Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 14 Tem 2005, 03:58

Desenize, bir proje daha başlamadan bitti... Tarihin derinliklerine proje gömmekte üzerimize yok maalesef. Halka faydalı olacak ya, aman hemen iptal edin... Bizim elimizde dededen kalma tahta iskelelerimiz var nasıl olsa... Her onbin yolcudan biri de düşüversin artık denize bu arada.... 15 milyon neferiz burada!

Yıllar önce bütün büyük iskelelerde merdivenli aparatlar vardı (sanki adlarını da; "Davlumbaz" gibi hatırlıyorum, hatırlayan varsa doğrusunu yazıversin). Bunlar sayesinde 2. kata da bağımsız olarak biniş-inişler mümkün oluyordu. Hem zamandan kazanılıyordu hem de yığılma olmuyordu yolcu sirkülasyonunda... Şimdilerde hepsi söküldü gibi...

Tam bu resimdeki iskeleleri faaliyete geçirmeye hazırlanıp tüm iskeleler monte edecekler, bu sefer de vapurlar kaldırılacak. Kısacası, böyle gelmiş böyle gider... Biz ne kadar konuşsak da beyhude...

Akın KURTOĞLU


Aydinsert
15 yıl önce - Prş 14 Tem 2005, 09:03

merhabalar Akın Bey,1999 yılına kadar beyazıtdaki üniversiteye gidip gelirken özellikle eminönü iskelesinde sabah 7 - 7,15 ve 7,30 vapurları çok kalabalık olmasından dolayı dediğiniz merdivenleri kullandıgımı hatırlıyorum.üst katta yanaştırılır ve rahatlıkla inerdik üst kattan. 99 dan sonra hiç sabah vapurlarına binmediğim için bu uygulama devam ediyor mu bilmiyorum.



Burç

15 yıl önce - Prş 14 Tem 2005, 10:02

Kadıköy'deki Eminönü-Karaköy iskelesinde geçen sene, üst kata iskele verilmediği halde,
"uzun atlama" yöntemi ile üst kattan inen düzinelerce atletik yolcudan birisi olmuştum.


Tuncer HALICI

15 yıl önce - Prş 14 Tem 2005, 10:09
vapur iskelelerine yenilik


Muhterem Akın Bey,
Işte bu güzel, canım Istanbul`u seven hepimizin içini kavurup yakan, başlatıldığı an biten projelerden biri daha.. Sanki birileri, ne zaman Istanbulluya faydalı olacak bir işe başlansa hemen bir düğmeye basıyor gibi ...
Bakınız bu günkü Hürriyet te Bekir Coşkun ne yazmış bu mevzuda :

‘Bu kafa’ hizmete devam ediyor..

Dünkü Hürriyet’in birinci sayfasında vardı; Yalova Atatürk Çiftliği’ni Dubai İslam Bankası ile bir yerli holdinge satacaklar, oraya turistik tesisler yapılacak.

İnsan inanamıyor... Atatürk’ün halka hediyesi çiftlik, Dubaili Araplara gidiyor.

Haydarpaşa Garı’nın çevresine yedi tane gökdelen iş merkezi, turistik tesis ve otel dikmeye karar verdi ‘bu kafa’...

Elbette o müthiş tarihi kıyı yok olacak ve İstanbul hiçbir zaman İstanbul’a benzemeyecek.

İstanbul’a bundan daha büyük kötülük yapılamaz.

Onun için özlemlerin, anıların, duyguların, geçmişin hiçbir değeri ve önemi yok.

Vefa, saygı ‘bu kafa’nın işi değil.

O, sonradan görme görgüsüzler gibi gözüne kestirdiği, aklına koyduğu her şeyi yok ediyor.

Yıkıyor, satıyor, atıyor, veriyor...

Sadece Haydarpaşa’yı, sadece Yalova Atatürk Çiftliği’ni değil, ‘bu kafa’ aklınıza gelen her şeyi sizden alabiliyor.

Anıları da satabiliyor... Duyguları da yıkabiliyor... Hislerinizi de elinizden alabiliyor...
Özlemlerinizi de çalabiliyor... Gözlerinizdeki görüntüyü, yüreğinizdeki heyecanı, kalbinizdeki sevgiyi de yürütebiliyor...

‘Bu kafa’ hizmete devam ediyor...


Selam ve sevgilerle.. Tuncer Halıcı


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 02:56

Ulaşım bölümü içinde, yeni açılan; "Engelsiz Ulaşım" başlığını tararken, bu içinde bulunduğumuz başlığı hatırladım.

Ne kadar faydalı bir uygulama olacakmış, şayet  devamı getirilebilseymiş... Sabit platforma raptedilmiş iskeleler, sürme iskelelerden çok daha güvenli. Herhalde teknik açıdan bir zorlukla karşılaşıldı ve de böylece proje iptal edildi.

Akın KURTOĞLU


ferhevn
14 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 21:39

iskelelere yapılan yeniliklere benden tam destek ellerine sağlık gereğini yapıyorlar .genel müdürü kutluyorum.Bu başarısını vapurlarada taşırsa bir okadar iyi olur.

Cüneyt AKIN
14 yıl önce - Pts 17 Nis 2006, 17:51

Bu iskeleler İstanbul'un tarihi dokusunu yansıtmıyor... O eski iskeleleri yenileyeceklerine yerine tarihi bir havası olan güzel ve birazda ihtişamlı iskeleler yapılabilirdi. Ayrıca oradaki büfeler hala duruyor. O da ayrı bir görüntü kirliliği. O iskeleler tarihi Haydarpaşa iskelesinin daha modern örnekleri olmalıydılar....Özellikle Eminönündeki iskeleler o tarihi mekana hiç yakışmıyor...!

Cüneyt AKIN
14 yıl önce - Sal 18 Nis 2006, 09:17

Özür dilerim başlığı yanlış anlamışım...! Ben Vapurların yanaştığı iskele binalarından bahsediyordum...Simdi yine bir eksi puan daha yiyecem



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM