Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul Otobüs A.Ş. araçları - fotoğraf ve fotoğraflar üzerine yorumlar
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 83, 84, 85  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Nejat Bilginoglu

3 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2011, 01:20

Temsa alırken, var denilen özelliklerin, bir çoğunun olmadığını söyleyen Temsa sahipleride var tanıdığım. Aracı satan bayii sebebiyle, markanın karalanmasına sebep oluyor. Rampa çıkarken, yavaşladığına ve deyim yerindeyse bayıldığına bizzat ben şahit oldum. 2010 Model Temsa'nın yanından 2003 model Cobra'nın fişek gibi geçmesi, temsanın tercih edilmemesinin sebeplerinden biridir.Bence Temsa ile Conecto mukayese bile edilemez!...

Nejat BİLGİNOGLU


engin.
3 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2011, 08:37

BMC den şikayet eden çıkmadı sanırım

İstanbuldaki BMC lere binmek nasip olmadı ama İzmir de bindiğim BMC Procity ler gördüğüm en gürültülü araçlardan biriydi..Belki İstanbula alınan araçlar yeni nesil olduğu için bu sorun giderilmiş olabilir..
Temsa eleştirilerine bende katılıyorum ilk bindiğimde resmen şok etmişti beni,daha güzel bir araç bekliyordum ama koltuk yerleşim planı bana göre tam bir fiyaskoydu ters koltuk sayısı fazla geldi bana ve aracın arkası karanlık ve gürültülüydü..

Otokar Kent arka profilden bakıldığında çok kalıplı bir araç,bir kaç gün önce A-271 ÖHO gördüm KENT LF idi renk olarak bu araca Erguvandan daha çok yakışmıştı..Otokar Deutz marka motor kullanıyor ve bu motorlar oldukça sağlamdır..

Güleryüz Cobrayı dışarıdan özellikle önden 0345 lere benzetiyorum ön camları aynı gibi.. Bu aracında koltuk sayısı diğer rakiplerine göre biraz az..


M Ali Çelik
3 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2011, 13:01

Alıntı:
Temsa bence cobra dan bmc den otokardan daha güzel teknik özellik olarak da üstün. Özel halk otobüsü olan tüm temsaları inceledim.Tam doluyken yolculuk ettim boşken yolculuk ettim tam bu işin arabası olduğuna kannat getirdim.İşletmeci yönündende güzel bir araç yakıtı az


Eğer otobüs aş için gelen procity 250 BG motora sahipse, temsa ile aynı motoru kullanıyor demektir. Ama büyük ihtimalle BMC 320 BG motoru kullandı. İki aracın akslarıda aynı marka, şanzımanları ZF markasının farklı modelleridir. 250 BG klima ile birlikte rampada biraz zayıf kalabilir. Durumu zaman gösterecek. Temsanın city tipinde yaptığı ilk araçlar bunlar.
İzmir procity ile otobüs aş procitiy arasında iyileştirme farkı var. Camlar 3 parçalı imal edilmiş ve kırılma olayı ortadan kalkmış, yalıtım iyileştirilmiş.


ümit 806

3 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2011, 14:40

Normalde ilk hat dağılımı açıklandığında 8E hattına gelen Otobüs A.Ş. otobüsleri ile birlikte hatta çalışan otobüs sayısında artış olacaktı. Ben de artık kronik hale gelen, durakta 8E bekleme sorunun nispeten çözüleceğini umuyordum. Bugün 09:30 - 09:40 arasında Kadıköy yönüne durağa çıktım 15 dakika kadar bekledim otobüs yok... Karşıdan Esenevler yönüne C-1522 Procity geçti. biraz daha bekledim yok... Bulgurlu'ya yürümeye başladım. 15 dakika Bulgurlu, 5 dakika da Çeşme durağına yürüdüm. Bu arada Esenevler yönüne C-1523 (temsa ya da otokar) geçti, iki Otobüs A.Ş. aracının arasından İETT otobüsü geçmedi. Ben Bulgurlu'yu geçtim Libadiye Caddesi'ne çıkıp yürüyerek Çeşme durağına geldim. Orada otobüs beklerken C-1522 geri döndü ve ona bindim.

Az önce dönerken Bulgurlu Caddesi durağında yine 20 dakikaya yakın 8E bekledim. Uzun bekleyişin ardından yine C-1522 geldi. Bulgurlu Caddesi durağına doğru çıkarken 8E hattında 94-101 aşağıya doğru iniyordu. 20 dakikaya yakın bekleyişin ardından bindiğim C-1522 ile ilerlerken biraz sonra C-1521 numaralı BMC Procity ile karşılaştık. 1521 ile 1522 arasında İETT var mıydı bilmiyorum ama sıralamada 94-101 - C-1521 - C-1522 - C-1523 var gibi. Hattaki İETT sayısının Otobüs A.Ş. sayısından az olması hiç hoşuma gitmedi.

C-1515 Conecto bugün 11M hattındaydı. Bu otobüs gerçekten diğer Otobüs A.Ş. otobüsleri arasında hat tabelasının görüntüsü olsun kendi görüntüsü olsun her yönden farkını daha ilk görüşte hissettiriyor.

C-1522 ile hem gidiş hem de dönüşte dikkat ettiğim şöyle bir şey var, bu otobüsün tavanı cam direkleri ve tutacaklar üzerinde eğreti duruyormuş gibi, her sarsıntıda otobüsün tavanı ve tutacakların tamamı sallanıyordu. Yani Otobüsün çatısı sağa sola oynarken dik tutacaklar bile sallanıyordu. Bence şasi olarak çok dayanıksız ve desteksiz yapılmış BMC Procity.

Hatırlarsanız Mercedes Citaro'da Şöför kabininin arkasında DURACAK yazısının monte edildiği kiriş gibi bir bölüm vardı. Bu bölüm sanıyorum otobüsün alçak tabanlı olmasının getirdiği şasi mukavemet eksikliğini gidermek için konmuş. Procity'de böyle bir kiriş olmadığı için aracın tavanı ve tutacakları zangır zangır sallanıyordu. Tabi bu bir süspansiyon sorunu da olabilir. Gerçi ben 91-120 dışında tavanı böyle sallanan, esneyen Ikarus bile görmedim

Bugün 11M hattında C-1515 Conecto'ya ilave olarak C-1514 Temsa Avenue da vardı.


cuneyterkol
3 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2011, 22:27

Alıntı:
C-1515 Conecto bugün 11M hattındaydı. Bu otobüs gerçekten diğer Otobüs A.Ş. otobüsleri arasında hat tabelasının görüntüsü olsun kendi görüntüsü olsun her yönden farkını daha ilk görüşte hissettiriyor.


C-1515'e ben de bindim. Araç hakikaten dört dörtlük bir araç... Mercedes konuşturmuş resmen... Kliması mükemmel. Araç içi sessiz.... Hala yeni otobüs kokusu var.. Seyahat ederken ferahlıktan insanın içi açılıyor...


Gökhan AsGül
3 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2011, 22:47

Alıntı:
Hala yeni otobüs kokusu var..


Yoksa yeni otobüs diye bizimi uyuttular .

Şaka bir yana yeni otobüs bunlar ve tabiki yeni otobüslere özgü bir koku yada hava olacak, bunda şaşılacak bir taraf yok


Utku ARDIÇ

3 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2011, 00:03

Şuana kadar yazılanları tek tek okudum üyelerimiz farklı konularda farklı araçlar hakkında düşüncelerini belirtmişler.Ben tecrübelerime dayanarak(Beyaz Otokar Kent'in Bursa'daki 1 aylık test sürecine katılım, Temsa Avenue'de biletçilik yapmış olmak, Bursa'da Conecto'ları 2009'dan beri birebir fiili olarak gözlemlemek, Antalya'da 40 BMC Procity'nin bulunduğu bir filoda hareket amirliği yapmak, İstanbul'daki Güleryüz Cobra LF araçların hepsiyle esnaflarını tanıdığım için sıksık seyahat etmek.)birkaç düşüncemi dile getirmek istiyorum.

Benim düşünceme göre

1.si Mercedes Conecto'ya dayanıklılığı sağlamlığı ile birebir rakip olabilecek bir araç henüz yoktur.Mercedes tecrübesi bu araçta açıkça her ayrıntıda görülmektedir.

2.si Temsa Avenue ve Otokar Kent araçları birlikte ele almak istiyorum.Bu araçlar benim daha önce de belirtiğim gibi bundan sonraki toplu taşıma sürecinde ipi göğüsleyebilecek 2 araçtır.Temsa Avenue'nün tasarımında birkaç ufak değişiklik, Otokar Kent'in de ufak problemleri çözülüp kullanıldıkça bu üreticilere tecrübe kazandırıldıkça bu araçlar tercih edilecektir.Bu iki araç gelecek vaadertmektedir.Bu Türkiye'nin farklı yerlerindeki ihalelerden de açıkça görülmektedir.Araçlar gün geçtikçe tercih edilmektedir.

3.sü Güleryüz Cobra GD 272 LF araçlar bir aile şirketinin ürünüdür.Güleryüz firması kazandığı tecrübeler sonucu bu aracı üretmiş ve kah üretici bazında kah işletmeciler açısından Güleryüz çizgisini bir adım öne taşımıştır.Bu araç ilerde çok daha ideal bir araç olur diye tahmin ediyorum.

4.sü Tezeller, şirket iflasının ardından yeni bir üretim sertifikasıyla çalışmalarına başladı.Fakat marjinal tasarımınındaki değişme sağlamlığına da yansır diye tahmin ediyorum.

5.si Her zaman kanayan yara olarak tabir ettiğim ve Antalya'da umulmadık, beklenmedik arızalarla beni fazlasıyla üzen BMC Procity araçlar.Bana kalırsa BMC'nin yıllardır süren üretim tecrübesinin bu araçlara yansıtılamaması büyük bir eksikliktir.Belde araçlardaki konfor seviyesinin vasat durumda olması motor gürültüsü malzeme kalitesi ve tasarım eksikliği bu araçlarda da maalesef açıkça hissedilmektedir.BMC malzeme kalitesini yükseltmeli ve işçiliğe önem vermelidir diye düşünüyorum.BMC araçların tercih edilmesindeki ana sebep İstanbul-Ankara bayisi olan FSM Demirbaş Otomotiv'in 2. el araçları yüksek fiyatla alması ve yeni aracın uygun fiyatlı, tamamına kredi kullanılabilir olmasıdır.

Sözümü bitirirken şuna dikkat çekmek İstiyorum.Yerli üretimi hepimiz canıgönülden destekliyoruz.Bir işletmeci gözüyle baktığım zaman bir aracın ağır çalışma şartları altında dayanıklı olmasını o aracın değerini arttıran en önemli unsur olarak görüyorum.Üreticilerin buna özen göstermesi sektöre faydalı olur.

SAYGILARIMLA


engin.
3 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2011, 01:41

Bakarsınız Tezellerin ürettiği araçlar hepsinden iyi çıkar bizimde gözlerimiz faltaşı gibi açık kalır

Şaka bir yana Mercedesin fiyatı biraz daha pahalıda olsa yatırım yapılacak piyasadaki tek araç gibi duruyor..Sağlamlık,malzeme kalitesi,işçilik uzun yıllar kullanılacak ve ağır çalışma saatlerine dayanabilecek en iyi araç..

Alıntı:
MAN hiç tercih edilmemiş sanırım fotograflarda falan goremedim


Man alçak tabanlı aracını Türkiyede üretmediği için tercih edilmemiş olabilir,ihale şartları arasında yerli üretim şartı vardı...


En son engin. tarafından Pzr 12 Hzr 2011, 01:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


SKaraca
3 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2011, 01:43

MAN hiç tercih edilmemiş sanırım fotograflarda falan goremedim

ümit 806

3 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2011, 02:37

Önceki mesajıma eklemeyi unuttuğum bir şey şimdi aklıma geldi;

Hatırlarsanız 5 yıl önce İstanbul'da 2006-001 filo numarası ile denenen BMC Procity'de engelli rampası şöför tarafından kumanda edilebilen motorlu bir mekanizmaya sahipti. Muhtemelen seçimlik olan bu özellikten C-1522'nin sahipleri feragat etmiş, aracın engelli rampası elle açılan cinstendi.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM