Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Sercan
15 yıl önce - Pts 18 Tem 2005, 20:15
[İST-C8.18] - Tren Yollarının ve Araçlarının Daha Modern Bir Hale Getirilmesi



Türkiye'deki demiryolları cumhuriyetimizin kuruluş yıllarından kalma olup, günden güne bakımsızlaşan bu malzemeler,önemsizliğin ve karayollarına tanınan toleransın gölgesinde kalan bir sektörün hatlarıdır. Sizce bu hatlar ve trenler nasıl geliştirilebilir?


gök_han
15 yıl önce - Pts 18 Tem 2005, 23:34

Tren yolları Türkiye'nin kanayan yaralarından biridir. Cumhriyet ten bu yana hiç bakım ya da yenilerinin yapılmamasının nedeni bence birilerinin lastik ve otomobil fabrikalarının kar etmesi içindir. Tabii otobüs şirketlerini unutmayalım.

Ben çocukluğumdan hatırlıyorum tren yolculukları çok eğlenceliydi. Çankırı'dan Ankara'ya trenle giderdik. Yol yaklaşık 6-7 saat sürerdi. Koltukların üzerinde dikilip camdan kafayı uzatmak suretiyle etrafı seyretmek, oturduğunuz yerde rahat rahat yemek yemek, tren koridorlarında koşuşturmak, bizim (kardeşler de var tabii) için büyük bir eğlenceydi. Çocukluğumun en güzel, en eğlenceli yolculukları trenle yapılanlardı.

Daha sonra o pis, sigara kokan otobüsler çıktı. Yolculuklar daha kısa ama havasız, mide bulandırıcı ve sıkış sıkıştı. Yapacağınız en iyi şey camdan dışarıyı seyretmekti. En kötüsü artık hiç tren yolculukları yapmıyorduk çünkü yavaşlardı.

Trenlerimiz yenilenip, insanlarımızın canını almayacak şekilde hızlandırılabilirler. Dünyanın pek çok ülkesinde durum böyle. Yurt dışında yaşayan arkadaşlar daha iyi bilirler.

Yenileme çalışmaları günümüz teknolojisine uygun yapılmalı, yapılamıyorsa da yüz yıl önceki trenler hızlandırılmamalı. Bu 70 lik ihtiyardan atletizmde 100 m rekoru beklemek gibi bir şey olur zaten.


tc-volkan

15 yıl önce - Sal 19 Tem 2005, 00:11

Gelişememenin ilk sebebi siyasi ikinci sebebi siyasileri seçen bizleriz.Zira devletin tekelinde şekillenen bir kurum.
Mükemmel bir personel ve fabrikalarımız mevcutken hep yerimizde sayıyoruz.
Vagon,lokomotif fabrikalarımızda yakın doneme kadar mükemel üretimler yapıldı.
Simdilerde Almanya,Bosna gibi ülkelerden lokomotif,vagon kiralıyoruz.
Yollarımız aslında ingiltereye göre genç ama onarımlar yapılmasına rağmen yorgun.

50'li yılların sonlarına doğru dünyada toplu taşıma kültürü iyiden, iyiye oturmaya başlamışken bizler aksine parça ,parça taşıma zihniyetini benimsemişiz.
Günümüzde yükler kara yollarında kontrolsüz,tehlikeli,yüksek maliyetlerde parça,parça taşınmakta.Toplu taşımada keza öyle.Oto yollar çeşit,çeşit firma emniyetli,ama emniyetsiz yolcu taşımakta.Minibüsler,otobüsler trafikte onar,beşer,ellişer,yüzer insanı istedikleri yerlere taşımakta.Hem şehirler arası hemde şehir içi trafiğinde milyonlarca araç.Enerjiyi üstelik ithal eden bir ülkede toplu taşımanın bence önemsenmesi.Mevcut demir yolları,hafif raylı sistem araçları ilede desteklenerek hem düşük maliyette,güvenli ulaşım sağlanmalıdır.


Sercan
15 yıl önce - Çrş 20 Tem 2005, 13:55

Gerçekten tren yolculukları her zaman hoş bir anı olarak kalmıştır belleğimde. Bu yaramızın kapatılması ve tren ve yollarının toplum hizmetine yeniden kazandırılması acile gereklidir. Tabi ki bu iş hemen bitmez ama başlangıcı ne kadar erken yapılırsa o kadar çabuk biter düşüncesindeyim. Ama başlamak için bile bazı kafaları değişmesi gerekir. Bu da beyin yıkamak olur. Gerçi edilen şey işkence olmaz ama...

Atila
15 yıl önce - Çrş 20 Tem 2005, 14:33

Bence bunun tek cözümü, hatlari 10-20 yilligina, yatirim sarti ile, ihale etmektir. Ingiltere'de bunu yaptilar, acemilikten dolayi isler kötüye gitti, fakat sonra düzeldi, ve ayni isi Danimarka'da yapip, hatlar daha düzgün ve moderin hale geldi.

Örnek, Izmir-Ankar hatti, 20 yilligina Siemens'e verilsin, Ankara-Diyarbakir hatti, 20 yilligina TGV'e verilsin etc.


Sercan
15 yıl önce - Prş 21 Tem 2005, 14:35

tabi ki insanları daha çok özenmeye yönlendirir bu davranış. Umut var yine de[/quote]

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 19:59
EKLEM...


Bu başlık, diğer ilgili konu başlığı oluşturuluncaya kadar kilitlenmiştir.

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU



ANA SAYFA -> ULAŞIM