Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul Bayrampaşa - Büyük İstanbul Otogarı (Esenler Otogar)
« önceki   1234 ... 454647   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ayhan
9 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 18:59

Esenler ilçe.
www.esenler.gov.tr


Aydinsert
9 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 19:07

dalgınlık işte..demekki ilçe olmadan evvel bayrampaşaya bağlıymış(yerseniz)


Burç

9 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 19:21

Evet, gerçekten öyleymiş.
Araştırınca şöyle bir bilgi buldum :

Alıntı:
Esenler'in bulunduğu bölge, baştan Bakırköy ilçesine dahil iken, bu ilçe bölününce önce Bayrampaşa'ya dahil edildi. Daha sonra da müstakil bir ilçe olarak kuruldu.


Istanbul Emniyet Müdürlüğü sitesine göre de :
Alıntı:
Esenler, Güngören İlçesine bağlı bir semt iken 1993 yılında Bakanlar Kurulu kararıyla sınırları belirlenerek İlçe olması kabul edilmiş ve Güngören İlçesinden ayrılarak 1994 yılında kurulmuştur.   http://www.iem.gov.tr/iem/?m=1&s=87&idno=24


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 21:54

"ESENLER (BAYRAMPAŞA / FERHATPAŞA / ALTINTEPSİ) OTOGARI"NIN TARİHÇESİ

İstanbul’da şehirlerarası otobüs taşımacılığı, 1940’lı yıllarda, Sirkeci Garı’nın yanından ve Ebusuut Caddesi ile Orhaniye Caddesi’nden kalkış yapan (Sirkeci’nin üst kesimleri) otobüslerle gerçekleştirilmekteydi. Bu araçlar, yolcularını aldıktan hemen sonra, Sirkeci’deki Araba Vapuru iskelesini kullanarak Anadolu yakasına geçmekteydiler. Sonradan Sirkeci arabalı hattına otobüs alınması yasaklanınca, bu kez Kabataş İskelesi’ne yönlendirilmeye başladılar. 15 Ağustos 1971’de Topkapı Garajları hizmete girdi. Şehir içinden otobüs kaldırılması yasaklandı. Aynı yıllarda Anadolu tarafına çalışacak olan otobüsler, genellikle Harem Otogarı’nı kullanmaktaydılar. Topkapı Garajları’nın hizmete girmesi ve ardından da 2 yıl sonra Boğaziçi Köprüsü ve çevre yollarının hizmete açılmasıyla, artık Topkapı’dan da Anadolu şehirlerine otobüs kaldırılmasına başlandı. 1980’lerde Topkapı Garajları “Anadolu” ve “Trakya” adlarıyla iki ayrı garaj haline gelmiş ve iyice dallanıp budaklanmıştı. Adından da anlaşılacağı gibi, otobüsler bağlı oldukları garaj isimlerindeki yönlere kalkmaktaydılar.


O yıllarda, Topkapı Garajları'ndan bir keşmekeş!...


Harem Otogarı bir aragaraj konumuna düştü ve Topkapı’dan kalkan otobüslerin uğrak yaptığı bir toplayıcı garaj olarak hizmetine devam etti.


Esenler Otogarı” (ilk adıyla “Altıntepe veya Altıntepsi Otogarı”) 1986 yılında projelendirildikten sonra, 1987  yılının ortalarında inşa edilmeye başlandı. Yapımı yaklaşık olarak 7 yıl sürdü. Açıldığı günlerde, dünyanın en büyük Otogarı unvanını taşıdı... 168 peronu olup, her bir perona 2 otobüs yanaşabilmekteydi. 1 saatlik maksimum otobüs kalkış sınırı; 1008’dir. Günlük kaldırabileceği yük, ortalama 15.000 otobüstür. Hergün yaklaşık olarak 600.000-750.000 kişi sirküle edilebilmektedir. Ortalama otobüs kalkış adedi; 12.096 olmuştur. Dünyada bundan sonraki en büyük kalkış (günlük olarak) İngiltere’de olup, 5.000 otobüstür (Bu veriler, Otogar’ın açıldığı yıllarda alınan veriler olup, günümüzde bir miktar değişim göstermiş olabilirler). Tesislerin iç avlusuna, Topkapı Sarayı sığdırılabilir. Kütlenin boyu; 420 metre, eni ise 290 metredir.




Kesinleşmiş ve inşaatı başlamış olan projenin görünümü... (1 Şubat 1992)


Günümüzdeki otogar, Bayrampaşa ve Esenler ilçeleri arasında bulunan; “Ferhatpaşa Çiftliği”nin yerine inşa edilmiştir. Projelendirildiği yıllarda, ismi; “Ferhatpaşa Otogarı” olarak da geçmekteydi.



Ocak 1992’de kaba inşaatının %70’i tamamlandı.






31 Ocak 1994’de; “Otogar” Hızlı Tramvay istasyonu hizmete girdi. Ama otogar henüz açılmadığı için, burası bir pas istasyonu olarak hizmet verdi.

7 Mart 1994’de LRT’nin, Otogar’dan geçerek; “Zeytinburnu (Beltaş)-Bakırköy (İncirli)”ye devam eden ayağı hizmete girdi. Mayıs 1994’den itibaren Hızlı Tramvay, otogar yolcularına hizmet vermeye başladı.


Açılması 29 Ekim 1993’de plânlanan Otogar; O-2 Otoyolu’na bağlantı yolunun yapılamaması nedeniyle gecikti ve ancak Mayıs 1994’de tam teşekküllü olarak hizmete açıldı.


Temmuz 1995’de Topkapı Meydanı’nda kalan son baraka dükkânların yıkımlarına başlandı. Yıkım 2 yıl sürdü. Yerine, Osmanlı Otağı ve Şehir Parkı kuruldu.

Otogarın ilk açıldığı yıllarda, İETT buraya hat vermeye başladı. İlk önce, Eminönü’nden kalkarak Bayrampaşa Hali’ne kadar gelen 91 numaralı otobüs hattı Otogar’a uzatıldı. Ardından, Eylül 1994’de; 28E-[Beşiktaş-Otogar], 75E-[Mecidiyeköy-Otogar], 75T-[Topkapı-Otogar] ve 83E-[Taksim-Otogar] İETT otobüs hatları devreye sokuldu. Temmuz/1995’de 75T hattı Yenikapı’ya uzatıldıysa da, bir süre sonra iptal edildi.

İki yıl önce Otogar kalkışlı tüm İETT hatlarının numaralarının yanlarına; “O” ibaresi getirildi. Günümüzde, İETT’nin Otogar’a hizmet veren otobüs hatları şunlardır:

  • 28/O [Beşiktaş-Otogar-Davutpaşa Kampüsü]
  • 39/O [Yeşilpınar-Otogar]
  • 75/O [Otogar-Mecidiyeköy]
  • 76/O [Cihangir Mah.-Avcılar-Otogar]
  • 83/O [Otogar-Taksim]
  • 91/O [Otogar-Eminönü]
  • 98/O [Otogar-Bakırköy]

Bugün, Otogar’ın altından geçen LRT sistemiyle; “Aksaray”, “Esenler” ve “İncirli-Yenibosna-Havaalanı” istikametlerine gitmek mümkündür. Katarlar her 10 dakikada bir (sabah/akşam pik saatlerde; 5'er dakikalık periyotlarla) kalkış yapmaktadırlar. Esenler'e ise 1 katarla, sürekli mekik seferleri düzenlenmektedir.

Netice itibarıyla, her ne kadar çevresindeki uyumsuz binalar, otogarın haşmetini biraz gölgeler olsa da, yine de İstanbul’un hakikaten çok ağır bir yükünü omuzlamıştır ve eski Topkapı Garajları’yla kıyaslanamayacak kadar bir büyüklük içindedir (Darısı Harem Otogarı’nın başına!   ).

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2005, 22:48

Aslında, "Esenler Otogarı"nın adının; "Avrupa Otogarı" olarak değiştirilmesi çok daha mantıklı!... Nasıl ki, eski "Yeşilköy Havaalanı"nın ismi; "Atatürk Havalimanı" olarak değiştirildi ve içinde bulunduğu semtin adından sıyrıldı, burası da aynı mantıkla daha global bir isimle taçlandırılabilir. Böylece yıllardır süregelen isim tartışmasına da son nokta konulmuş olur!...  

Yeter ki, birtakım şeyleri ısrarla ve yana-yakıla sahiplenme sevdamızdan vazgeçelim. Yok, "Madem benim topraklarımdaysa benim ilçemin adını taşısın", yok "Bizim çiftliğin arazisinin üzerine kuruldu, ismi de bizim ismimizle anılsın", yok "Bağlantı yolu görümcemlerin evinin önünden geçiyor. Onların soyadları verilsin!..." gibilerinden mesnetsiz ve de gülünç bahaneler ardına sığınmadan, buranın adının da bir an önce; "Avrupa Otobüs Garajı" veya "Avrupa Otogarı" olarak değişmesi gerekir bence... Nasıl ki "Sirkeci Tren Garı"na; "Eminönü Tren Garı", "Haydarpaşa"ya da; "Kadıköy Tren Garı" demiyorsak... Yakın zamanda Kadıköy yakasında yapılması plânlanan bir diğer otogarın adı da şimdiden bulunmuş olur böylece: "Asya/Anadolu Otogarı"  

Akın KURTOĞLU


Ayhan
9 yıl önce - Prş 20 Ekm 2005, 04:33

Akın abi bu bilgileri bizimle paylaştığın için teşekkür ederim. Sanırım açıldığı yıllarda İstanbul otogarı insanların gözüne çok gösterişli ve modern gelmiştir. Umarın Asya/Anadolu otogarı diğer şehirlerde açılan modern otogarlar gibi (Balıkesir, Konya, Gaziantep, Eskişehir) yapılır.

mertksk
9 yıl önce - Prş 20 Ekm 2005, 10:37
Otogar'ın Uydu'dan görüntüsü


Öncelikle otogar hakkındaki bildiklerin iyi ve kötü tarafları.

kötü:

-yazıhaneler birbirine merkezi havalandırma ile bağlı olduğu için bir yazıhane çok temiz olsa bile taa öbür paneldeki yazıhanenin pisliğinden farler rahat rahat dolaşabiliyor.
-alt katta büyük çarşı hayali yatınca orası atıl ve çok pis bir yer olarak durdu ve otobüslerin içinden geçmesi-geçtirilmesi çok yanlış gereksiz trafik yaratıyor ama alternatifi konusunda fikrim yok
-girişinde trafik çok sıkışıyor insanlar arabalardan inip koşturmaya başlıyor otobüse yetişmek için

iyi tarafı:
-ön tarafta alışveriş ve yazıhaneler arka tarafta otobüsler, yolcular dışında kimsenin otobüslerle muhattap olması gerekmiyor
-aşti veya izmirdeki gibi ortak bekleme alanı yok, böylece firmalar kendi yazıhanelerinde yeterli yer olduğu için üst katlarında yolcuları ağırlayabiliyor. temiz yazıhanesi olanlar üst katta servis-tv imkanı sunarak rekabet avantajı yaratıyor
-metro bağlantısı (ama talebi karşıladığından emin değilim haliçin öbür yakasında oturanlara metro bağlantısı işkence oluyor)

bu kadar okudunuz 2 tane de google earth'ten çektiğim resimleri ekliyorum



(+)



 

(+)


*selim*

8 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 02:00

Otogar camii o kargaşa içerisinde mimari olarak en hoşuma giden yapı.
 

(+)


Ved@t

8 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 10:06

Bu da benden olsun, saygilar.

 

(+)


kaya

8 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 14:05

ben bu istanbul otagarını hiç beğenmiyorum tam bir keşmekeş, pislik içinde her yer, bir metroyu temiz tutuyolar, her yer düzensiz hele bayramdı seyrandı o günlerde bir görseniz kilit oluyo otagar ve çevresi bizimkiler paraya kıymadılarki şöyle daha adam akıllı bişey yapsınlar, birde alt katların fotoğrafını çekip koyun, her yer otobüs yağları yemek artıkları pislik içinde, izmir in otogarı küçük ama tertemiz hemde düzenli


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM