Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 11
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 01:30

Alıntı:
demekki fındıklıdan sonra ilk aşama Kabataş yolda.....Ondan sonrada Beşiktaşa kadar uzatılacağı böylece kesinleşmiş oluyor.


"Kabataş" istasyonunun açılışı, Füniküler inşaatının alt çıkış istasyonunun bitirilmesi ve yolun düzenlenmesi çalışmalarını beklemekte... Yoksa Fındıklı'dan Kabataş'a kadar yapılması plânlanan uzatma çalışmasında herhangi bir pürüz yok (En basitinden Anıtlar Kurulu herhangi bir sekte vurmuş değil!) Buradan sonra da; "Dolmabahçe" ve "Beşiktaş" istasyonlarının devreye sokulması plânlanmakta... Son projeye göre, Dolmabahçe'den Akaretler'e kadar olan kesimin tek hat üzerinden işlemesi düşünülmekteydi. Demek ki güzergâh, tramvayların içlerindeki panolara da işlenmiş. Öyleyse projede herhangi bir değişiklik sözkonusu değil (En azından şimdilik!)

Akın KURTOĞLU


alabay

15 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 10:35

Tek hat bence hata. Bari ayrı sokak veya caddelerden geçirseler.

B. Alabay



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 13:44

Alıntı:
Tek hat bence hata. Bari ayrı sokak veya caddelerden geçirseler.


Başar, bu öneri o kadar zor ki!... Çünkü, adıgeçen "Dolmabahçe" caddesinin sağ tarafı boydan boya Dolmabahçe Sarayı ile bloklanmışken, sol tarafı da sert bir şekilde yükselen bir yamaca sahip ve caddeye alternatif olan tek güzergâh, "Kadırgalar Caddesi-Vişnezade-Taşlık-Maçka-Akaretler Spor Caddesi"... Burası da malûm. Lâstik tekerlekli araçların dahi inip-çıkmakta oldukça zorlandığı, oldukça kıvrımlı, meyilli ve de dar bir yol... Yani, tramvayın dönüş yolunun buradan verilebilmesi hem zaman kaybı, hem de teknik olarak oldukça zor. Eğim açısı; artı-eksi %7-8 mertebelerinden çok fazla... Herhalde bu olumsuzluklardan ötürü, mecburen yolu tek hat üzerinden bağlamaya uğraşacaklar...

Akın KURTOĞLU


MehmetK
15 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 15:08

Burada çok para harcanacak,mesala swiss hotelin altından beşiktaş meydanına tünelle ulaşmak gibi fantezi bir proje olabilir,
veya dolmabahçe sarayının arkasından geçecek yol boyunca tüm ağaçları kurutacak bir aç-kapa tünel olablilir
veya en büyük ihtimalle caddeden giden eğriti bir şey yapılacak ve trafiğe takılan yeni bir tramvay hattı daha ortaya çıkacak


alabay

15 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 16:20

Peki, eskiden Karaköy'den Tünel'e tramvaylar nasıl tırmanabiliyordu? Stuttgart'ta da çok meğilli yerlerden tramvay/metro tırmanıyor, zaten İstanbul'u hatırlatan yokuşlar var orada.
Başka bir fikir, Meclis-i Mebusan Caddesinden Dolmabahçe Saat Kulesi tarafına doğru sapıp Beşiktaş iskelelerine kadar gitmek. O zaman Dolmabahçe durağı Boğaz tarafında olmuş olur. Biraz garip, evet Veya hakikaten bir tünelle calışmak lâzım, ama dendiği gibi, ağaçlar var, vs.
Peki ışıklandırma sistemiyle tramvay/vasıta geçiş çözümü olmaz mı? Veya oraya herhangi bir yere yüksek ray takmak olmaz mı?
Ama biraz da şaşıyorum, tabiî, orası çok dar, ama her yerde büyük bir caddeye tramvay da takılabilir aslında, tek şerit kalır yön başına (şu anki kuralları bilmiyorum, hatırladığım kadarıyla Dolmabahçe Caddesi eskiden çift yönlüydü, sonra tek yön oldu, sonra yön değiştirildi mi ne (?!) ...).
Bu tramvay bir gün Ortaköy ve ötesine çalışabilecek duruma getirilecekse, bence o kördüğüme bir çözüm lâzım. En "çekiç" çözüm: kapat lan yolu arabalara, bitsin iş! Al sana, tramvay. O zaman yepyeni bir trafik çözümü düşünmeli, ama bence zaten, Marmaray olsun, 3. ile 9. arası Boğaz Köprüleri olsun, baştan başa tertemiz bir masa yapıp sıfırdan başlanmazsa İstanbul'un trafiği ve onun çözümü, artık çok pahallıya satılan, yırtılmış ve yamanmış jeanslere benzer.
Neden biraz Singapur, Hong Kong gibi şehirlere bakılmıyor, oranın (biraz sert de olsa) çözümleri düşünülmüyor? İstanbul'un trafiği ne zaman "DARBE" imgesine %100 kavuşmuş olacak? Yazık yaa ...

B. Alabay



Engin

15 yıl önce - Pzr 18 Eyl 2005, 10:51

evet bence de burada en mantıklı çözüm (eğer yapılabilirse) bir tramvay tünelidir. çünkü bir üst geçit düşünüldüğünde inönüden başlayıp giden mecidiyeköyü anıran bir beton yığını canlanıyor gözümde ve bunun yapılması gereken en son yer bence dolmabahçe. zaten kabataş marmaray istasyonu da yer altında olacak burada tramvayda yerin altına giriyor olsa fındıklı çıkışı, mevcut caddenin altından hat ortaköye kadar götürülebilir.

bilmem dikkat ettiniz mi turist yoğunlupu tarihi yarımada da neredeyse istanbulun tüm geri kalanından daha fazla... böylece bu yoğunluktan ortaköy de nasibini alabilir.

hattın uzatılabileceği bir diğer yer ise yıldız teknik üniversitesi kampüsüdür bence. böylece barbaros bulvarındaki yolcuları marmaray'a, finüküler ile taksime ve tarihi yarımadaya kolayca bağlarsınız. nitekim şimdi düşünülmese bile marmaray gerçekleştikten sonra insanların marmaray sistemine ulaşımları gündeme gelecektir. bence bunun için de otobüs kullanmaktan daha akılcı çözümler şimdiden üretilmelidir.

bu arada tünelin yokuş çıkmasına gelirsek bu vagonun bir zincire bağlı çalıştığını gözardı etmemek gerekir.  eski tramvaylarda bu olay sorun olmuyordu elbet ama modern cadde tramvayları bence zincir gibi bir teknolojiye fazla ağır-büyük ve uzun gelecektir. hem de zincir sistemi (yukarıdan anti-estetetik şekilde kurulmadıkça) tramvay yolundaki araç geçişini engelleyecek bir unsurdur. [naÇizane düŞünceM]


Turhan
15 yıl önce - Pzr 18 Eyl 2005, 12:03

Alıntı:
zaten kabataş marmaray istasyonu da yer altında olacak...


Bu yeni bir olay mi?Marmaray projesinin Kabatasa ulasacagina dair bir ayrintiyi gözden mi kacirdim?Bu konuda aydinlatilmayi bekliyorum.


alabay

15 yıl önce - Pzr 18 Eyl 2005, 12:14

Tramvay zincire takılamaz, tabiî, ama - bilmiyorum, herhangi bir yerde mevcud bir teknik, acaba İsviçre miydi?! - tramvayın çok yokuşlu bir yerde dişli bir üçüncü raya, veya dişle üçüncü bir raya (ortada) takılması mümkün. Ama yine ... acaba hakikaten o yokuşlar çıkılmaz mı? Bunu ilk önce bir araştırmalı, aklıma hep Stuttgart geliyor.

B. Alabay


BernaDerin
15 yıl önce - Pts 19 Eyl 2005, 10:41

Yaratıcı bir arkadaş , marmarayı kabataş'a getirmiş.

herkesin malumu, Taksim Finiküleri ile karıştırmış.


Burç

15 yıl önce - Sal 20 Eyl 2005, 05:31

Bu başlıkta Eminönü-Kabataş hattının inşaatı ele alındı.
inşaat bittiği ve hat açıldığı için başlık kilitlenmiştir.

Eminönü- Kabataş tramvayı hakkında yazacaklarınız için, aşağıdaki başlığa buyurunuz :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=13970



sayfa 11
« önceki   123 ... 91011
ANA SAYFA -> ULAŞIM