Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
Nostaljik Şehirlerarası Otobüsler
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 288, 289, 290 ... 383, 384, 385  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
erkin66
3 yıl önce - Cum 01 Tem 2011, 09:55
Muzeden fotograflara devam


1969 Mercedes - Benz LO 1112 Omnibus
6 silindir 5104 cc 3000 d/d da 120 PS guc uretiyor. Maksimum hızı ise 97 km/h.




1974 O302 'nin sofor mahali
Resimden de gorulecegi uzere bircok parca eksik bunun nedenini Mercedes muzesi yetkililerine mail ile sordum. Ziyaretcilerin otobusten birer hatira almak istemesi nedeniyle parcalar eksiliyor seklinde bir cevap geldi. Keske bu otobusunde kapilari kapali olsa ve hicbir parcasi eksik olmasaydi.
Takviye olmamasi disinda sofor mahali bizdekilerle ayni gorunuyor.



1979 O303 V8
8 silindir 12700 cc 256 PS ve 2500 d/d da 123 km/h hıza ulasabiliyor.














yılmaz büktel

3 yıl önce - Pts 04 Tem 2011, 12:34

Sizi bilmem ama bu magırus kazalı haliyle bile çok güzel görünüyor.

Hep söylüyorum ya eski otobüslerin, kamyonların ve otomobillerin dizaynında ayrı bir ruh, ayrı bir estetik varmış. Şimdiki modern teknolojilerle donatıldığı söylenen araçlar kibrit kutusu olmasalar da bende öyleymiş hissi uyandırıyorlar.



Gökhan AsGül
3 yıl önce - Pts 04 Tem 2011, 23:07

Alıntı:
Hep söylüyorum ya eski otobüslerin, kamyonların ve otomobillerin dizaynında ayrı bir ruh, ayrı bir estetik varmış. Şimdiki modern teknolojilerle donatıldığı söylenen araçlar kibrit kutusu olmasalar da bende öyleymiş hissi uyandırıyorlar.


Yılmaz Abi'nin ilk cümlesinin altına imza atarım . İkinci cümlesine ise malesef katılmıyorum. Şimdiki araçlar aynı ruhu belki bizlere vermiyor ama hakkınıda yememek gerekir, kıyaslandığında her yönden çok üstünler. Ben ruh ve teknoloji konusundaki yanılgının araç sürücülerinden kaynaklandığını düşünüyorum açıkçası. Eski şöförler araçların ruhunu yansıtıyorlardı, yeni şöförler ise uyutuyorlar..


yılmaz büktel

3 yıl önce - Sal 05 Tem 2011, 16:18

arkası 1964 damgalı iki kare de Özen ve Harput turizmin otobüsleri görülüyor.

Her iki araçta Magirus ama ilki biraz bana garip geldi.








vahitsan

3 yıl önce - Sal 05 Tem 2011, 21:12

Alıntı:
Her iki araçta Magirus ama ilki biraz bana garip geldi.

Hocam doğru söylüyorsunuz da acaba gariplik nerede, alınlıkta olabilirmi? İlk bakışta bana O321 mercedesi çağrıştırdı, birde bu araç başka marka olabilirmi?


SERDAR OZAN
3 yıl önce - Çrş 06 Tem 2011, 11:40

Bir gariplik yok. Bu tipte Magiruslar mevcuttu. 8 Kasım 2010 tarihinde Mert1969 arkadaşımızın gönderdiği mesajda sözü edilen Ünverler yapımı Magiruslar da Yılmaz Bükdel'in fotoğrafındaki otobüse tip olarak çok benziyor. Daha doğrusu o otobüsün şehirlerarası tip olduğunu, fotoğraftakilerin de aynı modelin belediye tipi olduklarını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Fotoğraf Mert1969 arkadaşımızın bahsettiğim mesajından alıntıdır.



http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=1952163#1952163


ttakerem
3 yıl önce - Prş 07 Tem 2011, 03:13

1995 veya 1996 yılları... Erzurum Esadaş Turizm






K_TopraK
3 yıl önce - Cum 08 Tem 2011, 09:57



M.Ali Sade
3 yıl önce - Cum 08 Tem 2011, 11:21

Volkan'ın yolladığı (bir önceki sayfadaki resimdeki) O302 nin desenine dikkat edin.

1980 lerin başlarında yeni modele tadil edilen O302 lerde çok tercih edilen bir desendir.

Bu sanıyorum "Bursa sanatkarlar topluluğu" tarafından dizayn edilmiş bir desen olmalı.

Orijinal O302 lerde bu desene ben rastlamadım.

Özellikle de metalik boya ile bu oklu desen çok tutulurdu.


Oğuzhan Subaşı
3 yıl önce - Cmt 09 Tem 2011, 00:23

Bana göre Z formundaki klasik desen; basit, sade fakat bir o kadar da 302 ile özdeşleşmişti. Ulusoy'un U formundaki sarı-lacivert çalışması da ikinci sırada gelir.

Araç-desen uyumu konusunda tüm zamanların en güzeli 304-arkada kum saati&yanlarda akan çizgiler diyebilirim. Özellikle de beyaz üzerine mavi ve lacivert tonlarda olanı. Şayet arşivinde bu şekilde fotoğraf olan varsa eklemesini rica ederim.


Ana Sayfa -> ULAŞIM