Ana Sayfa  



Kadıköy-Kartal metrosu tamamlandıktan sonra değişmesi muhtemel İETT hatları
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 50, 51, 52  Sonraki
cevap yaz Ana Sayfa -> ULAŞIM
C. H. Engin Er




Pts 26 Ekm 2009, 20:03  

Hat Adı: Kurfalı - Kartal Metro (21K)
Mesafe: 5 km
Süre: 20 dakika



(+)


4 solo otobüs bu hattın 10dk aralıklarla sefer yapmasına yeterli gelir diye düşünüyorum.

Böylelikle mevcut hatların içerisinde olabilecek değişikliklerin Kartal ayağını tamamladım, sırada Kartal istasyonu için, konulması gereken diğer hatlar var.

Şifa mahallesi-Kartal Metro
Akfırat-Orhanlı-Aydınlı-Kartal Metro
Ahmet Yesevi-Orhangazi-Güzelyalı-Kartal Metro
Kavakpınar-Çamçeşme-Kartal Metro
Esenler-Fevzi Çakmak-Kartal Metro

fikirlerinizi bekliyorum, atladığımız bir şey kalmasın...

Hat Adı: Şifa Mahallesi - Kartal Metro (21Ş)
Mesafe: 21 km
Süre: 40 dakika



(+)


Kurulacak bu hatta 6-8 solo otobüs verilebilirse, özellikle şehir dışından gelecek yolcularında metroya ulaşmaları kolaylaşacaktır...


En son C. H. Engin Er tarafından Pts 26 Ekm 2009, 20:49 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Pts 26 Ekm 2009, 20:26  

Alıntı:
Hat Adı: Kurfalı - Kartal Metro (21K)
Mesafe: 5 km
Süre: 20 dakika

4 solo otobüs bu hattın 10dk aralıklarla sefer yapmasına yeterli gelir diye düşünüyorum.

İETT 20 dakika tek yönlü seyahat süreli bir hatta 60 dakika tam tur müddeti verir. 4 otobüsle 15'er dakikalık kalkışlar yapılır. Uygun bir ring şekli düşünülürse, bu sefer tam tur müddeti 45-50 dakikaya kadar geri çekilebilir. Böylece 10-15 dakika aralıklı kalkışlar olur.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
C. H. Engin Er




Pts 26 Ekm 2009, 20:42  

Akın bey dediklerinize katılmakla beraber, İETT nin bu konuda Kartal Metro istasyonu çevresinde peron alanı oluşturması gerektiği için, mevcut yer imkanlarını da göz önüne alacağını düşünüyorum.



(+)


Hat Adı: Kavakpınar - Kartal Metro (?)
Mesafe: 10,5 km
Süre: 30 dakika

Bu hat özellikle yoğun üst Kaynarca bölgesini toplayacağı için, 10dk sıklıktan aşağı düşülmemesi gerekebilir, 8 solo otobüs hat için yeterli olur, aslında körüklü olsalar daha iyi ama dar caddeler ve park sorunları yüzünden çok sıkıntı ortaya çıkar...


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Pts 26 Ekm 2009, 21:36  

Alıntı:
...İETT nin bu konuda Kartal Metro istasyonu çevresinde peron alanı oluşturması gerektiği için, mevcut yer imkanlarını da göz önüne alacağını düşünüyorum.

Aslında en mantıklı olanı şu: Bir yerleşim biriminden hareket eden besleme otobüsü kendine en yakın metro istasyonuna ulaştıktan sonra normal bir aradurak gibi burayı kullanarak, bir diğer komşu metro istasyonuna daha (mümkünse en fazla 3 istasyon) uğradıktan sonra ring yapıp devam ederek, ilk kalktığı noktaya geri dönmeli. Bu sayede çizilen bir ters "P" harfi sayesinde; hem hatta rezerve edilecek olan otobüs adedinde sıkıntı yaşanmaz, hem metro durağı uçlarında birikme olmaz, hem de hizmette hız artar (Aynı durum Avrupa yakasında da ve hatta Metrobüs besleme hatlarında da geçerli olmalı). Kesin çözüm budur.





...gibi meselâ...

Bunlar tek yönlü "yarı-ring" tarzında da çalıştırılabilinirler, yerine göre, dairenin çapının büyüklüğüne ve geçeceği yerleşim merkezlerinin hususiyetine, yoğunluğuna göre "karşılıklı tam-ring" olarak da kurgulanabilinirler.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
kutay pehlivan



Pts 26 Ekm 2009, 23:42  

slmlar . 500 T nasıl bir güzergah izler , tahmininiz nedir?

 mesajı beğendiniz mi?
C. H. Engin Er




Sal 27 Ekm 2009, 00:24  

Alıntı:
Bir yerleşim biriminden hareket eden besleme otobüsü kendine en yakın metro istasyonuna ulaştıktan sonra normal bir aradurak gibi burayı kullanarak, bir diğer komşu metro istasyonuna daha (mümkünse en fazla 3 istasyon) uğradıktan sonra ring yapıp devam ederek, ilk kalktığı noktaya geri dönmeli


Hatların bir çoğunun söylediğiniz şekilde veya benzer şekilde ring olabileceğini düşünüyorum, belki Kartal, Kozyatağı ve Ünalan gibi ana aktarma istasyonlarında bu durum olmayabilir ama kalan diğer istasyonlarda bu tarz bir yaklaşım daha mantıklı.

Birinci değil de ikinci metro istasyonuna kadar ulaşmasına da ben de sıcak bakıyorum, yoğunluğun homojen dağıtılabilmesi, bazı istasyonlara aşırı yük binmesini önlemek ve benzeri amaçlara hizmet etmek amacıyla böyle bir sistem çalıştırılabilir.

Alıntı:
500 T nasıl bir güzergah izler , tahmininiz nedir


Benim tahminim 500T bazı seferlerinin, Tuzla-D100-Kartal Metro-Samandıra Gişeler-Çamlıca Gişeler-Kavacık... şeklinde TEM ile yapılabileceği yönünde, bu şekilde olması halinde tek yönde sefer süreleri yaklaşık olarak 20dk kısalacaktır...


 mesajı beğendiniz mi?
Erol_B



Sal 27 Ekm 2009, 00:25  

Bence durakların birçoğunda aktarma merkezleri oluşturulmalı sahil bandı, e-5 ve e-5 üstü mahalleler arasında kuzey-güney akslı otobüsle aktarma imkanı sağlanmalıdır.
Örneğin, Bostancı sahil, Bostancı köprüsü, içerenköy arası gibi
Veya Küçükyalı sahil, idealtepe, maltepe, e-5, esenkent arası gibi
En önemlisi Kartal'ın doğusu, güneyi ve kuzeyi çok daha yoğun bir aksa sahip burada birçok mahalle için aktarma imkanı olmalı.
Bunun başka bir artısı da banliyö ile metro arası kopukluk da bir nebze giderilmiş olur.

Burada örnek alınması gereken sistem kesinlikle Ankara metrosudur. Batıkent 400.000 kişiden fazla insanın yaşadığı ve dönem dönem ilçe olması tartışılan çok büyük bir uydukenttir. Ancak buradan Batıkent'in tüm mahallelerine metro ringi ile ulaşabilirsiniz. Demetevler, yenimahalle için de aynı durum söz konusu. Bahçelievler, Emek mahallesinin içleri için de Beşevler ve AŞTİ Ankaray duraklarından çeşitli aktarmalar yapmanız yine mümkündür.

Bu kadar para harcayıp metro sistemi kuruluyorsa eğer, bu aks tamamen minibüslerden, midibüslerden, otobüslerden mümkün olduğunca kurtarılmalıdır. Herkes sadece en yakın metro durağına kadar otobüsle gitmeli. Oradan da metroya aktarma yapmalı. Bu sistem ancak böyle faydalı olur.


 mesajı beğendiniz mi?
C. H. Engin Er




Sal 27 Ekm 2009, 00:34  

Aslında sahile inen hatları çok da bu işe karıştırmamak lazım, mesela benim burada sıralamaya çalıştığım hatların yakın çevrelerinde hatta çoğunluğu aynı caddelerden Kartal'a, Pendik'e inen pek çok otobüs hattı var, Maltepe bölgesinde biraz sıkıntı olduğunu da biliyorum, ama kabul edilmelidir ki Maltepe komşu ilçelerine göre biraz daha sönük kalıyor ve insanlar Maltepe yerine Kadıköy'ü tercih ediyor.

Misal Şifa Mahallesinden Kartal metrosuna gitmesi gereken bir hattan bahsettim, bu yeni kurulması gereken bir hat, aynı zamanda bu bölgeden 133Ş numaralı bir de Pendik-Kartal hattı var, yani bu otobüsü kullanarak aynı zamanda sahile ve marmaray istasyonlarında da ulaşma imkanı var, yeni kurulmasını önerdiğim hat ile ekstradan bir hat ile metroya ulaşılıyor, bu da mahalle içerisinde hem alternatif oluşturuyor hem de farklı noktalara ulaşım zenginliğini artırıyor...

Benzer örnkeler diğer mahalleler için de geçerli...


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Sal 27 Ekm 2009, 00:37  

Yukarıda arkadaşların da altını çizdiği gibi, bu tarz mekikler o kadar faydalı ki:

* Otobüs sayısında en az yarıyarıya kâra geçilecek ve eldeki mevcut başka hatlara kaydırılabilecek.

* MİA içine kadar girmeyen İETT otobüslerinin bilhassa akşam piklerinde sabah ve öğlen saatlerinin neredeyse %40-50'sine dek çıkan tur müddetlerine gerek kalmayacak. Çünkü sıkışıklık birinci derecede MİA içinde. Oysa burada yan ve ikincil caddeleri kullanacakları için, tam sıkışıklıkla muhatap olacakları noktayla karşılaştıkları yerden itibaren gerisingeriye dönecekler.

* Ring olarak çalıştıkları çin her iki uçtaki 2 defa dinlenme yerine tek uçta dinlenme gerçekleşecek. Şoförler dinlenme sürelerini biraz daha dolu geçirebilecekler.

* Bekleme yapılmayacağı için, gereksiz araç yığılmalarının önüne geçilecek, tüm otobüsler (ya da Engin'in de ifade ettiği gibi birkaç merkezî aktarma alanı hariç) metro istasyonlarının kenarlarını sondurak yerine transit şekilde kullanacaklar.

* Bu ringlerde trafikteki sıkışmalarda gözle görülen rahatlamalar yaşanacağı için, ciddi anlamda bir mazottan kâr edilecek.

* Birim zaman diliminde gerçekleştirilen sefer sıklığı artarak, insanların duraklarda daha az zaman kaybetmeleri sağlanacak.

* Mesafeler nisbeten kısa olacağı için, orerlerdeki sapmalar minimuma inecek ve periyotlar daha düzenli şekilde gerçekleşecek.

* Hatların numaralandırılmasında bağlı oldukları belli istasyonlar kriter alınarak, daha düzenli ve akılda kalıcı yeni bir sisteme (belki de) ilk adımlar atılacak.

* Metro seferleri gecenin ilerleyen saatlerine dek sarkacağı için, mecburen besleme hatlarının servisleri de buna paralel olarak daha geç saatlere kadar serviste kalmak mecburiyetinde olacak.

* Engin ve benim gibi hunisiz delilerin yemeyip-içmeyip bu konuda proje üretmeleri neticesinde, belki de İdare bizleri ileride birer "altın huni" ile ödüllendirecek...

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Ufuk Şanver




Sal 27 Ekm 2009, 01:07  

Bence değişmesi değil de konulması gereken bir hat var ki o da
Pendik-Pendik Köprü-Yanyol-Kartal Köprü-Kartal
BöyleceKartal metro istasyonu hem Kartal a hem de Pendik e bağlanmış olur.
Bir diğer hat önerim de
Pendik-Yeni Mah.-Yeşilbağlar-Kurfalı Göbek-Yanyol-Kartal Köprü
Dönüşte Kartal metro-benzinlik-Yeşilbağlar-Pendik.
Böylece Kurfalı nın alt tarafında oturanlar metro istasyonuna ulaşmak için yakacık a kadar çıkıp bir daha inmek zorunda kalmaz.Ayrıca Pendik-Kurfalı arasındaki minibüs tekeli tek yönlü de olsa kırılmış olur.Hem de Yeşilbağlar dan kalkıp Sapanbağları nı dolanmadan metroya uzanan yeni ve pratik bir hat kurulmuş olur.

Ayrıca Kurfalı dan konulacak yeni bir hattın ya da kısaltılmış bir 21K nın da en azından CevizliKöprüsüne kadar gidip oradan ring yaparak dönmesini isterdim çünkü o bölgede hem devlet hastaneleri var hem de Adliye oraya taşınacak.Yani Kurfalı da oturanların sıklıkla gidecekleri yerler için 2 duraklığına metroya aktarma yapmaları bana çok da doğru gelmiyor.

iyi günler


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Mesajları seç: