Ana Sayfa  



Süha



Cmt 03 Hzr 2006, 02:53  

Ben İDO’nun internet sitesinde şu ihale gözüme çarptı Yalova - Pendik arası için ayrı feribot ihalesi var. Birde başka bir arabalı vapur ihalesi var onu anlamadım "75-80 Araçlık Araba Vapur Alımı İhalesi Yapılmadı " bunu nereye alıyor acaba fikriniz nedir merak ettim beni aydınlatırsanız sevinirim. Teşekkürler.

Kaynak: http://www.ido.com.tr/?page=SubPage&textid=347&ln=TR


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Cmt 03 Hzr 2006, 03:07  

Alıntı:
"75-80 Araçlık Araba Vapur Alımı İhalesi Yapılmadı " bunu nereye alıyor acaba fikriniz nedir merak ettim

"Topçular-Eskihisar" için olabilir mi?   Çünkü burası için de ek arabalı vapur alımı konuşulmaktaydı.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Kamil Büke



Cmt 03 Hzr 2006, 08:47  

Alıntı:
Yalova'ya ne gibi planlar var merak ettim  Yalova için bence hayırlı olanı olsun...


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=25399&postdays=0&postorder=asc&start=0

Yalova bir çoğumuz için vapurdan inilip , otobüse koşulan yada otomobilinin gazına basıp gideceği şehre doğru transit geçilen bir yer.

Bir zamanlar harika denizi olan temiz masum , transit iskele konumunda  küçük bir ilçe idi. 1960'lı yıllarda kurulan ABD üssü , ardından Taşköprü civarına kurulan Aksa - Akal v.b. Tekstil bazlı fabrikalar bu yapıyı süratle değiştirdi. Sanayileşme , Yapılaşma ve Göç  kentin sosyo-ekonomik yapısını değiştirdi. Tatilciler , Çiftlikköy ve Çınarcığa doğru kaçtılar.

Bir süredir yukarıdaki linkte  YALOVA ile ilgili sorunları önerileri yazmaya çalışıyorum.

Yalova ve çevresine ilgi duyan arkadaşların katılımını bekliyorum.

Saygılarımla


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Akın Kurtoğlu




Pts 03 Tem 2006, 02:49  

İDO'un Denizjetlerinin tur müddetlerinin daha daraltılması imkânı var mıdır? Yenikapı-Yalova 4 satlik bir tur müddetine, Yalova-Pendik ise 150 dakikalık tur müddetlerine sahip. İndi-bindi süresi daha hızlandırılarak, her gün için 2'şer ek sefer girilebilir aralara. Böylelikle eldeki mevcut araçlarla kalkış periyotları azaltılır, verim artar...

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
burakbecan



Pts 03 Tem 2006, 18:26  



(+)





(+)


 mesajı beğendiniz mi?
Arda Alkaya



Pts 03 Tem 2006, 19:02  

Artık dayanamaz oldum ve en sonunda bilgi edinme hakkımı kullanarak İDO'ya bu soruyu sordum: Öğrenci olmamdan dolayı Yalova-Yenikapı arasında hat açıldığı ilk günden beri yolculuk etmekteyim. Hat ilk açıldığında, 1997 yılında, yolculuk süresi 45 dakika olarak ilan edilmişti ve yolculuk yaklaşık olarak bu sürede tamamlanabiliyordu. Ancak günümüzde yolculuk süresi olarak 75 dakika ilan edilmektedir, ancak bu süre normalde daha uzun sürmektedir. Hatta yoğun günlerde yolculuk süresi 90 dakikayı bulmaktadır. Bu verim kaybının nedenleri nelerdir?

Yalova-Yenikapı arası hızlı feribot seferleri artık 90 dakika sürmeye başladı. İlginçtir Bandırma-Yenikapı arası hala 120 dakika sürüyor. Geçenlerde 17:30 seferi Yenikapı iskelesinde Yalova feribotuna alınmayı beklerken 15:30'da Bandırma'dan kalkan feribot iskeleye yanaştı. Saat 17:20 gibiydi. Yani 110 dakika. Bandırma gemisi tam vaktinde hatta erken bile gelirken biz Yalova hattında neden işkence çekiyoruz. Bu hatlarda kullanılan tüm gemiler aynı tersanede yapıldı, makineleri aynı, jetleri aynı.
Daha önce forumda bu konuyu tartışmıştık. Genel görüşe göre neden olarak tasarruf gösterildi. Ancak neredeyse %50 tasarruf yapan bu gemilerin motor seslerinde hiç azalma olmadı.
Bence en önemli neden bakımsızlık. Bu gemiler iki yılda bir bakıma girerdi. Kış sezonu Bandırma hattı tek gemi çalışır diğeri Yalova hattına gelir, Yalova'nın gemilerinden birisi de bakıma giderdi. Ancak bu sene bu bozuldu. Bu kış Yalova gemileri bakıma gitmedi. Yerine Bandırma gemilerinin ikisi de bakıma gitti. Turgut Özal bu sene bakıma girmeliydi, ancak Adnan Menderes geçen sene bakıma gitmişti. İki feribot da boyandı fakat Yalova gemileri pislik içinde. Bir önceki mesajda Burak'ın fotoğraflarına bakarsanız burundaki yosunları, pencerelerden akan yağmur sularının izlerini, iskeleyle temas eden yerlerdeki aşınları görebilirsiniz. Hatta İDO logosu bile yer yer sökülmeye başladı. Acaba hayati önem taşıyan ve rutin aralıklarla bakımları yapılması gereken cansallar ne alamde?

İDO'ya sorduğum sorunun cevabını merakla bekliyorum. Tahmin ettiğim cevabı alacağım ve akabinde hemen başka bir soru soracağım.


 mesajı beğendiniz mi?: +2
Süha



Pts 03 Tem 2006, 23:15  

İDO niye hala Yalova - Yenikapı feribotlarını iyice bir bakımdan geçirmiyor yanılmıyorsam eminim bir ara İDO tarafından Yalova - Yenikapı arası "ORSA" adında bir hızlı arabalı feribot çalışıyordu. Sonra birden ortadan kayboldu. Yani demek istediğim İDO geçici bir feribot koysa bandırmaya gidenlerden o sırada da Yalova - Yenikapı arası çalışan feribotlar ya tersanelerimizde bakım görsün yada AUSTAL firmasına gönderilip bir elden geçsin artık feribotlar bana bakım yapın diye bağırıyor.

 mesajı beğendiniz mi?
Arda Alkaya



Pts 03 Tem 2006, 23:49  

Alıntı:
İDO niye hala Yalova - Yenikapı feribotlarını iyice bir bakımdan geçirmiyor yanılmıyorsam eminim bir ara İDO tarafından Yalova - Yenikapı arası "ORSA" adında bir hızlı arabalı feribot çalışıyordu. Sonra birden ortadan kayboldu. Yani demek istediğim İDO geçici bir feribot koysa bandırmaya gidenlerden o sırada da Yalova - Yenikapı arası çalışan feribotlar ya tersanelerimizde bakım görsün yada AUSTAL firmasına gönderilip bir elden geçsin artık feribotlar bana bakım yapın diye bağırıyor.


Yalova-Yenikapı hattında çalışan feribotların neden bakıma alınmadıkları hakkında hiçbir fikrim yok. Aslında her kış bir Yalova bir de Bandırma gemisi bakıma alınırdı. Ama bu sene bu sıra bozuldu ve iki Bandırma gemisi bakıma alındı. Bu gemilerin bakımları bildiğim kadarıyla sadece Pendik'te askeri tersanade yapılabiliyor. Tersanede bakım sırasında çektiğim fotoğraflar var ama biraz montajladıktan sonra siteye yollarım.

Orsa'yı ben de hatırlıyorum.Eğer hafızam yanılmıyorsa Turgut Reis sefere başladıktan iki gün sonraz arıza yapmıştı. Hatta sefer 1.5 saat sürmüştü. Yenikapı'ya yanaşamayan feribota teknisyen desteği yapılmıştı da ancak öyle yanaşabilmişti. Orsa'yı da sıralarda geldi diye hatırlıyorum.

Geçen sene artık oturalamayacak hale gelen koltukları değiştirdiler. Ancak halılar keçe gibi oldu. Zemin kaplamaları neredeyse altlarını gösterir oldu. Aşağıya inen merdivenler aşındı ve çok kaygan bir hale geldi

Belki İDO Güzelyalı hattını bekliyordur. O hat açılınca bu gemileri bakıma alabilir. Belki tamamen yenileyip Güzelyalı hattında da kullanabilir. Bu gemiler 34 knot yapabiliyor, yeniler ise 36 knot yapacak. Zaten 1200 kişiyi ve 225 aracı her zaman dolduramazlar.


 mesajı beğendiniz mi?
Arda Alkaya



Pzr 16 Tem 2006, 20:50  

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=284584#284584
Adresinde İDO'ya bir soru soru sorduğumdan bahsetmiştim. Cevap geldi. İşte:
Alıntı:
Yenikapı Yalova seferleri başladığı sıralarda sefer süresi 45 dakika idi. Bir süre sonra bu hızın motorlarda hızlı yıpranmaya ve sık arızalara neden olduğu ortaya çıktığından seferler şu anki ideal sefer süresi olan 1 saat 10 dakika'da yapılmaya başlanmıştır. Ayrıca biletlerimizde araçlı yolcularımızın sefer saatine en geç 15 dakika kala gelmesi gerektiği yazmasına rağmen bazı yolcularımız tam sefer saatinde araç alanında olarak seferin gecikmeli kalkmasına neden olabilmektedirler.

Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Halkla İlişkiler


Ben bu cevap için sadece saçma diyorum. Neden mi? 7 Haziran'da 17:30 seferi ile Yalova'ya gitmek için saat 17 gibi Yenikapı iskelesine gittim. Ancak 17:30 seferi doluydu. 19:30 seferini beklemek istemedim, onun yerine Sirkeci'ye gidip vapurla Yalova'ya dönmeye karar verdim. Ancak belki ek sefer konur ve biraz dinlenmek için iskelede oturmaya karar verdim. 17:15 gibi Bandırma'dan 15:30'da kalkan feribot limanın ağzında görüldü. Feribot geldi ve yanaştı. Kapak atıp, yolcular inmeye başladığında saat tam 17:22 idi. Yani feribot ilan edilen 120 dakikalık sefer süresini normalden çabuk tamamlamıştı.

Şimdi diyebilirsiniz ki; 'o gemilerin aynı olmadıklarını herkes biliyor.' Evet gemiler görünüş, kapasite, boyut olarak farklı ama imal edildikleri tersane, motor yapıları ve tahrik sistemleri aynı. Hepsi Austal Ships tarafından Avustralya'da üretildi. Yalova gemilerinde 2 adet 2 x Mtu 20V 1163 tB73L var, Bandırma gemilerinde ise 4 adet. Tahrik sistemleri de KaMeWa water jet. Ancak boyutları farklı olduğu için Yalova gemilerinde 2 adet ana makine bulunurken, Bandırma gemilerinde 4 adet ana makine bulunur. Bu sayede Yalova gemileri maksimum 35 knot hıza, Bandırma gemileri de 42 knota ulaşır. Ancak ekonomik hızları 33 ve 40 knottur.

Yenikapı- Bandırma arası yaklaşık 65-70 mil, yani gemi yaklaşık 37 knot gibi bir hız yapmış oluyor. Yani maksimum performansının %88 ini kullanıyor. Yalova hattı ise ortalama 80 dakika sürüyor. (Siz bakmayın gelen iletide 70 dakika dediğine, gemi tam vaktinde kalsa bile en az 80 dakika sürüyor ve dolu ve dalgalı havalarda 90 dakikayı bile buluyor.) Yalova Yenikapı arası 26 mil. Basit bir hesapla Yalova gemilerinin hızları 19-20 knot. Yani %57 performans.

Şimdi wowturkeyciler sizlere de soruyorum, tabii ki İDO'ya da soracağım. Aynı motor yapısına sahip iki gemiden birisi %88 performansla belirtilen süreden önce yolculuğunu tamamlıyorsa, ancak diğer gemi %57 performansla belirtilen sürede yolculuğunu tamamlayamıyorsa, bunun nedeni ne olabilir?

Bir süre önce internette jet tahrik sistemleriyle ilgili bir yazı okumuştum. (adresini şimdi bulamadım bulursam eklerim) Yazıda jetlerin ciddi periyodik bakım gerektirdikleri yazıyordu. İlginçtir Yalova hattında çalışan Turgut Reis-1 gemisi en son 2003-2004 kışında, Cezayirli Hasan Paşa ise 2004-2005 kışında bakıma alındı. Bandırma gemilerinin ikisi de bu kış bakıma alındı ve boyandı. Acaba gecikmenin nedeni bakımsızlık mı? Çünkü bu gemiler daha yıl başına kadar Yalova-Yenikapı arasını 60-65 dakikada alıyordu?

Bakalım İDO yeni soruma ne cevap verecek?
NOT: Gemilerle ilgili bilgi için tıklayabilirsiniz: www.austal.com


 mesajı beğendiniz mi?: +1
yunus erdem



Prş 20 Tem 2006, 09:15   Güneş enerjili tekne sefere başladı

NTV Sitesindeki Haber Bağlantısı
Haberin içeriği:
Alıntı:
LONDRA - İngiliz yapımı Serpentine, Londra’nın içinde en büyük parklardan olan Hyde Park’ın içindeki göle salındı. Şimdilik yavaş ve sadece kısa mesafeleri katedebiliyor. Ancak, Serpentine Solar Shuttle (Serpentine Güneş Mekiği) adlı gemi denizlerdeki en gelişmiş teknolojiye sahip teknelerden biri. Çevreciler, Serpentine’in güneş enerjili tekneler için bir önder olmasını istiyor.
Serpentine’in tasarımcısı Christoph Behling, teknedeki güneş enerjisi teknolojisi ‘dünyanın en gelişmişi’ olarak niteliyor. Behling teknenin paslanmaz çelikten imal edildiği için çürümediğini vurguluyor. Teknenin üzerinde 27 adet güneş paneli bulunuyor, tekne azami 160 km yol alabiliyor. Teknenin motorları hiç ses çıkarmıyor ve çalışma esnasında çevreyi kirletici gaz çıkarmıyor. Behling, teknenin Londra’nın kapalı ve bulutlu havasında dahi güneş enerjisi üretebileceğini belirtiyor.


AÇIK SULARDA GÜNEŞİ YAKALAMAK DAHA KOLAY
Teknenin bir yılda yaklaşık 2300 kg karbondioksidin havaya karışmasını önleyecek. Teknenin sefer yapmadığı zamanlar ürettiği artık elektrik enerjisi ise parkın aydınlatılmasında kullanılmak üzere kullanılacak.
Serpentine Solar Shuttle teknesinin maliyeti 421 bin dolar olarak açıklandı. Teknenin seri üretilmesi halinde maliyetinin de düşeceği belirtiliyor. Behling 2008 yılında Thames nehrinde sefer yapacak 300 kişilik güneş enerjili bir teknenin yapımı üzerinde çalışıyor. Gölün bir kıyısından diğer kıyıya güneş enerjili bir tekneyle sehayat yaklaşık 8 YTL.


Şimdi benim bu konuda önerim şu:
İdo'da böyle bir gemi kullanamaz mı? Nerede? Elbette Haliç'te. Haliç çevresinde ulaşım amaçlı ve turistik amaçlı. Bence çok güzel olur. Haliç Çevresi'nin değerlendirilmesinde de oldukça faydalı olur kanatindeyim. Çalışmadığı zamanlarda da Haliçteki bir iskelenin elektriğini karşılar. Bence dünyadaki ikinci metrodan sonra ikinci güneş enerjisi ile çalışan teknesi de İstanbul'da olmuş olur.


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: