Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
www.sercan.de
13 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 12:42
Maslak'ın yıldızı yeniden parlıyor


1980'lerin ortasında iş merkezleriyle tanışan Maslak, şimdi iddialı konut ve alışveriş merkezi projeleriyle yeniden gözde.

1980'lerin ikinci yarısında, Türkiye ekonomisine paralel bir şekilde ticari ve ekonomik hareketlilik kazanan Maslak, çeyrek asır sonra bu kez milyon dolarlık projelerle yeniden yıldız oluyor. Darüşşafaka çevresi ve Seba Evleri ile başlayan konut hareketlenmesi, modern iş merkezlerinin yapımı ve son olarak yeni yapılacak alışveriş merkezleri Maslak'a yeni bir devinim kazandıracak. İstinye Park, Diamond of İstanbul, Seyrantepe projesi ve Taşyapı İnşaat'ın konut projesi tamamlandığında Maslak, İstanbul'un en yüksek binalarına ev sahipliği yapar hale gelecek.

İstanbul'un Eyfel'i
İşadamı Mehmet Hattat, İstanbul- Maslak'ta dünyanın en büyük 100 binası arasına girecek projeye start verdi. HEMA Endüstri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat, 12 dönüm arazi üzerinde İstanbul'un en yüksek binasını yapacak. Türkiye'de ilk defa yüksek katlı çelik konstrüksiyon uygulamasıyla yapılacak olan "Dünya Ticaret, Turizm, Kültür ve Kongre Merkezi" projesini İstanbul'un Eyfel'i olarak tanımlıyor. İstanbul'da 48 kat ve 190 metre ile en yüksek bina, şu anda İş Bankası'nın kuleleri. Hattat'ların projesi bittiğinde en az 50 kat ve 200 metrenin üzerinde olacak. Diamond of İstanbul adlı projenin 150 milyon dolar maliyetini şirket öz kaynaklarından karşılayacak. Üç yıl içinde tamamlanması planlanan proje bittiğinde, kule katından boğazın iki ucu da görülebilecek. Şirket yetkilileri, betonarmeye göre iki kat daha pahalı olmasına rağmen çelik konstrüksiyon tercih edilme nedenini şöyle açıklıyor: "Çelik konstrüksiyon, tüm deprem risklerini ortadan kaldırıyor. Daha esnek bir yapı ortaya çıkıyor." Taşyapı İnşaat, 3 bin 100 konutluk Maslak projesi ile bölgenin en büyük konut projelerinden birini hayata geçiriyor. 140 dönüm arazi üzerine her biri 33 katlı toplam 10 bloktan oluşan projede 3 farklı tipte konut üretilecek. 75, 150 ve 225 metrekareden oluşacak konutlarda her daire için özel güvenlik sistemi ve kablosuz internet erişimi imkanı bulunacak. Projede ayrıca 15 bin metrekarelik sosyal tesis ve alışveriş merkezi, yürüyüş parkurları, gölet, 3 adet açık yüzme havuzu, çocuk bahçeleri, sinemalar ve toplantı salonları olacak.
Sabah

http://www.arkitera.com/haberler/2005/04/29/maslak.htm


Ekrem
13 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 17:16

Çok güzel bir haber, maslak'ın arazisi de bol
Levent gibi sıkışmış durumda da değil, bu haberin en güzel tarafı da konutların yapılmasıdır bence, böylelikle ticari alanı çok büyük olur ve güç kazanır...

bakarsin 2020'de maslakin'da bir times square'i olur...


Kaan+
13 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 21:32

sizce bu iki resimden hangisi daha güzel? tabiki sağdaki!! soldaki içimi sıktı,bunaldım yahu.

Yaşa Maslak çok güzelsin!



Hüsnü

13 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 22:07

Maslak'İn tek sorunu trafik

Her sabah otobüsle PARKORMAN-iTü arasini 25 dkda alıyorum

Yeni yatirimlarla ve bu yolla 2010da 45 dk olur heralde

Metro gelicek Otosanayiine; peki sonra millet nasıl gıdecek oradan Ferahevlere,Tarabyaüstüne,Bahceköy ve Sariyere

İBB bunu düsünmüyor su an...

Maslak'ta oturmaktan gurur duyuyorum ama trafik sorunu cözümlenmezse 2010'dan sonra yatirimlar duracak


can a.
13 yıl önce - Pts 02 May 2005, 00:58

Maslak gercekten guzel..

Maslak deyince aklima genislik ve ferahlik hissi geliyor.
Plazalarindan fiskiran dinamizm, tertemiz bir hava, Parkorman, Darussafaka, İTÜ, hemen İstinye'ye inince bogaz, arkasi alabildigine Belgrad ormani.. Guzelligi ve ferahligi da buradan geliyor.

Tek korkum bu ormana doğru yapilasmanin yayilmasi.

Trafik ise gercek bir problem. Maslak'ta plazalarda calisanlara cidden aciyorum. Aksam saatlerinde plazalarin arasindan anayola cikmalari bile yarim saat suruyor.
Umarim metro trafigi rahatlatir ama Levent - Mecidiyekoy -Sisli'yi rahattlattigi kadar!!
Simdiden bu soruna bir cozum bulunmali, is isten gecmeden.

Maslak - Sariyer arasi hafif rayli sistem icin cok uygun. Fazla durak gerekmediginden ve cok fazla kavsak olmadigi icin kent icindeki rayli sistemler kadar kadar problem olmayacaktir.



Haldun34

13 yıl önce - Sal 03 May 2005, 12:37

Ama Maslak Eminönü misali gecesi olmayan gündüzleri dolup geceleri boşalan bir semt. Yani içi boş, sakini az bir semt. Bir maket şehir.

Ekrem
13 yıl önce - Sal 03 May 2005, 13:07

Alıntı:
Yani içi boş, sakini az bir semt. Bir maket şehir.


evet, ama sadece simdilik öyle...10 sene sonrasini bekle


Burç

13 yıl önce - Sal 03 May 2005, 13:35

22:00'den sonra toplu taşıma olmayan bir şehirde nasıl gece kalabalık olsun ki?
Uyuyan güzel Istanbul.



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İSTANBUL - Haberler ve Sohbet