Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
kemalcanhakkı

5 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 14:23
YLV » Körfez Köprüsü Devreye Girince İDO'nun Yalova,Bandırma,Bursa Seferleri Ne Olacak ?



Alıntı:
Gebze Eskihisar'a karşılıklı sefer yapılan İDO'ya ait Yalova Topçular'daki feribot iskelesinde de kilometrelerce araç kuyruğu oluşuyordu. Bu proje hayata geçtiğinde artık feribot kâbusu da vatandaşlar için sona ermiş olacak.


İDO Acaba bu hatta bir kapatmaya gidermi ?


engygl
5 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 14:40

Alıntı:
İDO Acaba bu hatta bir kapatmaya gidermi ?

Şu anda bu feribot 45 TL, köprü ücreti de 35 $ (56 TL) olarak belirlenmiş. Bu durumda kimse 11 TL için sıraya girip aheste aheste feribotla gitmez herhalde.

Sadece Eskihisar-Topçular değil, Pendik-Yalova ve Yenikapı-Yalova hatları da kapanacak, Yenikapı-Mudanya ve Yenikapı-Bandırma hatları da seyrekleşecektir. Hatta bu son ikisinde feribot yerine sadece yolcu taşımacılığı öne çıkabilir. Ama tabii bu köprünün hizmete girişine daha en az 4-5 yıl var..


Süha
5 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 15:03

İDO Topçular hattı ağır vasıtaya çevrilebilir köprü açıldığı zaman hemen ağır taşıtlara izin vereceklerini sanmıyorum. En azından daha hızlı geçiş için araçlara izin verirler. Yalova-Pendik Ve Yalova-Yenikapı seferleri azalır ama deniz yolunu daha uygun görenler olacaktır ki fazla bir yolcu azalma söz konusu olmaz diye düşünüyorum.

Akın Kurtoğlu

5 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 18:43

Alıntı:
Sadece Eskihisar-Topçular değil, Pendik-Yalova ve Yenikapı-Yalova hatları da kapanacak, Yenikapı-Mudanya ve Yenikapı-Bandırma hatları da seyrekleşecektir.

Evet, böyle bir köprünün hayata geçirilmesi durumunda Yalova çıkışlı feribot hatları iyice azalacak, belki de tamamıyla sona erecektir. Ama Mudanya ve Bandırma hatlarında herhang ibir azalma olmayacağını, tam aksine buradan ayrılan feribotların bu hatlara verileceğini tahmin ediyorum.

Körfez köprüsü, özellikle Marmara'nın kuzey-kuzeybatı-batı yerleşmelerini doğu, güneydoğu istikametinde taşımada öne çıkacak. Yani, İstanbul-Yalova-Bursa akışı (-ki, şu anda en önemli akstır) köprüye yönlenirken, İstanbul-İzmir geçişlerinde feribot taşımacılığı pek kan kaybetmemeyecektir.

Akın KURTOĞLU


Süha
5 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 19:12

Körfez köprüsünün tek kötü yani geçiş ücreti pahalı olmasın. Şimdi İstanbul’daki köprüler ile aynı fiyatta olsa o zaman herkes karayolunu tercih eder. Kimi feribot ile geçmek ister fiyatı uygun diye kimisi köprüyü tercih edebilir. Çünkü süre bakımından az olsa da yine trafiğe girecek araçlar. Yalova-Pendik kapanabilir ama Yenikapı hattı biraz zor zaten bu hat köprüyü atlamak için yapıldı.


gökselcengiz

5 yıl önce - Sal 14 Nis 2009, 02:35

Akın Bey'e katılıyorum.Köprünün yapılması Yalova çıkışlı hatlarda talebi azaltacaktır fakat Yenikapı'ya giden hatlar her zaman aynı talebi görebilir.Aynı şekilde Mudanya çıkışlı hatlarda talep artabilir ve hatlar çeşitlenebilir.Sebebine gelince;köprünün bağlandığı güzergah Gebze içinden İstanbul'a giriyor(E5 veya TEM) ve bu hatta trafik çok yoğun,şu anda Anadolu yakasına gitmek isteyenlerin Pendik ve Kartal'ı tercih etmesi de bunu gösteriyor(Defalarca denedim araçla Pendik,araçsız Kartal hatları daha tasarruflu ve çabuk ulaştırıyor) Özellikle akşam saatleri ve haftasonları Eskihisar-Gebze-İstanbul güzergahı araçla çok vakit kaybettiriyor.
Başka bir başlıkta önerdiğim gibi Mudanya'dan Pendik'e(arabalı) ve Kartal-Bostancı'ya (deniz otobüsü) hatlar açıldığında araçsız veya binek aracıyla İstanbul'a gidecek yolcular için ciddi bir alternatif olur.Ticari araçların yeni köprüyü kullanması gayet pratik,Eskihisar-Topçular feribotlarının da tarih olması bir o kadar kaçınılmazdır .
Fakat ne zaman ki İstanbul-Bursa-İzmir arasında körfez köprüsü üzerinden geçecek hızlı demiryolu ulaşımı sağlanır,o zaman araçsız yolcular için vazgeçilmez rota olur.Tabi yük taşımacılığı için de..


Süha
5 yıl önce - Sal 14 Nis 2009, 13:30

Körfez Köprüsü Topçular’ın Yükünü Alacak
Alıntı:


Ulaştırma Bakanlığı tarafından ihalesi yapılacak olan Körfez Köprüsü en çokda bayram ve yaz dönüşlerinde adeta çileye dönüşen Topçular Feribot İskelesine yarayacak. Köprünün yapılmasının ardından buradaki uzun kuyruklarda tarihe karışacak.

Bir ayağı Yalova’nın Hersek Bölgesinde olacak olan 3 kilometre uzunluğundaki Körfez Köprüsü’nün yapımı Topçular Feribot İskelesinin yükünü alacak. Zira her yıl özellikle bayram ve tatil dönüşlerinde yaşanan ve hatta çileye dönüşen yoğunluk böylece ortadan kalkmış olacak. İstanbul ile Anadoluyu bir birine bağlayacak olan köprü sayesinde şehir içi trafiğide bir hayli rahatlayacak. Kılıçköy tarafından yapılacak yolla araçların şehir içerisine sokulmadan direkt olarak Bursa yoluna geçişleri sağlanacak.

Kaynak: http://yalovagazetesi.com/Haberler/HaberDetay.aspx?HaberID=3347


Kemal ÇONTAY

5 yıl önce - Cum 19 Hzr 2009, 22:08
Körfez Köprü Geçiş Projesi'nin İDO'ya ve İDO Marmara hatlarına etkileri


Yıllardan beridir bir şekilde gündemde olan körfez köprü geçiş projesi'nin bugünlerde hayata geçirileceği hakkında birtakım haberler sözkonusu oluyor.
Eskihisar - Topçular Arabalı geçiş hattı TDİ zamanlarından beri finansör hat olarak önemini koruyor.
Özellikle 1.boğaz köprüsü öncesi çok yoğun olan deniz yolcu ve araç taşımacılığı köprü inşaatıyla
ivme kaybetmişti. Aynı durum bu projeyle tekerrür eder mi?
Yine aynı şekilde yapımı devam eden Denizaltı geçişli metro sistemi Deniz taşımacılığımıza nasıl etki eder?
Bir yandan kendini geliştiren turyol motorları , bir yandan bu saydıklarım Güzide vapurlarımıza nasıl etki edecek. Duygusal hafızalarımızda her zaman yerleri sabit fakat etkin taşımacılıkta uzun dönemde ne tür bir gelecek vapurlarımızı bekliyor.?


cihan mercan

3 yıl önce - Cmt 05 Mar 2011, 15:55

kopru yapıldımı idonun hiçbir gemisine araba bınmez benim kanaatimce sadece ağır vasıtalar biner okadar otobüs bile binmez

ozcan alemdar
3 yıl önce - Cmt 05 Mar 2011, 20:22

Şu anda İDO eskisine göre yavaş ve çok pahalı bir hizmet sunuyor. Örneğin Bursa hattında yaklaşık 2 saat kapalı bir alanda seyahat etmek oldukça sıkıcı. Özelleştirme ihalesine katılacak firmaların iyi düşünmesi gerekir. Ancak daha ucuza daha kaliteli hizmet sunulursa İdo hatları hayatta kalabilir.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara