Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Arda Alkaya
13 yıl önce - Sal 02 May 2006, 15:04
[İST-B2.11] - İDO Genel Müdürü'nün, İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi'ndeki Söyleşisi



İDO genel müdürü Dr. Ahmet Paksoy yarın İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi fakültesinde konuğumuz olacak. Büyük ihtimalle bu söyleşiye katılacağım. Wowturkeyciler varsa sorularınızı iletebilirim.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 02 May 2006, 15:07

Alıntı:
İDO genel müdürü Dr. Ahmet Paksoy yarın İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi fakültesinde konuğumuz olacak. Büyük ihtimalle bu söyleşiye katılacağım. Wowturkeyciler varsa sorularınızı iletebilirim.

İstanbul Ulaşımı'nı her yönüyle takip eden WOW gibi bir forum sitesinin varlığından haberdarlar mı? Bu tarz sivil oluşumlara bakış açısı nedir?



Kutlu Singil

13 yıl önce - Sal 02 May 2006, 15:42

Alıntı:
İDO genel müdürü Dr. Ahmet Paksoy yarın İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi fakültesinde konuğumuz olacak. Büyük ihtimalle bu söyleşiye katılacağım. Wowturkeyciler varsa sorularınızı iletebilirim.


Iki sorum olacak:

1.  Eldeki mevcut vapurlarin, rehabilitasyonunun on calismasi yapildi mi?  Eger yapildiysa, hangi kriterlere gore, yeni vapur yapilmasina karar verildi?

2.  Yeni vapurlarin teknik ozellikleri ve donanimlari nelerdir? Ve bu bilgiler Istanbul halkiyla paylasilacak mi?


simon

13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 02:34

Benim kafamın içinde aylardır gündemden inmeyen bir soru işareti dönüp duruyordu. Bazılarınız "Yeter be adam bu konudan başka taktığın şey yokmu ? cık cık cık" diyebilirsiniz. Ancak bu iki soruya verilecek cevabı da merak ediyorum doğrusu. İşte iki sorum.

-Camialtı Tersanesinde yatan Kanlıca, İnkılap ve Teğmen Ali İhsan Kalmaz vapurlarının akıbeti ne olacak?

-Hemen hemen hepsi çalışmayan, Haliç ve Camialtı Tersanelerinde yatan motorbotların tekrar çalıştırılmaları için düşünülen bir çalışma var mı?


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 02:38

"Sami Akbulut" vapuru, ne amaçla kullanılacak? Yine eskisi gibi halkın kullanımına sunularak, normal hatarda hizmetine geri mi dönecek, yoksa özel bir gezi çalışmasına mı evsahipliği yapacak? (Ehhühheehhee... Amma da bürokratik bir soru oldu bu da haaa!...     )

Akın KURTOĞLU



Kutlu Singil

13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 02:42

Alıntı:
-Camialtı Tersanesinde yatan Kanlıca, İnkılap ve Teğmen Ali İhsan Kalmaz vapurlarının akıbeti ne olacak?

-Hemen hemen hepsi çalışmayan, Haliç ve Camialtı Tersanelerinde yatan motorbotların tekrar çalıştırılmaları için düşünülen bir çalışma var mı?


benim sorularin arasina bunuda ekleyin... hatta
yok yok... daha da iyisi... sade bunu sorun...

yok yok... hepsini bi  arada sorun... kurtaralim 27 mayisci vapurlarimizi...  


burakbecan
13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 02:47

benim bir sorum yok ama iletmek istediğim bir konu var.çınarcık seferlerine niye ağırlık verilmiyor??artık çınarcık yazlıkçıları bile isyan ediyor ama seslerini duyuramıyorlar.benim iletmek istediğim biraz daha daha doğrusu eskiden olduğu gibi önem verilmesi!!!birde tabiki bahçe sınıfı vapurlarımızın seferlerden alınmamasını ve daha uzun yıllar bizlere hizmet etmesini istiyorum

Arda Alkaya
13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 19:02

İlk olarak şunu belirmeliyim ki İDO genel müdürü Ahmet Paksoy, kariyer günleri için geldi. Bu yüzden kendisine çok soru sorma imkanım olmadı, fakat sorduğum sorulara tam yanıt aldım. Bazen de soru sormadan sorularımın yanıtlarını verdi.

Yeni vapurlar iç tasarım olarak günümüz çizgilerini koruyacakmış. Koltuklar karşılıklı yerleştirilecek, ense manzaralı olmayacakmış. Vapurların yapım yerleri henüz belli değilmiş, çünkü İDO ihale yasasına tabii bir kurum ve gemilerin yapılacağı yer ihale sonunda belli olacak. Ama Paksoy'un da gönlünde Türk tersanelerinde, Türk işçiler tarafından üretilen vapurlar yatıyor. Yeni vapurlarla eski vapurlar aynı hatta kullanılmayacakmış. Mesela yeni vapur iskeleye gelip 1500 kişiyi alacak ve hemen kalkacak. Hemen sonra başka bir vapur gelip 1500 yolcuyu alır almaz kalkacak. Duruma göre 5 dakika aralıkla vapur kalkabilecek. Bu sayede yolcular iskelede hiç beklemeyecekmiş. Genel müdür bu sistemi metro sistemine benzetti. Bu sayede yolcu sayısında artış bekleniyormuş.

Motorbotlarla ilgili haberler kötü çünkü hurdaya ayrılmışlar. Aslında motorbotların hurdaya ayrılması ya da Van Gölü'ne yollanması konusunda ciddi savunuları da var. Motorbot çalışan hatlarda özel sektör motorlarının kullanılması İDO'ya müthiş zarardan kurtarıyormuş. Motorbotların işletme maliyeti 8,5 trilyonmuş. Ancak özel sektör aynı hatta 2 trilyona sefer yapıyormuş. Bu hatlarda motorbot yerine motor kullanılınca yolcu sayısı da 3 katına çıkmış.

Konuşma sırasında genel müdür benim de tamamen katıldığım bir cümle söyledi: "Günümüz vapurları Boğaz'ın gelmiş geçmiş en kötü vapurlarıdır. Bırakın eskilerin güzelliğini, narinliğini; Paşabahçe'nin, Fenerbahçe'nin estetiği, asaleti diğerlerinde yok." Genel müdürün "oylama boşuna onlar bildiğini okur, çoktan yeni vapurların siparişleri verilmiştir bile" diyenlere serzenişi vardı ve kesinle böyle olmadığını iddia etti.

Ahmet Paksoy'la çok konuşma imkanım olmadı, ancak onu kendi fakülteme davet ettim ve gelecek. Bu sefer daha fazla soru sorma imkanım olacak. (ancak,tarihi belli değil belki gelecek öğretim yılına kalabilir.)


umit1
13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 20:02

Alıntı:
Konuşma sırasında genel müdür benim de tamamen katıldığım bir cümle söyledi: "Günümüz vapurları Boğaz'ın gelmiş geçmiş en kötü vapurlarıdır. Bırakın eskilerin güzelliğini, narinliğini; Paşabahçe'nin, Fenerbahçe'nin estetiği, asaleti diğerlerinde yok


Hayret,sayin genel mudurle ayni dalga boyunda imisiz galiba.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 20:58

Alıntı:
Günümüz vapurları Boğaz'ın gelmiş geçmiş en kötü vapurlarıdır. Bırakın eskilerin güzelliğini, narinliğini; Paşabahçe'nin, Fenerbahçe'nin estetiği, asaleti diğerlerinde yok

Genel müdür çok sarsıcı bir nokta vuruşu yapmış... Gerçekten de Bahçe tiplerinin o inceliği, zarafeti yok hiçbirinde ama, yine de Şühedâlar ve Bacadan Direkliler o kadar da kötü değil... Belki bizim gözlerimiz alışık olduğu için öyle geliyor ama, yine de bir zamanlar İzmir'de üretilen 9 Eylül tarzı vapurların yanında bunlar çok daha estetikler...

Akın KURTOĞLU



ANA SAYFA -> ULAŞIM