Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
fatih civelek
5 yıl önce - Çrş 30 Eyl 2009, 00:31
İST » Olimpiyat Oyunları Çerçevesinde İstanbul için Düşünülen Raylı Sistem Ağı-Turqium Fikir Projesi



Turqium Projesi



Sevgili Wowturkey Ulaşım Üyeleri,

Öncelikle bir önsöz niteliğinde bu fikir projesinde kendi düşüncemi, bu fikir projesi için motivasyonumu ve projenin ismi konusunda bir kaç cümle yazarak kendimi ifade etmek istiyorum.

1996'da internet dünyaya yeni yeni fethetmeye başladığı yıllardan bir kaç sene önce 1992 Barcelona Olimpiyatları'ndan çok etkilenmiştim ve izlediğim ilk olimpiyatlar olmuştu. Ondan sonra da bir Olimpiyat tutkunu olduğum sizlerce zaten aşikâr. Bu konuda youtube'da sürünen bir video ise beni çok mu çok etkilemişti. 2 dakika ve 23 saniye süren Barcelona 1992 - La Tranformación isimli ve youtube'da yer alan bu vidyoyu câni gönülden izlemenizi istiyorum. Zîra Atina 2004 ve Pekin 2008 Videolarından bahsetmiyorum bile. Youtube izleyemeyenler için buraya tıklayarak izleyebilirler. Olimpiyatları kazanan kentler inanılmaz ve devasal transformasyona uğruyorlar. Kentler her konuda bu organizasyon sayesinde şehirsel refah ve kalite düzeylerini inanılmaz seviyelere çıkartıyorlar. Ben İstanbul'un bu seviylerde olabilmesi için Olimpiyatlardan başka çıkış yolu göremiyorum.

1992 ve 13 yaşındayım ve şu an 30 olmama rağmen o gün bugündür metropol olan İstanbul beni büyüledi ve büyülemeye devam ediyor. 1996'dan beri internet üzerinden aşırı çok araştırma yaptım ve çatı âdeta arşiv istilasına uğradı. Kartonların içinde neyi arayacağımı şaşırmış durumuna düştüm ki, artık bu kartonları numaralamaya başladım. Aradan yıllar geçti ve 30 temmuz 2006 yılında yine bir fikir projesi olan Turkey 2018 beni bu foruma üye olmamı sağladı. Bir obsesyon, tiryakilik ve hastalık olmaya başlamıştı bende ki ' Uluslararası Organizasyonlar ' heyecanı. Öyleki, hastası olduğum ve 23 yıllık fanı olduğum ve 2007'de Helsinki'de 52. Eurovision'unda taçlandırdığım eurovision serüvenimi noktaladım. Neticede büyük organizasyonların ve projelerin bir parçası olmak, ayrı bir dünya ayrı bir mutluluk. Bunu Helsinki de tatmıştım artık ve şu an daha büyük projelere gözümü dikmiş durumdayım. Benim için Wowturkey'nin kendisi artık devasal bir proje niteliğinde bir bilgi cephanesi oldu. Ancak ve ancak bu yeni fikrini ürettiğim " Turqium Projesi " burada paylaşabilirim. 1996'dan bu yana geçen kocamaan 13 yıllık süre zarfında proje büyük ölçüde şekillendi ve ancak ve ancak bu forumda buna uygun zemini mevcut.

Hemencecik Olimpiyatlarla ilgili başlıkları ard arda açıvermiştım. Tüm açtığım başlıkları sonunda TEK 1 başlıkta derlemeyi istiyordum ve neticede 2020 İstanbul Olimpiyat Oyunları - Ne kazandırır ne kazandırmaz ? isimli başlık çıktı ortaya. Burada ise Türkiye olarak İstanbul'u 1993'ten bu yana (ki 7 yıl önceden adaylık koyulur) 4 defa başarısız adaylıklarla tanıtmaya çalıştı. Aslında ilk yıllarda tanıtım vidyolarımız her ne kadar spor'dan ziyade turistik tanıtım klipleri olduysada hiç birisinde o Olimpiyat heyecanını görememiştik. Uydumuz Turksat 1A fırlatıldığı yıllardan bu yana ne kadar özel kanal türediysede bir türlü şu Olimpiyatları ülkemizde adam akıllı tanıtan ne bir proje nede bir tanıtım (filmi) yapıldı.

Konu ise mevzu bahis olan adaylık dosyalarımızda hep ama hep 1 TEK konuda kaybediyoruz / kaybettik başka aday olan şehirlere nazaran. O da ' Toplu Taşıma ' kategorisinde ki eksikliklerden kaynaklandı. Farzmâl, diyelim ki 1.000.000 insan 2020'de Olimpiyat Oyunları için İstanbul'a akın etti. Otel yapmak kolay, bu kadar insan için gida bulmakta bereket bolluk içinde yüzen ülkemizde sorun olmasa gerek. Tek soru ve en önemli soru ? Bukadar insanı bir müsabakadan başka müsabakaya nasıl ve neyle taşıyacaksınız ? Zaten tüm dünyada ki metropollerden İstanbul'u ayıran özellik ise 3 - 4 tarafı denizlerle çevrili olmasından kaynaklanıyor. Dünyada hiç bir kent İstanbul kadar bu denli büyük bir Ulaşım Sistemleri İddiaasıyla karşı karşı olmadı. Belki de tek Japonya'nın Osaka Kenti diyebiliriz, zîra Osaka o kadar kalabalık ve genişleyecek durumu olmayan bir kent olarak Olimpiyat Oyunlarını oluşturmak istedikleri 4 - 5 adet devasal sünni ada üzerinde yapmayı düşünüyordular. Bu proje zati anında IOC ( Uluslararası Olimpiyat Komitesi ) tarafından masadan silinmişti.

İstanbul'da 2023'e Kadar 500 km Raylı Sistem İnşaatı Mümkün mü? sorusuna da gelince .." Evet, mümkün " cevabını vermek istiyorum. Bu 500 km'lik proje sadece ve TEK Olimpiyat Oyunlarının İstanbul'un kazanmasıyla mümkün olduğunu anlıyoruzdur diyorum. Hatta bu 600 - 700 km'ye kadar da çıkabilir.



Turqium Projesi Nedir ?

" Altius, Citius, Fortius "- yani " Daha yüksek, daha hızlı, daha güçlü " .. bugünkü ve her daim Olimpiyat Sloganının İstanbul'umuz için transferini teşkil etmektedir. Bununla birlikte:

" Turqium, Turqius, Turqiux " olarak Latince telâfuzla isimlendirilmiş bu proje isminin daha fazla Uluslararası algılanıp benimsenmesi arzulanmaktadır. " Daha yüksek Türkiye, daha hızlı Türkiye, daha güçlü bir Türkiye " arzusunu belirtmektedir. İstanbul ne kadar gelişirse Türkiye'de o kadar daha da çok gelişir mantığını güdüyorum. Bu aslında ütopik birşey olmamakla beraber, İstanbul bir dünya vatandaşı için Türkiye'nin açılış kapısı demek. İstanbul dünyanın şehri demek. İstanbul sayesinde Türkiye'nin her köşesi her yöresinin paralel gelişimi demek benim için.

Bu Proje Feslefesi ve Tematik ile elimden geldiği kadar kepçe kepçe proje'yi sizlerle paylaşacağız. Bu mükemmel bir proje mi ? Hayır !! Elbette ki mükemmel bir proje değil. Yeri geldiğinde bile belki yerden yere vurulacak, belki bazı noktalarda olabilirliği mümkün bile görünmeyecek. Ama uygulandığı vakit belki de İstanbul dünyada parmakla gösterilebilecek olan Kent olacaktır diye düşünüyorum.

Wowturkey ulaşım severlerinin katkılarını, eleşirilerini ve görüşlerini de beklemekteyim açıkçası. Bir ara bu fikir Projesini patentlemek istedim. Buna ne gücüm ne de durumum yeterli gelir. Hatta başka isim altında fikir hırsızlığı ile beraber kopyasını yapıp ta İ.B.B 'ye sunanlar bile olacaktır belki de.



Katkılarınızdan dolayı şimdiden şükranlarımı sunarım.
Hadi başlayalım, keyf edelim.
fatih civelek



fatih civelek
5 yıl önce - Çrş 30 Eyl 2009, 02:13
Nasıl giderim ?


İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bu http://sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx linkte sunduğu Rehber Harita çalışması 'nı temel alarak Turqium Projesi'ni zaman ilerledikçe şekillendireceğim. Bu harita çok işimize yarayacak.



(+) Turqium Projesi : harita 01


Olimpiyat Oyunları öncesi, esnası ve sonrasında bir sürü insanı önümüzde gördüğümüz İstanbul haritasına bakarak ciddi ciddi düşünmek gerekiyor. Birde üzerine Anadolunun dört bir tarafından karış karış insanların Karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu ile ulaştığını düşünelim.

Bu Oyunlar İstanbul'da nasıl organize edilir. İnsanlar sistematik olarak bir yerden bir yere nasıl nakledilir. Olası İstanbul Olimpiyat Oyunlarında bu Kent için en büyük iddia bu olacaktır !!




(+) Turqium Projesi : harita 02


Herkezce maalum olan konu ise İstanbul Metropolü Güney'de E-5 (D100) ve E-80 Etrafında 2 Yatay Ana Arter olarak şekillendirildiğidir. Her ne kadar Avrupa (Avcilar) ve Anadolu (Kartal) yakasında 2 büyük çekim merkezi oluşturulmak istensede, herkes öyle veya böyle Tarihi Yarımada da olmak isteyecektir.

İstanbul'un güneyini Marmara Denizinin çepeçevre denizle kuşatması Oyunlarda büyük bir handikap olarak sürekli önümüze çıktı. Bu handikapı / Engel teşkil eden bu durumu nasıl bir avantaja çevirebiliriz.

Bir örnekten yola çıkarak bakmakta fayda var:

TMOK (Türk Milli Olimpiyat Komitesi) örneğin Triatlon müsâbaklarını Büyükada 'da organize etmek istiyor. 2008 yılı organizasyonu için 2002-2003'lerde (eğer tahminim yanlış değilse) IOC'den, yani Ulusalararası Olimpiyat Komitesi her aday kente adaylık dosyasında sunulanları bir nevi kontrol amaçlı icra komisyonunu yolluyor.

Soru: Olimpiyat Stadından bir izleyici olarak Atletizm yarışlarını terk edip Büyükada'daki triatlon müsabakalarını izlemek istiyorum. Nasil giderim ? Tek ben değil, bir sûrü insan izelemek istiyor.

O zaman Olimpiyat stadından yola çıkılarak bir İETT otobüsü ile en yakın denizyolu ulaşımı aktarma noktası olarak görünen Ataköy Marina'dan Büyükada'ya gidildi. Adaylık dosyasına göre süre 53 - 56 dakika olması gerekirken, reel ortamda bu 1 saat 53 dakikaya kadar çıktı.

Peki problem ne idi ? Yine adaylık dosyasına göre bu İETT otobüsü saatte 90 km dediği yerde reel ortamda ancak en hızlı anlarda ancak saatte 60 km hız ile ilerleyebiliyordu. Aynı zamanda o kadar kitlelerin sadece Deniz Otobüsü ile taşınacak olmaları yeterli bulunmadı.

Gerçekten bir kentin Toplu Taşıması olmazsa olmazlarındandır ve ince nüktelere çok dikkat edilmesi gerekiyor. Başlık yol aldıkça başka müsâbaklara da göz atacağız ve nerde hangi raylı sistemin işlevselliği olur veyahut nerde eksikliklerin olduğunu bariz şekilde göreceğiz.


Devamı gelecek


fatih civelek
5 yıl önce - Çrş 30 Eyl 2009, 15:14
Tematik ve Felsefe


Aslında Wowturkey'nın Ulaşım Forumlarında o kadar uzmanlaşmış arkadaşlar var ki, daha başlıkların 1/1000'sini belki daha oku(ya)madım. Zamanla, okudukça bende ilerleme göstereceğime dair umudum var. Eksiklikler veyahut sizce olumsuz görülen bir durum olursa sunum esnasında zaten paylaşcaksınız. Bu projede belki daha da çok olayın kubbesini anlatacağım. Hatta raylı sistemlerin ince teferruatına bile giremeyeceğim bilgi eksikliğinden dolayı. Her hattın üzerinde ne kadar çok meşakkâtlı fikirler var, ince nükteleri var.

