Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
ahsen bilge
13 yıl önce - Cmt 01 Tem 2006, 21:18

Bu Bmc'ler kadar çağ dışı otobüsler yok. Neden BMC'nin alçak taban modelini almamışlar ki. Artık tüm Avrupa ve Dünya terkediyor bu otobüleri biz is ehala çile çektiriyoruz engelli vatandaşlarımıza. Sırf göz boyamak için yapılmış bir alım olmuş BMC satamadığı tüm otobüsleri İzmir belediyesine verdi sanırım. Yazık olmuş milletin parası sokağa atılmış durumda. 3 yıl içerisnde bu otobülser kalkacak.

mustafaözkan
13 yıl önce - Cum 06 Ekm 2006, 20:45

arkadaşlar ben bunu ankara ulaşım sayfasındada dile getirmiştim.

ankara için neden bmc tercih edilmiyor denilmişti.

bmc leri halkımız yerli türk malı olarak biliyorlar ve daha ucuza geleceğini yedek parça sıkıntısı olamayacağını düşünüyorlar.

halbuki bmc nin karoseri ve ön takımı makasları dışında yerli hiç bir aksamı yok.motoru alman cummins yedek parçası çok pahalı yeni beldeleri bilemiyorum ama 94 beldelerin motor başlıkları brezilya malı araç başlık yediği zaman başlık bulma gibi bir sıkıntımız var.bulduğumuz zamanda çok fahiş fiyatlara patlıyor.ayrıca beldelerin fiyatları man ve mercedes den daha yüksek.

bunun için ankarada genellikle man ve mercedes tercih ediliyor belki izmirin bmc den şöyle bir avantajı olabilir fabrika yakın olduğu için yedek parça tedariki daha kolay ve daha ucuzdur.

bmc nin  olumlu yönüde var  bmc ler man mercedes ve diğer otobüs markaları içerisinde en tasarruflu motora sahip araçlar



muratmaca

13 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 19:30
Gerci eski bir konu ama...


Alıntı:
Acaba bu hat göstergesi bilgisayar sistemine mi bağlı? Umarım öyledir. Merkezi bir ulaşım bilgisayarı ve programı ile yolculara ve durakta otobüs bekleyen insanlara otobüslerin geliş zamanları dakika dakika aksettirilebilir.
Bu basligin ilk sayfalarinda gecen yani oldukca eski bir konu ama o tarihten beri de gerceklestirlemedi sanirim yani ben görmedim izmirde, istanbulda da oldugunu sanmiyorum?
 
Bu gördügünüz fotograf yine benim kaldigim sehirden bir otobüs /tramvay duragindan. Buradan örnek veriyor olma sebebim kendi sehrimde de böyle uygulamalarin benzerlerini görebilme hayali olarak aciklanabilir ancak. Tabii isin alt yapisina gelince o tabelayi kablolari duraklara getirmekle bitmiyor. Bircok yolda sadece otobüslerin kullandigi bölümler var. Bunu yapmak ve uygulamak / uygulatmak asil zor olani sanirim...


Akın Alan
13 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 15:51

Alıntı:
Bu gördügünüz fotograf yine benim kaldigim sehirden bir otobüs /tramvay duragindan. Buradan örnek veriyor olma sebebim kendi sehrimde de böyle uygulamalarin benzerlerini görebilme hayali olarak aciklanabilir ancak. Tabii isin alt yapisina gelince o tabelayi kablolari duraklara getirmekle bitmiyor. Bircok yolda sadece otobüslerin kullandigi bölümler var. Bunu yapmak ve uygulamak / uygulatmak asil zor olani sanirim...


Bursa'ya böyle bir sistem yapılıyor.Şu anda altyapı çalışmaları gerçeklştiriliyor ancak fotoğraftaki kadar başarılı olurmu onu bilmiyorum.Bekleyip göreceğiz.


35CEM35

13 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 13:19

Duraklardaki sistemde belirlenen saatlerde,nizami gelecek otobüs...
Sanırım bizim nesil bunu yaşayamayacak.Bu kadar disipline bir otobüs seferi...Hayal bile değil...
Bunu becermeleri için,önce yollar sorunsuz olacak(yap boz yaparak en güzel para tırtıklama yöntemi olan yol yapımlarından vazgeçecek yönetim düşünemiyorum) sonrada otobüsler sapasağlam taş gibi olacak.Bitmedi,arıza yapanın yerine yenisini sefre koyabilecek hızlı bir hareket memuru,bir sefer eksik yapmak için ağır gitmeyen,sondurakta bir işi olduğu için durakları atlayarak gitmeyen,türlü hatalarla seferlerini aksatmayan şöförler,dev gibi KONAK yazsada KONAKmı diye durdurup oyalamayan,binince çantasından kartını arayıp arkada kalanları sıraya dizen yolcularında olmaması lazım..
Çok zor,çok...



yılmaz büktel

13 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 13:27

evet çok zor..
yıllar önce 1980 de frankfurtta görmüştüm böyle bir hat programını. tramvaylar içindi. programa göre neu isenburg tramvayı 15.00 da gelecekti. ben türkiye has olarak alaycı şekilde gülümsedim ve bu gülümseme 14.59da son haddine ulaşmışken birkaç saniye sonra tramvay köşeyi dönerek göründü ve 15.00 da duraktaydı.

bursa dan bir anı. almanya'da yukarıdaki olayı yaşamış biri olarak 1985 ve ya1990 arası bir yılda bursada muradiye durağında duraktan geçis saatlerini görünce yaşasın bizim ülkemizde gelişiyor diye sevinmiş ama beklediğim otobüsün gelmesi için çooook beklemiştim


cansu

13 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 14:18

Alıntı:
İzmirlilere soruyorum,
Bu otobüsü gören var mı?
Halen çalışıyor mu?
Ya da bindiğini hatırlayan var mı?


Evet ben de bu otobüsü İzmir yollarında ara sıra görüyorum. Ve hala nasıl oluyor da gidebiliyor,yollara salınabiliyor diye hayretle bakıyorum Acilen tüm eski otobüslerin kaldırılması lazım diye düşünüyorum. Bunların kaldırılması için illa bir kaza mı yaşanması gerekiyor  O eski körüklü otobüslerin arka tarafında giderken körüğün arka kısmının bir sağa bir sola yatışı gözümün önünden gitmiyor. Her bindiğimde içimden "Acaba ne zaman sağa sola savrulurken bir tarafa doğru düşeceğiz" diye geçirmeden yapamıyorum doğrusu. Tabii bu otobüslerde yolculuk ayakta kalanlar için ayrı bir işkence,orası da apayrı bir konu.Yine bir takım kazalara tüm kapıları açık


Yukarıdaki sistem içinse ülkemiz için daha uzuuun yıllar imkansız diyorum. Ben de İngiltere'ye yaptığım seyahatte yukarıdaki sisteme rastlamıştım. Kaldığım şehirdeki otobüs duraklarında tabelalar vardı otobüsün gelme saatlerine dair. hem de  13.52, 14.28 gibi saatler yazıyordu. Ben de çoğumuz gibi " Tabi tabi kesin gelir o saatte " diye düşündüm elbette Ama ben onunla dalga geçerken asıl dalgayı tam saatinde gelerek o benimle geçti.

Ayrıca gördüğüm ayrı bir sistemse otobüslerin basamakları yok.kapı açıldığında basacağınız yer kaldırımla şehrin her yerinde aynı yükseklikte ve gerektiğinde kaldırıma doğru uzayabiliyor. böylece özürlüler,yaşlılar için binme kolaylığı sağlanıyor. Yine ayrıca otobüsün içinde açılıp kapanabilen koltukların olduğu bir bölüm var. Buralara özürlü vatandaşların tekerlekli sandalyeleri sabitlenebiliyor ve bebek arabasıyla binenler için o bölüm kolaylık sağlıyor. Bebek arabası yolu kapatmadan oraya sabitlenerek anne/baba da o açılıp kapanan koltuklara oturabiliyor. (Tabi ki bunların hepsini beklemiyorum daha doğrusu bekleyemiyorum. ama hayal etmiyorum desem yalan olur )

(Fotoğraflarını buldum uzun aramalar sonucu)





Ekrem kara
11 yıl önce - Çrş 11 Hzr 2008, 14:44

bncede arkadaşlar bmcler çok kötü yanlış bilmiyorsam 2001 yılından itibaren her yıl satın alındı bmc beldeler.Bence yanlış bir karardı çünkü 1991 ve 1999 beldelerin nasıl döküldüğünü biliyoruz bunu bile bile bmc almak

omerkan
11 yıl önce - Prş 12 Hzr 2008, 03:25

Alıntı:
motoru alman cummins


Cummins motorlar alman değil amerikan malıdır. Lisansı BMC tarafından alınmıştır. Şuan izmirde üretilmektedir. Yanlış bilgi vermeylim. BMC %90 yerlidir.


asan70
10 yıl önce - Cum 24 Tem 2009, 23:11

Alıntı:
ayrıca beldelerin fiyatları man ve mercedes den daha yüksek.

Bu ifadenin doğru olmadığını sanıyorum.
İstanbul Ulaşım başlıklarının bazılarında
(biride İETT'nin denediği BMC Procity (solo) otobüs başlığı) 1 Mercedes Citaro (şimdi yeni Connecto) fiyatına 3 BMC Procity alınabileceği yazılmıştı..
BMC'nin eksiiklikleri olduğu doğru; motor lisansla da olsa İzmir'de yapılıyor.
Birde bu kadar şikayet edilen BMC otobüslerin iç piyasaya satılan kadar belkide daha çoku İngiltere gibi pazarlara ihraç ediliyor.O da BMC bu da BMC..
Yani müşterinin istediği özellikler var, istemediği özellikler var.Belediye kendi kullandığı otobüslerdeki standartların hepsini özel halk otobüslerinde de zorunlu hale getirsin.Yada Ulaştırma Bakanlığı..

Birde kriz olması bir yana ülkemizin ( belediyelerimizin de) borcu ve işsizi çok.
Bunuda göz önüne almak lazım.Otobüs ve diğer alımları bu yönden de değerlendirmek lazım..İMF yıllar yılı yakamızı bırakmıyor..



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege