Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
yigitFB
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 04:24

Bizim milletin de sorunu bu sanırım, uzun vadeli plan yapamamak, yapmak isteyince de baskılara dayanamamak.

Hükümet ne yazık ki ihaleye girecek şirketlerin baskısından demiryolunu projeden çıkarmış. Böyle diyorum çünkü en başında eminim demiryolu da proje içindeydi ve çıkarılmasına başka bir mantıklı açıklama getiremiyorum. Gerçekten yazık. Bu kararla belki bir kaç firma milyon dolarlarına daha çabuk kavuşmuş olacak ama aynı zamanda İstanbul-Bursa-İzmir'in direk ve hızlı demiryolu ile bağlanması belki bi 20-30 yıl daha gecikecek.

Artık başımızdakilerin şu gerçekleri görüp, şirketler değil ülke ve halk yararına karar vermesi lazım. Devletin sermaye için değil halk için çalışıyor olması lazım...

Tabii bu proje için artık çok geç. Kısmetse İstanbul'a 3. köprü ve diğer projelere inşallah...


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 04:40

Memleketin 1., 3. ve 4. büyük kentlerini bir çırpıda birbirine bağlayıverecek olan böylesine önemli bir demiryolu aksı, nasıl olur da bu kadar kolayca elin tersiyle itilir? Bu derece kolay bir geçiş sağlanacakken hem de... Bu nasıl bir öngörü eksikliğidir? Hiç anlaşılır gibi değil...

Akın KURTOĞLU


mehmet ÇİMEN

7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 04:53





Alıntı:
Projesi bile iki ili karşı karşıya getirdi

6.5 milyar dolara mal olması beklenen İstanbul-İzmir otoyolu ve körfez geçişi projesi, şimdiden 2 büyük ili karşı karşıya getirdi.

23 Ağustos 2009 22:00

Projenin, Bursa'dan başlaması halinde İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya da iletti.

Otoyol projesini üstlenen Nurol-Özaltın- Makyol-Astaldi- Yüksel-Göçay İnşaat Konsorsiyumunun ortağı, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İnşaata körfez geçişi ve Bursa'ya kadar olan hatta başlayacağız. Köprü dâhil bu bölümü 3 yıl içinde tamamlayacağız. Buradan sağlanacak gelir, projenin kalan aşamasının finansmanında kullanılacak" dedi.

Eren, 420 kilometrelik otoyol projesine İzmir bölümünden başlanılması halinde, 40 yıllık işletme süresinin bile üstlenilen maliyeti karşılamaya yetmeyeceğini bildirdi. Erdal Eren ayrıca, körfez geçişini sağlayacak köprünün fay hattı üzerinde bulunduğunu bu nedenle 2 metreye kadar esneme payı olan asma köprünün tercih edildiğini kaydetti.

ÖNCELİK HAKKI BURSA'DA

stanbul-İzmir otoyolu ve körfez geçişi projesi daha temeli atılmadan iki büyük ili karşı karşıya getirdi. Projenin, Bursa'dan başlaması halinde bu ilin gelişmesinin hızlanacağını, İzmir'in geri kalacağını savunan Egeli sanayiciler, bu kaygılarını Ankara'ya iletti. 6.5 milyar dolara mal olması beklenen otoyol projesini üstlenen konsorsiyumun ortağı, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İnşaata, körfez geçişi ve Bursa'ya kadar olan hatta başlayacağız. Köprü dahil bu bölümü üç yıl içinde tamamlayacağız. Buradan sağlanacak gelir, projenin kalan aşamasının finansmanında kullanılacak" dedi.

ANKARA'YA ÇIKARMA YAPILDI

"YPK kararının gecikmesinden endişe ediyoruz. Boğaz Karayolu geçişi 10 aydır bekliyor" diyen Eren, şu bilgiyi verdi:

"Otoyolun Gemlik-Orhangazi-Bursa arası 2.5 milyar dolara yakın maliyet getiriyor. Çok sayıda tünel ve viyadük var. Bursa-İzmir arası ise daha rahat. Tünel yok. Ege Bölgesi Sanayi Odası heyet oluşturmuş otoyol projesinin İzmir tarafından başlatılması için Başbakanlık nezdinde devreye girmiş. Öncelik Bursa tarafına verilirse orası daha fazla gelişir diye endişelerini iletmişler. YPK kararının bu noktada kendileri açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Eren, " Karar çıkarsa iki yıl içinde asma köprüyü bitirip İstanbul-Bursa etabını en geç üç yılda trafiğe açacağız. Bu etap köprü ile birlikte 74 kilometre otoyolu kapsıyor. İşe İzmir'den başlamamız mümkün değil. Yoksa bu proje 40 yıllık işletme döneminde bile kendini amorti etmez." diye konuştu. (SABAH)



körfez geçişi ile ilgili yeni gelişme,sonu nasıl gelişecek bakalım bekleyip göreceğiz..



aykut_aykut
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 12:11

Bu egeli sanayicilerin kafası hiç çalışmıyor sanırım.İstanbul'a ulaşmamış ve köprüsü olmayan bir otoyolun İzmir'den başlamasının İzmir'in gelişimine ne katkısı olacak bilen varsa açıklasın.Nasıl bir mantık bunlardaki anlamak mümkün değil.

batuhan
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 12:22

Onların bahsettiği konu ayrı gelişme bakımından başka şeyleri kast ediyorlar.Bi köprü yapıldığı zaman nasıl etrafı hemen residanceler binalarla doluyorsa ve tüm yatırımlar oraya kayıyorsa bunu bahsediyorlar.

Selcuklular
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 13:15

Bu kadar bencillki olmaz, Bursa bu ülkenin ili değil mi? İzmir'de birkaç kişinni yaptığı bu iş bencillikle devlete zarar vermek değil mi? Yazık yahu bir otoyol projesi seni iline yapılacak nerden başlayacak diye tartışma yaratıp, kulis yapıp projeyi geciktiriyorsun. Ben bunların vatansever olduklarına inanmıyorum.



birol kırbaş
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 13:41

Bursa-İstanbul güzergahında başlaması maliyeti amorti etmek açısından daha verimli olacağı için böyle düşünmüş olmalılar sonuçta bu güzergahta bulunan İstanbul-Gebze-İzmit-Gemlik-Bursa şehirleri ülkemizin sanayi can damarları ve Ankara-İstanbul ile birlikte en aktif şehirlerarası güzergahlarıdır.

Herkes şehrinin gelişmesini ister tabi ki ancak eğer haber7 de yazılanlar doğruysa üslup çok ama çok yanlış,sonuçta İzmir her zaman Bursa'dan daha gelişmiş olmak zorunda olan bir şehrimiz değil.


aykut_aykut
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 14:43

E ne yapalım yani Bursa'ya rezidance otel bilmem ne yapılmasın diye projeyi mi iptal edelim.Ya da tam tersi residance otel bilmem ne yapılsın diye İzmir'e hiç bir işe yaramayan otoyol mu yapalım.Nasıl bir mantık bu anlayan beri gelsin.

Gökçe

7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 14:49

Hiç hesap bile yapmadan otoyolun istanbul-bursa arasını ilk etapta yapmanın geri dönüş oranı daha yüksek varsayılabilir çünkü ciddi bir trafik yükü var.

Ulaştırma Bakanlığımız Boğaz ormanlarımıza 3. köprüyü hançerleyeceğine bu projeyi önceliğe almalı ve mutlaka bu köprüden demiryolu da geçirilmeli. Böylece İstanbul-Bursa arasında hızlı demiryolu ağı kurulup sonra izmir'e indirilebilir. Bu demiryolu ile İstanbul-Bursa arasında yük taşımacılığı da hızlı ve daha güvenli yapılabilir ve karayollarındaki TIR ve Kamyon sayımız azalabilir.

Bu arada da İstanbul-İzmir karayolunun duble yol çalışmaları bitirilebilir hem, daha Temmuzda Bodrum'a gittim, halen duble yol çalışmaları devam ediyor. Biz de komiğiz daha tam duble yolumuz yok otoyol istiyoruz. Önce duble yol bitsin sonra otoyol yapılsın.


Mutu07
7 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 15:06

İş işten çoktan geçti maalesef bu otoyol İzmir-İstanbul arasında yapılacak..

Burada gözden kaçan nokta demiryolunun bu köprünün belkemiği olmasıydı ama bu demiryolu köprüden şirketlerin baskısı sonucu bir anda çıkarılıverdi..


Hiç mi bir bakan bir diplomat bir bürokrat çıkıp da şirkete şunu demedi:

"Yahu biz size zaten hükümet olarak araç geçiş garantisi vermişiz demiryolunu da yapmaya mecbursunuz zarar mı edeceksiniz alın ozaman size (atıyorum) 20 sene yerine 25 sene işletme hakkı"... Diyemedi mi..

Dilleri dönmedi mi şu cümleyi söylemeye.. Koskoca bakan olmuşsun koskoca başbakan olmuşsun ama şu ihaleye giren şirketlere nazın sözün geçmiyor şu ihaleyi baştan düzenleyemiyorsunuz.. Sen devletsin yahu senin için zaman diye bir kavram sözkonusu olamaz devletlerde 20 25 yıl kısacık bir zamandır.. Niye uzatmadınız çalışmasını yapıp bir (atıyorum) 5 yıl daha..

Bilmiyor muydunuzki buraya ileride bir de demiryolu köprüsü yapılması gerekecek Bilmiyor muydunuzki köprünün iki ucundan demiryolu çıktığı taktirde siz ya da sizden sonra gelecek hükümeti bu uçlar yönlendirecek bir an önce beni uzat diyecek..

Lafın kısası maalesef bu köprünün vebali ulaştırma bakanın boynundadır.. Aynen İstanbuldaki üçüncü köprü için Topbaşı hiç konuşturmayıp ona baskı uygulayarak yine demiryolsuz köprü yapılmasını istedikleri gibi..



Ana Sayfa -> ULAŞIM