Velhâsıl, öncelikle o kadar arşiv içinde uzun uzun yazdığım sayfaları aktarmayacağım. Kısaca özetini çıkartıp harita çizimleriyle anlatımlarımı sürekli desteklemeyi düşünüyorum. Ancak bu şekil vizüel olarak projenin fikir olarak takibi daha kolay olacaktır. Mazideki delikleri de beraberce zaten kapatırız Allah'ın izniyle.



(+) Turqium Projesi : harita 03


Bir üst mesaj'da anlattığım gibi ' Harita 02 ' de belirlediğim 2 kelime üzerine bu projeyi tematik olarak oturtturmak istedim.

Divergasyon = ing. Deviation / fra: Divergasion Dışarıya, dış cepheye doğu yönlendirme.
Konvergasyon = ing: Convergation / fra : convergasion İçeriye, iç cepheye doğru yönlendirme.

Projede ilk öncelik ; insanların, kitlelerin İstanbul'un dışına doğru gidişatını belirmek/projelendirmek. Daha sonra gerekli olduğu yerde kent merkezine doğru akımın organizasyonunu iyi düşünmek olarak belirledim. Olimpiyatlar için adaylık dosyasında ki veriler beni bu oluşturulan fikir tematiğine doğru yönlendirdi açıkçası.

Zîra, Dağ Bisikleti Yarışları Beykoz'da, Atıcılık ise İstinye'de Poligon'dan bahsediliyor. Yine aynı şekilde Yelken ve Binicilik spor branşları Silivri'ye yönlendirildi, ki Silivri'de Binicilik Klassis Gofl & Country Club Mevcut. Daha başka olarak yukarıda belirttiğim gibi Triatlon yarışlarının Büyükada'da ve hatta daha ileride bir golf ve motorspor yarışları olimpik branş olarak onaylanma olasılığı yüksek olduğundan Kurtköy'deki " İstanbul Park " taki Formula 1 pistinin bu çerçeveye oturduğunu görüyoruz.

Yani, Kısacası İstanbul Olimpiyatları Kentin dış cephelerinde müsabakların organizasyonunu yapacak şekilde bir proje koyuyor her seferinde önümüze. Bu durumda kitlelerin İstanbul'un dışına yönlendirebilecek olan raylı sistemler düşünülerek planlanmalı gibi geldi bana. Zaten bu vesileylede İstanbul'a girişte insanı şaşırtmayacak şekilde aynı olacaktır.

Soru 1:

1 - Raylı sistemler Kentin kalabalık olan semtlerinden mi geçmeli ?
2 - yoksa insanların kendi mobil olacak şekilde raylı sistem istasyonlarına ulaşmaları mı gerek ?

Biliyoruz ki zaman geçtikçe mahalllerde değişime uğruyor. Örneğin Paris'in en lüks mahallesinde metro durağı olmasına rağmen, zamanla bu mahalleye fakır kesimin göç etmesi bu metro istasyonunu cazip halden çıkarmıştır. Bu arada Batı-Avrupa'da artık daha çok (özellikle Belçika'da - Avrupa'nın diğer şehirler konusunda emin olmamakla beraber) 2. opsiyon ugyulanıyor.

Soru 2 :

1 - Metro istasyonlarına (yakınlık bakımından) mı spor sahaları inşa edilmeli ?
2 - Yoksa Mevcut Spor sahalarının yakınından geçirmek istenen metrolar mı inşa edilmeli ?

Yine aynı şekilde biliyoruz ki bu iki soruyla birbiriyle zıt olduğu gibi çok tazat bir durumla karşı karşıyayız demektir. Mahalle mi, yoksa Spor Kompleksi mi ?? Hangisi daha önemli olduğunun önemi ileride önümüze çıkacaktır nasıl olsa.

* Öncelikle İstanbul'u Türkiye'ye ve Türkiye'yi İstanbul'a entegre etmeye çalışalım
* Bakalım bu nasıl olacak

..


fatih civelek
5 yıl önce - Prş 01 Ekm 2009, 22:40
Elimizdeki veriler


Bir üst mesejda tematik unsuruna değindik projenin.

Projenin felsefesine gelince " Turqium Projesi : Harita 03 " te belirttiğimiz gibi 3 aşamadan oluşuyor:

1 - İstanbul'u Türkiye'ye ve Türkiye'yi İstanbul'a entegre etmek
2 - İstanbul'u Avrupa'ya ve Avrupa'yı İstanbul'a entegre etmek
3 - İstanbul'u Dünya''ya ve Dünya'yı İstanbul'a entegre etmek



(+) Turqium Projesi : Harita 05
// Harita numara 04 üzerinde çalıştığım şablon haritadır


Olimpiyat Oyunları için vazgeçilmez olan aktörlerle öncelikle başlayalım.

İstanbul'un iki yakasında en önemli iki aktör havaalanlarımız. Bu ikisi ise üzerine raylı sistemimizi kurgulayacağımız unsur olacaklardır.

- Yeşilköy - Kurtköy Hattı olarak ta emanet bir alt isimlendirme oluşturuluyor.
- İngilizce uluslarası lisan olduğunduğundan buna " Greenvillage - Wolfvillage Line " ismini de verebiliriz.


Soru 3 - Haritada koyu sarı ile belirtilen Marmaray Hattı 'dır. Sabiha Gökçen'e inen bir vatandaş en kısa ve en hızlı yoldan nasıl İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadına ulaşır.

Soru 4 - Kezâ soruyu ters sormakta da fayda var ? İstanbul Atatürk Havaalanı'ndan Park İstanbul'a insan nasıl en kısa ve en hızlı yoldan nasıl gider ?


Netice

Haritada da görüldüğü gibi şu an Marmaray Hattını bitti saysak bile, her iki yakaya ulaşmak aktarmaları saymazsak eğer, 1 saatten fazla sürecek

Bu arada iki havaalanı da şu an itibarıyla bu 2 büyük spor Komplekslerine raylı sistemle bağlı değil. Olimpiyatlar için vazgeçilmez olan unsur ise kısa ve hızlı yollar planda belirleyerek kitleleri müsabakalara ulaştırmak. Bağlantılar olmuş olsa bile bu sefer Marmaray'da 10'dan fazla durak olduğundan yine soru işaretleriyle karşılaşıyoruz.

Bu durumda Marmaray sisteminde hızlı ulaşım maksadıyla mekik yapabilecek ve minimum adet sayısınca 2 - 3 durakta bile durmayacak hatlar organize edilebilmeli / edilebilir. Her halukârda Marmaray Olimpyat Planı çerçevesinde yetersiz kalacaktır hız ve kısa yol bakımından

Londra 2012'nın en büyük avantajı ise kompakt Oyunlar Planı sunmasıyla oldu. Fazla detaya girmeden bir örnek vermek istiyorum. Olimpiyat Stadyum durağın her 3 dakika da bir hızlı otobüsvâri servis araçları her türlü aktarma veyahut metro istasyonuna hareket etmeleri. Bu konsept çerçevesinde ise yine her 3 dakikada 1 metronun istasyonlara uğraması vesaire ..

Londra örneğinde de olduğu gibi hızlı ve etken ulaşım planı çok fazla koz kazandırabiliyor. Ayrıca son bir not olarakta unutmamak gerekiyor. Plan çerçevesinde ana arterleri oluşturulan yollarda bir şerit " Olimpiyat şeridi " olarak düzenlenmesi isteniyor. Bu durumda da zaten iki havaalanı arası mesafesi uzunluğu İstanbul Adaylığını her daim zora sokuyor.


Devamı gelecek


fatih civelek
4 yıl önce - Cmt 03 Ekm 2009, 02:53
Parklar ..


* Sıra geldi ( Olimpiyatlar çerçevesinde ) en önemli 2. iki aktölere:



(+) Turqium Projesi : Harita 06


Olimpyat Dosyamız için en kaçınılmaz olan bu iki hattın yapılması / inşa edilmesi eninde sonunda gündeme gelecektir. Harita 06 'da gördüğümüz gibi .. iki kıtada da paralellik sözkonusu.

Parklar .. Sırasıyla:

- Atatürk Havalimanı - Olimpiyat Parkı'na bir metro hattı ile bağlanması ve
- Sabiha Gökçen Havaalanı - Park İstanbul'a bir metro hattı ile bağlanması.

Zîra her kıtada iki önemli aktör arası hemen hemen 12 km mesafe mevcut. Kabul edersiniz ki Sporcuları, seyircileri, kitleleri en kısa ve hızlı yol ile bu Parklara ulaştırmalısınız. Daha sonra bu iki hattın ilk etapta inşa edilmesinin önemi daha da belirginleşecek.

Bir üst mesajda'da belirttiğimiz gibi Londra örneğini verdik. Zîra Madrid Adaylığında da Havaalanının yanında direk olarak Olimpiyat Stadı mevcut. Bu Adaylıklarda büyük, küçümsenmeyecek kadar büyük avantajlar sağlayan faktör teşkil ediyor / etmektedir.


İstanbul için 2 Pürüz Noktası

Bu pürüz noktaları Avrupa yakası için geçerliliğini hâla korumakta. IOC (uluslararası olimpiyat komitesi) her dosyada 2 vazgeçilmezi daha istiyor. Bunlar;

- IBC (International Broadcasting Center) - Uluslararası Yayın Merkzi (UYM)
- OV (Olyimpic Village) - Olimpiyat Köyü (OK)

Tam bu 2 nokta problem teşkil etmekte.

Soru 5 : UYM ile başlayalım. UYM'yi önceki adaylıklarda hep CNR-fuar expo alanı içinde konumlandırılıyordu. Ki CNR 2000 - 2004 - 2008 ve 2012 adaylıklarında yeterli görünüyordu. Bayağı bir çeki düzene (tekrar bir makyaj) gerektiriyor elbet. Ama

- CNR 'den (UYM) yola koyulup bir muhabir Olimpiyat Stadına nasıl ulaşcak ? Önce LTR ile bir istasyon giderek Havaalanına varacak ve oradan Metro ile Olimpiyat Stadına geçmesi gerekecek. Günümüzün koşullarıyla yine bu muhabir (büyük ihtimal Otobüs kullanması icâb edecek) yine 1 saat civarı Stadyuma ulaşacak ?

Soru 6 : Olimpiyat Köyünü TMOK (Türk Milli Olimpiyat Komisyonu) Halkalı'da TOKİ aracılığıyla inşa ettirmek istiyordu. Bu Olimpiyat Köyü E-80 Otoyolunun tam güney kısmı için düşünülmüş bir bölgede. Neticede OK ve Olimpiyat Stadı arasında ki mesafe (adaylık dosyasına göre) 4 km olarak belirtiliyordu.

- Halkalı OK'dan yola çıkan bir sporcu Olimpiyat Parkı'nda ki müsabakasına (2-3 dakika geç kalsa bile) nasıl yetişir ? O zaman muhakkak her 3 dakikada bir harket eden metronun şart olması gerekir.


.. Kısacası bu konu IOC 'nin nezninde hep dezavantaj oluşturdu. Neden OK ve UYM Olimpiyat Stadı etrafında inşa edilmek istenmiyor. Neden illâ CNR üzerinde duruluyor. Bu kadar mı basite indirgiyoruz bu organizasyon planını ? Anlam veremiyorum bazen. Aynı sorular ulaşım noktasında Anadolu yakası içinde geçerli (Anadolu yakası konusunda detaylara gireceğız)

Devamı gelecek


fatih civelek
4 yıl önce - Cmt 03 Ekm 2009, 16:47
Otogar / lar


Sıra geldi Otogarlara

* Aslında bu bölümü tam olarak nasıl anlatacağımı bilemiyorum, çünkü fikir çerçevesinde otogarlar için düşünülen sistemi anlatmak kolay olmayacak.

* Hayırlısıyla .. Bismillah .. önce haritamızla başlayalım:



(+) Turqium Projesi : Harita 07


şu an döner dükkanında çalıştığım için hareket etmek durumundayım. Müşteri istilasına bugun uğramazsam eğer ' otogarlar bölümünü de bitiririm Allah'ın izniyle ..

Az sonra görüşmek üzere ..


Akın Kurtoğlu

4 yıl önce - Cmt 03 Ekm 2009, 21:58

Evet, belki de meselenin en önemli kısımlarından birine geldi Fatih... Anadolu yakası otogarının yeri. Çok çok önemli bir mesele ve en kısa zamanda çözüme kavuşturulmalı... İstanbul'a yakışır bir "Anadolu Otogarı"...

Akın KURTOĞLU


fatih civelek
4 yıl önce - Pzr 04 Ekm 2009, 00:00
Otogar / lar .. 2. bölüm


' Turqium Projesi : Harita 07 ' nin açıklaması:

* Avrupa Yakası konusunda

.. aslında otobüslerin (uzun mesafe otobüsleri) şehir merkezinde işi olmaması gerekiyor. Buna hemfikiriz diye düşünüyorum. Raylı sistemler geliştikçe otobüs yolcuları için daha güzel ve verimli aktarma noktaları oluşturmak gerekiyor. Örneğin, Edirne'den veyahut Erzurum'dan gelen otobüslerin Merkez'in içine ulaşmaması gerekiyor. Yoksa, belli bir grubu, turistleri Kent merkezini gezdiren otobüsler hariç.


Bu durumda Esenler Otogarı'nı Halkalı'ya transfer etmek Olimpiyat Projesi çerçevesine de ayrıca uygun düşüyor.



1 - TMOK binicilik yarışlarını Silivri'de bulunan Klassis Gofl & Country Club 'te organize etmeyi düşündüğünden ve ayrıca Olimpiyat Köyü de burada tasarlandığından daha verimli organizasyonlar yapılabilir / yapılır.

2 - Kezâ Atatürk Havaalanına ulaşan bütün kitlelerin bir metro bağlantısı vesilesiyle bir durak ilerleyip otogara ulaşması, yine bu istasyonun Olimpiyat Köyü civarı bulunması adaylık dosyasını güçlendirecektir.

3 - Ayrıca Projede Halkalı'ya ulaşan Marmaray'ın hızlı tren bağlantısın Edirne istikametinde Silivri'den geçmesi planlanıyor. Binicilik Sporu Atletleri için bu çok önemli bir unsur teşkil ediyor.

4 - Bu bahsettiğimiz Halkalı Otogarı aslında çeşitli toplu taşıma sistemlerinin biraraya gelmesiyle multi-fonksyonel (çok amaçlı) bir istasyona dönüşmesi, daha doğrusu öyle inşa edilmesi fikir olarak belirliyor.

Alıntı:
- alt zemin / -1. Kat==> Metro istasyonu
- zemin / 0. Kat ==> Otogar istasyonu
- üst Zemin / 1. Kat ==> Marmaray istasyonu


5 - Bu entegre sistemi Havalimanı ve Olimpiyat Parkı çerçevesinde oturtturulması çok önemli bir aktör teşkil ediyor.

6 - Daha sonra Halkalı TT istasyonu (Toplu Taşıma) daha başka imkanlara elverişli olduğunu göreceğiz.

7 - Esenler otogarı ise başka bir TT senaryosu ile fonksyonu doldurulacaktır. Sadece Kentsel Dönüşüm modeli gibi Esenler Otogarı TT istasyonu dönüşüme tâbi tutulması gerekiyor. Daha sonra bu dönüşüme değineceğiz.

..

Unutmadan .. bir not daha : küçük çekmece gölünde de Kürek yarışları yapılması öngörülüyor. Yani her halûkarda daha başka spor branşlarının da bu civarda organize edilmesi bu TT (Otogar) Kompleksini daha da önemli kılıyor .. .. Kısaca, Havaalanında inen kişi bir istasyon ilerleyerek seyirci olarak müsabakaları izlemek için hiç bir şekilde zaman kaybına uğramadan istediği yere ulaşabilecek / ulaşacak !

.


fatih civelek
4 yıl önce - Pzr 04 Ekm 2009, 04:31
Otogar / lar .. 3. bölüm


' Turqium Projesi : Harita 07 ' nin açıklaması:

* Anadolu Yakası konusunda

Bu konuyu az ve öz, berrak olarak anlatmaya çalışacağım. Haritada görüğümüz Mavi Hat temsilen Kadıköy-Kartal-Pendik Metrosu'dur.

1 - Bu başlıkta anladığım kadarıyla ilk safhada Pendik'e kadar kesin yapılacak olmasıdır. Bu hattın uzatılması konusu ise üyeler müthiş alternatif hatlar fikirlendiriyorlar. Bu birinci bilgi.

2 - Aslolan şimdi ikinci bilgi noktamıza fikir projesinde (haritada görüldüğü gibi) tâa 2003'te konu edilen Yeni Anadolu Otogarı'dır.
Bu başlıkta ise çeşitli mahalle / sempt isimleri telâfuz edildi: Harita 07'de işaretlendiği gibi:

1: ümraniye / dudullu
2: çengelköy
3: samandıra
4: sultanbeyli
5: pendik .. vesaire ..

3 - Sistematik olarak haritaları inceleyenler anlayacaktır ki (aynı Avrupa yakası gibi) bu Otogarında bu simetrik içinde yerini bulması ve yine Halkalı TT istasyonu örneğinde ki gibi Havaalanı ve İstanbul Park arasında (Toplu Taşıma) TT kompleksinin inşa edilmesi.

4 - Araştırmalarım bu TT kompleksi için en uygun yerin Atabey mahallesi olduğudur.



(+) Turqium Projesi : Harita 08


Burada bir fikir olarak işaretlediklerimi anlatayım:
- Atabey Otoyol kenarındadır.
- E-5 ve E-80 Otoyollarını bağlayan ara otoyol üstündedir.
- Pendik ve Sabiha Gökçen Havaalanı arasındadır.
- Havaalanı'nın içinde bulunduğu bölge ise Türkiye'nin ilk İTEP parkıdır.

5 - Aynı Halkalı için tasarladığımız TT kompleksi gibi Atabey'in de 3-4 katlı entegre bir kompleks olarak düşünülmüştür.

Alıntı:
- 2. kat (Pendik - Havaalanı metrosu)
- 1. kat (Olası Atabey - Samandıra - Ümraniye metrosu)
+ 0. kat (Otogar ve taksiler)
+ 1. kat (Marmaray bağlantısı)


6 - Anlaşılacağı üzre hem Avrupa yakasında hem Anadolu yakasında ; Halkalı ve Atabey kitlelerin dağılımı konusunda menteşe/makas görevini üstlenmektedirlar. Bu durumda ne havaalanlarına ne de Olimpiyat Parkı / Park İstanbul'a yük bindirilmiyor.

7 - Bu iki TT kompleksleri çok iyi kurgulanması gerekiyor. İstanbul'un 2 ucunda da bu vesileyle kontrolu şekilde insanların kentiçine doğru gidişatları sözkonusu. Unutmamak gerekir ki İzmit ve Adapazarı'ndan yahut Anadolu'nun hangi köşesinden gelirse gelsin Sabiha Gökçen havaalanına raylı sistemle insanlar birbirlerini (ailecek) uğurlayabilecekler.

8 - Tersi olarak bakarsak; Kadıköy-Pendik metrosu (ve olası ümraniye-sultanbeyli-atabey metrosu) sayesinde kentiçinden insanların " Harita 03 " te belirttiğğimiz gibi ' Divargasyon ' tematiği ile küvvetlendiriliyor.

..

Not: itep konusunda geniş bilgi:
kaynak: http://www2.ssm.gov.tr/library/docs/tr/teskilat/s ..._parki.htm

.


fatih civelek
4 yıl önce - Pzr 04 Ekm 2009, 23:59
2 otogar daha .. & .. kuzey marmara otoyolu


2 otogar daha .. & .. kuzey marmara otoyolu



(+) Turqium Projesi : Harita 09



Harita 09' çalışmasını bitirmekle beraber az sonra haritada işaretlediğim gibi 2 otogarın daha önemini açıklayacağım.

- Habipler Otogarı==> Avrupa yakası
- Cumhuriyet Otogarı ==> Anadolu yakası
- ve Adapazarı Tekirdağ Kuzey Marmara Otoyolu

.
.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM