Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mert Doğan
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 05:13
BUR » C1.03. Bursa'ya Dünya'nın En Büyük Deniz Otobüsü Çalışacak




Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin Bursa-İstanbul arasını 75 dakikaya indirecek Güzelyalı-Yenikapı Hızlı Feribot Projesi için yapımına başladığı ve bölgeler içindeki en büyük iskele konumunda olacak Güzelyalı İskelesi'ne konacak dev gemiler 88 metre uzunluğunda olacak ve 1200 yolcu ile 225 araç taşıyacak.

Dünyanın en büyük ve hızlı iki deniz otobüsünü 2007'de hizmete sokmayı planlayan İDO, 107.5 milyon dolara Avustralya'da inşa ettirilen 88 metre uzunluğundaki katamaran cinsi 40 deniz mili hız yapabilen gemileri, Yenikapı-Güzelyalı arasında çalışacak. Bin 200 yolcu ve 225 araç kapasitesine sahip dev feribotların yolcu salonu iki katlı olacak. Turistik alt kat 922 kişiye hizmet verirken, üst kat ise 278 kapasiteli Busines Class biçiminde tasarlandı. Çocuklar için özel cam bölmeli oyun alanlarının yapılacağı feribotlarda yemek salonu, kafe, bebek bakım odası ile yaşlı ve sakatlar için asansörler de bulunuyor.

http://www.olay.com.tr/style2/anasayfa/news.asp?I ...p;Group=40


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 05:47

Bu projenin bir ayağının da İstanbul'da olması münasebetiyle, İstanbul - Ulaşım Bölümü'nde, bu konuyla ilgili bir destek başlığı daha bulunmaktadır:

İDO - "Güzelyalı-Yenikapı" Feribot Projesi


Akın KURTOĞLU


Kemal A
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 16:16

İşte 2 minicikten biri bu. Şu andaki adı: The Spirit of Ontario , Avustralya'da limanda yatıyor. IDO bu feribot için California'lı rakip bir şirketle birlikte bugün ihaleye giriyor.



Ebru K.Türk
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 16:35

En büyük korkum bu hatta çalışcak feribotların kapasite sorunu idi. 2 adet çalışcağını biliyordum ama standart ölçülerdeki feribotlar muhtemelen yetersiz gelebilirdi. Örneğin ben çok sık İstanbul'a gidip gelen biriyim. Ancak bu proje sonrasında bu hattı kullanacağımı biliyorum. Benim gibi düşünenlerin çok olacağına da eminim. Kimse Yalova üzerinden gitmezdi sanırım. Bu durumda potansiyeli çok yüksek olacak bu hatta gerçekten böyle büyük araçların konulması oldukça içimi rahatlattı.

Bir durumu daha anlamış oldum bu sayede.
Güzelyalı iskelesinin kurulacağı bölgenin çok sığ olduğunu idda edip karşı çıkanlar vardı bu projeye. Sonradan bu istemezükçüler aşılabildi ve proje hayata geçiyor. Eğer iddalar doğru olsaydı ve iddalara rağmen bu proje inatla hatalı yapılıyor olsaydı bile İDO'nun bu kadar parasını bu feribotlara gömeceğine hiç inanmıyorum. Bu da yıllardır geciktirilen bu projeye karşı çıkanların ne kadar haksız olduğunun delili olarak karşımızda duruyor bence.

Kim bilir bu istemezükçüler, karşı çıktığı kaç tane projede daha yok yere Bursa'nın yatırımlarını geciktirmişlerdir.


orhan289
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 16:42

Birkac resimde bu sitede gorebilirsiniz:

http://www.pbase.com/kstapleton/other_ferries



Emre Uzan
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 17:53

Buraya yapılacak olan iskeleye yanaşacaklar:

 

(+)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 18:49

Ağustos 2005'de elimizden kaçırdığımız feribot bu:  

Alıntı:
1 Mart 2005'de, Amerika'da mahkeme kararıyla satılan, "Rochester-Toronto" hattında çalışan, Nisan 2004 yapımı; "Spirit of Ontario-I" adlı süper feribotun açıkartırmayla satışına katılan İDO yetkilileri Rochester Belediyesi'nin bu işi gurur meselesi yaparak ihalede en yüksek fiyatı vermeleri üzerine, adı geçen denizjetini satın alamamışlardı. 1000 yolcu ve 238 araç kapasiteli denizjeti, şayet satın alınsaydı, İDO'nun en büyük (Amiral) gemisi olacaktı...

Kanada'daki hatta çalışan feribotun, bu hatta büyük geldiği ve zaten sahibi olan firmanın da satın alındığının ilk 3 ayı içinde kredi borçlarını ödeyememesi, bu durumlara neden olmuştu. İDO önümüzdeki günlerde, "Spirit of Ontario-I"in yeniden açıkartırmaya çıkmasını takip ediyorlar ve bu kez 2. satış gerçekleştiğinde kesin almaya kararlı olduklarını söylüyorlar.

Piyasa değeri 60 milyon dolar olan denizjeti, ilk açıkartırmada 32 milyon dolara (yarı fiyatı kadar bir tutara) ilk sahibine kalmıştı. Sadece 1 yaşındaki ve her türlü konfora sahip denizjetinin alınması İDO için bir prestij olmakla beraber, yeni açılacak olan; "Yenikapı-Güzelyalı (Mudanya)" hattında devreye sokulabilmesi de mümkün...


Spirit of Ontario için yarım sene önce, "İDO Haberleri" başlığı altında bu mesajı geçmişim. Desenize, bizimkiler de gurur meselesi yaptılar bu allâmeyi filoya katabilmeyi!...  

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 19:55

Olay gazetesini tebrik ediyorum çok güzel sıkmış.  

Bir kere hem yolcu hem de araç taşıyabilen deniz taşıtlarına feribot denir. Yani Güzelyalı-Yenikapı arası deniz otobüsü değil hızlı feribot çalışacak.

Bu feribotlar dünyanın en büyükleri değil. Çünkü bu gemilerin üreticisi Austal birkaç ay önce Benchijigua Express adında 127 metrelik trimaran (3 gövdeli) bir feribotu İspanya'ya yolladı.  

http://www.austal.com/index.cfm?objectID=6955E09C ...4C71CE8F0E

Haberde ayrıca gemilerin 40 mil hız yapacağı yazılmış. Gerçekte bu gemilerin 36 mil hız yapması planlanıyor. http://www.austal.com/index.cfm?objectID=FED78A26 ...492750ED7E

Spirit of Ontario'ya gelince. Bu feribot 2004 yazında CANADIAN AMERICAN TRANSPORTATION SYSTEMS diye bir firma için üretildi. Ancak bu firmanın borcunu ödeyemediği için mahkemelik oldular ve geminin başka birisine satışı gündeme geldi. İDO bu ihaleye girdi ancak Kanadalılar bu işi gurur meselesi yapıp çok yüksek bir fiyata feribotun kalmasını sağladı. Demek ki gene parasal bazı sorunlar var alıcı ile satıcı arasında...
Bu feribot bir Austal-86 yani bizim Bandırma hattında kullandığımız Turgut Özal ve Adnan Menderes ile aynı büyüklükte. Bu geminin yolcu kapasitesi bizimkilerden daha az ama araç kapasitesi daha fazla. Bu karşı daha hızlı ama daha fazla yakıyor.

Ayrıntılı bilgi: www.austal.com

Yalova-Yenikapı arasında çalışan Austal-60lar ilk sefere alındıklarında 45 dakikada gidebiliyordu. Kapağın açılması falan yüzünden bu süre net 50 dakika idi. Ancak zamanla bu süre arttı. Artık bu süre net 75 dakika oldu. Bunun oluşumunda benim tahmin ettiğim bazı nedenler var: 1- Makinelerin eskimesi 2- Jetlerin özellikle kirlilikten dolayı aşınması ve tıkanması 3- Çok dalga çıkarmaları yüzünden adaların daha açığında gitmeleri 4- İDO'nun yakıt tasarrufu yapma isteği...


Arda Alkaya
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 21:45

Alıntı:
IDO bu feribot için California'lı rakip bir şirketle birlikte bugün ihaleye giriyor.


Bu feribotun ihalesi 28 Şubat 2005'te yapılmış ve Kanadalılar kazanmıştı. Şimdi de tarih 28 Şubat. Her sene geleneksel olarak Spirit of Ontario satma günleri falan mı düzenleniyor?    Bu gemini ihalesinin bugün yapıldığına dair kaynağını da yollarsa sevinirim.
http://www.hurriyetusa.com/haberler/haber_detay.asp?id=4781


En son Arda Alkaya tarafından Sal 28 Şub 2006, 22:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kemal A
16 yıl önce - Sal 28 Şub 2006, 22:21

Hehe ben geçen senenin haberine 28 şubatı görünce atlamışım, tam da haberin olduğu bugünlerde görünce yıla bakmadım. kusura bakmayın 2 de artı puan almışım bu haber için . Mehmet abiiiii, 2 tane iadem var alırmısın.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara