Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 17:29

1992 yılnda İzmir Belediyesi'nde hizmet veren 75 adet Ansaldo troleybüsümüzü acaba bu yıldan sonra burada ne yaptılar? Bunu araştırmak lâzım. Daha eski modellerini İzmir Körfezi'nin derinliklerine balıklara yuva işlevi görmeleri için atıyorlardı ama, Ansaldo'lardan da atılan olup olmadığı konusu muallâkta. Şayet bizim troleybüslerden de denizin dibini boylayanlar olduysa ve bunların bir şekilde (içlerinden hiç değilse birinin) çıkartılma imkânı varsa, bu çözümü de deneyebilirler. Böylece "minare yıkılmış ama mihrap yerinde!"   mantığıyla, denizin dibinden alınarak atölyelerde elden geçirilebilir.

İzmir'e "101" numaralı Tosun'un gitmediğini zannediyorum. Hiç değilse bunu bir kenara ayırmış olabilirlerdi (Türkiye'de imal edilen ilk troleybüstür bu ve eski bir Latille-Floirat belediye otobüsünden bozulmuştur).

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

13 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 18:46
Ansaldo troleybüs


Akın  Üstad

3  sene  kadar  önce  bu  konuyu  bende  çok  merak ettiğim  için ,  ESHOT'a  telefon  ettim  ve bu  troleybüslerin  ne  yapıldığını  sordum.  ESHOT  çalışanlarından  bir  kişi  bu  troleybüslerin  İstanbul'a  geri  gönderildiğini  söylemişti. Bunların  izini  İ.E.T.T'den  takip  etmek  gerekebilir.  Acaba  Mustafa  Kumbar  Bey  bize  bu konuda  yardımcı olabilir mi?
Eski  İ.E.T.T  çalışanları  belki  bazı bilgiler  verebilir  bize.

Saygılar


Semih Yaşar

13 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 18:56
Napoli - Alfa Romeo troleybüs


Arkadaşlar

Bizim  troleybüslerimize  en çok  benzeyen  araç  bence  aşağıdakı  troleybüs.
Bu  fotoğraf  kasım  2005  tarihinde  Napoli'de  çekilmiş ,  demekki  belli zamanlarda  bu araçları  trafiğe  çıkartıyorlar  ve insanların  özlem  gidermesini  sağlıyorlar.  Ne  kadar  güzel  toplamışlar  troleybüsü  değil  mi ?
Bu  aracı  satarmı  İtalyanlar  acaba ?





Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 18:57

Allah Allah, çok enteresan!...   Basına, ESHOT'tan böyle bir geri göndermeyle ilgili bir haber o yıllarda yansımamıştı, olsaydı kesin arşivlerdim!... (Gerçi, basın artık mankenlerin özel hayatları varken, başka konularla birkaç yıldır artık hiç ilgilenmez oldular )

Eğer İstanbul'a geri gönderildiyseler, bunlar İETT tarafından ESHOT'a satılmadılar, kiralandılar demek ki.. Plânlanan süre dolunca da iade edildiler. Fakat geri geldiklerinde konulabilecekleri iki yer var: Yedikule Gazhane Hurdalığı ve İkitelli Garajı yanı... Yedikule'de bunları hiç görmedim 90'ların ortalarında... İkitelli'yi ise bilemiyorum. Gerçekten de; Alim Kor, Mustafa Kumbar ve de Onur Orhon üstadlara havâle etmemiz gerekecek son durumu!... Mutlaka birinden biri, troleybüslerin son durumları hakkında bir bilgiye ulaşabilirler...  

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
13 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 00:06
hurda?


Alıntı:
Eğer İstanbul'a geri gönderildiyseler, bunlar İETT tarafından ESHOT'a satılmadılar, kiralandılar demek ki.. Plânlanan süre dolunca da iade edildiler. Fakat geri geldiklerinde konulabilecekleri iki yer var: Yedikule Gazhane Hurdalığı ve İkitelli Garajı yanı...

Belki de İstanbul'a geri gönderildiler derken hurda edilip parçalandıktan sonra anlamında olmasın?
Kanımca o kadar aracı bütün halde göndermek için bayağı bir nakliye parası vermek gerekir, ama İstanbul'daki troleybüs telleri söküldüğünden bu tamamen havaya giden para olurdu. Ne İETT, ne de ESHOT bu masrafı üstlenmemiştir bence.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 00:09

Belki de bu hurdaları İstanbul'dan alan bir hurda şirketi olduysa, onlar İzmir'de parçalayıp yük gemisiyle bu parçaları İstanbul'a geri getirmişlerdir. En akla yatkını da bu

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
13 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 18:09

Br önerim var:Sitemizdeki üyelerimizin hemen hepsi (ben de dahil) seferden kaldırılmış olan eski otobüslere inanılmaz bir özlem duyuyor.Acaba İETT seferden kaldırdığı otobüslerden bir kaçına eski tip otobüslerin karoserlerini uygulayıp(Skoda-Mercedes 321-Bussıng-Leydand-Bussıng Consul U47D Mercedes 302 gibi...)nostaljik otobüsler adı altında İstanbul'un bir yerinde bunları sergileyemez mi?

Bu söylediğimin yapılabilmesi günümüz teknolojisinde çok zor olmasa gerek.Ayrıca eski otobüslerle ilgili dökümanlar ve resimler de en azından sitemizde fazlasıyla mevcut.Yani kaynak sıkıntısı çekilmeyecektir.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 19:47

Alıntı:
Bu söylediğimin yapılabilmesi günümüz teknolojisinde çok zor olmasa gerek.Ayrıca eski otobüslerle ilgili dökümanlar ve resimler de en azından sitemizde fazlasıyla mevcut.Yani kaynak sıkıntısı çekilmeyecektir.

Hem de hiç zor olacağını zannetmiyorum... İETT'nin kuruluşundan bu yana sahip olduğu otobüslerinin tamamıyla ilgili fotoğraflar, çizimler, teknik detaylar, özellikler mevcut. Orijinaline ulaşılamasa bile, bu şekilde bir giydirme pekalâ da mümkün...   Artık İETT'nin bu konuya bir şekilde eğilmesi lâzım...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
13 yıl önce - Pts 29 May 2006, 22:27

Alıntı:
İETT'nin kuruluşundan bu yana sahip olduğu otobüslerinin tamamıyla ilgili fotoğraflar, çizimler, teknik detaylar, özellikler mevcut. Orijinaline ulaşılamasa bile, bu şekilde bir giydirme pekalâ da mümkün...   Artık İETT'nin bu konuya bir şekilde eğilmesi lâzım...


Fakat İETT böyle bir yatırıma girer mi acaba.Bu konuda İETT'nin tavrının nasıl olacağını bence en iyi Mustafa Kumbar Üstad tahmin edebilir.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 30 May 2006, 21:10

MiniaTürk örneğinde görüldüğü gibi; eski eserlerimizin envaî çeşidini, aslına sâdık kalarak küçültüp birebir kopyalayabilen kabiliyetler mevcut. Bari, eski İETT ve diğer toplu taşıma araçlarının birer maketini yaptırsalar... Bu konuda sadece Şehirhatları vapurları ile ilgili maketleri görmekteyiz. 1931'den günümüze; otobüsler, troleybüsler, tramvaylar, eski tünel vagonları, vapurlarla desteklenmiş temsilî Eminönü ve Taksim İETT durakları vs...vs...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM