1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1  |
 |
fatih kocaoglu
17 yıl önce - Pts 12 Arl 2005, 22:08
Phileas Marka Metrobüslerin Teknik Özellikleri ve Prototip Görüntüleri
|
 |
Semih Yaşar
17 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 12:56
metrobüs
merhabalar
Bu fotoğrafta görülen araç Hollandalıların geliştirdiği PHILEAS denen ileri teknoloji
hibrid otobüs. Sadece otobüs değil bir ulaşım sistemi olarak düşünmek lazım , çünki
aracın otomatik drive modu var. Tercihli yolun kenarına belli aralıklarla sinyal veren cihazlar döşeniyor, otobüsteki algılayıcı yolun kenarından verilen sinyali alıyor ve araç
şöförün direksiyon çevirmesine gerek kalmadan yoldaki elektriksel sinyali takip ediyor,
istenirse manuel kullanım yani şöförün kullanacağı moda geçilebiliyor. Bu tip sistemlerin raylı sistemlere göre avantajı daha esnek olması ve gerektiğinde normal yolların kullanılabilmesi. Henüz bu çalışmalar deneysel aşamada olup gelecekte nekadar yaygınlaşabileceğini ben çok merak ediyorum. PHILEAS sistemi ilk olarak Eindhoveen
kentinde denenecek. Bu sistemin bir ihtimal troleybüs versiyonunun da geliştirilmesi düşünülüyor diye okumuştum bir yerlerde.
Aracın 7 litre hacminde doğalgazla çalışan bujili motoru var ( sanırım FORD ) ama tekerlekler bağımsız olarak elektrik motorlarıyla tahrik ediliyor.
|
 |
Mustafa Noyan
|
 |
Semih Yaşar
16 yıl önce - Cum 03 Mar 2006, 18:24
phileas
Merhabalar
Phileas yeni bir konsept araç ve gövde üretim tekniği normal orobüslerden farklı,
fiberglas plakaların sıkıştırılmasıyla hafif yan paneller üretiliyor diye biliyorum.
Bu nedenle bu araç Van Hool AG330 araçların ileri versiyonu değil bence.
Van Hool AG330 kendi klasmanında en son teknoloji bir otobüs ve sizin resimlerini gönderdiğiniz çift körüklü modelleri çok güzel. Bu otobüsler İstanbulda'da kullanılabilir bence , daha önce defalarca yazdığım Beşiktaş- Maslak-Sarıyer güzergahında yada
E-5 üzerinde son derece verimli çalışabilir.
Phileas'ın 1,5 Milyon Euro fiyatı çok fazla , bence bu fiyata değmez. Bu gibi projeleri
Aselsan gibi yerli kurumların , yerli otobüs üreticileriyle konsorsiyum oluşturarak geliştirmesi gerekir , hiç olmazsa pahalı bir teknoloji de olsa kendi firmalarımızı sübvanse edelim, Türk mühendisler ve Türk şirketleri para kazansın. Hollandalı Mühendis
yazın gelip beleşe Antalya'da tatil yapsın diye ülke kaynaklarını yurtdışına aktarmayalım.
Saygılar
|
 |
Kemal Çevik
16 yıl önce - Cum 09 Hzr 2006, 03:49
Gittim, gördüm, bindim: Phileas
Bu aralar sesim az çıkıyor ama boş durmuyorum, sizler için inceleme gezilerine bile çıkıyorum. Artıkın faturamı ödersiniz Akın bey, bu arada UEFA finalini de izledim ama onun biletlerini faturaya yazmadım.
Resimde gördüğünüz otobüs, Eindhoven'daki adıyla Phileas, bir metrobüs. Ancak çalıştığı yer çok fazla büyük ve yoğun olmadığı için çok çarpıcı bir örnek değil. 401 ve 402 numaralı hatlarda işliyor, alçak tabanlı biraz uzunca, 18 m, bir körüklü araç, hepsi 11 tane. Bir zaman önce, galiba Fatih'in resmini yolladığı ve sitelerinde de yer alan iki eklemli 24 metrelik araç ise sadece bir adet ve henüz doğru dürüst işletmeyi başaramamışlar. Merkez İstasyonu ile Havaalanı arasında çalışan 401 numaralı hatta bindim. Şehirden çıkana kadar diğer otobüslerle aynı otobüs yolunu kullanıyor, ama bu yollar diğer noktalarda olduğu gibi taksilerin kullanımına açık değil. Daha sonra da sadece kendine ayrılmış olan yolda gidiyor.
Yerde 4 metre aralıkla konmuş algılayıcılar hem aracın yerini kontrol merkezine bildiriyor, hem de aracın duraklarda tam istenen yerde durmasını sağlıyor. Sürücü ise normal bir otobüsü kullanır gibi aracı sevkediyor.
Son derece sessiz, GPL ile beslenen bir hibrid motoru, geliştirilmiş süspansiyonu ve alçak tabanlı olmasına rağmen yolcununkine yakın tutulmuş ağırlık merkezi sayesinde dalgasız denizde süzülen bir yelkenlideymiş hissini veriyor, tabii buna sürücünün olağanüstü nazik ve titiz sürüşünü ve ordan buradan önüne atlayan yaya/araç olmadığını da eklemek gerek.
Yol Philips Stadının önünden geçiyor, ve o gün maç dolayısıyla şehir çok kalabalıktı, otobüs yoluna giren taraftarlar yüzünden bir yerde sürücümüz sert bir fren yapmak zorunda kaldı, müdavimler hemen protesto ettiler, hem Sevilla taraftarlarını hem de sürücüyü!
Gene o gün hava mevsime ve bölgeye göre çok sıcaktı (26 derece), ne yalan söyleyeyim o serinliği bırakıp da inmek içimden gelmedi. Otomatik klima duraktan kalkınca içeriyi eski ısısına düşürüne kadar en son güçte çalışıyor, daha doğrusu çalışıyormuş, içerdeki serinlikten başka klimanın varlığına işaret eden bir belirti yok.
Gene önceki mesajlarda konu edildiği gibi yüksek platformlu duraklar en azından Phileas için söz konusu değil, ancak duraklarda tren/metro gibi kapının nereye geleceği işaretli. Önceden bilet almadan binmek mümkün değil. Tüm kapılardan inilip biniliyor, ve yolcular genellikle bizim KGS kartı gibi biletlerini kullanıyorlar, ancak bu kartlar da şimdilik diğer otobüslerde kullanılamıyor.
Bunun dışında gelişmiş bir yolcu bilgilendirme sistemi var, SMS ile Phileas'ınızın kaç dakika sonra durağınızda olacağı bilgisini bile alıp, ona göre evden/işten çıkıp durağa yollanabiliyorsunuz.
Bana önce garip garip bakan, ama sonra IETT ve biraz da RATP delisi olduğumu anlayan, işini gücü bırakıp benimle havaalanına kadar gidip dönen, bu arada konuyu Phileas'tan çok akşamki maça getirmeye çalışan, Hermes işletme şeflerinden Hans beye sizlerin de adına çok teşekkür ettim. Sitemizin adresini de verdim ama bildiği birkaç Türkçe kelime ile ancak yemek ısmarlayabildiğini (gardaki başdurakların etrafında birkaç tane dönerci var, muhtemelen yemeklerini orada yiyor) ziyaret için pek umutlu olmadığını belirtti.
Evliya Çelebi torunlarından
Kemal ÇEVİK
En son Kemal Çevik tarafından Cum 09 Hzr 2006, 12:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
Semih Yaşar
16 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 12:26
Müstakbel Metrobüs otobüsleri
Metrobüs projesinde kullanılması düşünülen 2 körüklü PHILEAS.
Yahu elimizde birsürü körüklü CİTARO var, gerekiyorsa al 100 tane daha, fiyatı nekadar
300,000 EURO , ne gerek var milyon EURO'luk otobüse, 3 dakika değilde, 2 dakikada bir sefer konulsun.
Saygılar
|
 |
messiah_haktan
16 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 15:27
Alıntı: |
Metrobüs projesinde kullanılması düşünülen 2 körüklü PHILEAS.
Yahu elimizde birsürü körüklü CİTARO var, gerekiyorsa al 100 tane daha, fiyatı nekadar
300,000 EURO , ne gerek var milyon EURO'luk otobüse, 3 dakika değilde, 2 dakikada bir sefer konulsun.
|
Peki IETT sonra o elindeki Citaro acigini nasil kapatacak? O hatlarda calisan Citarolari aldi ve bu E5 hattina koydu diyelim... öbür hatta ne olacak? Ona da bir cözümnün var mi?
|
 |
fatih kocaoglu
|
 |
Eray Falay
16 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 16:35
arkadaşlar bu metrobüs projesi için man SG220 de mercedes-benz capacity de yetersiz kalır bunlar için 2 körüklü araçlar tercih edilmelidir ki şunu unutmayalım.capacity yada man farketmez ikisinden 20 tane olacağına 10 tane 2 körüklü metroüsler çok daha kullanışlı olurlar ve daha az masraf çıkartıp. bakım falan minimum düzeyde kalır.ama tek körüklü araç olduğu zaman iş değişir masraflar artar daha sık araç geçer ama daha az kapasiteli olurlar ki capacity modeli man a göre çok daha iyi ama şunu da unutmayalım mercedeslerin koridorları dar olduğu için yolcu kapğasitesi diğer araçlardan düşük.tabi bu alınması için bir engel değil ama alınacaksa yolda elverişli ise 2 körüklü metrobüsler daha yararlı olur.tabii ilerde bu hat iptal olursa bu araçlar ya elde kalcak yada bursada otobüs olcak en kötü ihtimal ise jilet olacak.trek körüklülerin yararı ise bu hat iptal olursa yolcusu çok fazla olan ve yol durumu müsait olan hatlarda hizmet verebilir mesela and. yakasında 130 127 gibi.neticede bu eğer uzun ömürlü bir yatırım ise tercih 2 körüklü 300 yada daha fazla kapasiteli araçlar kullanılırsa daha yararlı olur.bu araçlar en azından kapasitesi fazla olduğu için biraz seyrek çalışsa bile yolcuyu kaldırır.
saygılar..
|
 |
e_mutlu
16 yıl önce - Cum 15 Eyl 2006, 15:38
Topbaş, bir yıldır dünyanın tüm metrobüslerinin araştırıldığını, metrobüs projesi için en uygununun Hollanda'nın Phileas firmasının 220 kişilik metrobüslerinin olduğunu belirtti.
|
 |
sayfa 1  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|