Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İzmir ESHOT Şikayetleri
sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 36, 37, 38  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Açıkgöz

2 yıl önce - Pzr 27 May 2012, 02:48

Alıntı:
cogu otobüste yolcularında telefonla konusması yasak hatta kapatılması gerekiyo ama bunu hangi yolcu uyguluyor hanginiz uyguluyorsunuz. bukadar bencil olmayın lütfen. şoförü fotograf cekeninde telefonu açık. o kendi hayatını düşünmüyor mu acaba.


"Konuyu saptırıyorsunuz". Şöförün telefon kullanmasıyla yolcunun telefon kullanması arasında fark vardır. Yolcu yolculuk eder ve otobüsü kontrol etmez. Otobüs içinde telefon kullanılmamasının sebebinin de mekanik devreyi bozacağı için değil de diğer yolcuları rahatsız etmemek için olduğunu herkes bilir sanırım. Eğer telefon sinyali otobüsü bozsaydı otobüsün dışında gerçekleştirilen konuşmalar, sinyaller de bozardı otobüsü.

Şöför kontrolü elinde tutar. En ufak hatada -Allah korusun- yolcuların hepsi hayatını kaybedebilir. Bunun için şöförün sürekli mesajlaşması kabul edilemez bir hatadır. Acil bir durum varsa otobüsü sağa çeker ve telefonuyla konuşur, hayat tehlikeye atmaz.

Yalnızca telefonla konuşmak değil, sefer sırasında otobüsü durdurup sigara alan, döner alan şöför çok gördüm. Onlar kabul edilebilir ancak, telefonla uzun süre ilgilenmek ve hayatı tehlikeye atmak kabul edilemez.


tolgailgim
2 yıl önce - Pzr 27 May 2012, 09:23

Şoförlerin su,sigara vb şeyleri almaları normal karşılanabilir sonuçta bunlar bir ihtiyaç. Adam sabahtan aksama kadar direksiyon sallanıyor sefer sırasında suyu biterse ne yapsın ? Susuz mu kalsın yol boyunca ? Ama telefon için aynı şeyi söyleyemem , eğer gerçekten çok çok acil bir durum söz konusu ise otobüsü ilk durakta durdurup yolculara durumu izah edip telefonla görüşebilir. Bu durumda yolcularında kızacağını sanmıyorum aksine anlayışla karşılanır.

Bir önceki sayfada bir arkadaş şoförlerin ekmeği ile oynamayın demiş. İyide bu kişi yolcuların hayatı ile oynuyorsa neden şikayet edilmesin ? Kaza olduğunda onlarca kişi öldüğünde daha mı iyi olacak yani ? Zaten türkiyede işini iyi yapmayanları ekmeği ile oynamayalım diye şikayet edilmediği için aynı hataları defalarca yapmaya devam ediyorlar. Kurallara uymuyorsa şikayet edeceksin bukadar basit.


Orkun A

2 yıl önce - Pzr 27 May 2012, 11:07

Alıntı:
Otobüs içinde telefon kullanılmamasının sebebinin de mekanik devreyi bozacağı için değil de diğer yolcuları rahatsız etmemek için olduğunu herkes bilir sanırım. Eğer telefon sinyali otobüsü bozsaydı otobüsün dışında gerçekleştirilen konuşmalar, sinyaller de bozardı otobüsü.


Düşük bir ihtimalde olsa cep telefonları etkiliyor bazı araçları. Bilimsel olarak ispatlanmış, deneysel olarakta ispatlanmış birşey bu(arkadaşım tarafından) Otobüsün dışındaki konuşmanın otobüsü etkilemesi mantık olarak imkansız birşey. Otobüs giderken sen onun dibinde bekle telefonla konuş o senin yanından geçerken 1 saniyede bozulsun... Otobüsün telefondan etkilenmesi anlık birşey değil ki bu çok çok zor (ihtimali en fazla %0,000...1 ) bir ihtimal.

Ama bu her araç için geçerli değil tabi Sanos'larda, 345k'larda, 345'lerde, Volvo'larda, Man'larda olur sadece. 2001-2002 den sonraki araçlarda hiçbir şekilde sorun olmadığı yetkili kişiler tarafından RLC seminerlerinde ispatlanmıştır. Zaten 2007 model bir araçta telefonla konuştukta ABS sini bozduk diyelim. O zamanda yine fazla bir etkisi olmaz. ABS'nin bozulması aracın frenlerinin tutmaması anlamına gelmez. Sanos'larda hiç ABS yok mesela

Onun dışında şöförlerin telefonla konuşmasına kesinlikle karşı değilim


GeDiZ

2 yıl önce - Pzr 27 May 2012, 17:32

Şu telefon olayı "kullanmayı bilmeyenler" yüzünden sorun olmaya devam edecektir. Yolcuların telefonla konuşmasına karşıyım; küfürlü konuşan, bağırarak sesini otobüsteki herkese duyuran, sürekli vıdı vıdı konuşan kişiler rahatsızlık vermeye devam ettiği sürece yasağı desteklediğimi her zaman söylerim... Telefonu açıp otobüste olduğunu söyleyerek kapatan yolcu ne kendisini tehlikeye atar ne de yanındaki insanları rahatsız eder... (Ayrıca Conecto'nun telefon sebebiyle arızalanabildiğini biliyorum, şoförün biri bizzat anlattı; sorun en fazla solo ve körüklü 345'te oluyor)

Şoförün telefonla konuşması kısmı 'aciliyet ve kısa olması' şartıyla olmalıdır. Empati yapacak bir babayiğide örnek; 8 hattında çalışan bir şoförün tek yönde parkur süresi 105dkdır, 'acil, önemli, iş ile ilgili' konular için konuşabilmesi gerekir. Ayrıca neden arandığının düşünmesi ve aklında durması dikkat dağıtacaktır! Hepimiz insanız, şoförün de bir birey olduğunu ve empati yapmanın gerektiğini her zaman söylüyorum... Zaten telefonla konuşan şoför biraz olsun işinin ciddiyetini biliyorsa konuşma sırasında temkinli gider yavaşlar, yeni-taze-çıtır-deneyimsiz şoförlerimizden korkun derim... Seyir halinde mesaj okuyan ve yazana tahammülüm yok

Lütfen şu genellemeleri yapmayalım; her meslekte çürük elmalar vardır. Unutmayalım ki sabahın 4'ünde uyanıp işe giden, gece işi bitince gecenin 2'sinde yürüyerek evine giden ve insanlarla uğraşmak kadar zor bir işi yapan bir meslekten bahsediyoruz; boşuna demiyorum 'empati yapın' diye, suçlu yaratmak kolaydır...

Saygılar


Yiğit572
2 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2012, 20:47

Bugün Cumaovası Aktarma Merkezi'nden 776'ya binmek için sıra olduk. Diğer otobüs 5 dakika önce kaçtığı için oralarda biraz etrafı keşfettik ve sırada durduk. Erkenden geldiğimiz için sırada en öndeydik. Doğanbey-Gümüldür'e yazlıklarına gelen ve oraların yerlisi olan yaşlılarla, halkla sohbet ettik. Sıra uzadı ve saatinden 15 dakika önce gelip (BMC Belde) şoför inip dinlenmeye gittiğinde en önlerdeydik. O anda durağın arkasına eski Connecto'lardan biri gelip durdu herkes ''776 geldi koşun!'' deyip atladılar ve en arkadakiler en öne geçtiler yaşlılar ezilme tehlikesi atlattılar ve gelen şoföre isyan edildi ardından arkadakiler (bazıları) öndeyken arkaya kalanlara ve yaşlılara yol verdiler tıklım tepiş girdik zorla. Şoförde zaten bir hırçınlık dedim sabah sabah nedir bu böyle bindik yolumuza devam ettik ama süresinden önce diğer şoförden habersiz böyle otobüsler durak olmayan yere de gelmesinler


35CEM35

2 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 10:47

Yiğit seni çok iyi anlıyorum.
bu saçmasalak duruma bende çok sinir oluyorum. Madem vaktin var be adam, neden otobüsü kafaya park ediyorsun? Biliyorsun ki daha vaktin var ve senden önce başka otobüs gidecek...
Bu ince bir ayrıntı ama o kadar önemli ki...
Bu hassasiyeti "çoğu kazma olan şoför kitlesinden" beklemek delilik olur....


Bener Korkunç
2 yıl önce - Çrş 04 Tem 2012, 14:20

Saat;
13.10 İ.Y.T.E'den Konak'a dönmen gerekir. Fahrettin Altay'a kadar dolmuşla gelip sonra tekrar otobüse binmen gerekeceğinden en iyisi 736'nın saatterine bakayım en azından dolmuş param cebimde kalır dersin ve http://www.eshot.gov.tr/HareketSaatleri.aspx?TIP=TumHatlar linkinden 736'nın 13.30'da seferinin olduğunu görür sevinirsin.

13.25 Kampüs içi ring görevi gören dolmuşla 736nın son durağı olan Rektörlüğün önünde iner etrafındakilerle beklemeye başlarsın.

13.35 Eee otobüs nerede? 493 50 00'ı ararsın karşına çıkan bayana derdini anlatman bitmeden başka bir bayana yönlendirir seni, duraktakilerle 736'yı beklediğini ama gelmediğini söylersin. Görevli şaşırır 13.30'da internette de yazdığı gibi seferin olduğunu aracın arızalanıp arızalanmadığını kontrol edeceğini en geç 15dk içinde aracın geleceğini söyler.

13.45 Bekleyiş devam etmektedir fakat ortada hala otobüs yok. Eshot tekrar aranır durum anlatılır F.Altay son durağın numarası istenir. Artık kendi işini kendin görmen gerekmektedir.

13.50 F.Altay son durak aranır. Telefon çalar çalar açılmaz. Hadi bir daha dene çalar çalar, kapanmaya yakın biri açar telefonu derdini anlatırsın internette yazanı 13.30 seferinin gelmediğini söylersin bir yandan genel müdürlükte o seferin olduğunun teyidini almışsındır. O da ne! O saatte seferin olmadığı, yaz uygulamasına geçildiği söylenir ve aceleyle telefon kapanır...

Bravo!


Yalın35_Göztepeli

2 yıl önce - Çrş 04 Tem 2012, 16:01

Maalesef bu İ.Y.T.E ve bir çok kampüs hatlarında böyle sıkıntılar yaşanabiliyor. Fakat İ.Y.T.E hatların hiç önem verdikleri yok.

erden karaoglan
2 yıl önce - Çrş 04 Tem 2012, 16:53

Alıntı:
Bugün Cumaovası Aktarma Merkezi'nden 776'ya binmek için sıra olduk. Diğer otobüs 5 dakika önce kaçtığı için oralarda biraz etrafı keşfettik ve sırada durduk. Erkenden geldiğimiz için sırada en öndeydik. Doğanbey-Gümüldür'e yazlıklarına gelen ve oraların yerlisi olan yaşlılarla, halkla sohbet ettik. Sıra uzadı ve saatinden 15 dakika önce gelip (BMC Belde) şoför inip dinlenmeye gittiğinde en önlerdeydik. O anda durağın arkasına eski Connecto'lardan biri gelip durdu herkes ''776 geldi koşun!'' deyip atladılar ve en arkadakiler en öne geçtiler yaşlılar ezilme tehlikesi atlattılar ve gelen şoföre isyan edildi ardından arkadakiler (bazıları) öndeyken arkaya kalanlara ve yaşlılara yol verdiler tıklım tepiş girdik zorla. Şoförde zaten bir hırçınlık dedim sabah sabah nedir bu böyle bindik yolumuza devam ettik ama süresinden önce diğer şoförden habersiz böyle otobüsler durak olmayan yere de gelmesinler


Bunların hepsi çevre hatlarında da ktarma geçerli olduğu için oluyor.Çevre atlarından aktarma kalksın baın kimse birbirini eziyor mu? E tabi 3 lira vermek yerine bedavaya gitmek (hemde plajlara) herkesin işine gelir


GeDiZ

2 yıl önce - Çrş 04 Tem 2012, 23:59

Alıntı:
Saat;
13.10 İ.Y.T.E'den Konak'a dönmen gerekir. Fahrettin Altay'a kadar dolmuşla gelip sonra tekrar otobüse binmen gerekeceğinden en iyisi 736'nın saatterine bakayım en azından dolmuş param cebimde kalır dersin ve http://www.eshot.gov.tr/HareketSaatleri.aspx?TIP=TumHatlar linkinden 736'nın 13.30'da seferinin olduğunu görür sevinirsin.

13.25 Kampüs içi ring görevi gören dolmuşla 736nın son durağı olan Rektörlüğün önünde iner etrafındakilerle beklemeye başlarsın.

13.35 Eee otobüs nerede? 493 50 00'ı ararsın karşına çıkan bayana derdini anlatman bitmeden başka bir bayana yönlendirir seni, duraktakilerle 736'yı beklediğini ama gelmediğini söylersin. Görevli şaşırır 13.30'da internette de yazdığı gibi seferin olduğunu aracın arızalanıp arızalanmadığını kontrol edeceğini en geç 15dk içinde aracın geleceğini söyler.

13.45 Bekleyiş devam etmektedir fakat ortada hala otobüs yok. Eshot tekrar aranır durum anlatılır F.Altay son durağın numarası istenir. Artık kendi işini kendin görmen gerekmektedir.

13.50 F.Altay son durak aranır. Telefon çalar çalar açılmaz. Hadi bir daha dene çalar çalar, kapanmaya yakın biri açar telefonu derdini anlatırsın internette yazanı 13.30 seferinin gelmediğini söylersin bir yandan genel müdürlükte o seferin olduğunun teyidini almışsındır. O da ne! O saatte seferin olmadığı, yaz uygulamasına geçildiği söylenir ve aceleyle telefon kapanır...

Bravo!


735 BALIKLIOVA - F. ALTAY "UYDURUK" AKTARMA MERKEZİ hattı 'çok geç de olsa' 6:30-20:00 arası 90dk arayla çalışıyor. Pazar günü farkettim saatler yazıldığında ama 736 ve 737 İYTE hatları şu an bile halen çalışıyor görünüyor. Eshot'un derdi 12 hattına otobüs pompalamak, öğle vakti 3 körüklü otobüs peş peşe toplam 20 yolcuyla gidiyorsa NE EGE NE DEU NE İYTE umrundadır!



Gelelim şikayete/daha doğrusu soruna:(başlık şikayet üzerineyken boş geçmeyeyim)

İyi örnek: Geçen hafta 510'da çalışan Conecto arıza yapınca şoförün "sefer aksamasın" düşüncesiyle F.Altay Aktarma'da yolcuyu 12'ye aktarmasını takdir ettim, 10dk arayla deli saçması bir hat çalışacağına 20dk sıklıkla çalışan akşam yoğun olan 510'a aracın verilmesi yerindeydi. Bu "iyi" kısmı; hem yerine giren araç saatini yaptı hem de arızalı araç değiştirilip saatine girdi...

Kötü örnek: Aynı sıra aracının bir sonraki seferinde önündeki otobüs Serbest Bölge'de arızalanır, Gaziemir'deki 20dk sıklık 40dkya çıkmıştır ki sıra aracı 5dk erken çıkartılır(hareket memuru nedense 90 veya 152'den araç çekmeye tenezzül etmez!); iki otobüs arası 35dk olunca 169-525-412'den bu yana gördüğüm en dolu otobüs 510'da bu araç oldu ve aktarmada yolda kaldı! En kötü durum ise, o bir öndeki arıza yapan araç Gaziemir'den 2 seferle Narlıdere'den 1 sefer yapmadığı için otobüste ciddi kavgalar oldu; sefer aralığı 40dkyı buluyorsa başka hatlardan araç sevk edilmesi gerekiyor ama "şikayetler yağmasına rağmen" kaytarak şoförlerle" ve isteksiz Eshotla vatandaş anca şikayet yağdırıyor, keşke ilgilenilse!..


Geçen senelerde olduğu gibi öğlen her garajda birkaç solo ve körüklü otobüs "yedek şoför" ile birlikte yedekte bekletilmeli ve yolda kalan araçlara anında müdahale edilmeli! 514-510-671 gibi hatlarda araç eksilmesi büyük sorunlar yaratıyor!..


Saygılar...


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege