Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'a Metrobüs Geliyor
« önceki   123456 ... 757677   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 5
SuphiC
16 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 13:56
Yanlış politikadan vazgeçsinler,en büyük adımı hallederler...


evet arkadaşlar, geçmiş gazeteleri karıştırın, eger rastlayıpta okumadıysanız.ben iki ayrı iktidar döneminde iki ayrı ulaştır'ma bakanının röportajında rastladım agız birligi yaptıkları şu cümleye : "tren yolu kominist işidir, biz otoban yapıp para kazanalım" !!!
birincisi, güzel bişeyi kimin yaptıgı degil niye yaptıgı önemlidir;güzel ve dogru oldugu için, afferin onlara dolayısıyla:)
ikincisi, tüm avrupa ülkelerinde ve amerikada örümcek agı gibidir (berlin metro agına bir bakın, birşey anlayabilecekmisiniz?? bizim otoyolumuzdan daha komplex!) insanlarda kültürü dahi yerleşmiş, arabalarını parkedip metroya biniyor ve işlerine gidiyorlar şehrin merkezi kısımlarında..
üçüncüsü, petrolden biz nasıl para kazanırız? peki ya otomobilden? hani otoban yapıp kazanacagımızı düşündükleri daha ne olabilir? yapılacak yamalarla imf den alınacak borçlar dışında?? otomobili birtek atatürk zamanında "devrim" adıyla yaptık, 100m. gitti gitmedi... şimdi de yapamıyoruz,fabrikalara aldanacak cehaletimizin oldugun sanmıyorum, ucuz işgücü ve çöp sanayinin pisliklerini teneffüs edebilecek,yutabilecek bir halk oldugumuz kadar sanayimiz gelişti..parçalar yurtdışından gelip monte edildikten ve agır ve kaba işçilik kısımları burada halledildiginden, halen bir otomobil sanayimis aslında yok... ee, petrolümüzde olsada çıkartmaya yetkimiz yok (bakınız, bu yetki shell ve british petrol elindedir, izinsiz çıkaramayız.2005'e kadar bir ambargo-sömürge idi belki ama hikaye:( )

sözün özü, bırakalım şoförlükteki cehaletimizle yanlış şeritlerde abanıp sonra zart diye girdigimiz şeritlerde tıkadıgımız yolu, vatandaşlıktaki cehaletimizle yanlış şeritlerde ilerleyip seçim sandıklarına zart diye giripte yolumuzun izimizin kalmadıgı şu memleketimizde, kendimize bir yapım çalışması getirelim ilkin arkadaşlar...metrobüs, otoleybüs,trampur,vavay falan filan degil, vatanşak, kıvırtikacı, bilmem neler olmasak yeter:) teknolojinin gözünü seveyim, ille bulunur bir çaresi:)

Kalsın memleketim saglıcakla yeterki!!!    


Keremss
16 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 16:12
hayal olur


bütün yorumları tek tek okudum ve süper bir fikir ve proje olduna karar verdim tabi pembe gözlükleri çıkarınca gerçeği gördüm ve Türkiyede yaşadığım geldi aklıma bu proje istanbulda hüsran olur

1- Bunlara ayrılacak yol ister sağda olsun ister solda isterse gökyüzünde olsun İstanbul şöförleri dayanamaz cezayı falan sallamaz dalar bu yola (bende dahil)
2- Bu yola dalan araçları gören metrobus şöförleri çığrından çıkar (z.burnu-eminönü) tramvay yolunda çok tranvay şöförü beni ezmeye çalıştı bu yüzden hep duraklar imdadıma yetişti bu şöförlerin kas ve sinir gevşetici ilaçlar alması lazım
3- Diyelim normal araçlar girmedi İett araçlarıda girmedi ama kimse istanbulun minibusçülerini bu yola girmekten engelleyemez hele kumburgaz, selimiye vs çalışan öhö ları durdurana madalya takarım
4- hadi bi şekilde yola giriş çıkışı engellediniz ama bu seferde insanların inip binme sorunu war her sabah hafif metroyu kullandığımdan bilyorum insanlar 10-15 metre abanıp koşa koşa metroya atladıkları malumunuzdur ama onda düşüp araya sıkışma şansınız yok bunda üstünüzden 200 kişiyi yaşıyan bi lastik geçmesi kuvvetle muhtemeldir Can güvenliğide bir sorun
5-hadi bunuda bi şekilde aştınız bu seferde o yoldan kaldırılacak minibus hat şöförlerinin isyanı başlıcak AÇIĞ GEÇİNEMIIYRIK DEWLET BİZE BAKSIN bunuda bi şekilde bertaraf edebildiniz diyelim bu çok zor bişey (beyazıda minibusler çıkması yasaklandığı zaman küçüktüm ama kopan yaygarıyı hala hatırlıyorum sonra suriçine minibus girmicek denince kıyamet kopmuştu)
alın size 5 baba engel bunları aşmaktansa ben nerden bulur buluşturur oraya raylı sisteme başlardım bari kafam ağrımaz
Hürmetle;


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 19:38

Doğru aslında... Bizim milletin istismar edeceği yeni bir kapı daha açılmış olur. Ama çift şeridin her iki tarafı da güzelce izole edip, belirli noktalarda çıkış imkânı verilmediği taktirde millet bunu göze alamaz pek. Düşünsenize, Topkapı'dan Merter'e giderken, gûya uyanıklık yapıp diğer şeritlerden sıkı sıkıya izole edilen bu yola girdiğinizi... Tâ çıkışı Avcılar'da...      

Ya da belli noktalara "Trafik Zabıta Ekip" arabalarını çekip günde 16 saat nöbet tutturacaksın. Geçene de yazdırcaksın cezayı... Çok sıkı tutup, bir tarihten sonra da işi gevşetmediğin sürece millet "Lânet olsun!..." der ve bu yola girmekten cayar... Başka alternatifi yok bunun...   Nasıl olsa Metrobüs'ün yolu belli. Belirli noktalarda yoldan ayrılmak gibi bir durum sözkonusu değil. Arıza veya olağanüstü durumlar gözönüne alınarak, belirli noktalardaki Trafik Zabıta aracının cep yerinin yanında, tıpkı hemzemin tren geçitlerinde olduğu gibi kalkıp inen kontrollü direklerden konulur. Meselâ Ambulans, itfaiye gibi özel durumlar veya arıza yapan aracı bir an önce yoldan ayırmak için gelen tamir aracının giriş-çıkışı gibi durumlarda burası kullanılır.   Bu giriş-çıkış noktaları zabıtaların önünde olacğaından, kaynak yapmaya çalışan işgüzarlar da armut gibi zabıtanın kucağına düşerler... (Ehhehheeheee...)

Akın KURTOĞLU


Keremss
16 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 19:47

tamam akın abi bi tanesine çzüm buldun (ki ben cezayı göze alacak şöförler tanıyorum ve merterden avcılara kesintisiz gitmek rüya gibi ya hem rüşvet müesesi çalışıyor bu yol biraz tuzlu olur 10 yerine 20 wermek zorunda kalırsın ama adam onu göze alır çünki diğer yoldan okadar benzin yakacak zaten zamandan kazanmış olur) bu sorunlarıda aşarak 1. probleme çare buldun diyelim abi ya geriye kalan 4 tane bence bu sistem oturana kadar 5 sene geçer zaten haberdede raylı sistemin gelmesi 2010 dio bence o daha karlı hemde yaygara çıkmaz başın ağrımaz

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 20:29

Beyler, bakın aşağıya bir prototip çizmeye uğraştım... (Not: Bu gerçek bir proje değildir. Sadece çözüme yönelik uygulamalar için mantıklı bir düşüncenin kâğıda geçirilmiş halidir )



Sarı renkli bantlar ve işaretler; Metrobüs'ün gidiş-geliş yönlerini göstermekte... Diğer beyaz renkli bantlar ve oklar ise, normal trafik akışını gösteriyor... Yeşil renkli refüjlerle anayoldan izole edilen bir metrobüs yolunda, belirli noktalardaki zabıta cepleri veya zabıta Mo-Bo'larının hemen ön ve arkasında hemzemin kesici kollar yardımıyla buraya giriş-çıkışlar sağlanabilir. Öyle her önüne gelen de giriş-çıkışlar kesik olduğ için dalamaz yola... Dalmaya kalkan da zabıtadan yer cezayı... Bence en mantıklı çözüm budur...     Ancak, İtfaiye, Ambulans ve Çekici-Tamir Otobüsleri bu giriş-çıkışlardan faydalanabilir... Metrobüs de, plâna uygun olarak seyr-ü seferini aksatmadan devam ettirir...  

Akın KURTOĞLU



hasan77
16 yıl önce - Prş 09 Şub 2006, 18:57

İBB nin yeni proje üretirken yaptığı en büyük hata resmin bütününü görüp yeni yapılacak işin diğerlerini nasıl etkileyeceğinin düşünememek, metrobüs gereksizdir ve e-5 trafiğini içinden çıkılamaz bir hale sokacaktır.  Sonuçta metrobüs'ün taşıyacağı insanları otobüsler zaten taşıyor. Metrobüs denen taşıma sistemini mevcut raylı sistemlere entegre edebilmek için çok ciddi yatırımlar yapılması gerekir. Yolun ortasından geçirseniz orta kısımda istasyonu yapacak yer yok, orta kısıma insanlar nasıl geçicek? üst geçit mi yapıcaksınız her durak için, E-5 te mevcut köprülü kavşaklar hesaba katılmıyor. Yeni yapılan Avıclar kavşağının kolonları bile böyle bir geçişe izin vermeyecektir.  Sağ şeritte gitse bu metrobüs bağlantı noktalarında tıkanacaktır önü, ve sağlı sollu metrobüs araçlarına özel durak inşa etmek gerekecektir.

Bence çözüm sağ şeridi durakların olduğu noktalarda diğer şeritlerden ayırmak ve duraktan çıkan otobüs ve minibüslerin duraklara giriş çıkışını kontrol altına almak. Kuleli Şirinevler-Ataköy Beşyol Cennet de meydana gelen sıkışıklığın en büyük nedeni budur.  Beylikdüzü-Topkapı arasında metrobüs planlanıyormuş, bu güzergahta önce aydınlatma ve yol bariyeri yapsa İBB daha büyük iş başarmış olur. Işıklandırma ve bariyer olmadığı için Haramidere Beylikdüzü arasında orta boşluğa düşen çok araç oluyor. İçinde metro kelimesi geçiyor diye insanların hoşuna gidiyor bence bu proje


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 09 Şub 2006, 20:49

Alıntı:
İBB nin yeni proje üretirken yaptığı en büyük hata resmin bütününü görüp yeni yapılacak işin diğerlerini nasıl etkileyeceğinin düşünememek, metrobüs gereksizdir ve e-5 trafiğini içinden çıkılamaz bir hale sokacaktır.  Sonuçta metrobüs'ün taşıyacağı insanları otobüsler zaten taşıyor.

Üstad... Metrobüsün taşıyacağı insanları otobüsler de taşıyor, minibüsler de taşıyor, özel aralar da taşıyor. Ancak taşımanın büyükkentlerde öncelikli olması gereken bazı geçiş akslarının olması gereklidir. Burada; Taşlıdere Köyü'nden Yukarıpörtük kasabasına yolcu taşımaktan bahsetmiyoruz.   Milyonlarca kişinin sabah/akşam üzerinden akmak zorunda olduğu bir ana akstan sözediyoruz... E-5 üzerinde hergün milyon bazında insan taşınmak zorunda ve bu da minibüslerin, özel araçların insafına kalmış vaziyette... Buraya raylı sistem yapılmalı elbette ki en mantıklı olanı ama, biz öyle o kadar zengin bir millet değiliz. Parasal bakımdan sıkışıldı mı, en yakın alternatifler üretmekte de üzerimize yoktur. İşte burada da; üretilecek ve rahatlıkla hayata geçirilebilecek bir proje nasıl olur? Onu tartışmaktayız. Metrobüs güzergâhı; "Topkapı-İncirli-Yenibosna-Avcılar" arasında uygulanırsa, yolculuk süresi ortalama 20-25 dakikalara çekilebilecek ve yolcular bu sürede gidebileceklerine emin olarak seyahatlerini sürdürecekler. İleride bu yol, Mecidiyeköy'e de uzatılabilir ve yine yol belli bir sürede katedilebilir standarda oturur.

Alıntı:
Metrobüs denen taşıma sistemini mevcut raylı sistemlere entegre edebilmek için çok ciddi yatırımlar yapılması gerekir. Yolun ortasından geçirseniz orta kısımda istasyonu yapacak yer yok, orta kısıma insanlar nasıl geçicek? üst geçit mi yapıcaksınız her durak için, E-5 te mevcut köprülü kavşaklar hesaba katılmıyor. Yeni yapılan Avıclar kavşağının kolonları bile böyle bir geçişe izin vermeyecektir.  Sağ şeritte gitse bu metrobüs bağlantı noktalarında tıkanacaktır önü, ve sağlı sollu metrobüs araçlarına özel durak inşa etmek gerekecektir.




Yolun iki tarafından istasyonlara geçiş merdivenleri ve platformların kapladıkları alanlar da üstten görünümde üsttekine benzer bir şekilde olur...


Yol boyunca kurulabilecek 10-12 istasyon, hızlı ve seri bir ulaşım için yeterli olacaktır. Bunlar da zaten genellikle kavşak noktalarına denk gelebilecek istasyonlar olacağından, yolun her iki yakasını birbirine birleştiren bir yaya üstgeçidinin, Metrobüs yoluna tekabül eden kesimlerinde ikişer merdivenle platformlara iniş-çıkışlar sağlanabilir. Bir taşla iki kuş vurma olayı... Hem anayol baştanbaşa üstgeçitle aşılır, hem de aralarda istasyonlara geçişler gerçekleştirilebilir. Bu üstgeçitler, özel sektöre üzerlerine reklâm monte edilmesi şartıyla da bedavaya yaptırılabilir. Ve inanın büyük firmalar buna balıklama atlarlar. Düşünsenize, İstanbul'un candamarlarından birinin üzerinde belli aralıklarla reklâmınızın milyonlar tarafından sabah-akşam görülmesi, okunması... Bundan âlâ reklam mı olur?! (Benzer uygulamalar; "Pazartekke", "Fındıkzade" ve "Yusufpaşa" Cadde Tramvayı istasyonlarında başarıyla uygulanmakta!...)



Yapılabilecek çok amaçlı bir yaya üstgeçidinin 3 boyutlu görünümü de aşağı-yukarı üstteki gibi olur...


İstasyon plâtformları ise orta refüjlerden çalınan alanın olabilen en kullanışlı şekilde plânlanması ile rahatlıkla oluşturulabilir. Ve bu hafif genişleme, diğer yolları etkilemekten uzak kalacak, lâkin getirisi muhteşem olacaktır: ortalama her 2-3 dakikada bir bu istasyonları kullanan seri Metrobüs araçları...  

Alıntı:
İçinde metro kelimesi geçiyor diye insanların hoşuna gidiyor bence bu proje

Aman canım, o da dert mi?... Biz de "Çift Körüklü Otobüs" yolu deriz, olur biter!...    

Akın KURTOĞLU



hasan77
16 yıl önce - Prş 09 Şub 2006, 21:48

Akın Bey,
Yaptığınız çizimler oldukça mantıklı ve açıklayıcı olmuş. Yakın zamanda tamamlanan Çobançeşme köprülü kavşağı ve Avcılar Kavşağı yüzünden son 2 sene neler çektiğimizi o güzergahı kullanan herkes biliyordur. Bakırköy'den Beylikdüzü'ne 2 saatte gittiğimiz günler oldu. Yine geçen yaz yapılan asfalt çalışması yüzünden çektiğimiz çileyi bir bilseniz.
Bahsettiğiniz orta kısımda şerit oluşturma ve buraya duraklar yapılıp bunların yaya üst geçitleri ile bağlanması ve bu güzergahta 20 ye yakın durağın yapılacak olması ve bu inşaat çalışmaları yapılırken E-5 teki trafiğin durumunu düşünmek bile istemiyorum.

Ayrıca Cennet-Avcılar arası yolda metrobüs güzergahı oluşturulması pek mümkün gözükmüyor. 2 şeritli yolu genişletmeye çalışmak mevcut köprü ve yaya geçitleri yüzünden maliyeti yüksek projeler ile yapılabilir ancak. Bu güzergahta köprülerin olduğu bölümlerde metrobüs yolu köprü şeritlerinde daralmalara sebep olucaktır.

Dediğiniz gibi kalıcı olan çözüm raylı sistem projelerine hız vermektir. Metrobüs gibi geçici bir çözüm yerine 2010 da bitirilmesi planlanan Bakırköy-Beylikdüzü hattına hız verilmesi bence daha doğru olucaktır.

Belediye Başkanımız Sayın Kadir Topbaş Japonya ve G.Kore'ye yaptığı gezi sırasında gördüğü tercihli yolda GPS kontrollü ve sabit hızla giden otobüs sistemini İstanbul için uygulamayı düşünüyor.  Bu sistemde tüm otobüslerdeki yolcu sayısı merkezi bir sistemde izleniyor ve yolcu sayısının artması halinde ek seferler devreye sokuluyor. Ayrıca bu sistemde otobüsler belirlenen hız limitinin üzerine çıkamıyorlar.

 

Ayrıca Seul'da ve metrobus sistemi olan şehirlerde minibüs olmadığını dikkate almak gerek. Metrobüs yapılırsa mevcut minibüslerimizide metrominibüs  yaparız artık

Seul'daki gibi bir sistemin İstanbul'da uygulanabilirliğini zaman gösterecek.


En son hasan77 tarafından Cmt 11 Şub 2006, 09:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Esat San
16 yıl önce - Cum 10 Şub 2006, 12:05

Metrobüs ün İstanbul için uygulanabilir olduğuna inanmıyorum, daha önceki tercihli yol denemeleri fiyasko ile sonuçlandı, Topkapı - Beyazıt tercihli yolu tramvay a dönüştürülerek gerçekten tarihi bir adım atıldı, Taksim - MEcidiyeköy tercihli yolu ise bir türlü otobüs dışı araçlardan arındırılamadı, sonuç metro dan sonra şu anda bu güzergahta iptal, yani görünen şu bu sistem İstanbul' da yürümüyor yine de yürümeyecek, enerji kullanımı konusunda yorum yapmak istemiyorum belki elektrikli araçlar alınacaktır ama her halükarda karayolu trafiğini azaltmak gerekir, bugün sabah ve akşam saatlerinde Millet Cad. durumu malum sağ şeritte bir dizi otobüs Aksaray dan Topkapı ya sıra halinde giderler geri kalan araçlarda sağdan geçmeye çalışır, halbuki daha önce burada da önerilmiş olan ve benimde çeşitli platformlarda dile getirdiğim tüm gün kısa parkur seferleri olsa (ki araç sayısı yetersizliğinden bu uygulama imkansız) ile Otobüslerin Topkapı dan geri dönüşü sağlansa ve yolcular tramvay ile sur içine girse alın size mutluluğun resmi, )) zaten İBB de bu konuda önümüzdeki bir kaç ay içinde bir düzenleme yapacağını açıkladı, tabii gözümüz ile görmedik ama acaba yöneticilerimiz bu uygulamaları inceledikleri ülkelerdeki yol durumunu inceledilermi? yani bizim bulvar dediğimiz yere adamlar cadde bile demiyor muhtemelen bunun en bariz örneği mevcut tramvay hattında gün boyu, tramvay bakım araçları dışında her türlü irili ufaklı karayolu taşıtının cirit atıyor olmasıdır, ki dün de açıkladığım gibi Zeytinburnu - Bağcılar tramvayının da önemli bir kısmı hemzemin görünümde bakalım burada ne keşmekeşler yaşanacak, ya da Sultançiftliğinde minibüsler iptal edilmez ise bakalım o tramvay yolunu kimler tercihli transit yol yapacaklar,

Saygılarımla


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Cum 10 Şub 2006, 12:34

Alıntı:
mevcut tramvay hattında gün boyu, tramvay bakım araçları dışında her türlü irili ufaklı karayolu taşıtının cirit atıyor olmasıdır, ki dün de açıkladığım gibi Zeytinburnu - Bağcılar tramvayının da önemli bir kısmı hemzemin görünümde bakalım burada ne keşmekeşler yaşanacak, ya da Sultançiftliğinde minibüsler iptal edilmez ise bakalım o tramvay yolunu kimler tercihli transit yol yapacaklar,

Arkadaşlar,
metrobüsün çözüm olacağına şahsen katılmadığım için bu forumda çok yazmadım, ancak bence bu projenin uygulanabilmesi için Akın fikir yürütürken bizler tam aksine proje bazında değil de halkımızın daha doğrusu sürücülerimizin bu işe mani olacağını öne sürüyoruz.
Bir kez daha düşünelim, Boğaz Köprü yollarını emniyet şeridine girerek tıkayan, cadde tramvayını Sirkeci ve Zeytinburnu çevresinde kullanarak engelleyen, tercihli yollara girerek başkalrının hakkına tecavüz edenler neden bizim proje üretmemize engel olsunlar?
Bu sorumluluk tamamen zabıta görevidir, eğer Emniyet trafik güçleri ve belediyenin trafik zabıtası vazifesini düzgün yapsa, bu problemi burada konuşmamıza bile gerek olmaz.
Aynı şekilde ana caddelerimizde bile hatalı parka müsamaha gösteren sözde güvenlik güçlerinin bariz hataları şehrin trafik problemine kesinlikle katkı yapıyorlar; örnek olarak Kabataş Tophane arası tramvay yapılmasına rağmen her iş günü aynı servis araçlarınca tıkanıyor, Fatih Yavuzselim arası yolboyu birkaç lokantanın kıytırık park elemanlarının beceriksizliği yüzünden duraklama bile yasak olmasına rağmen çift şerit park yapılarak engelleniyor, Saraçhane de belediyenin servisleri bile dört sıra bekleme yaparak yolu miting alanına çeviriyorlar; ama ne hikmetse bunlar görülemiyor (!).
Sebebini hepimizin bildiği bu ahlaksız durumda bizler de yolsuzluğa kayıtsız kalıp çözüm üretmeye çalışmazsak, yazarak çizerek bir katkımız olacağına inanmazsak, buyrun çay bahçelerine biz de gamsız kalabalığa katılalım...



sayfa 5
« önceki   123456 ... 757677   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM