Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:51

Alıntı:
Ters basmış olmaları daha büyük ihtimal.

Çünkü resmi ters çevirince, Ambarlar'dan Cevizlibağ'a giden yola benzer bir şekil çıktı ortaya. Sağda Tercüman Siteleri gibi bir öngörünüm çalışmasına benziyor... Şayet platformlar tek kullanılacaksa, merdiven adedinden ve personelden tasarruf amacıyla yekpâre şekil düşünebilirler (Ama bu tarz uygulamalar, Cadde Tramvayı'nda denendi ve pek başarılı olamadığı için, sonradan ortadaki tek parça platformları ayırmaya başladılar birkaç yıl evvel).  

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 21:30

Ters basilmis olmayadabilir! Arabalar otobüsün seridine girmesin diye otobüsler ters yönde calisiyor olabilir. Böyle birsey duymustum sanirim.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 21:32

Alıntı:
Arabalar otobüsün seridine girmesin diye otobüsler ters yönde calisiyor olabilir. Böyle birsey duymustum sanirim.

Girer bizimkiler, gireeeeer!... Yeter ki boş yol olsun, araçlarını yan bile sürer onlar...    

Akın KURTOĞLU


Mahmut
16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 22:01

Eğer girmek mümkünse kesin biri girer.
Kasıtlı veza kasıtsız.


yılmazz

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 22:22

otobüsün şeridine bir önlem alınmazsa trafikte türlü canbazlık yapan arkadaşlar muhakkat bu yola girerler misal emniyet şeritleri
bence metrobus yolu biraz yukarda olmalı yada araçların şeritlere girmemsi için bir portatif engel konulmalı



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 22:34

Alıntı:
bence metrobus yolu biraz yukarda olmalı yada araçların şeritlere girmemsi için bir portatif engel konulmalı

Ya da asfalttan yarım (veya bir) metre daha aşağıda... Ama bu sefer de yağmurlarda dereye döner...   Yine en mantıklısı, kesin yalıtımdır.

Alıntı:
araçların şeritlere girmemsi için bir portatif engel konulmalı

Evet... Sadece 2-3 noktada (arıza yapan araçların dışarıya çıkabilmesi veya olağanüstü durumlarda yolu diğer hizmet araçlarının kullanabilmesi için) giriş-çıkış noktaları oluşturulup, buraların kontrolü de personel tarafından sağlanmalı, tren hemzemin geçitlerindekine benzer açılır-kapanır panellerle diğer araçların giriş-çıkışları engellenmelidir. Yolun geri kalan tüm bölümlerinde sınırlar, iki taraftan da yükseltilmiş (yeşil alan olabilir) engellerle kesin olarak belirlenmelidir.  

Akın KURTOĞLU


Burç

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 22:51

Metrobüs güzergahının büyük kısmı zaten yapıldı ve yükseklik veya alçaklık söz konusu değil.

Yusuf Göksel
16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 23:02

Mecidiyeköy'ün düğüm olup çözülemeyen , yüz tane ışık ve kavşak olan trafiğinin neresinden metro'ya bağlayacaklar metrobüsü o da ayrı bir merak konusu benim için. Üst geçitlerde sorun olmayacak elbette ama Çağlayan ve Okmeydanı kavşakları gibi köprü üzerinden geçen e-5'in metrobüs için eklenmesi gerekecek olan ek şeritlerini nasıl yapacaklar? Sıfırdan 10 şeritli üst geçitler mi? Ayrıca hala ihaleye çıkmamış Beşiktaş-Şişli-Otogar raylı sistemiyle kısmen aynı güzergahı paylaşmış olmayacak mı? Yapılmasın demiyorum elbette, mükemmel olacak bu proje ama gelecek sene okullar açılmadan biticek şeklinde bir rüya söz konusu bile olamaz, kilometrelerce uzunlukta bir yeniden e-5 düzenlemesi, şerit eklenmesi vb. işleri var.

Mustafa Noyan

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 23:08

Alıntı:
... Sadece 2-3 noktada (arıza yapan araçların dışarıya çıkabilmesi veya olağanüstü durumlarda yolu diğer hizmet araçlarının kullanabilmesi için) giriş-çıkış noktaları oluşturulup, buraların kontrolü de personel tarafından sağlanmalı, tren hemzemin geçitlerindekine benzer açılır-kapanır panellerle diğer araçların giriş-çıkışları engellenmelidir


Alıntı:
Metrobüs güzergahının büyük kısmı zaten yapıldı ve yükseklik veya alçaklık söz konusu değil

Metrobüs için henüz araç satın alınmadığına ve ihale bile ortada olmadığına göre; tercihli yolun da bir kısmı yapıldığından görülen o ki bu yolu İETT otobüsleri kullanacak! Anlaşılan durumda maksat belediye otobüslerine tercihli bir yol açarak hiç olmazsa toplu taşımanın trafik sıkışıklığından daha az etkilenmesini sağlamak; bu durumda yolun ortasındaki duraklar hiç kullanışlı olmayacaktır, daha önce defalarca denendiği gibi onlarca farklı hatta çalışan otobüsleri tercihli yola dizerek de ancak farklı bir kaos ortamı oluşturulabilir.
İETT otobüsleri de şimdiki haliyle Merter, İncirli, Şirinevler, Yenibosna, Sefaköy gibi onlarca farklı kavşakta E5 ana arterini terkederek/katılarak bu yolu kullanacaksa her kilometrede giriş çıkış yapılması gerekecektir.
Yok eğer doğrusu yapılıp bu şeritler sadece metrobüsler tarafından kullanılacaksa araçlar hakkında neden elimize hiçbir bilgi ulaşmadı?


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 23:09

Alıntı:
Ayrıca ghala ihaleye çıkmamış Beşiktaş-Şişli-Otogar raylı sistemiyle kısmen aynı güzergahı paylaşmış olmayacak mı?

1980'lerin sonlarında yapılan; "Aksaray-Fındıkzade-Topkapı-Cevizlibağ" arasındaki İETT Tercihli Otobüs Yolu, birkaç sene çalıştı ve ardından da iptal edilerek; "Aksaray-Sirkeci" Cadde Tramvayı'nın devam rayları döşendi.   Bu işlem, güzergâh trafikten arındırıldığı için çok hızlı (yanlış hatırlamıyorsam 4 ay gibi kısa bir sürede) tamamlandı ve yol bundan böyle Cadde Tramvay hattı için kullanılmaya başlandı. Buradaki asıl amaç; "Bayazıd-Aksaray-Fındıkzade-Topkapı-Cevizlibağ" yoluyla E-5'e çıkan ve oradan çeşitli yönlere dağılan minibüs hatlarını, Surdışı'na atmak içindi büyük bir olasılıkla...

Şimdi E-5 üzerindeki benzer uygulamanın da, bu şekildeki bir çözümün ilk adımı olmadığı ne malûm?!...   Belki de Topkapı-Cevizlibağ kalkışlı minibüs hatlarının birkaç kilometre ötelenmesi, hiç değilse İncirli ya da Yenibosna'ya geri çekilmesi için düşünülmüş bir ara çözüm de olabilir...   Üç-beş sene sonra da basarlar rayı bu yolun üzerine... (Hehheheheeee)

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM