Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
erhanthunder
13 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 18:50

Alıntı:
Bence alt geçit güneyde polis evinin önünden başlayıp kuzeyde işbankasının önünden çıkmalıydı.yollar yer altında dağıtılmalı böylece ışıklara ihtiyaç ortadan kaldırılmalı ve meydanın pier-deniz buluşması her yerinden kusursuz sağlanmalıydı.
Bu benim görüşürüm siz neler dersiniz?


Sanırım mesajı okursanız tavsiyemin ne olduğunu görürsünüz...


alikemal4

13 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 21:53

erhan arkadaşımıza tamamen katılıyorum bu alt geçit çözüm olarak yola çıkılmış fakat kendisi yeni bir sorun olarak ortaya çıkmış bir projedir



Korhan KÖSEOĞLU
12 yıl önce - Prş 31 Tem 2008, 22:41

Alıntı:

1. Olarak yeniden düzenlenen meydanın yapısına en baştan beri uymadığını düşünmekteyim.tepeden bakılınca meydanın bütünlüğünü bozmakta.Deniz ile bütünlük sağlaması gerekirken çirkin bir görüntü yaratmakta.


Bilirmisiniz bilmem daha önce Konak iskeleye geçmek için insanlar alt geçidi kullanırlardı. Ama rahmetli Ahmet Piriştina " neden benim insanım yer altından gidiyor ? neden konağın güzel manzarasından marum kalıyorlar ? " diye bi sözünü hatırlar gibiyim. ortaya mimari bi şaheser değil insanlara kolaylık sağlasın, karşıdan karşıya geçerken araba çarpmasın gebermesin diye yapılmış bir geçit.

Alıntı:


2. Meydanın bütünlüğünü sağlamakla beraber meydanda yayalar için araç yoğunluğu en aza indirmesi ayrıca araçlar içinde meydanın trafiğinden bir an önce kurtulmaları için yardımcı olması ve meydan da beklemeleri en aza indirmesi düşünülmüştü.Meydanda gözle görülür bir araç kuyrukları azalması olmakla beraber meydanın dışında kuyruklar azalmayı bırakın artmakta.altgeçide gelirken oluşan kuyruklar göztepe tarafında kabataşı bile yoğun saatlerde geçmektedir.Hatta altgeçidde bile yoğun saatlerde araç konvoyları oluşmaktadır.


herhangi bir köy ya da kasaba değil şehirde yaşıyorsunuz hatta yazmış adam üşenmemiş - İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ - doğal olarak her büyük şehirde belirli saatlerde bu trafiklerin yaşanması normal. İstanbul a ne demeli acaba...
ayrıca çalışma yerim Karataşda (KABATAŞ Diye Bi semt yok onu da düzeltelim...) ve ben bugune kadar daha öle bi trafik görmedim.

Alıntı:

3.Bitmeyen tadilat,su kanalı çalışmaları ve altgeçidin girişinde çıkışında eksik olmayan su birikintileri neden çözülememektedir yada sona ermemektedir.


Bu Sorun mazgallarla çözülmüştür. artık böyle bir problem oluşturmamaktadır.

Alıntı:

4.Düşünün siz bir turizm şirketisiniz ve izmir içinde istanbulda olduğu gibi şehir turu düzenleyen çift katlı araçlar hizmete sokacaksınız.o zaman yandınız çünkü konağın iki yakasına bu aracı geçiremezsiniz.bir O403 3.90 cm iken bu alt geçit 4.00 mt olarak tasarlanmış bir mimarlık şaheseridir.


çözüm 1 amatörce : madem insanların paralarını bu kadar çok yoldum; kıymam paraya; aynı otobüsten 2 tane alırım. bir tanesi geçidin bir tarafında durur diğer diğer tarafında.adamı ilk arabadan indirir, geçitten geçirir, bi güzel deniz havası aldırır ve diğer araçla yoluma devam ederim (biraz espirisel bi çözüm )

Çözüm 2 : otobüsü çankaya fevzipaşa bulvarından geçirir ikiçeşmeliği tırmandırır ondan sonra varyanttan aşağıya indirir konağı öyle gezdiririm (işte gerçek konak gezisi budur. konağa gitmenin espirisi varyanttır.)

Alıntı:

5.Bunlarla beraber üstünde uygulanan yelken tasarımı ayrı bir hava katmakla beraber açık alanda ahşap kullanma fikrini orjinallik olarak düşünen sayın mimar-mühendis arkadaşlar.Bu alandaki zemin yenileme çalışmalarının parasını ceplerinden mi karşılamaktadırlar???


Konak meydanı yıllar yılı tasarım değişiklikleri geçirmiş bir türlü dikiş tutmamış. Ama şimdi öyle bir tutmuş ki. taşlar çok rahat birbirine oturmuş ayrıca ahşaplar kaliteli gördüğüm kadarı ile o kadar bi yıpranma yok.

genel olarak ben şunu düşünüyorum, kişisel algılanmasın bu ülkede hepimiz kardeşiz ağrısı vanı izmiri edirnesi adapazarı antebi istanbulu...

ama gördüğüm kadarı ile artık bir çekememezlik mi diyelim ne diyelim istanbul insanından izmir için pek iyi yorum duymadım ya da görmedim. istanbul mükemmellik abidesi, izmir de köy..


tam tersini düşünmeden edemeyecem...

herkese iyi günler...[/quote]


erhanthunder
12 yıl önce - Pzr 10 Ağu 2008, 01:50

Alıntı:
Alıntı:

1. Olarak yeniden düzenlenen meydanın yapısına en baştan beri uymadığını düşünmekteyim.tepeden bakılınca meydanın bütünlüğünü bozmakta.Deniz ile bütünlük sağlaması gerekirken çirkin bir görüntü yaratmakta.


Bilirmisiniz bilmem daha önce Konak iskeleye geçmek için insanlar alt geçidi kullanırlardı. Ama rahmetli Ahmet Piriştina " neden benim insanım yer altından gidiyor ? neden konağın güzel manzarasından marum kalıyorlar ? " diye bi sözünü hatırlar gibiyim. ortaya mimari bi şaheser değil insanlara kolaylık sağlasın, karşıdan karşıya geçerken araba çarpmasın gebermesin diye yapılmış bir geçit.


Sizin kadar alt geçidi bilmekteyim...Merak etmeyin.Konu insanlarımızın güvenliği ise itiraz eden yok ki? sadece böyle değil de şöyle olsaydı diyoruz.Sonuçta benim önerimde insanlar yola çıksın araba çarpsın denilmiyor.
Birde mimari şaheser olmak zorunda orası şehrin vitrini.Mimari şahesere gerek yok derseniz.20-30 yıl sonra insanlar çıkıp yeniden yapmaya çalışırlar.Nasılki sayın Priştina bir öncekilerin hatasını düzeltmeye çalıştıysa yıllar sonra bunlarda değiştirilmek istenir.Eğer mimari bir şaheser olsa kimse değiştirmeyi düşünmez.Sayın Priştinada değiştirmez eğerki önceki projeler süper olsaydı...

Yani benim dediğim kısaca şu "düşünce süper ama eksik"

Alıntı:
Alıntı:

2. Meydanın bütünlüğünü sağlamakla beraber meydanda yayalar için araç yoğunluğu en aza indirmesi ayrıca araçlar içinde meydanın trafiğinden bir an önce kurtulmaları için yardımcı olması ve meydan da beklemeleri en aza indirmesi düşünülmüştü.Meydanda gözle görülür bir araç kuyrukları azalması olmakla beraber meydanın dışında kuyruklar azalmayı bırakın artmakta.altgeçide gelirken oluşan kuyruklar göztepe tarafında kabataşı bile yoğun saatlerde geçmektedir.Hatta altgeçidde bile yoğun saatlerde araç konvoyları oluşmaktadır.

herhangi bir köy ya da kasaba değil şehirde yaşıyorsunuz hatta yazmış adam üşenmemiş - İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ - doğal olarak her büyük şehirde belirli saatlerde bu trafiklerin yaşanması normal. İstanbul a ne demeli acaba...
ayrıca çalışma yerim Karataşda (KABATAŞ Diye Bi semt yok onu da düzeltelim...) ve ben bugune kadar daha öle bi trafik görmedim.


Fikir vermemişsiniz sadece eleştirmişsiniz.Altgeçit ışık,yaya,araç trafiğini azaltmak için uygulanır.Bu yazıyı yazdığım esnada orada yarım bir üst geçit vardı.Şimdi trafiği bu üst geçit biraz azalttı.Alt geçide gelişte kırmızı ışık olması normalmidir. Bu ışık önceden de vardı.Sadece insanlar daha geniş bir alandan karşıya geçer oldu.Tünelden değil.Ama insanlarımıza yapılan bu güzelliğe birazda daha katkı ile meydanda hiç araç göstermeden ışık koymadan araçları daha hızlı meydandan çıkarmakta vardı.
KABATAŞ kelimesine bu kadar takılmayalım eleştiri yazı,virgü yada kelime hatası olacaksa "marum" diye bir kelime yoktur. MAHRUM vardır.

Alıntı:
Alıntı:

3.Bitmeyen tadilat,su kanalı çalışmaları ve altgeçidin girişinde çıkışında eksik olmayan su birikintileri neden çözülememektedir yada sona ermemektedir.



Bu Sorun mazgallarla çözülmüştür. artık böyle bir problem oluşturmamaktadır
.

Yine geç kalmış eleştiri.Yazı tarihi bir sene önce ve siz 1 senede belki çözülen bir sorunu bitti diyorsunuz.Amacınız sadece eleştirmek ayrıca belediye tarafında çıkışta hala yolda ıslaklık vardır. VE sorun altgeçit yapılırken değil yılllar sonra çözülmüştür.yada çözülememiştir...

Alıntı:
Alıntı:

4.Düşünün siz bir turizm şirketisiniz ve izmir içinde istanbulda olduğu gibi şehir turu düzenleyen çift katlı araçlar hizmete sokacaksınız.o zaman yandınız çünkü konağın iki yakasına bu aracı geçiremezsiniz.bir O403 3.90 cm iken bu alt geçit 4.00 mt olarak tasarlanmış bir mimarlık şaheseridir.



çözüm 1 amatörce : madem insanların paralarını bu kadar çok yoldum; kıymam paraya; aynı otobüsten 2 tane alırım. bir tanesi geçidin bir tarafında durur diğer diğer tarafında.adamı ilk arabadan indirir, geçitten geçirir, bi güzel deniz havası aldırır ve diğer araçla yoluma devam ederim (biraz espirisel bi çözüm )

Çözüm 2 : otobüsü çankaya fevzipaşa bulvarından geçirir ikiçeşmeliği tırmandırır ondan sonra varyanttan aşağıya indirir konağı öyle gezdiririm (işte gerçek konak gezisi budur. konağa gitmenin espirisi varyanttır.)


Esprileriniz çok güzel.Ben bir şirket olsam bu kadar masraf yapacağıma turisti başka yere götürürüm.

Alıntı:
Alıntı:

5.Bunlarla beraber üstünde uygulanan yelken tasarımı ayrı bir hava katmakla beraber açık alanda ahşap kullanma fikrini orjinallik olarak düşünen sayın mimar-mühendis arkadaşlar.Bu alandaki zemin yenileme çalışmalarının parasını ceplerinden mi karşılamaktadırlar???



Konak meydanı yıllar yılı tasarım değişiklikleri geçirmiş bir türlü dikiş tutmamış. Ama şimdi öyle bir tutmuş ki. taşlar çok rahat birbirine oturmuş ayrıca ahşaplar kaliteli gördüğüm kadarı ile o kadar bi yıpranma yok.

gerçekten bravo geçen sene o ahşapların değiştiğini,onarım gördüğünü görmediniz yada duymadınız sanırım...
Neyse dediğim gibi sadece eleştirmek için yazmışsınız...

Alıntı:
genel olarak ben şunu düşünüyorum, kişisel algılanmasın bu ülkede hepimiz kardeşiz ağrısı vanı izmiri edirnesi adapazarı antebi istanbulu...

ama gördüğüm kadarı ile artık bir çekememezlik mi diyelim ne diyelim istanbul insanından izmir için pek iyi yorum duymadım ya da görmedim. istanbul mükemmellik abidesi, izmir de köy..


tam tersini düşünmeden edemeyecem...

herkese iyi günler...


İstanbul düşüncesine nereden kapıldınız bilmiyorum ama 30 senelik izmirliyim.Şuan istanbulda bir kamu kurumundayım 3 senedir.Ve 15 gün içerisinde tayinim izmir çıktığı için şehrime geri geleceğim.
Evet büyük bir çekememezlik içerisindeyim.3 senede İSTANBULUN ne kadar değiştiğini görünce ve 3 Senede izmirin ne kadar DEĞİŞMEDİĞİNİ görünce istanbulu çekemez oldum.
Ama hiç istanbula suç bulmadım sadece 4 metre altgeçit yapanlara ve onları hala savunanlara suç bulmaya çalıştım.İzmiri nasıl erittiklerini görünce iyice kötü oluyo insan....

Kişisel almayın ama yazdıklarınızda hiçbir çözüm görmedim.Sadece eleştiri yada yapılanları savunma...
Teşekkürler.


Korhan KÖSEOĞLU
12 yıl önce - Pzr 10 Ağu 2008, 23:05

Alıntı:
Sizin kadar alt geçidi bilmekteyim...Merak etmeyin.Konu insanlarımızın güvenliği ise itiraz eden yok ki? sadece böyle değil de şöyle olsaydı diyoruz.Sonuçta benim önerimde insanlar yola çıksın araba çarpsın denilmiyor.
Birde mimari şaheser olmak zorunda orası şehrin vitrini.Mimari şahesere gerek yok derseniz.20-30 yıl sonra insanlar çıkıp yeniden yapmaya çalışırlar.Nasılki sayın Priştina bir öncekilerin hatasını düzeltmeye çalıştıysa yıllar sonra bunlarda değiştirilmek istenir.Eğer mimari bir şaheser olsa kimse değiştirmeyi düşünmez.Sayın Priştinada değiştirmez eğerki önceki projeler süper olsaydı...

Yani benim dediğim kısaca şu "düşünce süper ama eksik"


itiraz olmaması sevindirici. ben şuna çok kızıyorum. izmir de sadece konak yok... konağa milyarlarca dolar yatırıp yap şaheserler çıkar diğer semtlerin hali noldu.. Büyükşehirsin. her ilçene bakmak zorundasın. sadece iş konakla bitmiyor. her nasılsa konak varsa bu şehirde, bozyaka da var kadifekale de var narlıdere de var falan. sonuçta eski problemlerin bir çoğunu çözmüş mü.. mesele yok. hiçkimse ya da hiç bişi mükemmel olamaz..

Alıntı:
Fikir vermemişsiniz sadece eleştirmişsiniz.Altgeçit ışık,yaya,araç trafiğini azaltmak için uygulanır.Bu yazıyı yazdığım esnada orada yarım bir üst geçit vardı.Şimdi trafiği bu üst geçit biraz azalttı.Alt geçide gelişte kırmızı ışık olması normalmidir. Bu ışık önceden de vardı.Sadece insanlar daha geniş bir alandan karşıya geçer oldu.Tünelden değil.Ama insanlarımıza yapılan bu güzelliğe birazda daha katkı ile meydanda hiç araç göstermeden ışık koymadan araçları daha hızlı meydandan çıkarmakta vardı.
KABATAŞ kelimesine bu kadar takılmayalım eleştiri yazı,virgü yada kelime hatası olacaksa "marum" diye bir kelime yoktur. MAHRUM vardır.


sonuçta konu eleştirme ve görüşler için açılmış. bende eleştirirmi dile getirdim. eleştiri yok diyorsanız mesajımı silerim hiç problem değil.. yazını da böyle bi konuda güncel tutmak zorundasınız. alt geçide gelirken kırmızı ışığın amacı farklı, varyant, mithatpaşa tarafından gelen araç sahilden 70 km hızla gelen adamın altına girmesin ölmesin diye konmuş. Kabataş hakkında sadece bir yanlışı düzeltme amacı ile yazdım takıldığım yok zaten parantez içinde dip not şeklinde yazdım.


Alıntı:
Yine geç kalmış eleştiri.Yazı tarihi bir sene önce ve siz 1 senede belki çözülen bir sorunu bitti diyorsunuz.Amacınız sadece eleştirmek ayrıca belediye tarafında çıkışta hala yolda ıslaklık vardır. VE sorun altgeçit yapılırken değil yılllar sonra çözülmüştür.yada çözülememiştir...


üye oluş sürecim ile ilgili. konuyu da yeni farkettim. bu böyledir. sonradan gelen üye bu gözle bakar. geneldir bu kişisel algılanmamalı. Sonuçta belediye çözümü bulduysa daha üstüne gitmeye gerek yok derim.



Alıntı:
Esprileriniz çok güzel.Ben bir şirket olsam bu kadar masraf yapacağıma turisti başka yere götürürüm


şimdi burda iş kişisele dönüştü ister istemez. kendi içinizde bir çelişme gördüm. en başta turisti izmir e getirmekten bahsetmişsiniz, şimdi de başka yere götürürüm diyorsunuz. bi karar verelim. Turist izmir de mi kalacak başka yere mi gidicek...

Alıntı:
gerçekten bravo geçen sene o ahşapların değiştiğini,onarım gördüğünü görmediniz yada duymadınız sanırım...
Neyse dediğim gibi sadece eleştirmek için yazmışsınız...


bakın belediyenin kadrolu çalışanı değilim, başkanı ya da yapılan işleri de savunduğum falan yok burda. siz mimari eser istemiyor muydunuz ? alın size mimari eser.. nolmuş 1 senede değişim onarım bakım istemiş. eğer konak meydanı mimari eser olsaydı ne kadar bakılacak sanıyorsunuz bu memlekette... önemli olan çözüm sunmak. halka hizmet ve rahatlık getirmek. mimari şaheser yapmak değil..

Alıntı:
İstanbul düşüncesine nereden kapıldınız bilmiyorum ama 30 senelik izmirliyim.Şuan istanbulda bir kamu kurumundayım 3 senedir.Ve 15 gün içerisinde tayinim izmir çıktığı için şehrime geri geleceğim.
Evet büyük bir çekememezlik içerisindeyim.3 senede İSTANBULUN ne kadar değiştiğini görünce ve 3 Senede izmirin ne kadar DEĞİŞMEDİĞİNİ görünce istanbulu çekemez oldum.
Ama hiç istanbula suç bulmadım sadece 4 metre altgeçit yapanlara ve onları hala savunanlara suç bulmaya çalıştım.İzmiri nasıl erittiklerini görünce iyice kötü oluyo insan....

Kişisel almayın ama yazdıklarınızda hiçbir çözüm görmedim.Sadece eleştiri yada yapılanları savunma...
Teşekkürler.


bu hep varolan bişi kapılma falan yok ortada. her istanbullu izmir i de istanbulu benzetmeye çalışıyor. bunun bir anlamı yok. her şehir farklıdır. okulum adapazarında olduğu için arada oraya gidiyorum ve diyorum ne biçim şehir izmir e niye benzemiyor, neden benzesin ki adapazarı kendi olmalı ki oraya adapazarı diyin, izmir e de izmir... izmir de değişimi gözlemleyememeniz bence biraz yazık olmuş. bu kadar sürede değişmediğini söylüyosanız bravo...

Kişisel almadım sonuçta altgeçit sorun mu çözüm mü ? bu soruyu araştırıyoruz. ben çözüm diyorum bu soruya bu yuzden de eleştiri yapıyorum. çözüm değil dersem çözümlerimi yazardım.

o zaman size komple çözümü söyliyim, bırakın arabalarınız araçlarınızı, toplu ulaşımı kullanın, benzin falan pahalı diye de şikayet etmeyin. nasıl çözüldü mü ??? hayır...

cevabınız için teşekkür ederim, bu konuda diğer izmir lileri de buraya bekliyoruz..


erhanthunder
11 yıl önce - Pts 27 Ekm 2008, 01:54

Konak meydanda ki ahşap olayını konbuşmuştuk yukarılarda.
Uzun süredir inmediğim konak meydanına bugün karşıyaka ya geçmek için gittim.İskeleye geçerken estetik şaheseri "ahşap" ların beton olduğunu gördüm.hepsi sökülüp güzelce beton yapılmışlar...
Estetik isteyen arkadaşlara önemle duyurulur....


yunus2435
11 yıl önce - Pzr 22 Şub 2009, 16:31

alt geçit fena değilde bence o viyadük gerçekten de bazı arkadaşların işaret ettiği gibi felaket.ne kadar gereksiz ve çirlin bişey. ya hem de konağın göbeğinde.mahvettiler orayı bence.ama alt geçit fena olmadı iyi sayılır

onurnazliaka
3 ay önce - Cum 01 May 2020, 21:28





sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege