Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Kemal Çevik
16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 16:38
Funiculaire


Akın bey,

Dünden beri füniküler allamesi kesildim. Aradım taradım, benim yabancı gruplarla yazıştım. Edindiğim bilgi ve sonuçlar şöyle.

- Sistemde ancak iki kabin/araç kullanılabiliyor (zaten biliyorduk). Dolayısıyla mesafe uzadıkça ya kabin kapasitesi artacak ya hız.

- İnişte uyulması gerekli hız limitleri var, bu yüzden hattın daha az eğimli ya da düz kesimlerinde de bu hıza uyulması zorunlu (bir kabin çıkarken diğeri iniyor).

- Mesafe uzadıkça ve eğim değiştikçe "kayış"ı kontrol etmek güçleşiyor, maliyeti artıyor.

- Birkaçyüz metreden sonra talebe cevap vermek zor. (Bu benim metro grubunun demesi, ki bizim Tünel'i neredeyse bizden iyi tanıyorlar)

İyi bayramlar,
Kemal Çevik


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 16:47

Kemal Bey, bilgilendirici cevabî mesajınız için teşekkür edreim...

Alıntı:
- Sistemde ancak iki kabin/araç kullanılabiliyor (zaten biliyorduk). Dolayısıyla mesafe uzadıkça ya kabin kapasitesi artacak ya hız.

Yani, ardarda bağlanan vagon adedi mi? (Yani bir set en fazla 2 vagondan oluşabilir mantığı) Yoksa, karşılıklı çalışması gereken set adedi mi en fazla 2 olmalı?

Alıntı:
- İnişte uyulması gerekli hız limitleri var, bu yüzden hattın daha az eğimli ya da düz kesimlerinde de bu hıza uyulması zorunlu (bir kabin çıkarken diğeri iniyor).

Hız limitlerine uyulması için, dik kesimdeki mevcut hız standardının yatayda da devam etmesi imkânı var mı? (Yani; "Darphane-Zincirlikuyu" arasındaki hızın, asıl dik kesimdeki hızla aynı şekilde devam etmesi)

Alıntı:
- Mesafe uzadıkça ve eğim değiştikçe "kayış"ı kontrol etmek güçleşiyor, maliyeti artıyor.

Sadece bir noktada eğim değişikliği olacağı için, "Darphane" noktasındaki tek bir kontrol mekanizması yeterli olur mu?

Alıntı:
- Birkaçyüz metreden sonra talebe cevap vermek zor.

Uluslararası standartlarda belirlenen bir mesafe sınırı var mı? Yani, dünyadaki örnekleri içinde en uzun mesafeli (eğimli değil) Füniküler kaç metre (km) uzunluğunda?

Eh, her soruma cevap verirseniz, işte böyle ev ödevleri de, arka arkaya bombardıman şeklinde gelir Kemal Üstadım!!!    

Akın KURTOĞLU


irfan x
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 00:42

Arkadaşlar, Beşiktaş Levent hattı metroya uygunken fünkülere falan ne gerek var ki? Oraya rahatlıkla metro yapılabilir, eğim sorun teşkil edecek kadar yok orada.

Birde dikkatinizi çekeriim, Duabi Towers falan derken Beşiktaş'tan gelecek metro Levet'e kaydırıldı, doğrusu oldu. Otogar-Beşiktaş hattı duyduğum en abuk sabuk proje idi. Otogar'ı duyanda havalimanı falan sanamacak. İşte bir hat gidyor oraya, yeter, fazlası israf yahu.


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 16:33
EĞER OLURSA*İBB BİR KARAR VERMELİ ARTIK


TAKSİM-KABATAŞ-BEŞİKTAŞ-ZİNCİRLİKUYU-ŞİŞLİ ENTEGRASYONLARI


 

(+)


Kemal Çevik
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 16:50
Ödevimi yaptım


Akın bey,

Ödevimi yaptım, ama istenmeyen bazı ekler de var. Bunları ayrı bir mesaj olarak geçeceğim ki, gerekirse füniküler ile ilgili mesajları ayrı bir başlığa taşıyabilelim.



Alıntı:
Yani, ardarda bağlanan vagon adedi mi? (Yani bir set en fazla 2 vagondan oluşabilir mantığı) Yoksa, karşılıklı çalışması gereken set adedi mi en fazla 2 olmalı?


Kayışın iki ucuna bağlanacak birden fazla vagondan oluşan bir set ise, güvenlik için her vagonun kayışa ayrı ayrı bağlanması, ya da her vagon için ayrı bir kayış gerekiyor. Bu  aynı zaman da  vagon ekleme çıkarma gereğinden doğuyor. Çünkü bir set yukarıda, diğeri aşağıda iken her ikisinden de istasyon tarafındaki son vagonu ayırmak mümkün. Haliyle biri ilk diğeri son vagon oluyor.

Ekleme çıkarmayı sadece altta yapacağım derseniz kayış (halat), sarma motoru gibi sistemler astarı yüzünden pahalıya geliyor.

Alıntı:
Hız limitlerine uyulması için, dik kesimdeki mevcut hız standardının yatayda da devam etmesi imkânı var mı? (Yani; "Darphane-Zincirlikuyu" arasındaki hızın, asıl dik kesimdeki hızla aynı şekilde devam etmesi)


Hızın tüm güzergahta aynı olaması gerek şart, ancak Darphane tam orta nokta olursa çıkanı daha hızlı çekmek mümkün olabiliyor, ama bu seferde araçların güçlü olup halata hükmetmeleri gerekiyor, ayrı bir maliyet. İnişte hızım 4 m/saniyeden fazla olmaması güvenlik için şart koşuluyor frengistanda,  bu da 15 km/saat ediyor aşağı yukarı.


Alıntı:
Sadece bir noktada eğim değişikliği olacağı için, "Darphane" noktasındaki tek bir kontrol mekanizması yeterli olur mu?


İçeri doğru açılarda sorun yok. Eskiden kuzey Fransa'da kömür havzalarında bir tepenin üstünden kömür taşımak için çok kullanılmış ama iki yamaçtaki mesafenin eşit olması gerekiyor. Tersi durumda kayışı zaptetmek ve vagon geldiğinde geçebilmesi için karmaşık düzenekler var,  fakat hiç kimse çalışan bir örneğini hatırlayamadı.


Alıntı:
Uluslararası standartlarda belirlenen bir mesafe sınırı var mı? Yani, dünyadaki örnekleri içinde en uzun mesafeli (eğimli değil) Füniküler kaç metre (km) uzunluğunda?


Uluslararası standart olduğuna dair bir bilgiye ulaşamadım, bizimkiler bilmiyor en azından. Bildikleri en uzun füniküler Bolivya'da. Bir dağ köyünü vadiden geçen trene bağlıyor. İki istasyon arasındaki yükseklik farkı 260 m, uzunluk 1100 metre. %25 gibi bir eğimi var demek. Ancak köyün nüfüsü 2500 kişi civarında ve günde üç sefer var !

Alıntı:
Eh, her soruma cevap verirseniz, işte böyle ev ödevleri de, arka arkaya bombardıman şeklinde gelir Kemal Üstadım!!!    


Başka arzunuz?

İyi bayramlar
Kemal ÇEVİK



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 01:09

Sevgili Üstadım,

Füniküler hakkındaki aydınlatıcı bilgileriniz ve bu bölgede kullanılabilirliği hakkındaki şüphelerimizi gidererek bizleri aydınlattığınız için size teşekkür ederiz...  

Bu durumda; "Beşiktaş-Darphane-Zincirlikuyu" arasında uygulanıp uygulanamayacğaı hakkındaki düşüncelerimize de, böylece bir nokta konulmuş oldu.

SONUÇ: Astarı yüzünden pahalı ve kullanışı oldukça zahmet verici bir uygulama olacaktı... Bu yöntem, ancak 1 kilometrenin altındaki güzergâhlarda pratik demek ki...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 10:38
Metro oluyor galiba....




(+)


Arkadaşlar,
Akın bey,

Az önce geldi SNCF'den emekli mühendis Patrick efendiden. Diyor ki: "Hep düşülen bir yanılgıdır, bir rampada yeraltındaki sistemin yeryüzüne paralel gideceği düşünülür (resimdeki siyah çizgi yüzey, yeşil yanlış düşünülen hat)".

Benden aldığı bilgiler, harita ve resimlerin üstüne İstanbul bilgisi ve merakını da ekleyerek vardığı sonuç şu.

"Barbaros bulvarına yüzeye yapılacak bir sistem zor işler. Yukarı çıkmak güç olduğu gibi, aşağıya inen araç da Salacak'a (kendi ifadesi)kadar gidebilir"

"Ancak düşük eğimli ve kademeli rampalı bir sistemle yapmak her zaman mümkün. (kırmızı çizgi)".

Üşenmemiş birtakım hesaplar da yapmış: Ilk mavi dikdörtgen Darphane istasyonu, derinlik 56 metre, ikincisi Balmumcu  24 metre. Son olarak da "Bu rakamlar sizi korkutmasın RER Auber (Paris merkez) istasyonu 76 metre derinliktedir" diye ekliyor.

Elçiye zeval olmazmış,
Kemal ÇEVİK



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 13:33

Yani, basamaklandırılmış bir hat, hem daha güvenli hem de teknik açıdan imkânsız değil!... Sadece maliyeti artırıcı bir yanı var. Tüneli hipotenüs boyunca açmak yerine, dalgalı bir yol izleyerek açmak, birim yolu daha uzun bir tünelle katetmek oluyor (Belki de %20-25 oranında daha fazla malzeme, işçilik ve mesafe). Ama güvenlik için de gerekli demek ki. Bilhassa iniş sırasında, ivmeyi frenleyici bir düşünce...  

Akın KURTOĞLU


irfan x
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 14:04

Kemal Çevik ve Akın Kurtoğlu, ikinizin yarattığı beyin fırtınası ve sonuçta ortaya çıkan Kemal Çevik'in bize yapmış olduğu inanılmaz profesyonel yardım, Barbaros Bulvarı konusunda herşeyi açıklığa kavuşturmuştur   .

Benim merak ettiğim şey, yetkililerin bunu görüp göremeyecekleri ve bu sonuca varıp varamayacakları. Çünkü ortaya çıkan sonuç en doğru ve bilimsel sonuçtur  

Evet, Barbaros'a metro, lütfen!

Sizce yetkililer aynı sonuca varacaklar mı?


alabay

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 14:24

Aslında varmaları lâzım. Metronun bütün dünyada ayni kuralları var. Yapacaksan, doğru yapacaksın. Tabiî, para konu. Ama İstanbul'da bu konuda 100 senedir uyuma olması kimin kabahati? Ona göre Londra, Paris, Moskova, Berlin, Budapeşte, New York, Tokyo gibi şehirlerden öğrenmek lâzım. İstanbul'a 10 ile 20 hat arası bir şebeke lâzımdı çoktan :-/ Bizde daha LeReTe, metro, Marmaray falan diye ad ad ad, hat numarası bile yok. Eskiden Tünel, bugün Füniküler (yokso Finiküler mi, ismi bile aklımda tutamıyorum türk harfleriye ...), vs vs.
Bakalım. Tabiîki Barbaros'a metro lâzım, aman nerelere daha!

B. Alabay



sayfa 4
« önceki   12345 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM