahliye ve duman tabakasını güvenli mesafede tutacak şekilde ve yangın yağmurlama sisteminin oluşan ısıyı azaltacak şekilde tasarlanmıştır.
Sistem Yangın tespit sistemi, duman sensörleri ile ön alarm seviyesine geçer. İkinci yangın alarm uyarısı aldığında yağmurlama valfleri kırılarak işleme başlar.
Daha fazla tekniğe gerek yok sanırım. Bundan sonrası abartılı olur artık.


Mehmet Kasım
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:22

olası yangın halinde itfaiyemi müdahale edecek yoksa tüp geçit için özel bir ekip her zaman içerde hazır mı olacak?

Cem D18

2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:37

Alıntı:
olası yangın halinde itfaiyemi müdahale edecek yoksa tüp geçit için özel bir ekip her zaman içerde hazır mı olacak?


harbiden bu durum nasıl olacak ? bunu hiç düşünmemiştim


Murat Caner
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:46

Alıntı:
Kangren olan Minibüs yolu tek yön yapılır, trenin ustunden gecen yol ise ters istikamet yapılabilirdi.
Cikmaz yollar, tren yolu tarafindan kesilen butun yollar da birlesecekti.
Anadolu yakasi trafik acisindan cok daha yasanabilir bir yer olacakti.


Minibüs yolunu 10 gidiş 10 geliş yapsan bile trafik kangren olur. Demiryolunu yer altına almak gereksiz. Minibüs yoluna toplu taşım izi gerekli.

İlerde TBM'ler boşa çıkınca Kartal'dan batarlar Bakırköy'den çıkarlar.


Mehmet Kasım
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 12:47

Alıntı:

İlerde TBM'ler boşa çıkınca Kartal'dan batarlar Bakırköy'den çıkarlar.


tbm'ler boşa çıkalı 3 sene oldu


En son Mehmet Kasım tarafından Cum 18 Oca 2013, 13:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


irfanmm
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 13:01

Alıntı:

olası yangın halinde itfaiyemi müdahale edecek yoksa tüp geçit için özel bir ekip her zaman içerde hazır mı olacak?


Aslında ilk ve etkin müdahale sistemin kendisi tarafından yapılacak. İstanbul itfaiyesindede tünel yangınları konusunda uzmanlandırılmış timler mudahalede bulunacak.


Mehmet Kasım
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 13:14

Alıntı:
Demiryolunu yer altına almak gereksiz.


şimdiki projede 3 hat yerine alttan 2 hat gitseydi hızlı trene özel çift hat yapılsaydı iyi olmazmıydı?


irfanmm
2 yıl önce - Cum 18 Oca 2013, 13:28

Su baskını koruması;

Su baskını koruması deniz seviyesinin yükselmesi veya beklenmeyen doğa koşullarının olması haricinde marmarayın yüksek deprem riski içeren bir bölgede olmasından dolayı zorunludur.
Bu yapılar Sirkeci ve üsküdarın kıyı kısımlarındaki sistemlerdir. Sitemin ana unsurları Yükselen giriş bariyerleri, fırtına drenajları, tunel drenajları ve sel kapaklarıdır.

Öncelikli amaç yolcuları ve sistemi olası su baskınlarına karşı minimum etkiye maruz bırakmaktır.
-İstasyon girişlerinde (acil ve asansör girişleri dahil) fırtınalardan ve aşırı yağıştan meydana gelen su girişini engellemek.
-hava koşullarından tunelleri izole etmek.
-tüpte meydana gelecek önemli bir sorunda kıyıya yakın istasyonları korumak

Örneğin kıyıya yakın olan üsküdar istasyonunda girişlerden deniz suyunun bazı etkilerden dolayı yükselmesi durumunda devreye girecek yükselen hidrolik bariyerler mevcuttur.
Ayrıca içeri girecek suyun tahliyesi için çıkurlar ve pompalar efektif olarak sistemi kuru tutmaya çalışacaktır.

Deprem veya terör hareketlerinden dolayı tüpte meydana gelebilecek hasarlardan sistemin etkilenmemesi için sirkeci ve üsküdar istasyonunda hattı izole etmeyi sağlayacak ve tüpün ağzını kapatacak sel kapakları olacaktır.
Sel kapakları hafif ve sertleştıilmiş çelikten oluşup iki hidrolik itici tarafından kapatılacaktır. Bu sistem aynı zamanda sinyalizasyon sayesinde sistemi durduracaktır. Sistemde problem çıkma olasılığına karşı yedek ve el ile kapatılma mümkündür.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM