Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 01:39
[İST-A1.108] - İETT Otobüs Hatlarının Tarih İçindeki Değişim Tabloları (1942-2006)



Bu başlık altında (fırsat buldukça ), İETT'nin otobüs şebekesinin kuruluşundan bu yana açmış olduğu otobüs ve troleybüs hatlarının yıl yıl değişimlerini göstermeye çalışacağız. Hangi hat ne zaman açılmıştır, ne zaman iptal edilmiştir, hangi yıllarda uzamış ya da kısaltılmıştır, ne zaman ring hale getirilmiş veya güzergâhı değiştirilmiştir? vs... türünden yatay barkodlar üzerindeki işaretlemelerle, tümünün bir çeşit röntgenlerini listeleyeceğiz.

A: Açılış yılı (Yeşil zemin/Kırmızı font)
İ: İptal yılı (Kırmızı zemin/Beyaz font)
U: Uzatıldığı yıl (Sarı zemin/Siyah font)
K: Kısaltıldığı yıl (Sarı zemin/Siyah font)
R: Ring hale getirildiği yıl (Sarı zemin/Siyah font)
G: Güzergâhının değiştirildiği yıl (Sarı zemin/Siyah font)
X: Numarasının değiştirildiğ iyıl (Sarı zemin/Kırmızı font)
- : Çalışmadığı yıllar
. : Veriye ulaşılamayan yıllar

Hatların kalkış ve varış noktaları ile hat numaraları, ilk konuldukları yılki orijinal halleri baz alınarak işlenecek olup, yıllar içindeki çeşitli değişimler, yatay bar üzerinde işaretlenecektir.

Sarı zemin boyunca uzanan barlar, o hattın aktif olarak çalıştığı yılların üzerinden geçmiş olacaktır. Dikey sütunlardaki sarı zeminler toplandığında, o yıl içindeki toplam İETT hat adedi kolaylıkla bulunmuş olacaktır.

Böylece, elimizde İETT'nin 64 sene boyunca çeşitli zamanlarda servise koyduğu tüm otobüs/troleybüs hatlarının yıl yıl dökümleri, çalışılan listeler üzerinde birikecekler.   Bugüne kadar gelip-geçen yaklaşık 900 kadar hat...



(+)

(Üstteki ilk liste, deneme amaçlı hazırlanmış olup, 22, 23 ve 24 numaralı hatlar ile türevlerini içermektedir).

İbrahim Akın KURTOĞLU


alabay

13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 01:50
Dikkat, yeşil-kırmızı direkt kontaktlı olmamalı!


Alıntı:
Yeşil zemin/Kırmızı font

Belki yanlış anlamışımdır, ama yeşil ve kırmızı ayıran bir kitlesiz birbirine değmemeli, gözde/beyinde iritasyon yapar, komplementer renk olduğu için. Olsa olsa yeşil zemin, beyaz sınırlı kırmızı font olur, ama belki başka bir şey bulsak daha iyi olur.

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 01:53

Zeminden kastın, barların uzandığı yatay uzunluklar değil mi Başar? Bir de yeşil zeminlisini deneyelim o zaman...   En kullanışlı şekli buluruz adım adım..  

Bu arada, başlıkta (1942-2006) yazmakla birlikte, listeleri 1950'den itibaren başlatmamın sebebi; İETT'nin 1950-51 döneminde hat numaralarında köklü bir  değişim gerçekleştirmesinden ileri gelmektedir. (1942-1950) yılları arasındaki hat numaraları ve adetleri çok farklı ve de adetçe az olduğu için, bunları tek bir liste halinde düzenleyip iliştireceğim...

Akın KURTOĞLU


sabahattin kayış

13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 02:21

Yine uykusuz geceler yine ilginç bir konu..

Çok ilginç, sevgili Akın bunun altından nasıl kalkıyorsun Allah aşkına, madem öyle yardımcı olalım mı?  biraz pastel renkler denemelisin, bunlar gözü yorabilir.. Tablo yapımında kesinlikle fontları ve çerçeveleri siyah kullanmalısın fontu bold ve light olarak seçeneklendirebilirsin, Aşağıda önerilerimi sunuyorum:



(+)


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 02:30

Evet üstadım, sizin renk skalasındaki tercihler, çok daha rahat takip edilebilecekler...   Hem de içine aldığı veriyi sıkmayacaklar. Rakam ve harfler ön plâna çıkabilecekler. Üstteki tabloda kullandığım renklerde ise 3 ana trafik rengini baz almıştım ben. Yeşil: Açılış, Sarı: Devam ve Kırmızı: İptal şeklinde...  

Akın KURTOĞLU


sabahattin kayış

13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 02:48

Alıntı:
3 ana trafik rengini baz almıştım ben. Yeşil: Açılış, Sarı: Devam ve Kırmızı: İptal şeklinde...  


Evet zaten trafikte çok dikkat çekilebilsin diye özellikle sarı ve kırmızı kullanılmıştır, bu da sürekli bakıldığında gözleri yorar. tablo sevimsiz bir hale gelebilir, endişelerim bunlar belirteyim dedim,  


hakan_1970
13 yıl önce - Çrş 28 Hzr 2006, 22:03
22E


Çok güzel bir çalışma olmaya aday .
Akın üstad kıyamayıp 22E'yi devam eden hatlar arasında listeye koymuş. Pasif hat denebilirdi aslında, insaflı davranmış.



ANA SAYFA -> ULAŞIM