Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Gaziantep'in Raylı Sistem Ağı Nasıl Olmalıdır - [Ulaşım]
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
erkan027

2 yıl önce - Pts 06 Şub 2012, 21:32

gaziantep'in cadde genişliğinin yeterli olmamasından mütevellit yarardan çok zarar veren hafif raylı sistem,ya kardeşim biraz daha para harcayın uzun vadede metro yapın.
sayın güzelbey;bu işe bi kere başladınız hiç olmazsa havaalanı-şehirmerkezi-otogar arası raylı sistemi yapın[/quote]


Ahmet Özbuluk

2 yıl önce - Cum 04 May 2012, 08:53

Karataş taki raylı sistem devam ettirilerek önümüzdeki 2-3 yıl sonunda havaalanına ulaştırılacaktır. Bununla ilgili çalışmalar var diye biliyorum.

iği_
2 yıl önce - Cum 04 May 2012, 17:59

Aslında iyi olur gibi ama daha öncelikli yerler olmalı bence.Benim bildiğim sıradaki etap İbrahimlidir.Havaalanına tramvayın gitmesi biraz zor olabilir,mesafe hiç de az değil çünkü.

Mert Karakoyun
2 yıl önce - Cum 04 May 2012, 18:25

Gaziantep raylı sistemi 3 etaptan oluşmaktadır.Asım Güzelbey zaten bunu daha 1.etap(gar-üniversite) yapılmaya başlanmadan açıklamıştı.Şu an 2.etap bitmek üzere(karataş-üniversite).3.etabın gatem veyahut gazikent tarafına olacağı söyleniyordu.Bence metro yerine tramvay olması daha doğru.düşünün Gaziantep zaten teşvik olarak da yatırım olarak da devletten pek yardım alamıyor.Güneyoğu Anadolu Bölgesine teşvik yüksek miktarda veriliyor Gaziantep haricinde ama haritada Güneydoğuda gösteriyosunuz bu zaten saçmalık ama Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bulunması Gaziantepe avantaj da katıyor Adanaya oranla çünkü şu an sanayii ve ticaret bakımından Adanayı solda sıfır bırakmış durumda zaten Gaziantep.neyse konu nerelere geldi vesselam

Gaziantepli Mehmet

2 yıl önce - Pzr 06 May 2012, 19:56

Caddelerin zaten dar olduğu şehirlerde demir yolunu kara araçlarının geçemeyeceği bir şekilde yapmalarını anlayamıyorum. Yollar bu şekilde dahada daraltılıyor. Halbuki demir yol caddeye gömülü olarak yapılsa caddenin o kısmı diğerkara araçları tarafındanda kullanılır.

Berlin biliyorsunuz komunizm zamanında duvarla bölünüktü. Batı Berlin'de tranvay dediğimiz bu cadde demiryolu araçları ilkel sayıldığı için ta 60 yıl önce kaldırıldı bizde ise şimdilerde yeni yeni yayılıyor. Komunist olan Doğu Berlin'de ise Türkiye'de Metro denen yeraltı ve yerüstü (Cadde demiryolu değil, ya girilemeyen alanlarda yada ayaklı yükseltilmiş şekilde) demiryolları Hitler'den sonra geliştirilmediği için bu cadde demiryolu ağı kaldırılmamıştır. Duvarlar kalktıktan sonra Batı Berlin'de Doğu Berlin uzantısı olan bir iki güzergah yeniden yapılarak kullanılmaya açıldı ve doğununkilerede bakım yapılıp modern trenler hizmete sokuldu. Şimdi Berlin'in doğu yarısında Cadde demiryolu ağı var Betı yarısında birkaç güzergah dışında (ki bunlarda bizdeki birçok şehirdekinden fazla) cadde demiryolu yok. Bu yolların ise %80'i caddede gömülüdür ve diğer kara araçlarına engel teşkil etmez. Metro dediğimiz yeraltı demiryolları ise hızlı gittiği için cadde trafiğinden soyutlanmıştır. %90 ı yeraltındadır gerisi kimsenin giremeyeceği yerüstü alanlardır.

Bunu yazmamın sebebi şu. En son 2009'da Gaziantep'te izindeyken inşaat vardı. Yolların ortasına 40-50 cm yüksekliğinde betonlar ve ortasınada demir yollar döşeniyordu. Bu hatayı görüyordum ama Belediye yetkililerine ulaşmak imkansızdı. Döndüğümdede çok uğraştım ama Belediyede bir yetkiliye ulaşamadım. Ancak telefonlara veye E-Maillere bakanlara ulaşılabiliyor onlarda derdini anlamıyor.

Birde her zaman şu ışıkların düzenini anlamış değilim. Yayaya yeşil yanıyor. Yayalar karşıya geçmeye başlıyor. Bir süre sonra henüz yeşil yanarken yaya adımını caddeye atıyor birkaç metre yürüyor kırmızı yanıyor ve aynı anda kırmızıda bekleyen araçlara yeşil yanıyor. Araçlar hareket ediyor caddenin henüz ortasında bulunan insan tehlike geçiriyor bazı kendini bilmezler ona kızıyor, hakaret ediyor. Bunu hangi akıldan yoksun mühendis böyle ayarlar ve hangi yetkililer hizmete sokar? Araçlardada aynı durum. Birine kırmızı yanar yanmaz diğerine yeşil yanıyor tehlike oluşuyor. Halbuki bir tarafa kırmızı yanarken diğer tarafa yeşil yanmadan bir emniyet süresi geçmeli. Yayalarda ise en yavaş yaya (yaşlı, sakat vs.) hesap edilerek yayaya kırmızı yandığı anda yavaş bir yayanın yola adımını attığı andan itibaren karşıya ulaşacağı zaman kadar bir süre beklenip öyle araçlara yeşil yanmalı. Birkaç yerde durum böyle değildi ama çoğunlukla böyleydi.

Bu şekilde belki bir belediye yetkilisine buradan ulaşmış olurum.


 
Berlin'de bir Cadde demiryolu aracı. Raylar gömülü ve diğer araçlara engel değil.


  (+)
%99'unun Doğu Berlin'de bulunduğu Cadde Demiryolu ağı (Tramvay). İlkel sayıldığı için Batı Berlin'in cadde demiryolu ağı (Tramvay) 60 yıl kadar önce kaldırılmıştır.


  (+)
Berlin yeraltı demiryolu ağı (Metro). 2 çeşittir. U-Bahn ve S-Bahn. U-Bahn ağı %90 yeraltında S-Bahn ağı çoğu yerüstünde bulunur ama hızlı olduklarından yaya ve diğer araçlardan soyutlanmıştır.

İlk ağ sadece cadde demiryolu (Tramvay) ağı üstteki U ve S-Bahn (Metro) ağının sağ yarısında doğu Berlin'de bulunur. Üstteki bütün Berlin'dir. Buradan Berlin'in yerleşim alanının Güneydoğu'dan Kuzeybatı ucuna mesafesinin aşağı yukarı 90 km olduğunuda belirteyim. Ortalama çap 60 km'dir.


  (+)
U-Bahn yolcular inip biniyor


 
U-Bahn yeraltında olmayan bir bölüm yükseltilmiş yol


 
U-Bahn'ın içten görünüşü. Hepsi böyle değildir çok değişik çeşitler vardır


  (+)
Buda ağının çoğunluğunun yerüstünde ama caddede olmayan yalıtılmış güzergahları olan S-Bahn


Ahmet Özbuluk

2 yıl önce - Pts 14 May 2012, 16:42

En son Burç kavşağına ulaşılmıştı. Şehir bir bakıma güneye doğru da gidiyor. Antepia'a ya kadar uzaltılmalı o etap.

Mahmut Göksu
2 yıl önce - Pts 14 May 2012, 17:21

Alıntı:
En son Burç kavşağına ulaşılmıştı. Şehir bir bakıma güneye doğru da gidiyor. Antepia'a ya kadar uzaltılmalı o etap.


antepia'da oturan hangi kişi tramvay kullanacak ki hem şahsen şehrin o kadar uzağında sadece tek bir yere hizmet edecek bir hat başarısız olur şehir içinde ulaşım konusunda bir çok eksik varken


iği_
2 yıl önce - Pts 14 May 2012, 23:45

Günün birinde Antepia ve Zirve Üniversitesinin civarında ciddi bir nüfus oluşunca tramvay oraya da gider bence.Aslında Akkent'e giden tramvay mevcut halde bile en az 1 durak daha gidebilirdi.Koca koca siteler yapılıyor oralara ve bazıları tramvayın bitişinden bile çok daha ileride.

Bence sıradaki yer İbrahimli olmalı.Metro marketin oradan dümdüz gidip güvenevler civarında bitse iyi olurdu ama zor bence,yapmazlar..Güya banliyö yapılacaktı,ondan hiç ses yok.Tramvayı Gazikent'e bağlasınlar diyecem ama mevcut hattın oraya bağlanabilmesi için mantıklı bir güzergah yok.Aklıma gelmiyor.


oguzbuyuka
2 yıl önce - Sal 15 May 2012, 12:53

antalya'daki tramvayda görmüştüm. her durakta sonraki tramvaya kaç dakika kaldığını gösteriyor. bu aparatlar gaziantep'e de gelmeli.

Murat Caner
2 yıl önce - Sal 15 May 2012, 13:35

Sorunun yanıtı yüzük(ring). Kent özeğini çevreleyen toplu taşıma çevresinde bir sistem. Sanırım sizde bu yok.
http://www.evropskemesto.cz/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=632

Alıntı:
Caddelerin zaten dar olduğu şehirlerde demir yolunu kara araçlarının geçemeyeceği bir şekilde yapmalarını anlayamıyorum. Yollar bu şekilde dahada daraltılıyor. Halbuki demir yol caddeye gömülü olarak yapılsa caddenin o kısmı diğerkara araçları tarafındanda kullanılır.


Yol daralmasa arabanızı bırakıp siz daraltırsınız. Zaten 10 yıl içinde taşıtlara ait hiçbir yol taşıtlara yetmeyeceği için daralma sorun değil. New York bisiklet yolu yapmak için 5 yıldır taşıt izlerini kapatıp bisiklet izine dönüştürüyor. Şimdiki moda bu. 10 yıl içinde az yakan ufak hava araçları bulunursa dediğim değişir.

Alıntı:
Berlin biliyorsunuz komunizm zamanında duvarla bölünüktü. Batı Berlin'de tranvay dediğimiz bu cadde demiryolu araçları ilkel sayıldığı için ta 60 yıl önce kaldırıldı bizde ise şimdilerde yeni yeni yayılıyor. Komunist olan Doğu Berlin'de ise Türkiye'de Metro denen yeraltı ve yerüstü (Cadde demiryolu değil, ya girilemeyen alanlarda yada ayaklı yükseltilmiş şekilde) demiryolları Hitler'den sonra geliştirilmediği için bu cadde demiryolu ağı kaldırılmamıştır. Duvarlar kalktıktan sonra Batı Berlin'de Doğu Berlin uzantısı olan bir iki güzergah yeniden yapılarak kullanılmaya açıldı ve doğununkilerede bakım yapılıp modern trenler hizmete sokuldu. Şimdi Berlin'in doğu yarısında Cadde demiryolu ağı var Betı yarısında birkaç güzergah dışında (ki bunlarda bizdeki birçok şehirdekinden fazla) cadde demiryolu yok. Bu yolların ise %80'i caddede gömülüdür ve diğer kara araçlarına engel teşkil etmez. Metro dediğimiz yeraltı demiryolları ise hızlı gittiği için cadde trafiğinden soyutlanmıştır. %90 ı yeraltındadır gerisi kimsenin giremeyeceği yerüstü alanlardır.


Kentin büyüklüğüne ve yolcu sayısına göre tramvay ya da diğer türler seçilir. Türkiye için en iyi çözüm metrobüs. İstanbul'da bile 500 000 yolcuya ulaşamazken her yere hafif raylı yapamazlar.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM