Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
irfan x
15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 08:11
[İST-C6.02] - Hükümet, Metro'yu Sınırlama Kararı Aldı



Alıntı:
Hükümet, belediyeleri yüksek dış borçlanmaya iten metro ve hafif raylı sistem yapımını sınırlama kararı aldı. Meclis'e sunulan 2005 Yılı Programı'nda, raylı sistem projelerinin ithalata dayalı olması ve yerli sanayinin yeteri kadar kullanılmaması eleştirildi. Buna karşın, belediyelerin dış krediyle raylı sistem taleplerinin artarak sürdüğü belirtilen programda, 2005'te, kent içi trafik yoğunluğunun azaltılmasına yönelik yüksek maliyetli projelerden kaçınılacağı, trafik ve talep yönetimi uygulamalarına ağırlık verileceği belirtildi.

Finansman öz kaynaklardan

Toplu taşıma sorunlarının öncelikli olarak otobüs işletmeciliğinin iyileştirilmesi yoluyla giderileceği kaydedilen programda, raylı sistem projelerinin sadece otobüs taşımacılığının yetersiz kalabileceği kent nüfusunun yüksek olduğu illerde gündeme getirileceği yer aldı. Programda, raylı sistem projelerinin, nüfusu 1 milyondan fazla olan kentlerde otobüs veya ara toplu taşıma araçlarıyla karşılanamayacak büyüklükte yolcu talebi olan koridorlarda yapılacağı kaydedildi. Projelerin finansmanı, azami ölçüde belediye öz kaynaklarından sağlanacak, dış finansman imkânlarından sadece, yüksek teknoloji ağırlıklı işlerde yararlanılacak.

Beş il sınırı aşıyor

2000 nüfus sayımına göre, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana kent merkezlerinin nüfusu 1 milyonu aşıyor. Bu illerde metro ve hafif raylı sistemlerin bir kısmı tamamlandı. Nüfusu 1 milyonun altında olan Gaziantep, Eskişehir, Samsun, Kayseri, Denizli, Manisa ve Konya gibi bir çok il ise metro talebinde bulunuyor.

2005'te, kent içi ulaşımda başka düzenlemeler de yapılacak. Özel toplu taşımacılık ve servis araçlarının denetimi sağlanacak, TCDD'ye ait banliyö hatlarının belediyelerce işletilmesine yönelik mevzuat değişikliğine gidilecek.
09/11/2004 09:56


Alp
15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 08:19

Ben bu kararı destekliyorum,can-ı gönülden...Her yer metro kardeşim, tabii ki kısıtlansın artık.Biraz da minibüs,otobüslere fırsatlar tanınsın.Pendikten,Beylikdüzüne kadar binlerce hat var metroda biraz düşünün bu kadarına gerek var mıydı?Neyse diyeceğim o ki,hükümet arada akıllı işlerde yapmıyor değil.(Yıl 2094)
##########Flashback############
Cahil heriflerrrrrrrrrrrrr ne anlarlar, metrodan da toplu taşımacılığın düzgün işleyişinden de.
Yine bir grup minibüsçünün liderinin getirdiği dolarlara yenildi metrolarımız.Modern Türkiye özlemi ciddi boyutlara çıkmaya başladı.


Gökçe

15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 11:12

Nüfusu 1milyonun altındaki yerleşimlerde metronun masraf olacağını kabul ederim, buralarda daha çok tramvay ve hafif metro tercih edilebilir.

Ancak 5 büyük ilde metro çok gerekli ve bunu sırf masraf olarak görmek çok yanlış, ulaşım problemleri yüzünden günde yollarda bir yığın zaman kaybediliyor ve boşuna benzin yakılıyor ( sanki benzini ithal etmiyormuşuz gibi ). Ticaretin ve turizmin gelişebilmesi için raylı sistemler büyük şehirlerde masraf değil zorunluluktur.


irfan x
15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 11:16

Elbette nüfusu 1 milyonu aşan şehirlerde metro şart. bununla beraber, turistik illerimizin il merkezi olan şehirle, beldeleri arasında tren olması gerekiyor. İzmir'e, Muğla'ya Antalya'ya gelen turist, modern banliyö trenleriyle o illerin turistik bölgelerine taşınmalı.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 22:04
eklenecek konu...


Bu başlık, diğer ilgili konu başlığı oluşturuluncaya kadar kilitlenmiştir.

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU



ANA SAYFA -> ULAŞIM