Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 23
bulent222
13 yıl önce - Sal 24 Oca 2006, 23:50

Alıntı:
Sadece Citarolar için herhangi bir tören düzenlenmedi (en azından halkın gördüğü ve takip ettiği bir ilk gün töreni). Acep niye?


Kar yüzünden ek sefer düzenlendiği için töreni beklememişler, iyi de olmuş  

Haber için:

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=21698


mordehay kohen

13 yıl önce - Sal 24 Oca 2006, 23:59

bende istanbul toplu taşımacılığını özellikle IETT otobüslerini kullanan halk,a hayırlı
uğurlu olsun diyorum bu otobüsler 2000 senelerine uyan araçlardır .
tabiki bu vesile ile sitede IETT yi temsil eden mustafa kumbar meslektaşıma insallah
senin sıran yaklaşır sanada alçak tabanlı bir citaro verirler göreceksin hayatın değişecek
ilk günler vardiyan nasıl geçtiğini bile fark etmiyeceksin hele devamlı ikarus kullanan
şöförler otomatik şanzımana geçtiklerinde farkı hissedeceklerdir
ben bir otobüs şöförü olarak yoğun saatlerde barbaros bulvarında beşiktaştan levente
doğru veya akaretlerden maçkaya doğru debriyajı pek iyi olmayan bir ikarus ile vites değiştirmek pek kolay olmadığının inancındayım ama tünelin sonunda ışık var ikarusler
yavaş yavaş emekliye ayrılacaklar ama yeni aracında tabiki eksileri vardır fazla bilgi sayar donatıldığı için ara sıra bozukluklar olacaktır ve tabiki şöförler daha sabırlı da olmaları lazım
evvelden durağa yaklaşırken kapı açacak
düğmesine basardık şimdi bu olmuyor zira bu citarolar tamamen durmadıkça kapılar açılmıyor ve tabiki seneden seneye ısınan istanbul içinde otobüste bulunan klimalar
sıcak temmuz ve ağustos aylarında farkını hissedeceksiniz HAYIRLI UGURLU OLSUN


Murat Erol 2
13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 00:58

Sevgili Akın, artık bu  bölümü kapat yada yararlı kısımları  diğer citaro yollarda ya  ekleyiver



Murat Erol 2
13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 01:11

Görüştüğüm   yedi   citaro şöförünün ortak  sorunu  şu;
sol dikiz  aynasının yeri : Şöförün bulunduğu   cam otomatik  açılan küçük  bir cam ,bu  cam açıldığında şöför kardeşlerin elleri bu dikiz aynasına ulaşamıyor.

Bir tanesi şöyle söyleniyordu; Sabahtan beri  2 paket mendilim  gitti ,otobüsten in  aynayı sil tekrar  bin . Mendil sorun değil , ama bu arabayı korkarak  kullanıyoruz ,bir yere sürtmeyelim diye , ( bana göstererek) görüyormusun değil mi? solumu nasıl göreceğim bu vaziyette.

Önce  şaka yaptığını sandığım bu şöför arkadaş, ciddi ciddi " şimdi arabayı götürüyorum, geri vereceğim eski mercedese binerim, ikarusa binerim daha iyi" deyip çekip gitti

Kumbar  beyin de fikrini almak isterim bu  sol dikiz aynası konusunda.


Aytac_yolas
13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 01:51

Ekşi sözlükten alıntıdır..İlginç geldi

"ett'nin web sayfasında bildirilen yeni otobüs filosu dün itibariyle yollara sürülmüştür. iett'den istanbul'a konforlu otobüs hediyesi... evet, teşekkür ediyoruz iett'ye bize verdikleri bu hediye için. hem mercedes hem de citaro olmasının yanında bir de çevre dostu. kasislerde yükselebilen ve özürlülerin yardım dahi almadan binip seyahat edebileceği yeni otobüsler... ha bi de yüzde 100 alçak tabanlıymış*

ve madalyonun öbür yüzü de benden:

sabah işe gitmek için evden çıkılır. son on yılın en büyük kar yağışı vardır dışarda*. şansa* yeni filodan bir otobüs gelir. "ulan tutup bi bok olmasın bari" der her zaman yeşil otobüslerde sessize aldığım telefonumu kapatırım. binen herkesin kapattığını da görürüm. "işte" derim, budur...! lakin otobüs 3-4 durak ilerde birden sarsılmaya başlar ve aniden durur!

duyarlı vatandaşlardan biri atlar hemen:
- kapatın la cep telefonunu!

şöför sakin:
- ceple alakası yok. bozuldu...

yankı yapıyor birden sessiz otobüsün içinde ses: bozuldu... bozuldu... zuldu... du... du...

ve o soğukta önce boş otobüs bekleyip sonra gelen **dolu otobüslere istiflenerek taksime yol alırız... iş yerine varıp sıcaktan çözündüğümüzde ise iett'ye bi hatırlatma yaparız.

- unuttunuz mu siz insan taşıyorsunuz"



kutlay34
13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 02:04

Mercedes citaro'lar sefere çıktı çıkmasına da bakalım ilk arızasını ne zaman verecek?? Yakalayan olursa bu başlığa yazsın...

Not:hay elimi eşek arısı soksaydı..  Şom ağızlıyımdır..


Kemal Çevik
13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 02:10
Aynalar


Arkadaşlar,

Alıntı:
sol dikiz  aynasının yeri : Şöförün bulunduğu   cam otomatik  açılan küçük  bir cam ,bu  cam açıldığında şöför kardeşlerin elleri bu dikiz aynasına ulaşamıyor.


İyi de Ikarus'ta bile bu aynalarda buz/buğu çözücü sistem var(dı). (İlk gelenlerde vardı ama kimse kullanmazdı, sonrakilerde var mı hatırlayamadım). Yurtdışında gördüğüm Citarolarda da var, bizimkilerde yok mu?

Alıntı:
Mercedes citaro'lar sefere çıktı çıkmasına da bakalım ilk arızasını ne zaman verecek?? Yakalayan olursa bu başlığa yazsın


Sorun etmeyin, yeni kullanıma giren bu tür teknolojik araçlarda deneyimsizlikten ufak tefek terslikler hep olur. Immobiliser ile donatılmış yeni aracını motoru kapattıktan sonra sırf  güvenlik işlemlerini tamamlamadan çalıştıramadığı için kaç sürücünün servise başvurduğunu bir bilseniz şaşar kalırsınız. PSA istatistiklerine göre % 26 !

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



Murat Erol 2
13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 02:21

Dikine açılan camın yanındaki daha büyük  cam ( bu dikiz aynasını engelleyen olanı)  buğu  tutmayan  türlerinden. Şöföre sorduğumda ,iett bunu iptal etti dedi, pek mantıklı gelmedi ama;
sizin yazınızdan sonra , topbaşın binip foto.çektirdiği otobüste bu  cam  yatay  olarak sanki sürgülü olarak açılabiliyor.

Aslında , hep duyduğum " eğitimde bize şöyle-böyle demişlerdi ama , nasıldı  gibi kendi kendilerine mırıldanıyorlar. Sanırım daha yeni ,alışacaklar. Mercedes heşeyi düşünüp te bunu atlamış olamaz. Zaman gösterecek.


ümit 806

13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 13:31

Ben dün 85M hattında da gördüm Citaro, Muhtemelen o da İkitelli Garajı'nın. Bu sabah da 129BT'de körüklü Citaro'ya bindim, çok güzel içi. körüğü vb. aynı Kabataş-Zeytünburnu metrosuna benziyor. Yalnız, çift cam değillermiş.

Bir de, Mercedes 345'lerde ve ikaruslarda kapı basamaklarında kapıların alt uçlarının kapanırken girdiği bir yuva var, kapı kapanınca alttan kapıyı tutar o yuva. 345'lerde kapı ağzı kalabalık olursa ve kapanırken kapı birine çarparsa bazen o yuvaya oturmaz ve dışarı doğru çıkar. Citaro'larda o yuvayı göremedim. Kapılardan sarkma vb. durumlarında kapılar bozulabilir. Kapıları 345'lere göre daha narin gözüktü bana.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 15:30

Dün, İETT'nin karlı havalarda neden Citaro'ları servise verdiğini düşünüp kızmıştım. Daha ilk günden yeni araçları rezil edecekler diye bir de mesaj çekmiştim hatta...

Bugün İETT'nin WEB sayfasında bu konuda bir açıklama var: En soğuk günlerde İstanbul halkının (hiç değilse 239 otobüste) ısınarak yolculuk etmeleri için bu acele servis düşünülmüş.   Açıkçası bu konu hiç de aklıma gelmemişti (Hatta hiçbirimiz bu şekilde düşünmemiştik!). Sözümü geri alıyorum... Biz İETT'ye düşüncesiz davrandığı için kızarken, aslında İdare, halkın avantajı için bu yeni araçları en zor şartlar altında servise sokmuş. Eh, bize de teşekkür etmek kalıyor İETT İdaresi'nin bu düşünceli davranışı için   Hakikaten de, 86V Vezneciler hattında hamamdaymış gibi gidip-geldim.

Bu arada, ilk partide; 239 otobüs geldiği ve bu araçların 100'ünün Körüklü olduğu (yani sipariş edilen körüklülerin tamamı), 139'unun ise Solo olduğu da yazılı... 55 Körüklü Anadolu yakasına, 45 Körüklü ise Avrupa yakasına verildi. Anadolu yakasına 29 Solo ayrılırken, 110 Solo Avrupa yakasına rezerve edildi.

Alçak tabanlı olan yeni otobüsler altyapı sorunu olmayan güzergahlarda çalıştırılacak. Körüklü otobüsler daha çok Boğaz hatlarına verilirken, solo tip olanlar için ana arterler ve şehir merkezli hatlar tercih edildi (Yani, bizim prestij olarak tanımladığımız hatlar).  

Akın KURTOĞLU



sayfa 23
ANA SAYFA -> ULAŞIM