Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Türkiye'de Gemi İmalât Sanayii - [EKONOMİ]
« önceki   123 ... 101112 ... 333435   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 11
Farmir
13 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 19:18

Turkiye'nin ozel tersanelerinde yapilacak en buyuk kimyasal tankerinin (25.600 DWT) sac kesimleri ve blok imalatlari Cicek (Deniz Endustrisi) tersanesinde basladi.
kaynak http://www.cicekshipyard.com/trmain.htm
"Ice 1A Chemical Tanker İnşaatı.    
26.000 DWT Ice 1A Chemical Tankerin saç kesimleri ve Blok imalatlari Tersanemizde baslamistir".

Proje adı:  Jutland
Gemi tipi:  ICE CL.1A CHM.TNK
Dwt/Hp:    26000 DWT
Klas:         B.V.
Tarih:        2006

Simdiye kadar Turkiye'de yapilmis en buyuk kimyasal tanker 25.000 DWT ile Celiktrans tersanesinde uretilen "Ottomana" gemisi idi (daha fazla bilgi icin http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=114157#114157).
UM Deniz tersanesinde uretilecek 38.000 DWT'luk kimyasal tankerin ise 2007-2008 yillarinda denize indirilmesi bekleniyor ( http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=89422#89422).


alimemo
13 yıl önce - Pzr 02 Tem 2006, 19:42

Milliyet köşe yazarı Serpil Yılmaz demiş ki:
Silikon Vadisi, Tuzla'da 'yata' geldi

Silikon Vadisi'nin öncülerinden Kleiner Perkins'in Türkiye'de inşa edilen 87 metre uzunluğundaki, yatı Maltase Falcon IV, dün sabah saatlerinde Çırağan açıklarından İtalya'ya doğru yola çıktı


http://www.milliyet.com.tr/2006/07/02/yazar/yilmaz.html

Dünyanın en büyük hususi, yelkenli yatıymış.    



Farmir
13 yıl önce - Cmt 08 Tem 2006, 23:24

kaynak http://www.kenthaber.com/Arsiv/Haberler/2006/Temm ...50265.aspx
"Robert De Niro'nun yatı Antalya'dan.  
Antalya Serbest Bölgesi’nde faaliyet gösteren Vicem Yatchs adlı şirket, ünlü aktör Robert De Niro’dan aldığı süper lüks yat siparişini tamamlamaya çalışıyor. Firma sahibi Sebahattin Hafızoğlu, yaklaşık 2 ay sonra suya indirilecek 28.5 metre uzunluğundaki yatın fiyatının 4.5 milyon dolar olduğunu açıkladı.
Yatın epoksi lamine malzemeden üretildiğini söyleyen Hafızoğlu, içinde iki salon, 1 master kabin, 2 misafir odası ile 2 de personel kabini bulunduğunu kaydetti. 1200 beygir motora sahip teknenin saatte 28 mil hız yapabileceğini söyleyen Hafızoğlu, "Robert De Niro bizim ürettiğimiz ve arkadaşına sattığımız tekneyi çok beğenmiş. Aynısından istediğini söylemiş. Arkadaşı bize ulaştı ve siparişini verdi" dedi.
Niro’nun yatı için 5 aydır çalıştıklarını kaydeden Hafızoğlu, 2 ay sonra denize inecek şekle getireceklerini söyledi. Hafızoğlu, "Yatı almaya kaptanı gelecekmiş. Belki kendisi de gelir ve yatı aldıktan sonra Mavi Tur’a çıkar" diye konuştu.
Hürriyet, Yayın Tarihi: 8 Temmuz 2006, Cumartesi"


Farmir
13 yıl önce - Pzr 16 Tem 2006, 21:05

Adana'da Avrupa'nin en buyuk tersanesini kuracagini duyuran Hay Gemi Insaat A. S.'nin yeni web sitesi olusturuldu. Bugun itibariyle site yapim asamasindaydi.
http://www.hgsshipyard.com

kaynak http://www.yeniadana.net/web/HaberDetay.aspx?id=1776
"Yumurtalık'a tersane yatırımı.
ADSİAD Yönetim Kurulu üyeleri, Türkiye'nin en büyük tersane yatırımının yapılacağı Yumurtalık Serbest Bölgesi'nde inceleme yaptı
Adana Sanayici ve İşadamları Derneği (ADSİAD) yönetim kurulu üyeleri, Türkiye'nin en büyük tersane yatırımının yapılacağı Yumurtalık Serbest Bölgesi'nde inceleme yaptı.
ADSİAD Başkanı Süleyman Onatça, yaptığı açıklamada, kentin tersane sektörüne yönelik avantajlarını yıllardır dile getirdiklerini, bu konuda en somut adımın Hay Gemi İnşa ve Onarım A.Ş'den geldiğini belirtti.
Hay Gemi A.Ş'nin tersane çalışmalarına başlamasının, Adana ekonomisi için son derece önemli olduğunu savunan Onatça, bu sayede yaklaşık 3 bin kişiye istihdam olanağı sağlanacağını ifade etti.
Onatça, 660 milyon dolarlık yatırımın tamamlanması ile Adana'nın Avrupa'nın en büyük tersanesine sahip olacağını belirterek, sektörde gemi yapımı için en erken siparişin 2010 yılına verildiğine dikkati çekti.
Dünyanın her yerindeki birçok tersanenin tam kapasite ile çalıştığını ve tersane bulunan kentlerin ekonomisinin hızlı bir büyüme gösterdiğini belirten Onatça, ''Yapımının tamamlanmasıyla 4 yılda tam kapasiteye ulaşması beklenen tersanede, yılda 12 geminin inşasının hedeflenmesi, kent ve ülke ekonomisi adına bizi heyecanlandırıyor'' dedi.
Onatça, Hay Gemi A.Ş'nin bölgedeki tersane yatırımı ile gemi yan sanayisinde gözlerin Adana'ya çevrildiğini belirterek, şöyle konuştu:
''Makineden mobilyaya, boyadan elektriğe birçok yan sanayi bölgede konuşlanmaya hazırlanıyor. ADSİAD olarak kentimize böylesine önemli bir yatırımı kazandıranları kutlarken, iş dünyasına da, buradaki fırsatları iyi değerlendirmeleri yönünde önerilerde bulunmaya devam edeceğiz.''
Hay Gemi İnşa A.Ş. İşletme Direktörü Ömer Bülent Kutlu da, tersane kompleksinin ilk etapta 800 bin metrekare alan üzerine inşa edileceğini söyledi.
İlk ünitenin 18 ay sonra faaliyete geçmesinin planlandığını anlatan Kutlu, ''Yönetim Kurulu Başkanımız Bülent Uzunsaç, Türkiye'nin bu sektörde artık büyük hamleler yapması, dünya gemi inşaat pastasından daha fazla pay almamız gerektiğine inanıyor. Bu yolda ilerlememizi sağlayacak en önemli yatırımlardan birini de Adana'da yapıyoruz'' dedi.
19. 05. 2006"


Farmir
13 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 20:40

Karadeniz Ereglisi'nde son yillarda dolgu ile kazanilan yeni tersaneler bolgesinde yeni orta olcekli tersane kuruluyor.
kaynak http://www.ustaoglugemi.com/turkce/
"Ustaoğlu Tersanesi, 1968’de Karadeniz’de kurulmuş olup ilk üretimlerine çeşitli tip ve boyutlarda balıkçı tekneleri inşa ederek başlamıştır.
Sonraki yıllarda,artan ün ve taleple birlikte ,tersane daha geniş bir alana taşınma ihtiyacı duymuş ve bu dönemden itibaren donanımının kalitesinde ve miktarında yenilemeler yapmıştır. 1989’da Ustaoğlu çelik konstrüksiyon üretimine başlamış ve kendisini kargo gemileri inşası konusunda yeniden konumlandırmıştır.
Bu tarihten önce ahşap tekne inşaatı alanında uzmanlaşmış olan Tersane bu dönemden sonra çelik botlar, yatlar, yolcu gemileri, kuru yük gemileri ve tanker inşaatı alanında uzmanlaşma yoluna gitmiştir.
Tersane,daima teknolojik ilerleme adımlarını izlemiş ve kendini en yüksek standartlara taşıyarak, 1990’da İsrail, Almanya ve Malta gibi ülkeler için gemiler inşa etmeye başlamıştır.
2005 yılında, Hükümetimizin, Eregli Tersaneler projesi kapsamında şirketimize tahsis ettiği deniz alanını doldurmak suretiyle yeni tersane inşaatına başlamıştır.
Aynı yıl Medmarine Grubuyla gerçekleşen ortaklık neticesinde kurulan USMED tersanesi, Ustaoglu Tersanesinin eski yerinde inşaa faliyetlerine devam etmekte olup, USTAOĞLU Tersanesi yeni tersaneler bölgesinde yatırımının büyük kısmını kısa sürede tamamlayarak yat ve gemi inşaa faliyetlerine devam etmektedir.

Ustaoğlu Teknik Kapasite Bilgileri ( http://www.ustaoglugemi.com/turkce/ustaoglu-tekni ...site.html)  
Tersane, önceki yerinden 5 kat daha geniş, 400 metre genişliğinde ve 300 metre uzunluğunda ve 25000 dwt’a kadar inşa yapılmasına olanak tanıyan bir arazi üzerine yerleşmiştir.  
Tersane 3 kızağa sahiptir, Birinci kızak 145 metre uzunlukta ve 40 metre genişliktedir. Yapım aşamasında olan diğer 2 kızaktan her biri 90 m.uzunlukta ve 30 m genişliktedir.
Şu sırada tersanenin inşa edebileceği maximum dwt 25000 dwt ‘tur.
Tersanenin tüm servislerinin tamamlanmasından sonra bu ölçü 50-60000 dwt olacaktır.
Tersanenin çelik malzeme işleme kapasitesi yıllık 12.000 tondur.
Tersanenin yüzölçümü, şu sırada 80.000 m² dir; konstrüksiyonun tamamlanmasından sonra bu 120.000 m² olacaktr.
Bu toplamın 10.000 m ²’si şu anda kapalı alandır.Kapalı shotblast & CNC kesim sahası 2.500 m²dir.
Tersanenin elektrik trafosu 2200 Kva’dır.
Makine bilgisi olarak; Tersane kapalı sahada 2 X 15 mt and 4 X 30 mt Gantry kreynlere sahiptir ve aynı zamanda açık sahada 1 X 40 mt uzunlukta 66 m. genişlikte ve 16 m.yükseklikte bir adet gantry kreyne sahiptir. 1 X 60 mt’lik mobil kreyn ve 2 adet 3 mt’lik küçük kreyni vardır. Aynı zamanda 3 adet forklift vardır. Biri 25 mt. ve diğer 2 adedi olanı 3 mt’dir.
Tersane, 250 kaynak makinesi, 2 adet st/st kaynak makinesine sahiptir.

Kızak -1: 145 m. X 40 m.

Kızak -2-3: 110 m X 30 m 90

Max. İnşa edilebilir Gemi kap.: 25.000 DWT

Yıllık çelik malzeme işleme kapasitesi: 12.000 ton/yıl

Tersane toplam yüzölçümü: 80.000 m²

Kapalı saha: 10000 m²

Kapalı shotblast & CNC kesim sahası: 2.600 m²

Electrik gücü: 2200 KVA

Mobil  kreyn: 1 X 60 mt

Mobil  kreyn: 2 X 3 mt

Forklift 1: 1 X 25 mt

Forklift 2: 1 X 3 mt.

Forklift 3: 1 X 3 mt".



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)

Yeni İnşaa Edilmekte Olan Gemilerimiz.
Gemi inşaatında en yüksek standartalara ulaşmayı ve müşterilerine en iyisini sunmayı hedefleyen tersanemizde şu an inşa halinde olan Türk armatör Ofmar icin insa edilen bir adet 8500 dwt Genel Kargo, Hollanda menşeyli Breko firması icin 4900 dwt Kimyasal Tanker ve yine Türk armatör Furtrans için inşa edilen 14000 dwt Konteyner gemisi projeleri devam etmektedir.
Bunların yanında Uluslararası çalışacak olan 32 m yolcu teknesi ve Ingiltere kaynaklı müşterilerimize yapılan 2 adet 32m ve 38m Super yat ve Diana Turizm icin insa edilen ,uluslararası sularda çalışacak olan 33 m yolcu teknesi projesi devam etmektedir. Bu projelerin devamları olan gemiler üzerinde halen görüşmeler sürmektedir.


(+)



(+)

Gemi Bakım & Onarım.  
Tersanemiz dahilinde halen inşaası devam etmekte olan bakım onarım iskelemiz 130 metre boyundaki gemilere kadar bakım onarım donanım hizmeti verecek sekilde tasarlanmıştır. İskele içindeki su derinliği 5.5 m ile 8 m arasındadir. İskele inşaatının 3 ay içinde bitirilip faaliyete geçmesi planlanmaktadır.


(+)

Kumlama / Epoxy.
3000 m2 kapali alanda insa edilen atolyemizde şu andaki kapasitemizle günde 3500 m2 kumlama – epoxy boya yapılabilmektedir. Halen inşaası da devam etmekte olan tersanemizde %50 kapasite ile calışılmakta olur senede 10.000 ton çelik işlenebilmektedir. Siparis edilen makinelerin de teslm alınmasıyla birlikte ilk sene sonunda kapasite %80 ve ikinci sene sonunda %100 e çıkarılması planlanmaktadır.








Farmir
13 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 20:58

kaynak http://www.ustaoglugemi.com/shipyard-technical-eq ...ities.html

Closed area for bloc construction

Open Area View 1

Open Area View 2

Open Area by Repair & Maintenance Pier

Bloc construction areas


Farmir
13 yıl önce - Cmt 22 Tem 2006, 21:44

kaynak http://www.kastamonupostasi.com/haber_detay.asp?id=7209
"İLK GEMİ MART'TA DENİZE AÇILACAK (Temmuz 2006).
1998 yılında yapımına başlanan ve Kastamonu'nun teşvik yasası kapsamına alınmasıyla Türkiye'nin en büyük tersanelerinden biri olma yolunda adımlarını hızlandıran Cide Gemi Yat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ilk gemisini Mart ayında denize bırakacak.
Çoğu Cideli toplam 75 işçinin çalıştığı tersanede birkaç ay önce yapımına başlanan 2 bin tonluk gemi bitirilme aşamasına gelirken, 40 bin tonluk büyük gemilerin yapımının gerçekleştirileceği büyük bir atölyenin kurulması içinde kollar sıvandı.
Gemi sektörünün altın çağını yaşadığını Cide Gemi Yat Sanayi ve Ticaret A. Ş. olarak bundan istifade etmek istediklerini bunun içinde Cide Gemi Yat Sanayi ve Ticaret A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kaşkal'ın gerekli temaslarda bulunduğunu söyleyen Cide Gemi Yat Sanayi ve Ticaret A. Ş. Tersane İnşa Sorumlusu Tufan Özay Çalım en son Yunanlı bir armatörle anlaşma yapıldığını kaydetti.
Tam kapasiteye geçtiklerinde çalışan işçi sayısının da 700'e yükseleceğini söyleyen Çalım gelecek yaz dört dörtlük faaliyete geçmiş olacaklarını ifade etti.
Tam kapasiteye geçtiklerinde 40 bin tonluk gemiler yapabileceklerini belirten Cide Gemi Yat Sanayi ve Ticaret A.Ş. Tersane İnşa Sorumlusu Tufan Özay Çalım "yerin tahsisi ve kıyı kenar çizgisi konusunda bazı sıkıntılarımız var. Bu sorunu da Sayın Valimizin desteğiyle aşmak üzeriyiz. Buranın yapım aşamasında Devlet Su İşlerinin büyük katkısı oldu. Biz burada çalışmalara 2001 yılında başladık. Uzun bir sürede dolgu çalışması yaptık. Şuan çalışma yaptığımız kapalı alan bünyesinde kesim atölyesi, montaj atölyesi ve torna tesviye atölyesi bulunuyor. Daha büyük bir kapalı alan daha inşa edeceğiz. Bu kapalı alan içinde kuracağımız büyük bir atölyede gemi montajımızı yapacağız. Daha büyük kapasiteli gemiler yapacağız. Toplam bize ait olan alan 60 bin metrekare civarında. Devletin bize tahsis ettiği alan 23 bin metrekare civarındaydı. Devlet Su İşleri burada ilçe içinden gelen çayı kanala soktu ve belirli bir alan çıktı. Buranın tahsisi için başvurduk, işlemlerin bitmesini bekliyoruz. Tam kapasite faaliyete geçtiğimiz de Türkiye'nin en büyük tersanelerinden biri olacağız. Şuan bünyemizde 75 kişi çalışıyor. Seneye bu zamanlar dört dörtlük faaliyete geçmiş olacağız. Her aldığımız siparişte işçi sayımızda artacak. Tam kapasiteye geçtiğimiz de 700'ün üzerinde istihdam planlıyoruz. Önümüzde şuan Yunanlı bir armatörle imzalanmış bir gemimiz var. Bu yönde görüşmelerimiz sürüyor. Şuan da gemi sektörü gerçekten altın çağını yaşıyor. Tuzla birkaç yıl sonrasına kadar dolu, Ereğli aynı şekilde dolu. Sonuçta bizde sağlam armatör arıyoruz, çünkü iş çok büyük. Olabilecek en ufak bir olumsuzluk tersanenin çok büyük sıkıntıya girmesi anlamına geliyor. Şuanda 2 bin tonluk bir gemi üzerinde çalışmalarımızı tamamlamak üzereyiz. Daha sonra 2 bin 500 tonluk bir gemi yapımına geçeceğiz. Tam kapasiteye geçtiğimiz de 40 bin tonluk gemi siparişleri alabileceğiz. Elimizde olan geminin önemli yerlerini yaptık, uzun sürecek bir çalışmamız kalmadı. Bu gemiyi ancak Mart ayında denize atabileceğiz. Çünkü geminin motor kısmının siparişi yeni verildi. Her yerde olduğu gibi burada da bu işe muhalif insanlar var. Onlar olaya memleketimiz paslanıyor, kirleniyor düşüncesiyle bakıyorlar. Bende Cideliyim ama tersanenin Cide'ye ekonomik açıdan ne kadar faydalı olacağını biliyorum. Burası bittiği zaman yaklaşık 30 milyon dolarlık bir yatırım olacak. En küçük geminin maliyeti 7 yada 8 milyon dolarlara çıkabiliyor. Senede 8 yada 9 gemi denize atmamız demek çok büyük rakamlar demek. Cide'de bundan payını mutlaka alacaktır. Şuan çalışan işçilerimizin % 90'ı Cide'den ve çevre ilçelerden. İşsizliğin bir nebze olsun önüne geçmiş olacağız, buradaki gençlerimizi bu işe yönlendirmiş olacağız. Bunlar bizim için önemli. Herkesin bu işe sahip çıkması gerekiyor. Geleceği olan bir iş. Özellikle önümüzdeki dönemlerde çok rağbet görecek bir iş. Dışardan özellikle Yunanistan ve Almanya'dan sürekli talep var. Eylül ayı gibi, Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın programına göre açılış yapmayı düşünüyoruz" dedi".

kaynak http://www.zaman.com.tr/2003/04/24/karadeniz/h3.htm (24.04.2003)  
Tersaneler, ilçeye 2 milyon dolarlık yatırım yapacak.
Sultan kayıklarını imal ederek kendilerinden söz ettiren Cideli tersaneciler, ilçelerine 2 milyon dolarlık yatırım yaparak, denize ve geleceğe kapı açmak için çalışmalara başladı.
Sultan kayıklarının imalâtıyla kendilerinden söz ettiren Cideli tersaneciler, ilçelerine 2 milyon dolarlık yatırım yaparak denize ve geleceğe bir kapı açmak adına çalışmalara başladı.
Kastamonu’nun yat imalâtında yetişmiş eleman ve ustaları ile ünlü ilçesi Cide’de, İstanbul’da denizcilikle uğraşan tersane sahibi 5 işadamının bir araya gelerek oluşturduğu Cide Gemi ve Sanayi A.Ş tarafından Kocaçay’ın Karadeniz’le birleştiği Kumluca köyü sahilinde, Hazine’den 49 yıllığına tahsis edilen 24 bin metrekare alan üzerinde tersane kuruluyor.
Tahsis edilen alanın 5 bin metrekaresi kapalı saha, kalan alanı ise idari bina, rampa ve çekekler için planlanlanıyor.
Muharrem Yılmaz, Sefer Yıldırım, Cemal Yıldırım, Orhan Gümüş ve Ali Aykın adlı işadamlarının bir araya gelerek kurdukları şirketin merkezi İstanbul’da bulunuyor. Bu güne kadar Cide’de yapılan en büyük yatırım olacak tersane, hizmete girdiğinde yaklaşık 300 kişi istihdam edebilecek. Cide’de kurulmakta olan ve 2 milyon dolara malolacak tersanenin inşaatının dolgu çalışması bitmek üzere.
İnşaatın bu yıl bitirilerek faaliyete geçirilmesi hedefleniyor. Yat imalâtında yetişmiş eleman ve ustalarıyla dikkat çeken Cideliler, kurulmakta olan tersanenin bir an önce bitirilmesini dört gözle bekliyor.
Cide Gemi ve Yat Sanayi A.Ş’nin çalışmaları hakkında bilgi veren şirketin kurucu ortağı ve Tuzla’da kurulu Eser Yat Ltd. Şti.’nin sahibi Muharrem Yılmaz, tersane tam kapasite faaliyete geçtiğinde 300 kişi istihdam edileceğini söyledi.
Ağustos 2003 ayında kısmen faaliyete geçmesi planlanan tersaneye, Hollanda, Fransa, Çin ve Rusya’dan yoğun talep olduğunu vurgulayan Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu tesis, Cide’nin denize ve geleceğe açılan kapısıdır. Cide Gemi ve Yat Sanayi A.Ş, sadece para kazanmak amacıyla kurulmamıştır. Şirketin kurucularının hepsinin Tuzla bölgesinde tersaneleri mevcuttur. Bu tesis Cide için bir okul olacaktır. Bittiğinde 50–60 kişinin, hatta işin durumuna göre yaklaşık 100 kişinin istihdam edileceği bir tesis yapıyoruz. Hedefimiz, yöre insanımızın sanatkâr ruhunu, emek ve alın terini herkese anlatmaktır. Bu tesiste en güzel deniz araçlarını imâl ederek, ilçemizin yurt içinde ve yurt dışında daha iyi tanınmasını sağlayacağız.”
Yaşar Kuru/Cide, 24. 04. 2003".

kaynak http://www.sesyachting.com/anasayfa.htm
"Tuzla'daki tersane bülgesinde kurulu imalat ve montaj tersanesi dışında; tersane bölgesine 5 km uzaklıkta küçük fiberglas tekneler, büyük yatların mobilya ve iç donanımları imalatı için bir fabrika oluşturulmuştur. Ses Yachting ortağı ve yöneticisi Sefer YILDIRIM mega yat ve gemi imalatı amacıyla 4 tersane sahibi ile biraraya gelerek, Karadeniz bölgesinde 50 000 metrekareye yakın bir arazide yeni bir tersane yatırımına girişmişlerdir. Bu oluşumda amaç, mega yatların çelik kabuk kısımları yapıldıktan sonra, mobilya ve iç donatımların Tuzla’daki tersanenin rıhtımında tamamlanması düşünülmüştür. Ayrıca 5000 metrekare kapalı alanda çelik yatlar yapılırken 7000 dwt.'na kadar 4 adet gemi yapılacaktır. Bu tekneler için yurtdışında pazar araştırması devam etmektedir."


Farmir
13 yıl önce - Pzr 23 Tem 2006, 22:06

kaynak
http://www.dunyagazetesi.com.tr/news_display.asp? ...pt_id=1100
"Karasu'da tersane yatırımları için altyapı hazırlanıyor. (20/07/2006 09:44:03)
ADAPAZARI- Sakarya'da yatırım çalışmaları devam eden tersane sektörü için ihtiyaç duyulan kalifiye elemanların yetiştirilmesine başlandı. Karasu Belediye Başkanı Ahmet Genç, tersane yatırımlarının ilçe ekonomisine önemli katma değer sağlayacağını belirterek, belediye olarak yatırımlar için iyi bir altyapı oluşturmaya çalıştıklarını söyledi.
Tersane yatırım alanının limanı da içine alacak şekilde projelendirildiğini anlatan Genç, her iki yatırımın tamamlanarak hizmete girmesiyle bölge ekonomisinde önemli bir canlanma beklediklerini söyledi. Genç, özellikle tersanenin ihtiyaç duyacağı kalifiye eleman konusunda belediye olarak çalışmalar yaptıklarını da ifade ederek, şunları söyledi:
"Tersane alanı sahil şeridi boyunca yaklaşık 400 dönüm civarında. Burada ilk etapta 3 firmaya yer tahsisi yapıldı. Liman mendireğini de içine alacak şekilde bu alan içerisinde ilk yatırım çalışmasına Gündoğdu Gemi Sanayi başlıyor. Biz de Karasu Belediyesi olarak tersane sektörünün ihtiyaç duyacağı kalifiye eleman konusunda çalışmalarımızı hızlandırdık. Milli Eğitim ile işbirliği yaparak kaynak, elektrik, boya ve mobilya konusunda kurs açtık ve bu konuda eğitimler vererek sektöre kalifiye elemanlar yetiştirmeye çalışıyoruz. Tersanede yatırım yapacak firmalarla da görüşmelerimiz devam ediyor ve bu firmalardan eğitimde kullanılmak üzere malzeme desteği de alıyoruz. Firmalarla iyi bir işbirliği içerisindeyiz. Kalifiye elemanlar yetiştirme konusunda açtığımız kurslar devam edecek ve bu kurslar iş garantili."
İlk yatırım 25 milyon dolar.
Liman ve tersane yatırımlarının devam ettiği Karasu'da Gündoğdu Gemi Yan Sanayi ve Denizcilik, altyapı yatırımlarını bu yılın sonuna kadar tamamlamayı ve gemi yapımına 2007 yılında başlamayı planlıyor. Gündoğdu Gemi Yan Sanayi ve Denizcilik Genel Müdürü Yücel Gündoğdu, altyapı yatırım çalışmalarını bu yılın sonuna kadar tamamlamayı planladıklarını belirterek, şöyle konuştu:
"Altyapı yatırımlarını 40 bin tonluk gemi yapılabilecek şekilde projelendirdik. Bu yılın sonuna kadar 25 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyoruz. İlk etapta 400 kişi istihdam edilecek. Bu sayı tam kapasiteye geçildiğinde 1000 kişiye kadar çıkabilecek. Ancak kalifiye elemana ihtiyacımız olacak. Kaynak, boya, mobilya, elektrik ve daha birçok iş kolunda kendini yetiştirmiş kalifiye elemana ihtiyacımız var. Bu konuda ilçe belediyesi ve Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile başlatılan meslek kurslarının daha da artırılması gerekiyor".


Farmir
13 yıl önce - Cum 28 Tem 2006, 02:11

Izmit'teki UM Deniz tersanesinin havadan gorunumu. UM Deniz, Turkiye'nin en buyuk (yari-islak) tersane kizagina sahiptir - 430m (uzunluk) x 60m (genislik).  
kaynak http://www.clean-fresh.nl/volharding/index.php


Farmir
13 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 01:04

kaynak http://www.denizticaretgazetesi.org
"KİLİMLİ TERSANESİNİN TEMELİ ATILDI.
25-07-2006.
Zonguldak merkeze bağlı Kilimli Beldesi'ne yapılacak olan tersane için temel atma töreni düzenlendi. Bürokrasi nedeniyle yatırımı 3 sene gecikmeli başlattıklarını söyleyen işadamı Nihat Demir'e destek sözleri verildi. Zonguldak'ın Kilimli Beldesi'ne yapılacak olan tersanenin temeli düzenlenen törenle atıldı. Törene, Vali Yavuz Erkmen, AK Parti Zonguldak Milletvekilleri Köksal Toptan, Fazlı Erdoğan ve Polat Türkmen, Emniyet Müdürü Atilla Çınar, Esnaf Odaları Başkanı Muharrem Coşkun, daire müdürleri, işadamları ve vatandaşlar katıldı. Törende açılış konuşmasını yapan tersane yapım firması Cansu Deniz Nakliyat ve Gemi San. Ve Tic. Ltd. Şti.'nin Sahibi Nihat Demir, 2003 yılından bugüne kadar bürokratik engellerle mücadele ettiklerini belirterek, "Buraya geldiğimizde bürokrasiyle tanıştık. Çalışmalarımızı bir süre durdurmak zorunda kaldık. Hala daha bürokrasiyle uğraşıyoruz. 2003 yılında müracaat ettik. Yerin tahsis edildiğini zannettik. O gün bürokrasi engel olmasaydı, bugün üretime başlamış olacaktık" dedi.

2007 yılının ilk aylarında üretime geçmeyi hedeflediklerini ifade eden Demir, "35 bin metrekarelik alanda yapacağımız tersane ile 30 bin DWT'lik gemilere kadar, çelik olan her tür gemiyi üretebileceğiz. 5 ile 10 DWT'lik gemilerden yılda 6, 30 bin DWT'lik gemilerden ise bir tane üretebileceğiz. Valimizin çok özel teşviki ve katkısıyla buradayız. Şu andaki eser Valimizindir" diye konuştu. Kilimli Belediye Başkanı Ali Arslankılıç da yaptığı konuşmada, bürokrasinin vermiş olduğu 3 yıllık gecikmeyi, verecekleri katkıyla kapatacaklarını vurguladı. Vali Yavuz Erekmen ise tek çeşitli ekonomiden çok çeşitli ekonomiye geçilmesi gerektiğini belirterek, Zonguldak'ta tersaneler, Filyos Projesi, termik santrali, hava alanı gibi çalışmaların önemli birer gelişme olduğunu söyledi. Vali Erkmen ayrıca, bürokrasinin Zonguldak'tan değil, Ankara'dan kaynaklandığını ifade etti. Konuşmaların ardından dua edilerek, tersanenin temeli atıldı".

kaynak http://www.cedgm.gov.tr/cedraporlari/istanbulgemi ...su_ced.pdf
"...
Cansu Gemi Insa, Bakim ve Onarim Tersanesi projesi 22 Ocak 1988 tarih ve 12476
Sayili Bakanlar Kurulu Karariyla Gemi Söküm Yeri olarak tespit edilen ve daha sonra 2004
yilinda yine Bakanlar Kurulu Karari ile Gemi Insa, Bakim ve Onarim alani olarak belirlenen
alan üzerinde gerçeklestirilecektir. Proje alani; Zonguldak Ili, Merkez Ilçesi, Kilimli ve
Çatalagzi Beldeleri, Alacaagzi mevkiinde, 154 numarali ada, 306-319 ve 315 parselinin bir
kismi ile birlikte yaklasik 61.100 m2 büyüklügündedir.
Proje sahibi; 1995 yilinda kurulmus bulunan Cansu Deniz Nakliyat ve Ticaret Limitet
Sirketi olup 2003 yilinda unvan degisikligi yaparak Cansu Deniz Nakliyat ve Gemi Sanayi ve
Ticaret Limitet Sirketi unvanini almistir. Sirketin halen 60 ve 300 DWT kapasiteli 2 adet
tankeri bulunmaktadir.
Cansu Gemi Insa ve Bakim-Onarim Tersanesi projesi ile;
v Gemi insaa kapasitesi :           40.000 DWT / Yil
v Gemi donatim kapasitesi :       40.000 DWT / Yil
v Bakim onarim kapasitesi :       10.000 DWT / Yil
v Insa edilecek en büyük Gemi : 30.000 DWT
v Insa Edilecek Gemi Sayisi :      8 adet/yil
v Bakim-Onarimi yapilacak Gemi Sayisi : 6 adet olmasi planlanmistir.
...
Cansu Gemi Insa, Bakim ve Onarim Tersanesi Projesi kapsaminda deniz ortaminda
4 ayri yapi tesis edilecektir. Deniz ortamindaki yapilarin tesisi esnasinda çevresel ve
teknolojik açidan en modern ekipman ve yöntemler seçilecektir. Deniz ortaminda yer alacak
yapilar ile ilgili bilgiler asagida verilmistir.
1- Deniz Içi Kizak Yapisi:
Tersane alani içerisinde, karada yapilacak olan 155 metre genisliginde, 40 metre
uzunlugundaki beton kizagin devami olarak, karadan denize dogru 50 metre uzunlugunda
ve 15 metre genisliginde deniz içinde dolgu yapilmasi ile deniz içi kizak yapisi
olusturulacaktir. Deniz içi kizak yapisi ile kizaktan denize indirilecek gemiye uygun derinlik
ve meyil saglanacaktir.
2- Rihtim Yapisi :
Tersane alanini deniz dalgalarindan korumak amaciyla, alanin denize cephe olan
kisminda 300 metre uzunlugunda 5 metre genisliginde rihtim insa edilecektir.
3- Iskele Yapisi :
Insa edilecek olan deniz içi kizak yapisini deniz dalgalarindan korumak, tadil ve
tamirat için gelen gemiler ile yeni insa edilecek gemilerin donanimlarini yapmak amaciyla
deniz içi kizagin saginda ve solunda 100 metre uzunlugunda 10 metre genisliginde 2 adet
iskele insa edilecektir.
Iskele ve rihtim yapilarini insasi; kazikli sistemle yapilmasi planlanmakta olup, bu
sistemde bir kazikli rihtim ve onun arkasinda geri dolguyu koruyucu anrosman ve onun
üzerine” T Wall” lerden olusan bir yapi düsünülmüstür. Kazikli sistemde ilk etapta
çalismalarin yapilacagi alan hazirlanacak, hazirlanan alanda kaziklarin çakilmasi ve
içlerinin beton ile doldurulmasi islemi gerçeklestirilecektir. Rihtim arkasi çekirdek dolgunun
teskil edilmesinden sonra çekirdek üstü anrosmanin teskil edilmesi ve en son olarak da
koruyucu anrosmanin teskil edilmesi islemleri gerçeklestirilecektir. Daha sonra montaj
islemlerine geçilecek olup, prekast “T Wall” elemanlarinin ve prekast döseme ve kirislerin
montaji gerçeklestirilecektir. Montaj islemlerinden sonra döseme betonunun dökülmesi
islemine geçilecek ve ardindan da üst yapinin saha kaplama ve tesisat kanallari islerinin
yapilmasi tamamlanip, rihtim ünite ve ekipmanlarinin yerlestirilecektir. Kazikli sistemde
kullanilacak teçhizatta (çelik kaziklarda) korozyon olusmamasi için katolik koruma veya
epoksi boya kullanimi gibi önlemler alinacaktir. Iskele ve Rihtim Yapimina ait is akim
semasi Sekil 2’de verilmistir.
4- Keson Dalgakiran:
Deniz içi kizak yapisinin tersane alanina bitisik kisminda, alani deniz dalgalarina karsi
korumak amaciyla beton bloklar yerlestirilecektir. 2,5 metre x 2,5 metre ebatlarinda ve
yaklasik 50 adet olacak beton bloklar; deniz içi kizak yapisi önündeki deniz tabanina tek
sira halinde yerlestirilecektir".



En son Farmir tarafından Pts 21 Ağu 2006, 16:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


sayfa 11
« önceki   123 ... 101112 ... 333435   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET