Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Aytac_yolas
16 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 00:40
Beşiktaş-Barbaros Bulvarı-Levend Raylı Sistem Projesi


Birşey merak ediyorum; bu "Kabataş-Beşiktaş" tramvay hattının Taksim-Levent metro hattı ile herhangi bir entegrasyonu olacak mı? Olacaksa nasıl? Beşiktaş Taksim metrosu falan mı yapılacak?

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 00:54

Cadde tramvayının "Taksim-Levend" metrosu ile 3 ayrı yerde entegrasyonu plânlanmıştı. Biri; "Yenikapı"da, diğer; "Kabataş'ta (Taksim-Kabataş Füniküleri ile), sonuncusu da; "4.Levend"de... Beşiktaş-4.Levend" arasında yapılması plânlanan lâstik tekerlekli cadde tramvayı vasıtasıyla, Barbaros Bulvarı'nı tırmanan vagonlar, 4. Levend son durağında entegrasyonu sağlayacaklardı. Lâstik tekerlekli olmasından kasıt, yokuşun çok dik olması ve normal tramvay setlerinin bu yolu çıkamaması endişesinden... "Metal-metal" teması, belli bir açıdan sonra iflâs ediyor ve kavrama zor gerçekleşiyor. Ama sonra, bilemiyorum. "Beşiktaş-4.Levend" projesi ne oldu?! İptal mi? Projesi geliştiriliyor mu? Yoksa ihale aşamasında mı?  

Akın KURTOĞLU


Mahmuttan
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 12:32
WoW Severler


Sevgili arkadaşlar Başkan da forumda herhalde bakın bizi duymuş Beşiktaş' a metro müjdesi vermiş

Alıntı:
Barboros Bulvarı' na metro yapacağız
Sürekli geliştirdiğimiz bir plan bu aslında. 116 kavşak projemizi biliyorsunuz. Mart'ta 20 yeni kavşak temeli daha atacağız. Beykoz-Üsküdar, Sarıyer-Beşiktaş sahil yolu çok sıkışık. Oradan metro geçirmeyi projelendiriyoruz şu anda. Barbaros Bulvarı'ndan metro geçirerek, oradaki minibüsleri ve otobüsleri kaldırmayı planlıyoruz. 21 Ocak'ta Ankara'daki toplantıda, halen 11 farklı otorite tarafından düzenlenen ulaşım hizmetlerinin bize bağlanmasını talep edeceğim. Plakaya ceza yazma yetkisi de dahil buna. (Safile Usul / Vatan)


Haber linki :Haber7

Gerçi net bir mesaj gibi gelmedi bana yani Metro mu? Metrobus mu? Geçen gün yaptığımız tartışmalarda vardığımız ortak nokta teknik olarak mümkün ise Metro olması yönünde idi, umalım ki bu çalışma en kısa zamanda sonuçlansın.

(Sanırım aramızda İBB Ulaşım Danışmanları var Başkana uçurmuşlar haber )


Ekin Gerger

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 13:21

anlayamadığım birşey var. beşiktaş-otogar arasına zaten bir metro yapmayı planlıyorlar, bu yeni bir haber değil. ama böyle bir metronun beşiktaş-sarıyer arasındaki trafiğe ne tür bir katkısı olabilir ki? beşiktaş-sarıyer arasına bir metro daha mı yapmayı planlıyorlar yoksa? anlamadım...

alabay

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 13:43

Bence Barbaros Bulvarı metro için hiç problem olmaz.
Stuttgart'ın hafif metrosunu tanıyan var mı burada? Stuttgart korkunç meğilli bir yer, aslında çukuriçi bir şehir, ve metro dağlara tırmanıyor. Bayağı yavaşlıyor bazı yerlerde, ama oluyor! Başka bir misal ise, benim oturduğum yerde Karaorman'a tırmanan, Almanya'nın en yüksek tren hattı. Trenler burada hep iki katlı (!) olur (ki o kadar şehirimsi alan bile değil, kırsal sayılabilir), kışın en az iki, bazen daha fazla lokomotif takıyorlar, raylardan zor çıkıyor diye, ama şimdiye dek tek kez kar ve buz yüzünden çıkamadığını duydum o trenin (Seebrugg'a giden tren hattı, ilgilenene, en yüksek tren istasyonu ise Feldberg, 300'den 1400 mü 1600 mü, öyle bir çıkış, maşaallah).
Yani bunlar oluyorsa, o zaman kar buz görmeyecek bir metro bunları çıkar. Bence çıkamayacak yer bile yok!

B. Alabay



Mahmuttan
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 14:59
Beşiktaşa Metro


Sn. Topbaş' ın son açıklaması Beşiktaş' tan Levent' e metro olacağı ve bu bölgede ki otobüs ve minibüslerin kaldırılacağıdır, eğer bu gerçekleşirse Barbaros Bulvarı, Balmumcu, Zincirlikuyu, Levent istikametinde tabii ki bir trafik rahatlaması olacaktır, minibüsleri çok eleştiriyoruz (özellikle trafikte hareket tarzları ve şoförleri yüzünden) ama İETT dahil otobüslerden onlardan aşağı kalmıyor, bu iki toplu taşıma aracı bu hat üzerinde olmaz ise tabii ki bir rahatlama söz konusu ayrıca Ayazağa metrosu Darüşşafaka ya kadar uzatılacak, projelendirme yapılıyor

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 15:13

Bence "Barbaros Bulvarı" için en mantıklı çözüm Füniküler Sistemi... Aslında Füniküler sistemleri, genelde ilk ve son istasyonları olan, arada durmayan ve katarları birbirine çelik halatlarla bağlanmış olan sistemlerdir. Kapalı bir devre oluşturacak şekilde tasarlanan gergiler, istasyonlardaki makaralardan dönerek, turun tamamlanmasına ve vagonların birbirlerini çekmesine ve yolculuk süresinin eşzamanlı gerçekleşmesine yardımcı olurlar. Enerjinin paylaşımı olayı kısacası... Aşağıya doğru inen vagonların kazandığı kinetik enerji, yukarıya doğru çıkmakta olan vagonlara potansiyel enerji olarak yansır (Kemal Bey, doğru yazdım değil mi?   ) Potansiyel enerjide belirleyici kriter h yüksekliği iken, kinetik enerjide belirleyici kriter bu kez v hızı olmaktadır. Yani, vagonların bir tur süresindeki seyahatleri, bu enerjilerin alışverişi, birbirlerine desteğiyle sağlanır.

Şimdi gelelim Barbaros Bulvarı'na... Karaköy ve Kabataş fünikülerleri, kısa mesafeli hatlardır (Biri 601 metre, diğeri 570 küsur metre). Yani bir kilometrenin altındadırlar. Oysa Barbaros Bulvarı, "Beşiktaş-Zincirlikuyu" arasında; 3225 metrelik bir tırmanma mesafesi vardır. Bu mesafe; "Beşiktaş-Levend" arasında; 3670 metreye ulaşır. Yani, diğer 2 fünikülerin 5-6 katı bir mesafe...


 

(+)


Yukarıda, Barbaros Bulvarı üzerindeki bazı önemli noktaların mesafelerini işaretledim.

"Beşiktaş-Zincirlikuyu" hattını baz alalım: 3225 metrelik mesafenin tam yarısı; 1612.5 (kabaca 1600 diyelim) metreye karşılık geliyor. Yani, aşağı-yukarı YTÜ önlerine. Burada bir ara istasyon yapılması durumunda, karşılıklı birbirlerini çeken katarlar, tam bu noktada buluşurlar ve aynı anda durabilirler (Tekniğin imkânları ölçülerinde, aralara birer istasyon daha eklenebilir; "Serencebey" ve "Kışlaönü/Esentepe"). Tabi, bu istasyonlar 800'er metrelik tam eşit aralıklarla yerleştirilmiş olmalıdırlar. Böylece hem Füniküler mantığından sapılmamış olur, hem de mümkün olabilen en fazla istasyonla yolcu transferi sağlanabilir. Aynı zamanda Fünikülerin güvenlik kriterleri burada da birebir yerine oturur. Hızda azalma olmaz, katarların eğimi tırmanmalarında sorunlar yaşanmaz. Tek dezavantajı; İstanbul yeni bir abuk raylı sisteme daha kavuşur!...  

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 18:07
Barbaros metrosu ve Barbaros'un torunları


Arkadaşlar,

Bu iş ortada para bile olmamasına  karşın "zenginin parası, züğürdün çenesini yorar"'ı andırmasına rağmen haydi biraz daha yorulayım.

Akın bey, füniküler de akla yatan bir çözüm ancak  kapasite o zaman daha başka teknik sorunlar  çıkacak ve de yokuşun tepesinde sistemi kesmek gerekecektir  diye hiç söz etmemiştim.  Kısa  bir araştırma daha yaptım Alpler ve Pirenelerde kullanılan dişlili trenlerin sadece rampalarda bu sistemi kullanıp diğer yerlerde normal araçlar gibi hareket ettiğini keşfettim. Dolayısıyla yüzeyden veya yeraltından gidecek bir raylı sistem Barbaros'u kolaylıkla tırmanabilir, inerken kontrol altında tutulabilir ve istenildiği/gerektiği kadar katar sefere verilebilir. Fünikülerde bu olamıyor sanıyorum.

Çenesi düşmüş
Kemal ÇEVİK


kutlay34
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 19:18

Bence gerekli bir proje... O bölgedeki trafiği kesinlikle azaltacaktır(ama kendi arabasıyla yola çıkan insan sayısı artmaması şartı ile)... Tabi otobüs ve minibüs hatları kaldırılabilir...

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 16:06

Alıntı:
Dolayısıyla yüzeyden veya yeraltından gidecek bir raylı sistem Barbaros'u kolaylıkla tırmanabilir, inerken kontrol altında tutulabilir ve istenildiği/gerektiği kadar katar sefere verilebilir. Fünikülerde bu olamıyor sanıyorum.

Normal üst raylı sistem, inerken kontrol altında tutulabilir ama, bu sefer de hızdan kaybeder bence. Çünkü sürekli bir frenleme mantığıyla çalışacak ve normal işletme hızının da altına düşecek gibi. Halbuki Füniküler sistemi daha farklı. Hız sabit... Ayrıca fünikülerde belki vagon ekleme-çıkarma yapılamamakta fakat kalkış periyotları daraltılıp genişletilerek bu sorun da kolaylıkla çözülebilir. Tek sorun, fünikülerin metre birim maliyeti, diğer yeraltı sistemlerine göre daha mı pahalı? Yani, "Beşiktaş-Darphane" arasında uygulanması yerine, "Beşiktaş-Darphane-Zincirlikuyu" arasında gerçekleştirilmesi, maliyeti (diğerlerine nazaran) daha mı artırır? Eğimi az bir kısımda da Fünikülerin çalışması, gereksiz bir maliyet artışına mı yol açar? Şayet diğer sistemlerle kafa kafaya ise, hattın bir bütünlük arzetmesi için, tamamına uygulanması geçerli bir çözüm olabilir...

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM